OVer je reiservaringen in november 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door les7 »

Vanmiddag reed ik met lijn 30 mee richting Schollevaar, en ik zag het volgende:

Afbeelding
In Capelle doen ze het gewoon al! *O*
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Jurre »

Gister nam ik rond 14.00 uur in Amsterdam tram 2 van het Hoofddorpplein naar het Leidseplein. Bij het Willemspark was er een verkeersopstopping, hierdoor stonden we bijna 10 minuten stil en kwam de volgende rit van lijn 2 al achter ons te staan. Bij het Museumplein stonden we weer 10 minuten stil, hier moesten er hulpdiensten geroepen worden vanwege een incident voor ons. Ook hier schoof nog een rit van lijn 2 aan. Uiteindelijk rond 14.30 op het Leidseplein aangekomen.

De terugweg van het Leidseplein naar het Hoofddorpplein loonde zich dan weer, het gehele OV-chipkaart-systeem deed het niet in de tram (nummer 2062 uit m'n hoofd). Hierdoor kon iedereen gratis mee :) .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Wubbo »

De conducteur heette mij vanmiddag welkom op de Intercity naar Gouda en Den Haag Centraal. Ik was toch blij dat ik binnen zat ;-)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door find_your_spot »

Net een idiote buschauffeur die bij dit weer plankgas kickdown geeft om vervolgens een scherpe bocht in te gaan...

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Caspar »

Wel mooi dat er vanavond 880 km file stond, en dat de treinen nagenoeg optijd rijden :D
Ik zat vandaag wederom 2 keer in Virm 9595 (wel erg toevallig al zeg ik het zelf) en nog steeds deed de verwarming het niet in de middelste bakken. Waarom gaat zo'n stel niet gewoon uit de omloop snachts?
Verder zat ik in een SLT met 15 minuten vertraging, en de HC ging omroepen waarom dat was, en wat dan nu nog wel de aansluitingen waren voor overstappers. Helaas kwam er alleen wat gekraak en gepiep uit de installatie. :neg:
De stadsbussen hier in Hoorn reden allemaal met een vertraging van ongeveer 10 tot 25 minuten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Ik twijfelde even of ik de bus naar huis zou nemen vanaf station Amersfoort of dat ik zou gaan lopen. 't werd lopen en dat bleek 'n goede keuze: haalde onderweg de bus van 'n half uur eerder met iets van +25 in :P (Let wel, die +25 was dus opgelopen op 'n stukje van normaal 5 minuten rijden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Meltrain »

Vanochtend heb ik met de t5020 ongeveer 20 minuten stil gestaan in de Willemsspoortunnel, net voor Rotterdam Blaak.
Nu kan dat best een keer voorkomen en is dat natuurlijk meestal niet de schuld van NS en soms van ProRail, maar het maakt het allemaal al een stuk verdraaglijker als er tenminste informatie gegeven wordt. Want daar ontbrak het dus aan. :( Ik weet dus nu nog steeds niet waarom we er zo lang stil stonden. :roll:
Erger was nog dat op Rtd gewoon doodleuk door de conductrice werd gezegd dat we niet verder gingen, zonder enige opgaaf van reden of alternatieve mogelijkheid. :roll:
Gelukkig stond de t5022 aal aan de andere kant van het perron klaar en hoewel deze met slechts 2x Plan V reed, past het probleemloos en waren er volgens mij nauwelijks staanplaatsen. :o
(De t5020 reed in de praktijk trouwens wel degelijk door: als IC met een stop te Gv rechtstreeks naar Ledn, om daar waarschijnlijk weer in het normale pad te komen.)

Maar NS en ProRail: storingen kunnen best voorkomen en daar moeten we mee leven, maar geef tenminste wel informatie over hoe lang men denkt dat het duurt en wat er aan de hand is!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Jurre schreef:Gister nam ik rond 14.00 uur in Amsterdam tram 2 van het Hoofddorpplein naar het Leidseplein. Bij het Willemspark was er een verkeersopstopping, hierdoor stonden we bijna 10 minuten stil en kwam de volgende rit van lijn 2 al achter ons te staan. Bij het Museumplein stonden we weer 10 minuten stil, hier moesten er hulpdiensten geroepen worden vanwege een incident voor ons. Ook hier schoof nog een rit van lijn 2 aan. Uiteindelijk rond 14.30 op het Leidseplein aangekomen.
Waar ligt het Willemspark precies eigenlijk? Neem aan dat je de Willemsparkweg bedoelt ;). En ja... Lijn 2 staat heel erg vaak vast bij het Hoofddorpplein, de Zeilstraat en de Koninginneweg/Willemsparkweg... Vind het altijd vreselijk om met die lijn te reizen in de spits door al dat gewacht in het verkeer. Ik wou dat de gemeente er eens een keer wat aan deed, maar dat kunnen we denk ik wel shaken :(
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door STF »

Caspar schreef:Wel mooi dat er vanavond 880 km file stond, en dat de treinen nagenoeg optijd rijden. :D
Wanneer worden er kamervragen aan de spoorwegen gesteld? Want dit zijn we natuurlijk niet gewend! :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Justin »

Met +3 tot max +7 ging het vandaag prima met de trein... Moest zelf van Zwd naar Asd, terug naar Shl en weer terug naar Asd, om weer naar Ut en later naar Rtd en Zwd te gaan. Heb vanaf Asd tot Ut wel +7 opgelopen, maar dat kwam doordat de stopper er tot Asb nog voor m'n s3000 zat. De t21776 had van Ut tot Rtd +5, maar wist dat bij aankomst te beperken tot +2.

Vond het heel prettig allemaal :) :pos: .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Ardan »

Ik heb ook nauwelijks vertraging gehad :)
Bus 3 van huis naar het station: +2.
Trein Deventer-Zwolle: keurig op tijd.
Bus 4 station-Aalanden: +3.
Bus 4 Aalanden-station: vertrek +2, aankomst -7 (avond is altijd veels te vroeg)
Trein en bus naar huis: keurig op tijd.

Wel wordt me elke keer als ik naar mijn vriend ga duidelijk hoe erg de spits is. Ik ga altijd met de bus van 16:23 naar de Aalanden, lijn 4. Ik heb altijd vertraging, volgens de EBS. Vertrek met +3 van het station en dat krijgen we er bijna niet uit. Rit duurt ongeveer 20-25 minuten. 's avonds op de terugweg duurt de rit maar een klein kwartiertje *O*
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door VIRM »

Gisteren had mijn bus 10 minuten vertraging (wegens het weer), waardoor ik vanaf station Wormerveer mijn trein van 16:50 had gemist. Ik loop iets na 17:00 het perron op, wordt er even later omgeroepen dat de Sprinter van 17:04 niet rijdt... Rond 17:10 of 17:15 komt er met een noodgang een lege Sprinter voorbij rijden. Vervolgens had de trein van 17:20 ook nog eens 10 minuten vertraging, dus heb dan rond 25 minuten staan koukleumen op het perron (en ik was lang niet de enige).
Niet alleen reed de trein niet, maar er wordt ook gewoon niks gezegd behalve ''de trein rijdt niet, excuses voor het ongemak'. Ga maar aan de gemiddelde reiziger uitleggen waarom er een lege Sprinter voorbij scheurt en waarom zij dan nog langer moeten klappertanden. -o-

Overigens hoop ik dat de vertraging niet door de sneeuw komt en door de gebruikelijke SLT-perikelen, want anders wordt het deze winter nog een groot feest op de Zaanlijn...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een grote wisselstoring in Gouda, maar vanuit Amersfoort vielen de gevolgen nog mee: alleen de s12500 en s12700 waren opgeheven op in ieder geval Amf - Ut. t2818 reed echter ook met +15 en daardoor achter de t518 en zelfs achter de t1618. Drukte in de t518 viel echter wel mee aangezien alleen de reizigers voor Ut daar mee mee hoefden, wel enige tijd voor de inrijder van Utrecht staan wachten op 'n plekje (Wat daar nu gestaan heeft? Uit Gouda kon niks komen en er is geen kerende NoordOost langsgekomen voor we binnen mochten komen)
Daar aangekomen vertrok juist een s2800 vertraagd naar Deventer, kennelijk had men daar wat vervangend materieel voor gevonden want de t2818 heb ik vanuit de bus nog daarna aan zien komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Caspar »

(Wat daar nu gestaan heeft? Uit Gouda kon niks komen en er is geen kerende NoordOost langsgekomen voor we binnen mochten komen)
Zoiets heb ik ook wel vaker dat ik me dat dan afvraag, vooral in Amsterdam of Utrecht waar je de uurpatronen toch wel redelijk kent. Vaak bleek het dan de Video Schouw Trein te zijn of een meetrijtuig. Die maken vaak de meest gekke rijwegen om nog even een wisseltje mee te pikken.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Etienne »

Nu ben ik door die *****-Randstadrail al twee dagen achtereen te laat gekomen op school :evil: :evil:

Maandag 29 november:
Een wisselstoring bij Seghwaert zorgt ervoor dat er veel te weinig wagens van tram 3/4 in Den Haag kunnen zijn, waardoor er dus met gaten van minstens een halfuur gereden wordt. Gevolg: Grote drukte en proppen als haringen in een ton.v :|

Dinsdag 30 november:
I.v.m. sneeuwval hebben slechts twee voertuigen van metrolijn E de remise verlaten ( :!: :!:) en voeren daarmee een pendeldienst Rotterdam - Berkel & Berkel - Den Haag uit. Om 07.12 stapte ik vanochtend in een metro richting Berkel, deze keerde bij Westpolder weer terug richting Den Haag inclusief een legio overstappers uit Rotterdam.

Bij Nootdorp wordt er omgeroepen dat de metro niet verder zal rijden als Leidschenveen om op die manier de frequentie van de pendeldienst te verhogen. Dat betekende dus dat een heel metrovoertuig moest overstappen op de tram, zodoende heb ik 5 trams voorbij laten gaan eer ik pas kon instappen. Om 08.27 kwam ik school binnenlopen, ruim een halfuur te laat. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Freek »

Vreemde manier van vertrekken vandaag in Nijmegen. De s3000 van 15.09 werd door de HC om 15.08 gesloten, op 1 deur na. Vervolgens gingen reizigers naar die deur rennen. Tot dat er eentje zo slim was andere deuren te testen en die gingen gewoon open. Vervolgens sluit de HC de deuren om 15.10 weer en werd vertrokken. Opzich niet heel bijzonder, ware het niet dat voor de s3600 van 15.15 op hetzelfde perron exact hetzelfde gebeuren. De deuren werden gesloten en waren vergrendeld op vertrektijd om vervolgens weer vrijgegeven te worden en met +1 te vertrekken. Vreemd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Wat ik ook irritant vind, zijn conducteurs die de hele tijd de deuren van VIRM laten fluiten, maar voordat ze dichtgaan dat weer stoppen. Als ze zo proberen de mensenmassa sneller in te laten stappen, is dat geen succes, want mensen gaan vreemde dingen doen als ze nog niet in de trein zitten terwijl de deuren lijken te gaan sluiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door webguy »

Wat later op de middag in Nijmegen werd iemand flink uitgescholden en werd gedreigd met 200 euro boete voor het verstoren van het vertrekproces als de HC die persoon tegenkwam. Klonk als iemand die de deur open hield voor een vriend(in). Geheel terecht overigens want het duurde na de eerste fluit nog een minuut todat deuren echt dicht gingen...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Dexter »

De meeste hc's maken na het geven van een attentiesein met hun eigen fluitje inderdaad vaak gebruik van de sluitfluit van de deuren om de reizigers aan te manen sneller in te stappen. Die sluitfluit kan je maar een of twee seconden laten fluiten, daarna MOET je je sleutel terugdraaien (dan stopt ook de fluit) want anders zullen de deuren centraal sluiten.

Sluitfluit met herroep heet dat overigens en het zit momenteel op VIRM en ICRm. Ik vind het zelf een erg prettig systeem want bij andere materieelsoorten die dat niet hebben, sluiten de deuren onherroepelijk zodra je je sleutel omdraait.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door webguy »

Ter verduidelijking: een minuut tussen het fluitje op de sleutels, en de sluitfluit, voordat de deuren dus dicht gingen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door STF »

Toch begrijp ik niet waarom de lengte van de sluitfluit bij VIRM per treinstel zo wisselt, de een fluit twee seconden, de ander fluit tien seconden en in extreme gevallen zowat een halve minuut. (Tenzij ze het recent hebben aangepast, want ik reis nauwelijks meer met de trein.)

Ik heb ooit weleens een conducteur gezien die op een gegeven moment zijn sleutel maar terugdraaide en naar een ander balkon liep in de hoop dat de deuren daar wel zouden sluiten want we zaten al meer dan een halve minuut naar die fluit te luisteren.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Geert »

Oh ja, nog vergeten te melden: vanochtend stond op de Beukelsbrug in Rotterdam gelede Citaro 402 defect te wezen. Chauffeur zat er nog in (luidkeels bellend met de CVL :lol:) en alle reizigers die er nog in zaten stapten over in de volgende bus 38 richting Schiedam (waar ik uitstapte). Nou, eindelijk eens zo'n gelede Citaro van de RET van dichtbij kunnen zien. Ze zijn nogal zeldzaam helaas ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Justin »

Doordat het eerder een zooitje was bij Ass, kwam de t2155 om 15:41 in Ddr aankakken i.p.v. 15:16. Waarschijnlijk zat de HC van mijn t5150 van 15:37 juist in die trein, want de mcn deelde ons mede dat wij niet zouden vertrekken omdat we geen hc hadden... En dus kwam er een hc precies om 15:46 aanzetten... De uit de t2155 kerende t2150 vertrok ook met +5 en aangezien deze ons moest kruisen op Ddr vertrokken wij met +12 om 15:49 uit Ddr... Daar ging mijn 10 minuten reistijdwinst, (had om 15:03 de t1955 uit Dt, en wilde via Ddr terugsteken, had anders wel de directe t5157 gepakt...)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Dexter »

STF schreef:Toch begrijp ik niet waarom de lengte van de sluitfluit bij VIRM per treinstel zo wisselt, de een fluit twee seconden, de ander fluit tien seconden en in extreme gevallen zowat een halve minuut. (Tenzij ze het recent hebben aangepast, want ik reis nauwelijks meer met de trein.)

Ik heb ooit weleens een conducteur gezien die op een gegeven moment zijn sleutel maar terugdraaide en naar een ander balkon liep in de hoop dat de deuren daar wel zouden sluiten want we zaten al meer dan een halve minuut naar die fluit te luisteren.
De lengte kan je zelf bepalen, maar als je de deuren wil sluiten moet je 'm altijd helemaal laten uitfluiten en dat duurt 3 seconden. Een halve minuut heb ik nog nooit meegemaakt, maar het zou een defecte deursluiting kunnen zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Mikos »

Mag jij mij uitleggen hoe ik dat zelf kan bepalen, want dat heb ik echt nog nooit gehoord :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten