OVer je reiservaringen in november 2010
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
In Virm 9595 deed de verwarming het net niet, kon een wolkje van mijn adem blazen in de trein.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Oh dat had ik afgelopen donderdag in lijn 88 in Ede... Vroeg tie of er nog mensen bij het Ziekenhuis uit wilde stappen... Geen gehoor, dus maar via de zijweg van het tankstation, i.p.v. over het Ziekenhuisterrein... Reistijdwinst was waarschijnlijk maar liefst 20 seconden... :@webguy schreef:Net een chauffeur in Nijmeegse lijn 6 die touristische busbaan route reed: ipv bij UMC Radboud van de parallelweg weer de Sint Annastraat op, werd er eerst gevraagd met de omroep/speaker of er nog reizigers voor de Groenstraat en Sint Annamolen waren (waren er niet), en toen ging 'ie via Heyendaal en over de busbaan. Bus was al laat en spits dus vrij logisch, maar nog niet eerder tegengekomen.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
En als je bij het ziekenhuis staat te wachten heb je dus pech...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Vanmiddag even de Veluwe over geweest, wel met hindernissen weliswaar... De quizvraag: Veolia-lijn 103 rijdt van station Amersfoort via Schothorst en Hooglanderveen (gelegen vlakbij station Vathorst) naar Nijkerk. Op welke trein sluit deze bus aan in Nijkerk?
Juist ja, de stoptrein naar Amersfoort Vathorst, Schothorst en Centraal. Andere kant op was allicht handiger...
Juist ja, de stoptrein naar Amersfoort Vathorst, Schothorst en Centraal. Andere kant op was allicht handiger...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Vandaag nogal veel pech gehad tijdens mijn werk. Allereerst stond ik met een collega in Amersfoort te wachten op de licht vertraagde t731. Deze reed met een solo ICMm-III. Dat past natuurlijk niet en toen moest ik weer terug naar Utrecht.
Daarna werd ik opnieuw naar Zwolle gestuurd, maar nu met de trein van een uur later. Dit ging wel goed en met geluk niet in hetzelfde treinstel als een collega gaan zitten. Nu waren er geen problemen en kwamen we met +5 aan in Zwolle (t735 had in Amersfoort netjes gewacht op de t1735 (+5)). De terugreis uit Zwolle verliep anders dan gehoopt. Toen kon ik niets verkopen doordat ik koud water had (collega moest ook bijvullen en dat trok de installatie daar niet ). Daarna vanuit Utrecht naar Amsterdam Amstel wat een trein bleek te zijn waar net een collega op had gezeten :X De terugreis uit Amsterdam was wel goed gegaan en nadat ik even lekker had uitgerust maar weer huiswaarts gekeerd.
Daarna werd ik opnieuw naar Zwolle gestuurd, maar nu met de trein van een uur later. Dit ging wel goed en met geluk niet in hetzelfde treinstel als een collega gaan zitten. Nu waren er geen problemen en kwamen we met +5 aan in Zwolle (t735 had in Amersfoort netjes gewacht op de t1735 (+5)). De terugreis uit Zwolle verliep anders dan gehoopt. Toen kon ik niets verkopen doordat ik koud water had (collega moest ook bijvullen en dat trok de installatie daar niet ). Daarna vanuit Utrecht naar Amsterdam Amstel wat een trein bleek te zijn waar net een collega op had gezeten :X De terugreis uit Amsterdam was wel goed gegaan en nadat ik even lekker had uitgerust maar weer huiswaarts gekeerd.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
De 2x Plan V in de t5836 kon de drukte niet echt verwerken, zeker toen er in Weesp een gigantische hoeveelheid overstappers bijkwam
En ohja Bee,
En ohja Bee,
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
De NS maakt zo wel lekker reclame voor zichzelf.. Te korte treinen tussen 't Gooi/Almere en Amsterdam/Schiphol dit weekend is echt een goed idee met al die "VanAnaarBeter-reizigers". Ik had ook al vernomen dat er ook losse sprinterstelletjes rondrijden op de Flevolijn. Beetje jammer...
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Je had moeten uitstappen in Diemen, vandaag deelden ze gratis soep uit in het nieuwe restaurant in het stationsgebouw
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
De t561 stond in Zl aangekondigd met +5. Ding kwam met +10 binnen met een losse VIRM-VI, dit past dus niet echt. Gevolg staanplaatsen in de gangpaden en op de balkons. Vervolgens ging de trein maar niet weg, bleek er nog een natrein te rijden die ook alles nog in de 561 kwijt wou... Na flink proppen werd vertrokken met een dikke +15. Aansluitende t10561 in Mp was uiteraard vertrokken. Lullige was wel dat de volgende trein wel de vertraagde t763 ging afwachten. Reizigers naar Lw werden zo met +50 opgescheept. Busoverstappers met nog meer, die reden as usual gauw weg toen de eerste reizigers het busperron op renden...
Ook jammer dat niet even gemeld werd in Zl dat men beter met de t9161 konden reizen. Die vertrok gewoon terwijl het advies bleef om met de t561 te reizen...
Ook jammer dat niet even gemeld werd in Zl dat men beter met de t9161 konden reizen. Die vertrok gewoon terwijl het advies bleef om met de t561 te reizen...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
@Klaasje: NS die de materieelinzet aanpast op het reizigersaanbod is ondertussen het achtste wereldwonder aan het worden... vrij zeldzaam dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Wat ik me dan afvraag, als je dit extra ommetje maakt, en je reist met de OV-tjipkaart, moet je daar dan ook extra voor betalen? En hoe zit dat eigenlijk als de bus een omleidingsroute volgt, die bijv. een kilometer langer is dan de reguliere route? Iemand die het weet?kliko schreef:Vanochtend met de 176 (Haarlem - Amsterdam Zuid) een ommetje gemaakt. De chauffeur van bus 3902 dacht bij knooppunt Badhoevedorp dat hij de 175 (Haarlem - Amsterdam Bijlmer Arenra) was. Dus rechtsdoor de A9 ipv de A4 richting Amsterdam.
Verbaasde gezichten en voorin de bus iemand die de chauffeur erop wees. Oplossing: afrit Aalsmeer en via het cateringgebouw van KLM vanaf Schiphol Noord de route van 310 richting Amsterdam. Een extra van 10 minuten. Bij de busafrit van de Amstelveenseweg dacht lijn 62 van het GVB dat daar een buffer is. Dat wordt lastig passeren. Ben uitgestapt en zag de chauffeur van de 176 met de 62 overleggen over de "busbuffer".
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Vanavond hier in de straat een buschauffeur die aan energiebesparing deed; ondanks dat de bus goed vol reizigers zat was de interieurverlichting uit, (zal vermoedelijk wel stuk zijn geweest).
Nou doen ze hier trouwens wel degelijk aan energiebesparing want zodra er op het moment toch geen reizigers in de bus zitten gaat gelijk de verlichting uit, niet dat je je veel hoeft voor te stellen van de verlichting in Luxemburgse bussen want dat zijn namelijk altijd vier TL buisjes, of het nou een standaard-bus, dubbele achteras-bus of gelede-bus is, het zijn altijd vier TL buisjes waarvan de voorste nooit aan is.
Nou doen ze hier trouwens wel degelijk aan energiebesparing want zodra er op het moment toch geen reizigers in de bus zitten gaat gelijk de verlichting uit, niet dat je je veel hoeft voor te stellen van de verlichting in Luxemburgse bussen want dat zijn namelijk altijd vier TL buisjes, of het nou een standaard-bus, dubbele achteras-bus of gelede-bus is, het zijn altijd vier TL buisjes waarvan de voorste nooit aan is.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Voor zover ik weet hoef je dan niet extra te betalen.Bluearrow schreef:Wat ik me dan afvraag, als je dit extra ommetje maakt, en je reist met de OV-tjipkaart, moet je daar dan ook extra voor betalen? En hoe zit dat eigenlijk als de bus een omleidingsroute volgt, die bijv. een kilometer langer is dan de reguliere route? Iemand die het weet?kliko schreef:Vanochtend met de 176 (Haarlem - Amsterdam Zuid) een ommetje gemaakt. De chauffeur van bus 3902 dacht bij knooppunt Badhoevedorp dat hij de 175 (Haarlem - Amsterdam Bijlmer Arenra) was. Dus rechtsdoor de A9 ipv de A4 richting Amsterdam.
Verbaasde gezichten en voorin de bus iemand die de chauffeur erop wees. Oplossing: afrit Aalsmeer en via het cateringgebouw van KLM vanaf Schiphol Noord de route van 310 richting Amsterdam. Een extra van 10 minuten. Bij de busafrit van de Amstelveenseweg dacht lijn 62 van het GVB dat daar een buffer is. Dat wordt lastig passeren. Ben uitgestapt en zag de chauffeur van de 176 met de 62 overleggen over de "busbuffer".
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Mits de omleiding niet in het systeem zit ;) Afgelopen zomer was er een langdurige omleiding op lijn 6 in Utrecht, en daarvoor moest toen wél extra betaald worden...
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Als de omleiding niet in het systeem verwerkt is hoef je in principe niet extra te betalen, maar ik zou wel even opletten, want het gaat soms mis. Bij omleidingen die wel in het systeem zijn verwerkt betaal je wel meer of minder. Niet elke vervoerder verwerkt de omleidingen ook in de reisinformatie, maar bijvoorbeeld het GVU of het GVB doen dat met omleidingen die enige tijd duren wel (en dat kan je dus aardig wat geld kosten!)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Het hangt van het contract tussen de vervoerder en concessieverlener af of omleidingen wel of niet in rekening worden gebracht. Ik ben van mening dat de reiziger niet voor deze kosten op zou moeten draaien maar kennelijk zijn de meningen daarover verdeeld.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Net alsof je als reiziger een keuze hebt. "Nee mevrouw, het duurt nu twee keer zo lang voordat u op het station bent. En weet u wat? Het kost ook twee keer zo veel geld. Niet mee eens? Ga maar lopen!"Bee schreef:Als de omleiding niet in het systeem verwerkt is hoef je in principe niet extra te betalen, maar ik zou wel even opletten, want het gaat soms mis.
Hoerekaart, er deugt werkelijk NIETS aan. :neg:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Ja bij de taxi spreekt iedereen er schande van als de chauffeur een extra rondje maakt om zijn zakken te vullen. Komt eigenlijk op het zelfde neer.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Dat is nog niets bij wat ik dan in de winter bijna elke dag in de Rotterdamse metro meemaak. Daar rijden metro stellen in het rond (type T) waarbij het binnen bijna nog harder vriest dan buiten .Caspar schreef:In Virm 9595 deed de verwarming het net niet, kon een wolkje van mijn adem blazen in de trein.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Je moet eens op Zuidplein of Slinge in metrolijn D stappen richting Centraal in de winter. Als je dan een rit hebt die op Slinge begint en daarvoor vanaf de remise komt staat het ijs vaak nog aan de binnenkant van de ramen en op de stoelen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Bij de Amsterdamse metro is altijd de truck, zo snel mogelijk alle raampjes open te doen zodat er iets warmere lucht binnenkomt, wellicht werkt dat in Rotterdam ook?
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Klopte in dit geval zeker, bleef binnen mijn abb-zone's. Maar toch even goed gekeken op de Amstelveenseweg bij het uitstappen.Michael schreef:Voor zover ik weet hoef je dan niet extra te betalen.Bluearrow schreef:Wat ik me dan afvraag, als je dit extra ommetje maakt, en je reist met de OV-tjipkaart, moet je daar dan ook extra voor betalen? En hoe zit dat eigenlijk als de bus een omleidingsroute volgt, die bijv. een kilometer langer is dan de reguliere route? Iemand die het weet?kliko schreef:Vanochtend met de 176 (Haarlem - Amsterdam Zuid) een ommetje gemaakt. De chauffeur van bus 3902 dacht bij knooppunt Badhoevedorp dat hij de 175 (Haarlem - Amsterdam Bijlmer Arenra) was. Dus rechtsdoor de A9 ipv de A4 richting Amsterdam.
Verbaasde gezichten en voorin de bus iemand die de chauffeur erop wees. Oplossing: afrit Aalsmeer en via het cateringgebouw van KLM vanaf Schiphol Noord de route van 310 richting Amsterdam. Een extra van 10 minuten. Bij de busafrit van de Amstelveenseweg dacht lijn 62 van het GVB dat daar een buffer is. Dat wordt lastig passeren. Ben uitgestapt en zag de chauffeur van de 176 met de 62 overleggen over de "busbuffer".
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
GVB draagt ook hun steentje bij aan een beter klimaat!
Vanochtend was alle verlichting en verwarming uit...
Verlaat u het voertuig? Vergeet niet uw ijskrabber!
Gelukkig compenseerde Connexxion vandaag GVB door de verwarming lekker op 26 graden te zetten. *O*
Hoort u de klotsende oksels al?
Vanochtend was alle verlichting en verwarming uit...
Verlaat u het voertuig? Vergeet niet uw ijskrabber!
Gelukkig compenseerde Connexxion vandaag GVB door de verwarming lekker op 26 graden te zetten. *O*
Hoort u de klotsende oksels al?
For Your Railroad Adventures
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Ik kan niets afzien aan ijs aan die foto´s?
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Had ik dan gezegd dat er ijs te zien was op die foto's?Caspar schreef:Ik kan niets afzien aan ijs aan die foto´s?
For Your Railroad Adventures
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten