Filmfoutjes

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Vanmiddag reed de Arriva 6034 op lijn 76 ri. Gorinchem met 77 Gorinchem op het koersdisplay... als 't daadwerkelijk 77 was zat 'ie toch echt aan de verkeerde kant van de Giessen, want 77 rijdt de zuidelijke route en 76 de noordelijke :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Filmfoutjes

Bericht door waldo79 »

Geen onaangekondigde omleiding?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Nee, hij kwam ook op de tijd van lijn 76 langs :wink: Lijkt me trouwens ook een weinig zinvolle omleiding in dit geval: de enige halte die je dan nog zou aandoen is het begin- en eindpunt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Vanmiddag toonde de de Wright 6281 tijdens het bufferen op het Zuidplein de volgende bestemming: "Belbus Blauwhuis IJlst". :lol: Gelukkig werd de bestemming daarna weer goed gezet in "91 Sliedrecht Stormrand".
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Toen een chauffeur vanmiddag op Zuidplein een 800 op lijn 66 op de goede bestemming wilde zetten, kwam er ineens 'Schiedam-West' voorbij. :o Dit had de eindbestemming voor spitslijn 52 moeten worden, maar deze is er nooit gekomen om dat Connexxion-lijn 89 bleef rijden. Hierdoor had ik ook niet verwacht dat hij in het systeem zou zitten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Gisterochtend ging de Veolia-Amba 5255 op Buslijn 101 op het Zuidplein om 9:10 uur niet naar de stalling, maar naar de Kromme Nol. Dat is toch wat verder dan de stalling, de halte Kromme Nol ligt namelijk in Wijk en Aalburg. :lol:

En de enige in dienst rijdende chauffeur na 9 uur die ik gisteren zag was er eentje die de Amba 8050 van Arriva in het DAV-gebied reed. Deze had wel display's die het niet met elkaar eens waren. Voor stond "92 Dordrecht CS" en aan de zijkant stond "192 Rotterdam Metro Zuidplein". De zijdisplay was dus nog niet naar de volgende rit doorgegaan en de voordisplay wel. :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Ach, dat laatste komt bij wel meer Ambassadors uit de 80xx-serie hier in DAV voor... ook de Citaro's in Dordt hebben er weleens last van.

Maar wat ik vanmiddag zag zal geen storing zijn geweest: de 1121 stond op de buffer van het busstation in Dordt met "20 Meppel" op de film. Die had nog 'n aardig ritje te gaan :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Filmfoutjes

Bericht door Justin »

Die VDL Kusters waar ik het van de week over had, die nu rijden als spits-11/12 in Zwijndrecht, had zowaar een koersdisplay/lichtkrant. Er stond alleen niet zo veel boeiends op, en door de reflectie van de zon, leek het alsof er alleen stond:

"ARRIVA 11/12"

Dat laatste is wel uhm... handig... :?:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Aah, dat zal 't standaard koersdisplaytje zijn wat de taxibusjes ook hebben. En inderdaad, van enige afstand zijn de kartonnen bordjes achter de ruit nog beter leesbaar :P
Zag er van de week nog eentje op 't Dordtse busstation die slechts "Taxi Haars" vermeldde, ja dat stond ook al in koeieletters op het busje gestickerd :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Rond 12.00 stond bij de Garage Noord van het GVB midibusje 014 (voor die lijntjes naar Landelijk Noord) met op de film 35 Molenwijk (die geleed wordt gereden). Mag hopen dat het een geintje was, anders wordt het proppen :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Bij gebrek aan een stadsversie van de bestemming zag ik vanmorgen de 728 op 't Dordtse busstation staan met "7 Dordrecht Ziekenhuis" op de film... tja, beetje overbodig voor op 'n stadslijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Geert »

Vanmorgen weer een moderne standaardbus op lijn 211 in Utrecht (was altijd geleed). En nog een minibusje op lijn 32, normaal rijden die minibusjes alleen op lijn 2 (Museumkwartier Ringlijn)...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Vanmiddag bleven de bestemmingsfilms van de Arriva 724 met enige regelmaat hangen... zag 'm eerst met "5 Stadspolders" voorop en "7 Centrum" op de zijkant en later met "5 Sterrenburg" voorop en "7 Sterrenburg" aan de zijkant :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Vanmiddag heb ik weereens toegeslagen :P De 6041 was dit keer het slachtoffer...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daan »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag heb ik weereens toegeslagen :P De 6041 was dit keer het slachtoffer...
http://www.ovronddordt.nl/forums/Arriva ... 0608_1.jpg
Danku 8-) Reed dat spul hier maar... :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

De 6030 en 6031 rijden sinds kort in Groningen op de Citybus :wink: Veel dichter bij je zal dit type bus wel niet snel komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Filmfoutjes

Bericht door MdJ »

Lijn 231s richting Arnhem van 16.31 (vertrek Apeldoorn Station) had "91 Apeldoorn op de displays staan. Gevalletje vastgelopen display? :wink: :mrgreen:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Connexxion / Van Oeveren Interliner Integro 76 op Buslijn 395 vanuit Zierikzee ging vanmorgen om 7:25 uur na aankomst bij Rotterdam Zuidplein (dat stond er wel goed op) verder naar Hazerwoude Dorp. :P
______________________________________________________________________________________

De display van de Connexxion-Alliance 2248 is na 2 maanden alweer dood. Nadat hij tussen februari en april met een half display rond reed was hij eind april gemaakt. Het papiertje met de goede bestemming lag sindsdien nog steeds achter de voorruit en niet voor niets. Vandaag reed de 2248 rond met iets op de display en was het blaadje weer nuttig. Ik ben benieuwd of hij in de komende 5,5 maand nog gemaakt zal worden. Daarna is het toch eind oefening voor hem en zijn broers, vrees ik. :(
_______________________________________________________________________________________

Na anderhalf jaar zonder bestemming rond te rijden zag ik vandaag (en meltrain gisteren al) voor RET-Buslijn 72 naar Waalhaven Oostzijde een bestemming, alleen niet de goede. :roll: Heel soms is de goede te zien (Waalhaven Oostzijde), maar nu staat er vaak Bedrijvenpark Charlois. Alleen is dat bedrijvenpark ook wel bekend als de Charloisse Poort wat ook voor dat terrein op de bussen staat en dat is dus niet de Waalhaven O.Z.

Dit is bedrijventerrein Charlois oftewel de Charloisse Poort. Dat is toch echt niet de Waalhaven Oostzijde:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 1&t=h&z=16

Een foto met mijn mobiel van vanmiddag van een Citaro op Buslijn 72 met overigens een vrolijke chauffeur. Dat laatste is niet goed te zien, maar hij steekt beide handen omhoog met een glimlach:
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Filmfoutjes

Bericht door Wubbo »

De displays van de Lions City's in Utrecht hadden er niet zo veel zin in vanochtend: bus 8838 ging naar ||||hoven, bus 8839 reed op lijn 53 naar bjhikotrsz?'''

Iemand enig idee waar dat ligt? :D
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Filmfoutjes

Bericht door Chauf21 »

Dat laatste is een bestemming die in Infoxx is voorgeprogrammeerd. Waarvoor precies weet ik niet, maar ik vermoed voor het testen van bijzondere tekens ofzo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Zag vanmiddag de Arriva 6295 langskomen met alternerend "7 Dordrecht Slangenburg" als bestemming... niet bepaald alledaags op de stadsdienst, 'tis immers de streekvariant van "Sterrenburg" die alleen door 388 en 892 gebruikt wordt normaalgesproken. (Ze staan ook niet echt bij elkaar in de buurt op de lijst... die is namelijk alfabetisch :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door reisthijs »

Afbeelding
"Windos kan het bestand niet vinden". Help, waar is m'n muis?
Maar het gaf desondanks wel gewoon de juiste informatie. Al vind ik het geen intuitieve volgorde, eerstvolgende halte onderaan.

Beter dan bij de Zuidtangent vanmiddag, daar waren alle schermen zwart.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Het begint allebei met "Pa", maar da's dan ook gelijk de enige overeenkomst tussen Parkeerterrein Energiehuis en Papendrecht :P ...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

De bestemmingsdisplays van de Arriva 724 hadden vanmiddag kuren... voorop de bus stond "3 Crabbehof", maar aan de zijkant stond wel de juiste bestemming "3 Oudelandshoek" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Als er bij de RET een bus op een andere lijn over gaat, dan blijft soms alleen het lijnnummer hangen. Nu zag ik vanmiddag Alliance 919 rijden met een bestemming van 2 ritten terug. De rit van Buslijn 73 naar het Zuidplein zat er namelijk nog tussen. De 919 ging dus als Buslijn 66 naar de Sluisjesdijk i.p.v. naar Feijenoord:
Afbeelding

Verder heeft de display van Connexxion Alliance 2248 weer eens kuren. Dat is nu al de 3e keer dit jaar. Dit keer kwam hij aan als Buslijn 144 naar leuke en altijd gezellige bjhikotrsz?'" :lol: :
Afbeelding

Maar, de volgende rit maakte hij het nog leuker. Hij ging niet als Buslijn 182 naar Carnisselande, maar naar LEGO World 2007 :lol: :
Afbeelding

Van mij hoeft die display nu niet meer gemaakt te worden, ik vind het wel leuk zo voor de foto's. :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten