Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Nja, het is een begin. Ik vind het openbaar vervoer op de Utrechtse Heuvelrug bijvoorbeeld heel erg niet gericht op forensen. (...)
Toeristen bedoel je neem ik aan? ;) Overigens rijdt de lijn waar je het over hebt (lijn 59) op zaterdag bijvoorbeeld weer wel.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ronald »

Het toerisme op de Utrechtse Heuvelrug is een stuk kleinschaliger en meer versnipperd dan op de Veluwe. De Veluwe heeft veel campings en bungalowparken en een aantal grote attracties, terwijl het toerisme op de Utrechtse Heuvelrug het meer moet hebben van dagjesmensen uit de omgeving (wandelen, fietsen). Een toeristenlijn voor de Utrechtse Heuvelrug heeft volgens mij dus niet zoveel zin.
Trouwens, die toeristenlijn op de Veluwe moet ik ook eerst nog eens zien, vooral het noordelijke deel (Harderwijk-Zwolle) voegt niet zo heel veel toe. En ik had wel verwacht dat het ding via Park de Hoge Veluwe zou rijden, maar zover ik kan zien is dat niet het geval.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Vinny »

Geert schreef:
Vinny schreef:Nja, het is een begin. Ik vind het openbaar vervoer op de Utrechtse Heuvelrug bijvoorbeeld heel erg niet gericht op forensen. (...)
Toeristen bedoel je neem ik aan? ;) Overigens rijdt de lijn waar je het over hebt (lijn 59) op zaterdag bijvoorbeeld weer wel.
Ik sliep half. Ik bedoelde dus gericht op forensen en scholieren en niet op toeristen. Afijn als je toeristenbussen tot een succes wilt maken, dan lijkt het mij handig om ze vooral in het weekend te laten rijden. Dat is kostentechnisch ook wel interessant, omdat toeristen de "lege plekken" in de daluren en dus in het weekend goed kunnen opvullen. :)

Ben benieuwd of Syntus de "spot de Poema" bus gaat inzetten als er weer eens een vage foto van een katachtig dier op de Veluwe de Telegraaf haalt... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Frank »

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... Station_NS

Heb de buslijn zonet toegevoegd aan de wiki, maar heb maar beperkte informatie erover. Weet bijvoorbeeld niet of dit ding ook in de zomervakantie rijdt.

Ben ook benieuwd of de Arnhemse lijn 13 nu te vervallen komt; kan dat ding toch al niet terugvinden op de pagina van Breng.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Bastiaan »

Frank schreef:Heb de buslijn zonet toegevoegd aan de wiki, maar heb maar beperkte informatie erover. Weet bijvoorbeeld niet of dit ding ook in de zomervakantie rijdt.
Als het een toeristische lijn is zou het wel ontzettend stom zijn om 'm niet in de zomervakantie te laten rijden.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Frank »

Dat is waar, maar ik wilde de dienstregeling even afwachten voordat ik het er definitief neerzet :wink: .
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Met welk welk materieel zou deze lijn bereden worden ? Door syntus zelf ?
Dan zul je aardig wat bussen nodig hebben. enkele rit duurt ruim 3 uur.
Voor de chauffeurs ( als het door syntus gereden word :?: ) zal de rit dan wel in drieen worden verdeelt.
Apeldoorn - Arnhem
Apeldoorn - Harderwijk
Harderwijk - Zwolle.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daniel »

Naar het schijnt wordt de lijn gereden met de gelede aardgasbussen die ook op de Veluwelijn gaan rijden. Volgens een bericht op de Yahoogroep Busfoto stond er althans in een dienst voor deze lijn dat er na afloop in Zwolle aardgas getankt moest worden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Freek »

voor zover ik weet was het niet direct de bedoelimg ook in (zomer)vakanties te rijden. Gelede aardgas ja? lijkt me zeker in het begin een redelijke overkill. Had Syntus ook niet een aantal standaard aardgas bussen besteld? Overigenes wel logische dat me met aardgas gaat rijden. Anders is de geboden CO2-reductie helemaal niet te halen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ruben »

Ronald schreef:En ik had wel verwacht dat het ding via Park de Hoge Veluwe zou rijden, maar zover ik kan zien is dat niet het geval.
Ding gaat over de Arnhemseweg naar Otterlo, en vanaf daar naar Hoenderloo. Rijdt dus linksom om Park de Hoge Veluwe heen (vanaf Arnhem gezien).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Klaasje »

Freek schreef:voor zover ik weet was het niet direct de bedoelimg ook in (zomer)vakanties te rijden. Gelede aardgas ja? lijkt me zeker in het begin een redelijke overkill. Had Syntus ook niet een aantal standaard aardgas bussen besteld? Overigenes wel logische dat me met aardgas gaat rijden. Anders is de geboden CO2-reductie helemaal niet te halen.
Ik meen mij te herinneren dat aardgasbussen van een hoop stoffen minder uitstoten dan een dieselbus. Er was alleen wel één stof die meer uitgestoten wordt en dat is toevallig CO2. Zoiets speelde mee in de aardgas vs diesel discussie van MAN, VDL, en een aantal onderzoeksrapporten.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

waar zou het dan wel goed voor zijn ? Want overal waar aardgas komt te rijden zegt men dat het beter is voor het milieu.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Tochjo »

Bussen die op aardgas rijden, stoten minder stikstofoxiden (NOx) en minder fijnstof (PM10) uit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daniel »

Freek schreef:Had Syntus ook niet een aantal standaard aardgas bussen besteld?
Ja maar dat worden de stadsbussen voor Ede :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Maar daar zul je geen 11 bussen voor nodig hebben. Zeker niet op Zondag.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Op lijn 400 zijn inderdaad de gelede Veluwelijn Citaro-G aardgas bussen gepland.
Er komen zoals al eerder gemeld 22 van deze wagens.
De lijn wordt inderdaad gewoon door Syntus gereden, en niet gesplitst in 3 delen.
Harderwijk heeft het b.v niet in zijn pakket zitten, helaas, maar wat niet is kan nog komen.

Hiernaast koment er ook nog eens 11 standaard Citaro aardgas STREEKbussen.
Deze zijn gepland voor vestiging Ede, en helpen mee met inderdaad de totale reductie aan uitstoot.
Dit is een laatste aanpassing in de bieding geweest, om op reductie niet weer net te verliezen.
Ede is gekozen, om dat daar al een Aardgas station op de vestiging is.
Misschien weten we ze nog wel ( gedeeltelijk ) naar Harderwijk te krijgen.
Daar komt namelijk op 200m van de stalling ook een aardgas tank mogelijkheid.

De stadsdienst in Ede krijgt gedeeltelijk klein materiaal, gedeeltelijk gewoon streek materiaal.


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Als ik 9292ov moet geloven rijd er maar 2x per uur een bus tussen Apeldoorn en Zwolle.
Dat is dus vergelijkbaar met nu. ( dus geen verbetering ).
Tussen Apeldoorn en Vaasen dus ook 2x per uur terweil dit nu 4x samen met lijn 96 is. ( Zelfst een verslechtering van de dienst ). :?

Op zaterdag zijn er op lijn 90 dus maar 5 van de 22 geleede gas bussen nodig, dus heb je genoeg om ermee op meerdere lijnen zoals lijn 400 te rijden.

Weet iemand of lijn 86/43 weer gezamelijk met Breng ( connexxion ) gereden gaat worden ?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

robinzes schreef:Als ik 9292ov moet geloven rijd er maar 2x per uur een bus tussen Apeldoorn en Zwolle.
Dat is dus vergelijkbaar met nu. ( dus geen verbetering ).
Tussen Apeldoorn en Vaasen dus ook 2x per uur terweil dit nu 4x samen met lijn 96 is. ( Zelfst een verslechtering van de dienst ). :?
Nu moet je je ook afvragen of 4x/u op zaterdag/zondag wel nodig is...

Doordeweeks rijdt lijn 90: 'ochtends om de 10 minuten, na +-10:00 om de 15minuten, na +-15;00 om de 10 minuten en na +-18:00 om de 15 minuten en na +-20:00 om het half uur.

In het weekend rijdt lijn 90 idd om het half uur

Als het goed is moet lijn 86/43 aangeboden worden als doorgaande lijn, dus idd aannemelijk met breng/novio/connexxion.
Bij twijfel: gebruik beton.
alexander
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 21:28
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door alexander »

De belangrijkste wijzigingen in de dienstregeling: http://www.syntusgelderland.nl/nieuws/b ... eling.aspx

Bron: http://www.syntusgelderland.nl
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Op 9292ov.nl staan nog steeds dat alle ritten van lijn 43 onder Connexxion gereden worden.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Er staat nu ook een lijnnetkaart van de veluwe op syntusgelderland.nl
Deze kaart is echter veel duidelijker dan de veolia kaart voorheen.
Lijn 400 staat er niet op.

http://www.syntusgelderland.nl
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Staat hier trouwens: http://www.syntusgelderland.nl/reisinfo ... yntus.aspx
Opvallend: lijn 6(Apeldoorn) keert volgens de kaart ten zuiden van de Willem-III Kazerne, terwijl die er ten noorden keert (keerlus sportlaan/Frankenlaan), lijn 6 en 7 rijden dus niet over hetzelfde kruispunt van de Laan van Spitsbergen/Laan van Orden/Ordermolenweg.

Ook opvallend/"foutje" lijn 3 blijft in Matenhoeve de Gildenlaan volgen ipv de Marskramersdonk op en het rondje Matenhoeve volgen, terwijl lijn 4 dat dus wel blijft doen.
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

ja, dat van lijn 6 klopt. Mischien krijgt die in de nabije toekomst een nieuwe route ?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Meltrain »

robinzes schreef:Er staat nu ook een lijnnetkaart van de veluwe op syntusgelderland.nl
Deze kaart is echter veel duidelijker dan de veolia kaart voorheen.
Ehm, had Veolia dan een kaart van de Veluwe? :o
Die heb ik echt nooit (on line) kunnen vinden. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Raymond »

De VBN heeft alle lijnennetkaarten van Nederland (voor zover gemaakt) op de site staan:
http://www.vbn-bv.nl/content.php?pagina_id=386 Daar staat ook Veolia Veluwe bij met een kaart uit 2009.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten