Mag ik even kwijt #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Karl »

Och, ik weet de weg hier naar toe te vinden.

Wist dat die site bestond, kon alleen nergens een link vinden.
Kunnen ze die informatie niet in HAFAS intergreren, hoef ik alleen maar bahn.de te bezoeken...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Vinny »

Karl schreef:Weet iemand waar ik de prijzen van de Italiaanse spoorwegen kan vinden? Op de site van Trenitalia kan ik het zo één, twee drie niet vinden, ik plan mijn reizen voor in Augustus, dus ik zit binnen de veel gebruikte drie maanden grens. Wanneer ik mijn reis voor, bijvoorbeeld morgen plan dan is het weer te dichtbij. Aargh.

Maar misschien is voor Milaan - Genua; La Spezia - Bologna; Bologna - Milaan een interrail (one country; drie dagen) wel goedkoper. Genua - La Spezia is maar een klein stukje, dus dat zal wel goedkomen.
Italiaanse treinen zijn relatief goedkoop. In 2001 kostte een enkeltje Rome - Napels 16 euro tweede klas (IC) en 20 euro eerste klas IC of tweede klas EC. (200 kilometer)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door webguy »

Karl schreef:Kunnen ze die informatie niet in HAFAS intergreren, hoef ik alleen maar bahn.de te bezoeken...
Bedankt voor de hint :) Ik ben bezig met een betere Hafas interface :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Fles »

om eoa onduidelijke reden zijn internationale treintarieven ongeveer het grootste geheim ter wereld. Je kan gewoon honderd sites vinden waar je kan leren hoe je een goeie atoombom moet maken met materiaal van de vogeltjesmarkt. Maar internationale treintarieven, huuuuu :shock: Dat kan allemaal niet hoor :!:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Meltrain »

Ach, de eerste die mij een reisadvies van Berney Arms naar Reddish South weet te geven, vlieg ik spontaan in de armen. :mrgreen:

Maar goed: ik was afgelopen week dus in Praag. Fotootjes komen er nog aan, maar eerst mijn Engeland-trilogie maar eens afmaken (deel 2 is net gepost).
Het was echt ongelooflijk leuk en gwellig, al regende het wel zo nu en dan. En op woensdag ben ik wel erg nat geworden, omdat ik met een vriend drie keer ben omgeslagen met kanoën. :P De tweede keer waren we door de sterke stroom zelfs de kano kwijt geraakt en moesten we verder lopen. Helaas waren we aan de verkeerde kant van de rivier en daarom kwam de instructuer ons ophalen met een kano. En jullie raden het vast al: die kano sloeg ook om. :lol: Nou ja, dit is echt iets om nooit te vergeten. :D

Verder was er gisteren op de terugweg een enorme brand op een Autobahn (weet niet meer waar of welke). Er waren twee vrachtwagen gebotst, waarbij de eerste volledig en de tweede gedeeltelijk uitbrandde. Wij gingen precies de andere kant op, maar voelden wel de hitte toen we er langs reden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door math1985 »

Karl schreef:Weet iemand waar ik de prijzen van de Italiaanse spoorwegen kan vinden? Op de site van Trenitalia kan ik het zo één, twee drie niet vinden
Staat daar toch echt wel. Je moet op de trenitalia-site gewoon een reis plannen, en dan op het winkelwagentje klikken. De dag waarop je de reis plant, mag echter niet te dicht bij liggen en ook niet te ver in de toekomst (dan staat er NO in plaats van een winkelwagentje) dus daar zul je even mee moeten experimenteren.
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Woepje »

Zo. Hier ben ik ook al een tijdje niet meer geweest dus de hoogste tijd om wat dom te tetteren.

Vandaag een toets DPM gehad. Morgen toets Vermogensadministratie en de laatste lange schooldag (van 9.30 tot 17.10) van dit schooljaar + de opleiding die ik nu volg. De huidige week les en toetsen gecombineerd, volgende week alleen een paar toetsen (waaronder een mondelinge toets). En dan is het beurt. 6 juni de cijfers en als het mee zit ben ik dan al geslaagd en kunt u mij Administrateur noemen. De titel Boekhoudkundig Medewerker heb ik inmiddels al wel op zak. Beide diploma's eind juni af te halen en dan ben ik tot september onder de panne.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door tsov »

Nou, vandaag helemaal volgespoten...
DTP, Hepatitis A en Buiktyfus :shock:
Je moet wat over hebben voor een leuk reisje :P

En m'n zonnebril 8-) is van de week gejat, dus moet nog snel even een nieuwe kopen :x

En m'n elektra doet raar... Zo eens in de twee uur flikkert m'n licht ongeveer om de twee minuten heel even uit, dat doet-ie een paar keer en dan is weer een tijd alles ok... Vaag :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door STF »

tsov schreef: En m'n elektra doet raar... Zo eens in de twee uur flikkert m'n licht ongeveer om de twee minuten heel even uit, dat doet-ie een paar keer en dan is weer een tijd alles ok... Vaag :roll:
Dat heb ik hier het hele jaar door, je raakt eraan gewend.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Mark »

Vandaar dus die avatar :mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door IC3 »

tsov schreef:Je moet wat over hebben voor een leuk reisje :P
Naar wat voor ver land ga je dan wel niet! :o
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Fles »

IC3 schreef:
tsov schreef:Je moet wat over hebben voor een leuk reisje :P
Naar wat voor ver land ga je dan wel niet! :o
Gokje hoor. India?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door tsov »

Nop, Georgië (en vliegen via Armenië) :D
Enne, als ik treintjes zie, zullen jullie die over een aantal weken hier zien :wink: 't Is alleen een soort studiereisje en weet totaal niet hoe het programma in elkaar zit, dus weet ook niet of ik tijd heb om het OV beter te inspecteren :)
Ik weet wel dat we 4 dagen in Tbilisi zijn en dat ze daar oude Nederlandse bussen hebben rondrijden, dus ik hoop er daar wel een paar van op de foto te krijgen :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Fles »

Nou veel plezier vast!! :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Justin »

Hehe, je moet vooral niet fobisch voor injecties zijn :p.

Alvast goede reis en verblijf gewenst ;)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daniel »

Pff, de Regiotaxi Midden-Brabant is wel om gillend gek van te worden zeg... gisteren met ze gebeld om een rit te reserveren van Tilburg naar Waalwijk voor vandaag, komt dat ding vanmiddag gewoon niet opdagen :twisted: Ik dus zoals hun site adviseert gelijk het reserveringsnummer teruggebeld, blijkt heel die rit niet meer in het systeem terug te vinden te zijn :roll: Ze konden me wel een nieuwe rit over 'n uur aanbieden, nee, daar had ik veel aan :neg:

Uiteindelijk maar even naar de infobalie van NS in de stationshal gelopen en gevraagd of ze toevallig een nummer van een ander taxibedrijf hadden. Nou, een heel groot complimentje voor de perfecte service van de servicemedewerker die daar achter zat! Vroeg om het nummer, waarop 'ie reageerde of hij gelijk even voor me moest bellen. Nadat dat gebeurd was stond er dus serieus na hooguit 3 minuten een taxi voor me klaar :) :pos: (taxibedrijven die ik zelf al aan de lijn gehad had, noemden wachttijden tot 20 minuten)
Had al doorgegeven dat ik waarschijnlijk wat later op m'n afspraak zou zijn, maar moest ze zelfs nog opnieuw bellen dat ik er wel op de oorspronkelijk geplande tijd zou zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door IC3 »

Reiziger Ddrs schreef:Pff, de Regiotaxi Midden-Brabant is wel om gillend gek van te worden zeg... gisteren met ze gebeld om een rit te reserveren van Tilburg naar Waalwijk voor vandaag, komt dat ding vanmiddag gewoon niet opdagen :twisted: Ik dus zoals hun site adviseert gelijk het reserveringsnummer teruggebeld, blijkt heel die rit niet meer in het systeem terug te vinden te zijn :roll: Ze konden me wel een nieuwe rit over 'n uur aanbieden, nee, daar had ik veel aan :neg:
Dat had ik ook kunnen voorspellen... Het is triest dat het daar altijd zo slecht loopt. Zij regelen ook de belbussen voor Veolia in West-Brabant en van de zeven keer dat ik 'm wilde nemen is 'tie slechts twee keer gekomen. Ook een keer toen mijn oma overleden was en zo snel mogelijk naar huis wilde, maar toen mocht ik drie kwartier in de regen wachten. Daarna heb ik 'm nooit meer genomen, ik neem de auto wel. (Voorbeeld van hoe je reizigers uit het OV wegpest :evil: )
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Thijs »

Reiziger Ddrs schreef:Pff, de Regiotaxi Midden-Brabant is wel om gillend gek van te worden zeg... gisteren met ze gebeld om een rit te reserveren van Tilburg naar Waalwijk voor vandaag, komt dat ding vanmiddag gewoon niet opdagen :twisted: Ik dus zoals hun site adviseert gelijk het reserveringsnummer teruggebeld, blijkt heel die rit niet meer in het systeem terug te vinden te zijn :roll: Ze konden me wel een nieuwe rit over 'n uur aanbieden, nee, daar had ik veel aan :neg:
Je gaat neem ik aan wel een klacht indienen bij de OV-autoriteit?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daniel »

Tja, en het frustrerende in mijn geval was toch vooral dat ik wel vijftien regiotaxi's langs heb zien komen in de wachttijd waarmee je rekening moet houden (kwartier voor en na de afgesproken tijd...)
Nouja, ze kunnen in ieder geval wel 'n mooi klachtenbriefje verwachten. Eens zien of daar wel wat mee gebeurd :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Pff, de Regiotaxi Midden-Brabant is wel om gillend gek van te worden zeg... gisteren met ze gebeld om een rit te reserveren van Tilburg naar Waalwijk voor vandaag, komt dat ding vanmiddag gewoon niet opdagen :twisted: Ik dus zoals hun site adviseert gelijk het reserveringsnummer teruggebeld, blijkt heel die rit niet meer in het systeem terug te vinden te zijn :roll: Ze konden me wel een nieuwe rit over 'n uur aanbieden, nee, daar had ik veel aan :neg:

Zoiets had ik ook vorige keer met Arriva-lijn 565. Ik had gereserveerd, maar blijkbaar stond ik niet in het systeem. Gelukkig moest er nog iemand anders mee, want anders had ik vanaf Numansdorp via Heijnenoord naar Dordrecht gemogen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door mb90 »

Zo, mijn stage is nu officieel geregeld. 8-) Het wordt bij de afdeling Landmeten van Gemeentewerken Rotterdam van 23 juni t/m 4 juli. Het was al zo goed als zeker, maar vandaag is de overeenkomst ondertekend. Voor volgend jaar komen er 3 stageperiodes aan van 10 weken. 1 daarvan wordt zeer waarschijnlijk bij BAM Rail. :)

Maar, eerst morgen voor de Technische Kontakt Dagen (TKD) naar Barneveld-Noord. Met een aantal klasgenoten erbij zal het aantal reizigers in de Barneveld-pendel gelijk verdubbelen :P.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Caspar »

Ik heb me gisteren vreselijk staan opwinden op station Krommenie Assendelft! Ik stond een beetje voor het einde van het perron op de sprinter naar Hlo te wachten, krijg ik ineens vanuit een raampje van een rijdende trein een tot een bonk samengewrongen en natgemaakte metro/spits/pers keihard tegen mijn borst gegooid. Het enige wat ik zag toen ik die kant op keek was een middelvinger uit het raam :? Van die zogenaamde lolbroeken staan er niet bij stil hoe hard zo'n bonk doorweekt papier aankomt vanuit een rijdende trein! Heb een vlinke beurse blauwe plek net onder mijn nek. :evil:
Je zou het maar tegen je hoofd krijgen. Het stomme is dat je niet eens iets kan roepen naar de dader(s)!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door tsov »

:o WTF?! Stelletje mafketels... :neg:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Ik heb me gisteren vreselijk staan opwinden op station Krommenie Assendelft! Ik stond een beetje voor het einde van het perron op de sprinter naar Hlo te wachten, krijg ik ineens vanuit een raampje van een rijdende trein een tot een bonk samengewrongen en natgemaakte metro/spits/pers keihard tegen mijn borst gegooid. Het enige wat ik zag toen ik die kant op keek was een middelvinger uit het raam :? Van die zogenaamde lolbroeken staan er niet bij stil hoe hard zo'n bonk doorweekt papier aankomt vanuit een rijdende trein! Heb een vlinke beurse blauwe plek net onder mijn nek. :evil:
Je zou het maar tegen je hoofd krijgen. Het stomme is dat je niet eens iets kan roepen naar de dader(s)!
Ik zou aangifte doen van mishandeling.

Je weet de tijd, dus kan in ieder geval de trein achterhaald worden. Het is best mogelijk dat het irritante gedrag van deze mensen is opgevallen door de conducteur.
Ik hoop dat ze hun verdiende straf niet ontlopen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:Ik heb me gisteren vreselijk staan opwinden op station Krommenie Assendelft! Ik stond een beetje voor het einde van het perron op de sprinter naar Hlo te wachten, krijg ik ineens vanuit een raampje van een rijdende trein een tot een bonk samengewrongen en natgemaakte metro/spits/pers keihard tegen mijn borst gegooid. Het enige wat ik zag toen ik die kant op keek was een middelvinger uit het raam :? Van die zogenaamde lolbroeken staan er niet bij stil hoe hard zo'n bonk doorweekt papier aankomt vanuit een rijdende trein! Heb een vlinke beurse blauwe plek net onder mijn nek. :evil:
Je zou het maar tegen je hoofd krijgen. Het stomme is dat je niet eens iets kan roepen naar de dader(s)!
Dat was dan neem ik aan een Sprinter? Vanuit IRM wordt dat lastig. ;-) Hebben die gerenoveerde dingen al cameratoezicht gekregen?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten