Tja en daar gaat het dus ook fout bij sommige van je collega's... het cijferbord 6 staat naar ik mag aannemen niet bij het meest oostelijke puntje van 't perron in Ut (Kan me vergissen, maar volgens mij heeft perron 9 die dingen überhaupt niet)Dexter schreef:Ik vind het erg kort door de bocht om daarvan alleen het treinpersoneel de schuld te geven en je betrekt dit kennelijk alleen op jouw dagelijkse ervaringen op Ut. Je moet dit breder zien. Ik stop zelf altijd netjes op de voorgeschreven plaats, bij het cijferbord dat overeenkomt met de lengte van mijn trein.
Betrek het nu inderdaad op de ervaringen te Ut, da's overigens ook het enige station waar ik dergelijke negatieve ervaringen heb en dan vooral met de treinen die er kopmaken: het is niet meer dan logisch dat een trein die met vertrekspoor 9 of 12 op de vertrekstaten staat en daarnaast op allevier de CTA's (zowel 9a als 9b danwel 12a en 12b dus) ergens in 't midden stopt. In ieder geval niet compleet op de B-fase (het komt echt voor, ik herinner gevallen waarin Tuffy er automatisch een spoorwijziging door ging omroepen )Zelfs bij treinen die dagelijks dezelfde lengte hebben, zie je steeds weer reizigers die denken dat elke trein standaard uit 18 bakken of meer bestaat en vervolgens verontwaardigd stampvoetend en booskijkend terug komen lopen.
Zelfs met zo'n beetje de meest gebruikelijke samenstelling van de trein die ik het vaakst heb (9 bakken) heeft de voorste bak zich in het afgelopen jaar zo'n beetje op elke plek tussen de Noorder- en middentunnel gestaan. Gek he dat de reizigers dan steeds meer op een kluitje in het midden staan danwel stampvoetend achter de trein aan komen om jouw woorden te gebruiken). Is de trein een keer korter dan gebruikelijk dan wordt dit effect nog wat versterkt.
Zelfs die gaan er geregeld de mist mee in en mogen dan met de meute de trein achterna... heb weleens een hierboven beschreven situatie meegemaakt terwijl ik naast het treinpersoneel stond te wachten.terwijl ze er toch wel van uit kunnen gaan dat een mcn wel weet waar zijn trein gaat stoppen...
En als er dan ook nog 'n beetje consequent gestopt wordt... opvallend genoeg gaat het bijvoorbeeld in Amersfoort wel gewoon vrijwel altijd goed met de stopplaats. Daar heeft de spreiding van de reizigers zich daar ook op aangepast, het werkt dus wel!Ik kan me meer vinden in de suggesties die Iljitsch aandraagt: Een dynamisch systeem dat de treinlengte weergeeft. (Dat zou met de nieuwe CTA's en Infoplus toch mogelijk moeten zijn?)