OVer Missers in de Reisinformatie #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Wubbo schreef:Daar hebben we toch de knop Met de trein naar evenementen voor (al heet dat tegenwoordig Met de trein naar winteruitjes zie ik). Ik zie niet in waarom een reisadvies naar de kerstmarkt in Valkenburg bij de werkzaamheden staat, maar extra stops voor een wedstrijd of concert in de ArenA (incl bijbehorend reisadvies) niet. Het zijn namelijk geen werkzaamheden.
Die kerstmarkt van Valkenburg staat zelfs als extra attentie weergegeven als werkzaamheden bij de actuele vertrektijden van Heiloo of all places... :roll:
Nu weet ik wel dat ze alle stations van de 800 serie waarschijnlijk genomen hebben, maar op die manier kan je net zo goed alle stations van het land doen. Zouden er meer mensen vanuit Heiloo daarheen gaan dan Amersfoort of Zwolle?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Mark »

Uiteraard, heel Heiloo loopt er voor uit :pos:

Nee maar dat is wel vaker bij het plannen van een reis op NS.nl... krijg je een waarschuwing voor werkzaamheden op een traject waar je reis helemaal niet langs gaat :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ardan »

@deadlock: OBIS is het systeem dat in ICMm-treinen wordt ingebouwd, en verzorgt de actuele reizigersinformatie op de schermen.
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door webguy »

Justin schreef:Ja, volgens de vertrekstaten Schiphol is de snelstrein inderdaad semi-fast train, maar ik opteer er voor om dat ding gewoon (Regional) Express Train of iets soortgelijks te noemen...
Ik heb dat al een keer geopperd (sinds ik een vertrekstaat van Shl op m'n kamer heb hangen): Semi-fast train is geen engels. Zeg dan local train ofzo, maar semi-fast dekt de lading totaal niet. Nog een reden om voor het drietreinen-systeem te gaan: voor de vierde soort geen goede engels vertaling die de NS hanteert.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door reisthijs »

Alleen is een local train een stoptrein, geen sneltrein.

Over welke vier soorten heb je het hier eigenlijk? De Sneltrein is onderdeel van het oude drietreinensysteem. Als een aanduiding niet te vertalen valt, zou je ook een andere naam kunnen bedenken. 'Sneltrein' heb ik nooit een handige naam gevonden: geen duidelijk onderscheid met de Intercity (een IC is uiteindelijk ook een soort sneltrein, en veel mensen noemen de IC ook zo.)
Ardan schreef:@deadlock: OBIS is het systeem dat in ICMm-treinen wordt ingebouwd, en verzorgt de actuele reizigersinformatie op de schermen.
Misschien is het handig voor deze en andere afkortingen ook een pagina op de wiki te maken?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door webguy »

Vier treinen:
- Stoptrein
- Sprinter
- Sneltrein
- Intercity
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef:Vier treinen:
- Stoptrein
- Sprinter
- Sneltrein
- Intercity
Wat is nu precies het verschil tussen een Sprinter en een stoptrein?
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Reiziger Delft »

Een sprinter wordt met sprintermaterieel gereden (SLT of SGMm), een stoptrein met ander materieel. In de praktijk klopt dit niet altijd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

deadlock schreef:Wat is OBIS :oops:
OBIS = Ontiechelijk Beroerd Informatie Systeem.

Schaam je overigens niet als je een spoorafkorting niet weet. NS-ers zien soms ook door de bomen het bos niet meer en als je dan denkt dat je het weet, bedenken ze er doodleuk weer een andere afkorting voor. :|
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Reiziger Delft schreef:Een sprinter wordt met sprintermaterieel gereden (SLT of SGMm), een stoptrein met ander materieel. In de praktijk klopt dit niet altijd.
Sterker, de s3300 wordt al 2 jaar met sprintermaterieel gereden, maar staat op de CTA´s, de stationsomroep, en de vertrekstaten als stoptrein. Over afkortingen gesproken, een hoop weet ik ook niet. Een collega heeft eens een bundeltje gemaakt, met allemaal spoorafkortingen. Het is uiteindelijk een heel boekwerk geworden van een 20 tal pagina´s. Wekelijks komen er weer nieuwe bij, hij zit dan ook al op uitgave 19.zoveel.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Geert »

reisthijs schreef:Alleen is een local train een stoptrein, geen sneltrein.

Over welke vier soorten heb je het hier eigenlijk? De Sneltrein is onderdeel van het oude drietreinensysteem. Als een aanduiding niet te vertalen valt, zou je ook een andere naam kunnen bedenken. 'Sneltrein' heb ik nooit een handige naam gevonden: geen duidelijk onderscheid met de Intercity (een IC is uiteindelijk ook een soort sneltrein, en veel mensen noemen de IC ook zo.)
Ik vind zelf dit wel aardige vertalingen:

local train = stoptrein
regional train = sneltrein
express train = intercity
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Maar Regional train is in veel landen om ons heen juist de stoptrein.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Justin »

All aboard the choof choof pseudo-express train, a.k.a. the-slightly-faster-local-train-but-slightly-slower-intercity-train, or the I-do-not-stop-at-every-place-with-at-least-20-tiles-along-the-tracks :pos:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Klaasje »

Regional Expresstrain?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ronald »

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Object reference not set to an instance of an object.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Source Error:

The source code that generated this unhandled exception can only be shown when compiled in debug mode. To enable this, please follow one of the below steps, then request the URL:

1. Add a "Debug=true" directive at the top of the file that generated the error. Example:

<%@ Page Language="C#" Debug="true" %>

or:

2) Add the following section to the configuration file of your application:

<configuration>
<system.web>
<compilation debug="true"/>
</system.web>
</configuration>

Note that this second technique will cause all files within a given application to be compiled in debug mode. The first technique will cause only that particular file to be compiled in debug mode.

Important: Running applications in debug mode does incur a memory/performance overhead. You should make sure that an application has debugging disabled before deploying into production scenario.

Stack Trace:


[NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.]
Lijninfo.populate_detail_lijn(String Datum, String Tijd, String LijnSysteemnummer, String Richting, String Dagsoort, String Geldigheid, Boolean isDeeplink) +5322
Lijninfo.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +982
System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +14
System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +35
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +50
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +627



?
Aldus de site van Connexxion als ik een dienstregeling opvraag. Waarom bouwen ze niet een keer een goede site?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door STF »

Bij de nieuwe dienstregeling van GVB staat vrijwel (maar niet iedere) elke lijn er verkeerd om in, klik je richting Centraal Station aan, krijg je de dienstregeling richting Osdorp te zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

Niet echt een misser, maargoed: Tuffy riep vanmorgen in Amersfoort een trein om die over vijfentwintig minuten zou binnenkomen... Is dat nieuw? Ze ging voorheen nooit verder dan 20 minuten met automatische omroepberichten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Ja Tuffy kan veel meer tegenwoordig. Wat ze ook doet en eerst niet, is als een trein bijvoorbeeld 3, 5 of 10 minuten vertraging heeft, en na het oorspronkelijke vertrek wordt pas die vertraging ingevoerd, dat Tuffy dan meteen begint om te roepen dat trein xx over xx minuten vertrekt. Eerst gebeurde er niets als je na vertrektijd nog iets invoerde aan vertraging. Ja, de CTA draaide een flapje door. :pos:
Tuffy kon altijd tot 20 minuten vertellen, maar hoever ze nu gaat, dat weet ik niet.
Voor treinen van en naar Schiphol zou het trouwens wel prettig zijn als Tuffy ook Engels zou kunnen, die series staan nu uit voor haar.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door reisthijs »

Reiziger Delft schreef:Een sprinter wordt met sprintermaterieel gereden (SLT of SGMm), een stoptrein met ander materieel. In de praktijk klopt dit niet altijd.
In de praktijk is er dus gewoon geen verschil. Tot voor kort dacht ik nog, als een treinserie Sprinter heet, zou er volgens eigenlijk Sprintermaterieel moeten rijden (wat dan om verschillende redenen soms niet blijkt te kunnen) maar sinds ze de stoptrein Apeldoorn-Zutphen hebben omgedoopt in Sprinter (wat gewoon absurd is) geloof ik dat ook niet meer.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Deze kende ik nog niet :)

Afbeelding
:roll:

Afbeelding
Na even te kijken, weet je wel goed waar je aan toe bent, en kan je bv de bus pakken. Vind het een enorme verbetering die schermen. :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:Afbeelding
Deze kende ik nog niet :)
Deze varianten ken ik al ongeveer een jaartje of 10. Het wordt onder andere gebruikt bij de Sprinter Rotterdam CS - Gouda - Breukelen - Amsterdam CS - Uitgeest. Dan worden een stopplaatsen tot Amsterdam CS volledig aangegeven en op het onderste regeltje staat er dan: rijdt verder als Sprinter cq stoptrein tot Uitgeest.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Wubbo »

Rijdt die dan ook via Alkmaar en Alkmaar Noord? ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

@Caspar: gelukkig voor de reizigers is op je laatste foto wel 't ARGOS-bord te lezen waarop vermeld wordt dat er een storing is :P

Maargoed, reizigers juist informeren blijft moeilijk. Vanmiddag kon ik net niet meer de vertraagde t12759 halen, dus maar naar spoor 9 voor de t2861. Aldaar stond een, zo bleek later, defecte trein met de CTA's op "Niet instappen". Het was een tijdstip waarop de t2861 normaal al in Utrecht is aangekomen dus ik was niet de enige die het idee had dat de 2861 door een defect niet zou rijden.
Minuten en minuten verstreken zonder enige informatie via de omroep, wat een bestorming van een toevallig aanwezige conducteur tot gevolg had. Deze verwees reizigers naar Apeldoorn en Deventer naar spoor 12 voor de t561 met overstap in Amersfoort en verwees reizigers naar Amersfoort naar spoor 1 voor de trein van 17.05 uur. Vraag me nog altijd af waarom reizigers voor Amersfoort nu de Sprinter naar Baarn moesten nemen :roll:

Uiteindelijk werd de defecte trein afgerangeerd naar Utrecht OZ en gebeurde wat ik na 'n blik op de actuele vertrektijden al vermoedde: de CTA's werden weer op de t2861 gedraaid en deze is uiteindelijk met slechts +5 vertrokken. Er volgde erg krap voor vertrek nog een omroep over deze vertraging waarvan ik maar hoop dat 'ie voor de naar spoor 12 verwezen reizigers nog voldoende op tijd was. Anders hebben die onnodig minstens +30 opgelopen want de eerstvolgende treinen uit Utrecht naar Amersfoort waren flink vertraagd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Aking »

Gisteravond in lijn 12 te Utrecht:

Op het moment dat de chauffeur gas geeft, roept hij om dat hij niet over de Rubenslaan gaat. (waar het IBB-complex zit en ongeveer 80% van zijn reizigers heen moet..)

In plaats van dat hij dat nou net n 10 seconden eerder omroept :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Wubbo »

Kan iemand de mobiele NS-site om laten gaan met speciale tekens? Nu staat er dit...
Mari

Melding vrijdag 3 december 2010, 10:43 uur:
Oorzaak: om logistieke redenen

Tussen Almelo en Mari
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten