OVer je reiservaringen in november 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Caspar »

In Virm 9595 deed de verwarming het net niet, kon een wolkje van mijn adem blazen in de trein. :roll:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Justin »

webguy schreef:Net een chauffeur in Nijmeegse lijn 6 die touristische busbaan route reed: ipv bij UMC Radboud van de parallelweg weer de Sint Annastraat op, werd er eerst gevraagd met de omroep/speaker of er nog reizigers voor de Groenstraat en Sint Annamolen waren (waren er niet), en toen ging 'ie via Heyendaal en over de busbaan. Bus was al laat en spits dus vrij logisch, maar nog niet eerder tegengekomen.
Oh dat had ik afgelopen donderdag in lijn 88 in Ede... Vroeg tie of er nog mensen bij het Ziekenhuis uit wilde stappen... Geen gehoor, dus maar via de zijweg van het tankstation, i.p.v. over het Ziekenhuisterrein... Reistijdwinst was waarschijnlijk maar liefst 20 seconden... :@
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Geert »

En als je bij het ziekenhuis staat te wachten heb je dus pech...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Vanmiddag even de Veluwe over geweest, wel met hindernissen weliswaar... De quizvraag: Veolia-lijn 103 rijdt van station Amersfoort via Schothorst en Hooglanderveen (gelegen vlakbij station Vathorst) naar Nijkerk. Op welke trein sluit deze bus aan in Nijkerk?





Juist ja, de stoptrein naar Amersfoort Vathorst, Schothorst en Centraal. Andere kant op was allicht handiger...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Gekko123 »

Vandaag nogal veel pech gehad tijdens mijn werk. Allereerst stond ik met een collega in Amersfoort te wachten op de licht vertraagde t731. Deze reed met een solo ICMm-III. Dat past natuurlijk niet en toen moest ik weer terug naar Utrecht.
Daarna werd ik opnieuw naar Zwolle gestuurd, maar nu met de trein van een uur later. Dit ging wel goed en met geluk niet in hetzelfde treinstel als een collega gaan zitten. Nu waren er geen problemen en kwamen we met +5 aan in Zwolle (t735 had in Amersfoort netjes gewacht op de t1735 (+5)). De terugreis uit Zwolle verliep anders dan gehoopt. Toen kon ik niets verkopen doordat ik koud water had (collega moest ook bijvullen en dat trok de installatie daar niet :roll: ). Daarna vanuit Utrecht naar Amsterdam Amstel wat een trein bleek te zijn waar net een collega op had gezeten :X De terugreis uit Amsterdam was wel goed gegaan en nadat ik even lekker had uitgerust maar weer huiswaarts gekeerd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Etienne »

De 2x Plan V in de t5836 kon de drukte niet echt verwerken, zeker toen er in Weesp een gigantische hoeveelheid overstappers bijkwam :roll:

En ohja Bee,
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Klaasje »

De NS maakt zo wel lekker reclame voor zichzelf.. Te korte treinen tussen 't Gooi/Almere en Amsterdam/Schiphol dit weekend is echt een goed idee met al die "VanAnaarBeter-reizigers". Ik had ook al vernomen dat er ook losse sprinterstelletjes rondrijden op de Flevolijn. Beetje jammer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Je had moeten uitstappen in Diemen, vandaag deelden ze gratis soep uit in het nieuwe restaurant in het stationsgebouw :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door JeePee »

De t561 stond in Zl aangekondigd met +5. Ding kwam met +10 binnen met een losse VIRM-VI, dit past dus niet echt. Gevolg staanplaatsen in de gangpaden en op de balkons. Vervolgens ging de trein maar niet weg, bleek er nog een natrein te rijden die ook alles nog in de 561 kwijt wou... Na flink proppen werd vertrokken met een dikke +15. Aansluitende t10561 in Mp was uiteraard vertrokken. Lullige was wel dat de volgende trein wel de vertraagde t763 ging afwachten. Reizigers naar Lw werden zo met +50 opgescheept. Busoverstappers met nog meer, die reden as usual gauw weg toen de eerste reizigers het busperron op renden...

Ook jammer dat niet even gemeld werd in Zl dat men beter met de t9161 konden reizen. Die vertrok gewoon terwijl het advies bleef om met de t561 te reizen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

@Klaasje: NS die de materieelinzet aanpast op het reizigersaanbod is ondertussen het achtste wereldwonder aan het worden... vrij zeldzaam dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Bluearrow »

kliko schreef:Vanochtend met de 176 (Haarlem - Amsterdam Zuid) een ommetje gemaakt. De chauffeur van bus 3902 dacht bij knooppunt Badhoevedorp dat hij de 175 (Haarlem - Amsterdam Bijlmer Arenra) was. Dus rechtsdoor de A9 ipv de A4 richting Amsterdam.
Verbaasde gezichten en voorin de bus iemand die de chauffeur erop wees. Oplossing: afrit Aalsmeer en via het cateringgebouw van KLM vanaf Schiphol Noord de route van 310 richting Amsterdam. Een extra van 10 minuten. Bij de busafrit van de Amstelveenseweg dacht lijn 62 van het GVB dat daar een buffer is. Dat wordt lastig passeren. Ben uitgestapt en zag de chauffeur van de 176 met de 62 overleggen over de "busbuffer".
Wat ik me dan afvraag, als je dit extra ommetje maakt, en je reist met de OV-tjipkaart, moet je daar dan ook extra voor betalen? En hoe zit dat eigenlijk als de bus een omleidingsroute volgt, die bijv. een kilometer langer is dan de reguliere route? Iemand die het weet?
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door STF »

Vanavond hier in de straat een buschauffeur die aan energiebesparing deed; ondanks dat de bus goed vol reizigers zat was de interieurverlichting uit, (zal vermoedelijk wel stuk zijn geweest).
Nou doen ze hier trouwens wel degelijk aan energiebesparing want zodra er op het moment toch geen reizigers in de bus zitten gaat gelijk de verlichting uit, niet dat je je veel hoeft voor te stellen van de verlichting in Luxemburgse bussen want dat zijn namelijk altijd vier TL buisjes, of het nou een standaard-bus, dubbele achteras-bus of gelede-bus is, het zijn altijd vier TL buisjes waarvan de voorste nooit aan is.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Michael »

Bluearrow schreef:
kliko schreef:Vanochtend met de 176 (Haarlem - Amsterdam Zuid) een ommetje gemaakt. De chauffeur van bus 3902 dacht bij knooppunt Badhoevedorp dat hij de 175 (Haarlem - Amsterdam Bijlmer Arenra) was. Dus rechtsdoor de A9 ipv de A4 richting Amsterdam.
Verbaasde gezichten en voorin de bus iemand die de chauffeur erop wees. Oplossing: afrit Aalsmeer en via het cateringgebouw van KLM vanaf Schiphol Noord de route van 310 richting Amsterdam. Een extra van 10 minuten. Bij de busafrit van de Amstelveenseweg dacht lijn 62 van het GVB dat daar een buffer is. Dat wordt lastig passeren. Ben uitgestapt en zag de chauffeur van de 176 met de 62 overleggen over de "busbuffer".
Wat ik me dan afvraag, als je dit extra ommetje maakt, en je reist met de OV-tjipkaart, moet je daar dan ook extra voor betalen? En hoe zit dat eigenlijk als de bus een omleidingsroute volgt, die bijv. een kilometer langer is dan de reguliere route? Iemand die het weet?
Voor zover ik weet hoef je dan niet extra te betalen.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door lint41 »

Mits de omleiding niet in het systeem zit ;) Afgelopen zomer was er een langdurige omleiding op lijn 6 in Utrecht, en daarvoor moest toen wél extra betaald worden...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Als de omleiding niet in het systeem verwerkt is hoef je in principe niet extra te betalen, maar ik zou wel even opletten, want het gaat soms mis. Bij omleidingen die wel in het systeem zijn verwerkt betaal je wel meer of minder. Niet elke vervoerder verwerkt de omleidingen ook in de reisinformatie, maar bijvoorbeeld het GVU of het GVB doen dat met omleidingen die enige tijd duren wel (en dat kan je dus aardig wat geld kosten!)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Klaasje »

Het hangt van het contract tussen de vervoerder en concessieverlener af of omleidingen wel of niet in rekening worden gebracht. Ik ben van mening dat de reiziger niet voor deze kosten op zou moeten draaien maar kennelijk zijn de meningen daarover verdeeld.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Fles »

Bee schreef:Als de omleiding niet in het systeem verwerkt is hoef je in principe niet extra te betalen, maar ik zou wel even opletten, want het gaat soms mis.
Net alsof je als reiziger een keuze hebt. "Nee mevrouw, het duurt nu twee keer zo lang voordat u op het station bent. En weet u wat? Het kost ook twee keer zo veel geld. Niet mee eens? Ga maar lopen!"

Hoerekaart, er deugt werkelijk NIETS aan. :neg:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Caspar »

Ja bij de taxi spreekt iedereen er schande van als de chauffeur een extra rondje maakt om zijn zakken te vullen. Komt eigenlijk op het zelfde neer.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:In Virm 9595 deed de verwarming het net niet, kon een wolkje van mijn adem blazen in de trein. :roll:
Dat is nog niets bij wat ik dan in de winter bijna elke dag in de Rotterdamse metro meemaak. Daar rijden metro stellen in het rond (type T) waarbij het binnen bijna nog harder vriest dan buiten :shock: :wink:.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Stefan »

Je moet eens op Zuidplein of Slinge in metrolijn D stappen richting Centraal in de winter. Als je dan een rit hebt die op Slinge begint en daarvoor vanaf de remise komt staat het ijs vaak nog aan de binnenkant van de ramen en op de stoelen. :shock:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door STF »

Bij de Amsterdamse metro is altijd de truck, zo snel mogelijk alle raampjes open te doen zodat er iets warmere lucht binnenkomt, wellicht werkt dat in Rotterdam ook? :lol:
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door kliko »

Michael schreef:
Bluearrow schreef:
kliko schreef:Vanochtend met de 176 (Haarlem - Amsterdam Zuid) een ommetje gemaakt. De chauffeur van bus 3902 dacht bij knooppunt Badhoevedorp dat hij de 175 (Haarlem - Amsterdam Bijlmer Arenra) was. Dus rechtsdoor de A9 ipv de A4 richting Amsterdam.
Verbaasde gezichten en voorin de bus iemand die de chauffeur erop wees. Oplossing: afrit Aalsmeer en via het cateringgebouw van KLM vanaf Schiphol Noord de route van 310 richting Amsterdam. Een extra van 10 minuten. Bij de busafrit van de Amstelveenseweg dacht lijn 62 van het GVB dat daar een buffer is. Dat wordt lastig passeren. Ben uitgestapt en zag de chauffeur van de 176 met de 62 overleggen over de "busbuffer".
Wat ik me dan afvraag, als je dit extra ommetje maakt, en je reist met de OV-tjipkaart, moet je daar dan ook extra voor betalen? En hoe zit dat eigenlijk als de bus een omleidingsroute volgt, die bijv. een kilometer langer is dan de reguliere route? Iemand die het weet?
Voor zover ik weet hoef je dan niet extra te betalen.
Klopte in dit geval zeker, bleef binnen mijn abb-zone's. Maar toch even goed gekeken op de Amstelveenseweg bij het uitstappen. :|
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door find_your_spot »

GVB draagt ook hun steentje bij aan een beter klimaat!

Vanochtend was alle verlichting en verwarming uit...

Afbeelding

Verlaat u het voertuig? Vergeet niet uw ijskrabber!


Gelukkig compenseerde Connexxion vandaag GVB door de verwarming lekker op 26 graden te zetten. *O*

Afbeelding
Hoort u de klotsende oksels al?
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Caspar »

Ik kan niets afzien aan ijs aan die foto´s?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Ik kan niets afzien aan ijs aan die foto´s?
Had ik dan gezegd dat er ijs te zien was op die foto's?
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten