OVer Missers in de Reisinformatie #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

Lol, de complete dienstregeling van stadsbus 5 in Dordrecht zit nu in de actuele vertrektijden :P (Dient als vervangend vervoer i.v.m. werkzaamheden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Mikos »

Caspar schreef:http://www.ns.nl/storingen/index.form Waarom staat de Kerstmarkt Valkenburg tussen de storingen :?
Door er op te klikken en het te lezen, kom je er vanzelf achter!
reizigers naar Valkenburg worden dringend geadviseerd om via Heerlen te reizen
En dat is om de treinen van Veolia te ontzien die met dit soort evenementen overvol rondrijden, terwijl er via Heerlen plek zat is... :pos:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Justin »

Ik zie het... Nou dat wordt in elk geval niet naar de Kerstmarkt op die datum voor mij... Mag ik direct met de bus naar Breda... als ik het slim doe, koop ik een kaartje vanaf Ddr, aangezien er waarschijnlijk toch alleen een stopbus Zwd-Ddr-Ddzd-Zwd rijdt (WOW wel 0.30 EUR winst ;))
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Wubbo »

Daar hebben we toch de knop Met de trein naar evenementen voor (al heet dat tegenwoordig Met de trein naar winteruitjes zie ik). Ik zie niet in waarom een reisadvies naar de kerstmarkt in Valkenburg bij de werkzaamheden staat, maar extra stops voor een wedstrijd of concert in de ArenA (incl bijbehorend reisadvies) niet. Het zijn namelijk geen werkzaamheden.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Reiziger Delft »

Volgens mij kan men het best even de reisplanner aanpassen en reisadviezen via Heerlen in plaats van Maastricht afgeven. Bezoekers van de kerstmarkt zullen dagjesmensen zijn, die niet dagelijks in de trein op die route reizen. Juist die mensen checken vaak even de reisplanner voor dit soort ritjes.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Er zijn ook zat dagjesmensen die s'ochtends eerst naar Winterland Maastricht gaan en dan in de loop van de middag naar de Kerstmarkten in Valkenburg gaan. Het is al jaren zo dat er extra drukte in het treindeel naar Maastricht en de Veolia-treinen tussen Mt en Vk heerst omdat de rest van het land voor de kerstmarkten en masse afzakt naar het diepe zuiden.

Ik ben trouwens één van hen by the way en ook dit jaar weer: Volgende week gaan we met 3 vriendinnen en 2 schoonmoeders + 3 mannen die het zonder twijfel zwaar te verduren gaan krijgen. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Justin »

Ik heb ook beloofd om mijn moeke mee te nemen... Ze vond het in elk geval heel erg gezellig....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

In Amersfoort stond de t241 op de CTA's als trein naar Berlijn met eronder "rijdt niet verder dan Bad Bentheim". In Bad Bentheim eindigen doet die trein al het hele jaar op zaterdag, dus je zou toch zeggen dat ze het ook op de CTA kunnen zetten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Etienne »

De s2200 die om iets over half twee vertrekt van Asd werd aangekondigd als stoptrein. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

Leuk ommetje, vanmiddag gespot te Ede-Wageningen....
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Milco »

Op 4 en 5 dec. rijden er tussen Weesp en Hilversum geen treinen door spoorwerkzaamheden.
Maar de dienstregeling van de treinseries vind ik wel erg opvallend op 4 dec. (ik heb de dienstregeling gezien op (www.nshispeed.nl):
* Treinserie 3900 heeft richting Amsterdam - Schiphol - Hoofddorp te Almere Centrum een stop van 3 minuten, normaal is dit 1 minuut. De aankomsttijd de Amsterdam Centraal is gek genoeg niet gewijzigd.
* Treinserie 5700, welke Hoofddorp - Weesp rijdt, en treinserie 4300 die de normale route rijdt, staan richting Weesp (- Almere) te Amsterdam RAI 2 á 3 minuten stil, en halteren te Duivendrecht in beide richtingen op spoor 1.
* Ondanks dat er op he traject Lelystad - Duivendrecht - Schiphol geen werkzaamheden zijn, blijkt treinserie 3700 niet te rijden.
* Treinserie 4600, welke de normale route rijdt, staat te Weesp richting Almere 5 minuten stil, normaal is dit 2 minuten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Justin »

Daniel schreef:Leuk ommetje, vanmiddag gespot te Ede-Wageningen....
Ow, helemaal vergeten te melden... zag hem afgelopen dinsdag al zodanig ;).

Ach waarom niet, rechtstreeks Ut-Hwd/Shl... Is toch mogelijk met twee virm stelletjes :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

Spoor 2 in Leiden schijnt ook een mooie te hebben

Leiden Lammenschans
Alphen aan den Rijn
Boskoop, Waddinxveen Noord
Vleuten
Gouda

Ik heb hem nog niet gezien, maar er zal duidelijk een flapje losgekomen zijn :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door MdJ »

Milco1995 schreef:Op 4 en 5 dec. rijden er tussen Weesp en Hilversum geen treinen door spoorwerkzaamheden.
Maar de dienstregeling van de treinseries vind ik wel erg opvallend op 4 dec. (ik heb de dienstregeling gezien op (http://www.nshispeed.nl):
* Treinserie 3900 heeft richting Amsterdam - Schiphol - Hoofddorp te Almere Centrum een stop van 3 minuten, normaal is dit 1 minuut. De aankomsttijd de Amsterdam Centraal is gek genoeg niet gewijzigd.
* Treinserie 5700, welke Hoofddorp - Weesp rijdt, en treinserie 4300 die de normale route rijdt, staan richting Weesp (- Almere) te Amsterdam RAI 2 á 3 minuten stil, en halteren te Duivendrecht in beide richtingen op spoor 1.
* Ondanks dat er op he traject Lelystad - Duivendrecht - Schiphol geen werkzaamheden zijn, blijkt treinserie 3700 niet te rijden.
* Treinserie 4600, welke de normale route rijdt, staat te Weesp richting Almere 5 minuten stil, normaal is dit 2 minuten.
Zal wel komen door het enkelspoors rijden: de 5800 keert op 2, de 5700 op 5 te Wp; de sprinters van en naar Lelystad bieden in beide richtingen cross-platforum (dus de 4600 gaat van 6 in beide richtingen, de 4300 gaat van 1 in beide richtingen en zal aannemelijk tot Rai linkerspoor rijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Wubbo »

Hmm, dat linkerspoorrijden zou je normaalgesproken pas verwachten vanaf De Diemen (overloopwissels tussen Weesp en Diemen Zuid) of Diemen Zuid. Als er ook al vanaf RAI links gereden wordt, de NoordOost niet rijdt (werkzaamheden tussen Weesp en Hilversum) en de s3700 kennelijk ook geslachtofferd is, lijkt het erop alsof er ook werkzaamheden zijn tussen Weesp en Amsterdam RAI. Wel slecht trouwens dat het opheffen van de s3700 niet vermeld is, die minutenwijzigingen vind ik minder spannend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

Amsterdam Centraal spoor 8a: de s3000 werd aangekondigd met "Niet instappen / Do not board, aankomende internationale trein"

Eveneens Amsterdam Centraal, nu spoor 7a...

Vertrek 15.37 Sneltrein
trein wordt omgeleid
voor:
Hilversum, Amersfoort, Zwolle
Den Haag Laan van NOI, Den Haag HS
Delft, Schiedam Centrum, Rotterdam Centraal
-Blaak, -Lombardijen
Dordrecht

...tja, we gingen inderdaad niet via Amersfoort :mrgreen:

Een "iets wat leek op Engels"-talige omroep in de bewuste 692200 bij Schiphol: "this is the sneltrain to Dordrecht"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

De CTA's gaan helemaal los op die internationale treinen op Amsterdam Centraal sinds de grote spoorwijziging twee weken geleden. Blijkbaar gaat er toch iets fout, want er komt ook regelmatig een spoorwijziging van de s1500 naar spoor 10b voorbij (eh ja, daar staat hij altijd toch?)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Amsterdam C-Alkmaar/Enkhuizen/Leiden C/Uitgeest, Leiden C-SchipholZondag 28 November 19:12
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Leiden C rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting
Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
Als ik dit zo zie op de site dan begint het bij mij een beetje te duizelen als ik eerlijk ben. Nu lijkt het net alsof Amsterdam zo ongeveer plat ligt.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Etienne »

Gisteren nog een leuke vanuit de treinvervangende bus Haarlen > Leiden bij Oegstgeest.
Transferium 't Schouw geopend;

geen busverbinding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Geert »

Dat kun je geloof ik elk weekend zien daar. In ieder geval zie ik dat de keren dat ik er langs kom (in het weekend).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:Een "iets wat leek op Engels"-talige omroep in de bewuste 692200 bij Schiphol: "this is the sneltrain to Dordrecht"
Snailtrain (Slakkentrein) zou toepasselijker zijn voor die treinserie. :lol: De best passende Engelse vertaling voor onze sneltrein zou overigens zijn: "Skipstop-train" zijn (want hij stopt redelijk vaak, maar slaat ook ongeveer evenveel stations over) maar het kromme ''Semi-Fasttrain" wat je veel hc's hoort omroepen dekt ook prima de lading.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

Ik heb een keer meegemaakt dat een intercity werd uitgemaakt voor Speedtrain to Flushing. Als er iets is wat je niet hoeft te vertalen is het wel intercity...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Justin »

Lol.

Ja, volgens de vertrekstaten Schiphol is de snelstrein inderdaad semi-fast train, maar ik opteer er voor om dat ding gewoon (Regional) Express Train of iets soortgelijks te noemen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Ik hoorde een tijdje geleden een stel Amerikanen op Shl die mijn mooie VIRMpje uitmaakten voor subway en suburban train. Daarna kwamen ze naar me toe om wat te vragen dus ik zei meteen: "Will you stop insulting my train! This is an state-of-the-art long distance main line Intercity train!" 8-) (Nu is het zo dat voor vreemden alles wat ondergronds rijdt meteen een metro is en vooral dubbeldekkers worden vaak geindentificeerd met voorstadstreinen, dus ik snapte het wel)
Vallend blad maakt rails glad.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door deadlock »

Wat is OBIS :oops:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten