Daniel on tour #50: Dwars door de Veluwe

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #50: Dwars door de Veluwe

Bericht door Daniel »

Vanmiddag maakte ik 'n klein tourtje over de Veluwe: puur toevallig net op de dag dat mb90 z'n Veluwe-verslagje plaatste en puur toevallig ook voor mij nummer 50 :P
Nadat de boodschappen in huis waren maar eens richting de binnenstad gewandeld en op 't laatst nog even een sprintje getrokken om nog net op de Varkensmarkt in Amersfoort in lijn 5 te kunnen stappen. Met die lijn ging het naar halte rotonde Podium waar het een kwestie van de straat oversteken was om in Hooglanderveen terecht te komen. Interessant detail is wel dat ik dat deed via een weg met eenrichtingsverkeer terwijl de aansluiting op de rotonde gereedgemaakt is voor tweerichtingsverkeer: de rijbaan de andere kant op begint uit het niets in de bosjes.

Op de Van Tuyllstraat was ik net op tijd voor lijn 103...
Afbeelding

Met lijn 103 de andere kant op reisde ik vervolgens naar station Nijkerk. Je zou zeggen dat het voor een lijn die bij station Schothorst en vlakbij station Vathorst komt logisch is om aan te sluiten op de stoptrein naar Zwolle. Volgens Veolia is dat echter niet het geval: er wordt aansluiting geboden op de stoptrein terug naar Amersfoort.
Na twee plaatjes in Nijkerk...
Afbeelding

Afbeelding

Gezien de onhandige aansluiting in combinatie met de lage temperaturen besloot ik maar met een lekker warme trein terug te steken via Amersfoort Vathorst. Daar trof ik nog een wintertijd-busje...
Afbeelding

Onderweg nog 'n beetje zitten plannen waardoor ik erachter kwam dat in Putten een mooie aansluiting op lijn 107 mogelijk zou zijn. Daar dus uitgestapt en eerst even de bus vastgelegd op de keerlus...
Afbeelding

Vervolgens begon een mooi en rustig ritje dwars door de Veluwe. Onderweg was nog wel een aantal keren te zien dat Veolia de Gelderse haltepalen nog niet helemaal begrepen heeft. Kwam er o.a. eentje tegen met een vertrekstaat hoog bovenaan de paal tussen het lijstje met lijnen die bij die halte stoppen :P De halte-afroep is ook een geval apart: de bus moest onderweg zowat een noodstop maken nadat iemand na de afroep op het stop-knopje drukte, dan is je afroep toch echt te laat :wink:
Na een hele tijd een rustige afroep met Brabants accent was het ook wel even schrikken toen er ineens WITTENBERG, BUSSTATION tussendoor kwam, man, die was hard. Inmiddels was ik de enige passagier die nog in de bus zat en werd het in die bus ook kouder en kouder, leek er niet echt op dat de verwarming aan stond. Na 'n plaatje in het laatste fatsoenlijke licht in Ede dan ook eerst maar een thee gaan halen om weer een beetje op te warmen, 't leek zowat buiten nog warmer als in die bus...
Afbeelding

Na een laatste plaatje van een Valleilijn-bus, nu nog Veolia en over twee weken 'n Syntus-bus, aan de verkeerde kant van 't station...
Afbeelding

...was het de Valleilijn-trein die me weer terug naar Amersfoort vervoerde. Zelfs nog met kaartcontrole onderweg, da's ook voor 't eerst dat dat me overkomt op die lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #50: Dwars door de Veluwe

Bericht door Etienne »

Mooie plaatjes 8-)

Wat deed die Integro daar?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #50: Dwars door de Veluwe

Bericht door Daniel »

Dat vroeg ik mezelf ook al af. Gezien het tijdstip is het goed mogelijk dat het lijn 160 uit Almere is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Daniel on tour #50: Dwars door de Veluwe

Bericht door Klaasje »

Lijn 160 wordt normaal gesproken gereden door CXX tours met een 56xx wagen of soms een 82xx Amba. Helaas maakt "tours" er de laatste tijd een beetje een potje van wat betreft de materieelinzet. Een Integro op lijn 160 is één van de vele symptomen. Er verdwijnen ook op andere lijnen die door Tours vanuit Almere gereden worden Integro's. (of dat mag of niet..)
Het nare is dat die bussen aan de binnenkant verschrikkelijk smerig en uitgeleefd zijn. Overal kauwgom, grafity en nog meer van dat soort smerige zooi. -o- Dan vergeet ik nog dat er maar 3 Integro's in Almere zijn bij tours die infoxx hebben (2719, 2794, 2912)
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #50: Dwars door de Veluwe

Bericht door Michael »

Mooie foto's :)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Daniel on tour #50: Dwars door de Veluwe

Bericht door Ronald »

Leuk rondje, altijd mooi de Veluwe! (Mijn favoriet als er weer een laagje sneeuw is gevallen 8-) .)
Je zat trouwens vast alleen in die 103 (met de chauffeur natuurlijk). Ik zie er alleen een handjevol mensen inzitten tijdens de spits, verder rijdt dat ding nagenoeg leeg rond. Ik ben benieuwd wat er over twee weken mee gaat gebeuren...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #50: Dwars door de Veluwe

Bericht door Daniel »

Viel mee, zaten wel een aantal mensen in toen ik instapte. De 107 was rustiger: drie instappers in Putten waarvan er eentje tot Putten en eentje tot Wittenberg mee ging, daarna was ik de enige passagier tot ergens in de buitengebieden van Ede.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: Daniel on tour #50: Dwars door de Veluwe

Bericht door Stuiterbal »

Over de 103 is het officieel de bedoeling dat hij in Nijkerk aankomt om .18 of .21.
De trein naar Zwolle vertrekt om .25, en de trein naar Utrecht om .29.
Het is waarschijnlijk dus de bedoeling dat hij wel naar Zwolle aansluit, maar door de crappy dienstregeling, lukt dat waarschijnlijk niet (echt).
Maar wel leuke foto's gemaakt!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten