CAO Onderhandelingen streekvervoer lopen vast

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

CAO Onderhandelingen streekvervoer lopen vast

Bericht door Raymond »

Cao-onderhandelingen streekvervoer lopen vast
Uitgegeven: 30 november 2010 21:00
Laatst gewijzigd: 30 november 2010 21:54


DEN HAAG - De cao-onderhandelingen voor het streekvervoer zijn vastgelopen. Wanneer ze hervat worden, is nog niet duidelijk. Dat heeft CNV Vakmensen dinsdag bekendgemaakt.

De werkgevers hebben volgens de bond alleen maar voorstellen gedaan waardoor de werknemers er op achteruit gaan; geplande bezuinigingen worden volledig afgewenteld op de werknemers.

Lees verder
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CAO Onderhandelingen streekvervoer lopen vast

Bericht door Vinny »

Nou dan moet de bond maar eens een voorstel doen over hoe bezuinigingen gerealiseerd kunnen worden zonder dat het personeel relatief een beetje moet inleveren: Stel dat de vervoerders gaan bezuinigen op de dienstverlening (minder busuren), dan zijn er minder mensen nodig en dan levert het personeel ook in, zegt mijn koude logica. Heeft het CNV voor de verandering wel een opbouwend plan klaarliggen, waarbij de bezuinigingen gerealiseerd worden zonder dat het personeel erop achteruit gaat?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CAO Onderhandelingen streekvervoer lopen vast

Bericht door Wubbo »

Welke bezuinigingen? Moet er alweer bezuinigd worden dan?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CAO Onderhandelingen streekvervoer lopen vast

Bericht door Ruben »

Zucht, wanneer komen de stakingen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: CAO Onderhandelingen streekvervoer lopen vast

Bericht door Ronald »

Wubbo schreef:Welke bezuinigingen? Moet er alweer bezuinigd worden dan?
Op busvervoer wordt ALTIJD bezuinigd, crisis of geen crisis. Als het economisch goed gaat moet er veel bezuinigd worden, als het slecht gaat moet er erg veel bezuinigd worden (tenminste, dat is mijn indruk van de afgelopen jaren).
Zal wel met deze 30 miljoen te maken hebben: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=5303
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: CAO Onderhandelingen streekvervoer lopen vast

Bericht door BR628 »

Inderdaad, reizigers kunnen hun borst gaan natmaken. Wellicht een tip: zoek een huis in een plaats met een treinstation, zodat je in de toekomst niet meer 100% afhankelijk bent van de bus. Anders kan je, met name in de wat legere gebieden in NL, over een paar jaar wel eens voor een verrassing komen te staan.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: CAO Onderhandelingen streekvervoer lopen vast

Bericht door Klaasje »

De onderhandelingsdoelen van de vakbonden zijn 2% loonsverhoging. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat zo verstandig zijn om daar iets tegenover te stellen gezien de geschiedenis van de stakingen. Gezien de rest van Nederland geen loonsverhoging krijgt of zelf hun baan verliest vraag ik me toch wel af hoe ver de vakbonden buiten de realiteit staan met een looneis van 2%................. De meeste mensen gaan er niet op vooruit.. een groot aantal op achteruit maar de buschauffeur moet er op vooruit gaan. :|
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: CAO Onderhandelingen streekvervoer lopen vast

Bericht door WSM »

Precies. Om een andere zijstraat te noemen: de rest van werkend Nederland krijgt ook niet doorbetaald in de pauze...
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten