Weerberichten-gekwek #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Ah lekker "warm" hier dan... 'slechts' -7 buiten op 't dichtstbijzijnde meetpunt (De Bilt dus)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Justin »

Zwijndrecht telt hier -7 graden.... Brrr....

Morgen maar weer eens naar Amersfoort :)....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door marvinkok »

En Twente is weer het koudst met -7,8 momenteel... Morgen toch echt maar even handschoenen kopen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Caspar »

In Amsterdam zag ik op de Overtoom net mijn tram voor me wegrijden. De volgende tram duurde heel lang, er zat 20 minuten tussen de twee. (en de daaropvolgende tram reed er op een meter of 50 achter alweer) Wat was dat afzien in de gure wind bij de halte.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Ardan »

Toen ik eind van de middag in Zwolle de trein uitstapte, stond er geen wind daar. Ik had echt zoiets van nah, is dít nou -6? Vond het niet eens heel koud. Frisjes hooguit. Maar goed, ik kan dan ook goed tegen kou :) (en daarom hoeft het 's zomers van mij ook niet warmer dan 25 graden te worden, daarboven zweet ik me echt de pleuris)
Op de Aalanden stapte ik bij winkelcentrum De Dobbe de bus uit. Wilde nog wat boodschappen doen en nam gelijk wat dingen voor mijn vriend mee. En terwijl ik naar hem toeliep, klein kwartiertje, waaide het dus wel... bevroren vingers en oren! Was vergeten dat ik voor ik van huis ging handschoenen in mijn rugzak had gestopt XD (die ik nu toch maar even van zolder gevist had..)
Om 23 42, keurig op tijd, kwam ik weer aan in Deventer. Mijn bus kwam gelukkig al vrij snel, lekker warm binnen. Tijdens het wachten kwam lijn 6 ook aan. En door de intercom hoorde ik de chauffeur van lijn 6 met de chauffeuse van lijn 1 praten, die als lijn 3 nog niet was aangekomen.
6: Hallo (chauffeuse), waar blijf je?
1: Ja ik had wat probleempjes onderweg!
6: Wat was er dan?
1: Door die verrekte kou is mijn motor te veel afgekoeld! Kwam onder de 60 graden.. (was in ieder geval iets in die strekking, kon het niet perfect verstaan, red.)
6: Heb je er wel genoeg kolen opgegooid?
1: Ja, maar dat hielp ook niet echt!
6: Waar ben je nou dan?
1: Ik rij net de Zwolseweg af, ben er bijna!
En inderdaad, een minuutje later kwam de betreffende bus aan, met op de lijnfilms 'Sorry, geen dienst'. Hij reed leeg weg en er werd een bus van de buffer voorgereden om alsnog lijn 1 te gaan rijden.

Edit 2:27 uur: was net nog even roken buiten voor het slapengaan, en het sneeuwde alweer.
Ik doe ook maar wat
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door mb90 »

Rotterdam-Zuid ligt inmiddels weer onder een sneeuwdekje van iets meer dan een centimeter en er komt voorlopig nog meer aan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

In Utrecht lag vanmorgen helemaal niks aan verse sneeuw, in Amersfoort was er nog 'n centimetertje gevallen vannacht. In 't oosten van 't land schijnt meer dan 5 cm te liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Suus »

Ook in Diemen is de sneeuwval na enkele dagen weer gestart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Michael »

Ook hier in Terheijden Sneeuwt het flink. Ligt ook alweer een paar centimeter. van mij mag het gauw ophouden met sneeuwen
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Ardan »

Het sneeuwt nu nog steeds, sinds vannacht... iets van 5-6 cm ligt er nu. Ben benieuwd hoe het met de treinen gaat straks..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Geert »

Daniel schreef:In Utrecht lag vanmorgen helemaal niks aan verse sneeuw, in Amersfoort was er nog 'n centimetertje gevallen vannacht. In 't oosten van 't land schijnt meer dan 5 cm te liggen.
Nou, dat is ruimschoots goedgemaakt, want sinds 8:30 heb ik het alleen nog maar zien sneeuwen. Was op de fiets van Zeist naar de Uithof, prachtig gezicht over de weilanden maar wat een vrieskou! :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Suus »

Ik vind het niet echt koud vergeleken met gisteren, alleen is het nogal een opgave om je met de fiets door een dikke laag sneeuw te ploegen. Strooiwagens heb ik nog niet gezien vandaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Mark »

Blij dat ik vandaag de hele dag vrij ben en de deur niet uit hoef :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Ik vindt het met dit soort weer ook reuze makkelijk dat ik 16 meter bij mijn werk vandaan woon (ja we hebben het voor de grap eens een keer nagemeten).
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Stefan »

't Was best goed te doen in 't verkeer vandaag, ben met de auto naar school gegaan, ging beter dan verwacht. :) En gelukkig was het ook niet zo koud als dinsdag of gisteren. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Inderdaad 'n stuk minder koud vandaag. In Utrecht waren kennelijk de strooiwagens met vakantie, de wegen waren een grote gladde sneeuwprutzooi. De ABS was zowat continu aan 't ingrijpen in de bus die ik naar 't station had vanmiddag.

In de gang van Busstation Zuid naar Utrecht Centraal kon trouwens geschaatst worden met alle sneeuwprut die aan de schoenen van de vele reizigers meegekomen was. Even voor vijf uur waren ze daar tussen de drukte door de vloer aan het dweilen om 't wat begaanbaarder te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door mb90 »

In Rotterdam-Zuid is uiteindelijk 5 cm gevallen. 8-) De hoofdwegen zijn de hele dag vrij goed begaanbaar geweest. Busstation Marconiplein was dan weer niet schoongemaakt, maar daar was voor de Alliances daar goed te rijden. Vanavond werd ook op de belangrijke fietspaden en bij de veel gebruikte bushaltes (zoals bij Rotterdam Centraal) gestrooid. :)

De temperatuur is hier overigens de hele dag niet boven de -6 graden geweest, maar gelukkig was er minder wind dan de laatste dagen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Meltrain »

In Delft hetzelfde verhaal. :wink:
Maar ik ben echt blij dat er vandaag vrijwel geen wind was: het voelde gelijk minstens 5 K warmer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daantje »

In Delft lag er wel echt veel minder sneeuw dan in Rotterdam en daar werden zelfs de fietspaden gestrooid, heb ik ze hier in Rotterdam nog nooit zien doen. Was idd minder koud dan gistern maar dacht dat het er aan lag dat ik nu meer kleren aan had (en een muts).

Beetje jammer dat op het werk de verwarming kapot was en het 13 graden op het lab was toen ik vanmorgen aankwam, in de kantine zelfs maar 7. In de loop van de dag werd het wel iets beter maar aan het eind van de middag zakte de temperatuur wel. Heb al m'n lagen kleren maar aangehouden (en met m'n jas aan geluncht), alleen beetje jammer dat ik dan bijna niet meer in m'n labjas pastte :p
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Gekko123 »

Ik wou zelf net gaan zeggen dat hier in Delft niet heel veel sneeuw ligt. Wel licht er beduidend meer dan gisteren. Volgens een studiegenoot was de sneeuw die vandaag naar beneden kwam natte sneeuw :X Dat is natuurlijk onmogelijk als er al sneeuw ligt en het buiten vriest...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Vinny »

http://www.knmi.nl/cms/content/33354/natte_sneeuw

Hieruit valt toch op te maken, dat het niet per definitie hoeft te betekenen dat het niet wit kan zijn als er natte sneeuw valt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daantje »

Gekko123 schreef:Ik wou zelf net gaan zeggen dat hier in Delft niet heel veel sneeuw ligt. Wel licht er beduidend meer dan gisteren. Volgens een studiegenoot was de sneeuw die vandaag naar beneden kwam natte sneeuw :X Dat is natuurlijk onmogelijk als er al sneeuw ligt en het buiten vriest...
Mwah, het heeft wel heel de dag gesneeuwd ook al zag het er meer uit als regen maar een dik pak sneeuw ligt er toch niet.

M'n moeder belde net dat er in Zeeland echt tien centimeter ligt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Vinny »

Voor de liefhebbers: de totale verkeerschaos van 25 november 2005 is te danken aan de zware natte sneeuw die toch bleef liggen...

http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=5435

Wel leuk om dit soort berichten weer eens te lezen. De dag is aan mij volkomen voorbijgegaan. In Amsterdam regende het alleen maar...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Suus »

Mijn teamleidster op het werk is vanochtend geslipt met de auto in de sneeuw en tegen een boom aangereden. Ze is voorlopig uit de running :(

En dan te bedenken dat ze normaal altijd met de bus en sneltram gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Inderdaad 'n stuk minder koud vandaag. In Utrecht waren kennelijk de strooiwagens met vakantie, de wegen waren een grote gladde sneeuwprutzooi.
Ik heb vandaag in Utrecht op diverse plaatsen en over de hele dag genomen diverse strooiwagens aan het werk gezien. 's Ochtends, 's middags en zowel in het centrum als de Uithof. De blubber zal juist wel gekomen zijn doordat het sinds de ochtend sneeuwde, daar valt niet tegenop te strooien (en een blubberboel wordt het toch wel met zoveel neerslag).

@Bee: dat is wel minder, zo zie je maar hoe verraderlijk die sneeuw af en toe kan zijn.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten