Toeristen bedoel je neem ik aan? ;) Overigens rijdt de lijn waar je het over hebt (lijn 59) op zaterdag bijvoorbeeld weer wel.Vinny schreef:Nja, het is een begin. Ik vind het openbaar vervoer op de Utrechtse Heuvelrug bijvoorbeeld heel erg niet gericht op forensen. (...)
Concessie Veluwe (Syntus)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Het toerisme op de Utrechtse Heuvelrug is een stuk kleinschaliger en meer versnipperd dan op de Veluwe. De Veluwe heeft veel campings en bungalowparken en een aantal grote attracties, terwijl het toerisme op de Utrechtse Heuvelrug het meer moet hebben van dagjesmensen uit de omgeving (wandelen, fietsen). Een toeristenlijn voor de Utrechtse Heuvelrug heeft volgens mij dus niet zoveel zin.
Trouwens, die toeristenlijn op de Veluwe moet ik ook eerst nog eens zien, vooral het noordelijke deel (Harderwijk-Zwolle) voegt niet zo heel veel toe. En ik had wel verwacht dat het ding via Park de Hoge Veluwe zou rijden, maar zover ik kan zien is dat niet het geval.
Trouwens, die toeristenlijn op de Veluwe moet ik ook eerst nog eens zien, vooral het noordelijke deel (Harderwijk-Zwolle) voegt niet zo heel veel toe. En ik had wel verwacht dat het ding via Park de Hoge Veluwe zou rijden, maar zover ik kan zien is dat niet het geval.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ik sliep half. Ik bedoelde dus gericht op forensen en scholieren en niet op toeristen. Afijn als je toeristenbussen tot een succes wilt maken, dan lijkt het mij handig om ze vooral in het weekend te laten rijden. Dat is kostentechnisch ook wel interessant, omdat toeristen de "lege plekken" in de daluren en dus in het weekend goed kunnen opvullen. :)Geert schreef:Toeristen bedoel je neem ik aan? ;) Overigens rijdt de lijn waar je het over hebt (lijn 59) op zaterdag bijvoorbeeld weer wel.Vinny schreef:Nja, het is een begin. Ik vind het openbaar vervoer op de Utrechtse Heuvelrug bijvoorbeeld heel erg niet gericht op forensen. (...)
Ben benieuwd of Syntus de "spot de Poema" bus gaat inzetten als er weer eens een vage foto van een katachtig dier op de Veluwe de Telegraaf haalt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... Station_NS
Heb de buslijn zonet toegevoegd aan de wiki, maar heb maar beperkte informatie erover. Weet bijvoorbeeld niet of dit ding ook in de zomervakantie rijdt.
Ben ook benieuwd of de Arnhemse lijn 13 nu te vervallen komt; kan dat ding toch al niet terugvinden op de pagina van Breng.
Heb de buslijn zonet toegevoegd aan de wiki, maar heb maar beperkte informatie erover. Weet bijvoorbeeld niet of dit ding ook in de zomervakantie rijdt.
Ben ook benieuwd of de Arnhemse lijn 13 nu te vervallen komt; kan dat ding toch al niet terugvinden op de pagina van Breng.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Als het een toeristische lijn is zou het wel ontzettend stom zijn om 'm niet in de zomervakantie te laten rijden.Frank schreef:Heb de buslijn zonet toegevoegd aan de wiki, maar heb maar beperkte informatie erover. Weet bijvoorbeeld niet of dit ding ook in de zomervakantie rijdt.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Dat is waar, maar ik wilde de dienstregeling even afwachten voordat ik het er definitief neerzet .
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Met welk welk materieel zou deze lijn bereden worden ? Door syntus zelf ?
Dan zul je aardig wat bussen nodig hebben. enkele rit duurt ruim 3 uur.
Voor de chauffeurs ( als het door syntus gereden word ) zal de rit dan wel in drieen worden verdeelt.
Apeldoorn - Arnhem
Apeldoorn - Harderwijk
Harderwijk - Zwolle.
Dan zul je aardig wat bussen nodig hebben. enkele rit duurt ruim 3 uur.
Voor de chauffeurs ( als het door syntus gereden word ) zal de rit dan wel in drieen worden verdeelt.
Apeldoorn - Arnhem
Apeldoorn - Harderwijk
Harderwijk - Zwolle.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Naar het schijnt wordt de lijn gereden met de gelede aardgasbussen die ook op de Veluwelijn gaan rijden. Volgens een bericht op de Yahoogroep Busfoto stond er althans in een dienst voor deze lijn dat er na afloop in Zwolle aardgas getankt moest worden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
voor zover ik weet was het niet direct de bedoelimg ook in (zomer)vakanties te rijden. Gelede aardgas ja? lijkt me zeker in het begin een redelijke overkill. Had Syntus ook niet een aantal standaard aardgas bussen besteld? Overigenes wel logische dat me met aardgas gaat rijden. Anders is de geboden CO2-reductie helemaal niet te halen.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ding gaat over de Arnhemseweg naar Otterlo, en vanaf daar naar Hoenderloo. Rijdt dus linksom om Park de Hoge Veluwe heen (vanaf Arnhem gezien).Ronald schreef:En ik had wel verwacht dat het ding via Park de Hoge Veluwe zou rijden, maar zover ik kan zien is dat niet het geval.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ik meen mij te herinneren dat aardgasbussen van een hoop stoffen minder uitstoten dan een dieselbus. Er was alleen wel één stof die meer uitgestoten wordt en dat is toevallig CO2. Zoiets speelde mee in de aardgas vs diesel discussie van MAN, VDL, en een aantal onderzoeksrapporten.Freek schreef:voor zover ik weet was het niet direct de bedoelimg ook in (zomer)vakanties te rijden. Gelede aardgas ja? lijkt me zeker in het begin een redelijke overkill. Had Syntus ook niet een aantal standaard aardgas bussen besteld? Overigenes wel logische dat me met aardgas gaat rijden. Anders is de geboden CO2-reductie helemaal niet te halen.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
waar zou het dan wel goed voor zijn ? Want overal waar aardgas komt te rijden zegt men dat het beter is voor het milieu.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Bussen die op aardgas rijden, stoten minder stikstofoxiden (NOx) en minder fijnstof (PM10) uit.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ja maar dat worden de stadsbussen voor EdeFreek schreef:Had Syntus ook niet een aantal standaard aardgas bussen besteld?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Maar daar zul je geen 11 bussen voor nodig hebben. Zeker niet op Zondag.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Op lijn 400 zijn inderdaad de gelede Veluwelijn Citaro-G aardgas bussen gepland.
Er komen zoals al eerder gemeld 22 van deze wagens.
De lijn wordt inderdaad gewoon door Syntus gereden, en niet gesplitst in 3 delen.
Harderwijk heeft het b.v niet in zijn pakket zitten, helaas, maar wat niet is kan nog komen.
Hiernaast koment er ook nog eens 11 standaard Citaro aardgas STREEKbussen.
Deze zijn gepland voor vestiging Ede, en helpen mee met inderdaad de totale reductie aan uitstoot.
Dit is een laatste aanpassing in de bieding geweest, om op reductie niet weer net te verliezen.
Ede is gekozen, om dat daar al een Aardgas station op de vestiging is.
Misschien weten we ze nog wel ( gedeeltelijk ) naar Harderwijk te krijgen.
Daar komt namelijk op 200m van de stalling ook een aardgas tank mogelijkheid.
De stadsdienst in Ede krijgt gedeeltelijk klein materiaal, gedeeltelijk gewoon streek materiaal.
Groet, Michel
Er komen zoals al eerder gemeld 22 van deze wagens.
De lijn wordt inderdaad gewoon door Syntus gereden, en niet gesplitst in 3 delen.
Harderwijk heeft het b.v niet in zijn pakket zitten, helaas, maar wat niet is kan nog komen.
Hiernaast koment er ook nog eens 11 standaard Citaro aardgas STREEKbussen.
Deze zijn gepland voor vestiging Ede, en helpen mee met inderdaad de totale reductie aan uitstoot.
Dit is een laatste aanpassing in de bieding geweest, om op reductie niet weer net te verliezen.
Ede is gekozen, om dat daar al een Aardgas station op de vestiging is.
Misschien weten we ze nog wel ( gedeeltelijk ) naar Harderwijk te krijgen.
Daar komt namelijk op 200m van de stalling ook een aardgas tank mogelijkheid.
De stadsdienst in Ede krijgt gedeeltelijk klein materiaal, gedeeltelijk gewoon streek materiaal.
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Als ik 9292ov moet geloven rijd er maar 2x per uur een bus tussen Apeldoorn en Zwolle.
Dat is dus vergelijkbaar met nu. ( dus geen verbetering ).
Tussen Apeldoorn en Vaasen dus ook 2x per uur terweil dit nu 4x samen met lijn 96 is. ( Zelfst een verslechtering van de dienst ). :?
Op zaterdag zijn er op lijn 90 dus maar 5 van de 22 geleede gas bussen nodig, dus heb je genoeg om ermee op meerdere lijnen zoals lijn 400 te rijden.
Weet iemand of lijn 86/43 weer gezamelijk met Breng ( connexxion ) gereden gaat worden ?
Dat is dus vergelijkbaar met nu. ( dus geen verbetering ).
Tussen Apeldoorn en Vaasen dus ook 2x per uur terweil dit nu 4x samen met lijn 96 is. ( Zelfst een verslechtering van de dienst ). :?
Op zaterdag zijn er op lijn 90 dus maar 5 van de 22 geleede gas bussen nodig, dus heb je genoeg om ermee op meerdere lijnen zoals lijn 400 te rijden.
Weet iemand of lijn 86/43 weer gezamelijk met Breng ( connexxion ) gereden gaat worden ?
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Nu moet je je ook afvragen of 4x/u op zaterdag/zondag wel nodig is...robinzes schreef:Als ik 9292ov moet geloven rijd er maar 2x per uur een bus tussen Apeldoorn en Zwolle.
Dat is dus vergelijkbaar met nu. ( dus geen verbetering ).
Tussen Apeldoorn en Vaasen dus ook 2x per uur terweil dit nu 4x samen met lijn 96 is. ( Zelfst een verslechtering van de dienst ). :?
Doordeweeks rijdt lijn 90: 'ochtends om de 10 minuten, na +-10:00 om de 15minuten, na +-15;00 om de 10 minuten en na +-18:00 om de 15 minuten en na +-20:00 om het half uur.
In het weekend rijdt lijn 90 idd om het half uur
Als het goed is moet lijn 86/43 aangeboden worden als doorgaande lijn, dus idd aannemelijk met breng/novio/connexxion.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
De belangrijkste wijzigingen in de dienstregeling: http://www.syntusgelderland.nl/nieuws/b ... eling.aspx
Bron: http://www.syntusgelderland.nl
Bron: http://www.syntusgelderland.nl
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Op 9292ov.nl staan nog steeds dat alle ritten van lijn 43 onder Connexxion gereden worden.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Er staat nu ook een lijnnetkaart van de veluwe op syntusgelderland.nl
Deze kaart is echter veel duidelijker dan de veolia kaart voorheen.
Lijn 400 staat er niet op.
http://www.syntusgelderland.nl
Deze kaart is echter veel duidelijker dan de veolia kaart voorheen.
Lijn 400 staat er niet op.
http://www.syntusgelderland.nl
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Staat hier trouwens: http://www.syntusgelderland.nl/reisinfo ... yntus.aspx
Opvallend: lijn 6(Apeldoorn) keert volgens de kaart ten zuiden van de Willem-III Kazerne, terwijl die er ten noorden keert (keerlus sportlaan/Frankenlaan), lijn 6 en 7 rijden dus niet over hetzelfde kruispunt van de Laan van Spitsbergen/Laan van Orden/Ordermolenweg.
Ook opvallend/"foutje" lijn 3 blijft in Matenhoeve de Gildenlaan volgen ipv de Marskramersdonk op en het rondje Matenhoeve volgen, terwijl lijn 4 dat dus wel blijft doen.
Opvallend: lijn 6(Apeldoorn) keert volgens de kaart ten zuiden van de Willem-III Kazerne, terwijl die er ten noorden keert (keerlus sportlaan/Frankenlaan), lijn 6 en 7 rijden dus niet over hetzelfde kruispunt van de Laan van Spitsbergen/Laan van Orden/Ordermolenweg.
Ook opvallend/"foutje" lijn 3 blijft in Matenhoeve de Gildenlaan volgen ipv de Marskramersdonk op en het rondje Matenhoeve volgen, terwijl lijn 4 dat dus wel blijft doen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
ja, dat van lijn 6 klopt. Mischien krijgt die in de nabije toekomst een nieuwe route ?
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ehm, had Veolia dan een kaart van de Veluwe? :orobinzes schreef:Er staat nu ook een lijnnetkaart van de veluwe op syntusgelderland.nl
Deze kaart is echter veel duidelijker dan de veolia kaart voorheen.
Die heb ik echt nooit (on line) kunnen vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
De VBN heeft alle lijnennetkaarten van Nederland (voor zover gemaakt) op de site staan:
http://www.vbn-bv.nl/content.php?pagina_id=386 Daar staat ook Veolia Veluwe bij met een kaart uit 2009.
http://www.vbn-bv.nl/content.php?pagina_id=386 Daar staat ook Veolia Veluwe bij met een kaart uit 2009.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten