OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Marc »

Trein t32054 reed in Maastricht erg ver door op spoor 5a. Voor het gevoel stond de voorkant van het V'tje al op Maastricht Randwyck :wink:.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Jurjen »

ICE t126 had vandaag bijna +90 aan de broek bij aankomst in Amsterdam Centraal. Terwijl ik op mijn IC naar Alkmaar stond te wachten, kwam rond 17:00 een ICE binnen op spoor 4, op de CTA zoals altijd "Niet instappen - Aankomende internationale trein". Tot mijn verbazing sprongen een paar mensen op en stapten in, gevolgd door hele meutes nog meer mensen. Even later draaide de CTA op ICE t129, Amsterdam v. 16:34. Zo'n vijf minuten later, om 17:06 vertrok de ICE weer richting Duitsland, vlak achter de CNL van 17:03, en vlak voor de IC naar Heerlen/Maastricht van 17:07 (vandaag met +1).

Binnen 5 minuten is de ICE dus leeggelopen, weer gevuld met mensen en de machinist van de ene naar de andere kant gelopen (of een andere machinist ingestapt). Ik denk dat de reiniging er bij ingeschoten is. ;-) Bedenk je wel, dat dit dus een hele hoop mensen in en uit de trein zijn, door maar 1 smalle deur per rijtuig.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door M57 »

Jurjen schreef:Ik denk dat de reiniging er bij ingeschoten is. ;-)
Er rijden regelmatig schoonmakers van CSU mee op het Nederlandse traject in dit soort gevallen :D
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daantje »

Vanavond om 17.15 uur stond er op spoor 3 op Rotterdam Centraal een Benelux stam met Traxx loc ervoor. Waarschijnlijk als testtrein voor de HSL. Toen ik om 17.34 uur met de s2100 vertrok naar Middelburg stond hij er in elk geval nog en mijn ogen waren niet zo goed dat ik vanaf spoor 6 de CTA op spoor 3 kon lezen ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Meltrain »

Klopt, zie dit:
Geert schreef:
Reiziger Ddrs schreef:
- op Rotterdam Centraal trof ik rond 11.00 uur dan weer loc 186.114 met een setje zuurstok-ICRm aan op spoor 3, kennelijk een testritje over de HSL. Om de reizigers extra in de verwarring te helpen stond de benelux aan de andere kant van hetzelfde perron :P
Die kwam rond kwart over 6 vanavond ook aangereden op spoor 10 te Rtd. Ook opvallend was dat de compositie al in de goede volgorde was (dus je zag de zuurstok zoals hij er uit moet zien) :)
Ik zag hem overigens om 13:02 Rtd binnen rijden. Ik vroeg aan een vriend nog echt om de tijd om te kijken of de Benelux niet met Traxx-locs is gaan rijden. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Vinny »

Daantje schreef:Vanavond om 17.15 uur stond er op spoor 3 op Rotterdam Centraal een Benelux stam met Traxx loc ervoor. Waarschijnlijk als testtrein voor de HSL. Toen ik om 17.34 uur met de s2100 vertrok naar Middelburg stond hij er in elk geval nog en mijn ogen waren niet zo goed dat ik vanaf spoor 6 de CTA op spoor 3 kon lezen ;)
Helaas zit de Traxx nog steeds niet in de regulierde dienst. Het is net de ijsjesverkoper die op het advertentiebord bij zijn ijscokar, altijd heeft staan: "MORGEN: gratis ijs"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daan »

meltrain schreef:Ik zag hem overigens om 13:02 Rtd binnen rijden. Ik vroeg aan een vriend nog echt om de tijd om te kijken of de Benelux niet met Traxx-locs is gaan rijden. :P
Zal nog wel even duren denk ik ook, de Belgen schijnen nog steeds dwars te liggen... :(
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Marc »

Toen ik vanmorgen uit het raam keek had ik al het vermoeden dat er iets ging gebeuren op het spoorwegnet, en dit bleek ook nog uit te komen: zoals elke morgen nam ik in Maastricht trein t32115 naar Heerlen. In Meerssen begon ik al door te krijgen dat er iets aan de hand was, omdat ik trein t32022 naar Maastricht Randwyck niet had gezien. De reis werd langzaam voortgezet en in Valkenburg werden we binnengenomen op spoor 3, omdat op spoor 1 trein t32021 stond die ook gestrand was. Via m'n mobiel kwam ik erachter wat er aan de hand was (de omroep in de trein was niet te verstaan en op het station zelf werd ook bijna niets omgeroepen): door een stroomstoring lag het treinverkeer van en naar Heerlen plat...

Tijdens het wachten in Valkenburg kwam nog een treinje uit de richting Heerlen, heel langzaam rijdend kroop de trein naar Valkenburg en kwam hier met +30 aan. De reizigers van deze trein moesten overstappen naar de trein die op spoor 3 gereed stond. Na een klein uur wachten kwam er rond 09:10 een vervangende bus aanrijden: Volvo 7700 met nummer 848 die momenteel bij Ed Slangen rijdt (een bekend busje dus :wink:). Deze bus had ervoor lijn 31 tussen Beek en Heerlen gereden en is hierna dus naar Valkenburg gestuurd. Via de toeristische route (binnendoor via Klimmen en Voerendaal) werd er koers gezet naar Heerlen en bij de Hogeschool stopte deze bus extra voor de studenten :D :D. Aankomst werd 09:30, voor mij bleef de totale vertraging beperkt tot een klein uur.

De rit terug ging iets beter, al reden er nog steeds geen treinen tussen Valkenburg en Heerlen.Het advies was omreizen via Sittard, dus heb ik dat maar gedaan: met trein t20868 naar Stittard en hier had ik direct aansluiting naar Maastricht (trein t3557). Aankomst in Maastricht werd 18:23 (voor mij werd de vertraging dus een kleine 20 minuten).

In Maastricht hoorde ik vanmorgen nog een opvallend omroepbericht: "The next train to Brussels will depart at 09:07 from gate number 4b". Dat was zeker iemand die op het vliegveld gewerkt heeft :wink:...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door reisthijs »

Vanavond in Houten, ik zie een vreemd frontsein in de verte: alleen twee witte lampen. Dat bleek een Beneluxtrein te zijn, staat nog vermeld op teletekst maar waarom trein t9249 dan precies omgeleid is?

Even later nog een aardigheidje in de omloop wat ik nog niet kende: de trein uit Tiel komt in Utrecht binnen op spoor 4a, om door te gaan als stoptrein naar Hilversum-Leiden. Zo had ik dus voor het eerst een rechtstreekse verbinding Houten-Utrecht Overvecht 8-) .
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Chauf21 »

reisthijs schreef:Vanavond in Houten, ik zie een vreemd frontsein in de verte: alleen twee witte lampen. Dat bleek een Beneluxtrein te zijn, staat nog vermeld op teletekst maar waarom trein t9249 dan precies omgeleid is?
Uit voorzorg, Daantje reist op dit moment Bd-Rtd ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Ze hadden de schoenendoos in Barendrecht weer eens in de storing geholpen gisteren, vandaar de omgeleide Benelux. Toch Daantje-impact? :D
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Ik doe het beter: ik stap uit mijn t2820 in Rtd en er wordt omgeroepen dat Wd-Gd plat ligt door een sein- en wisselstoring. He, vervelend :mrgreen:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daan »

Ach, het is nog maar de derde in twee weken tijd ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Storing weer voorbij...
Toelichting voorval:

Sein+wisselstoring Woerden
Vanaf 8.30 uur was er door een seinstoring geen treinverkeer mogelijk van/naar Woerden. Het rteinverkeer tussen Utrecht en Leiden/Rotterdam/Den Haag lag hierdoor stil.
Om 9.30 uur is de storing verholpen en is het treinverkeer geleidelijk hervat. Door logistieke problemen reden er tot 11.30 uur minder intercitys rond Utrecht.
Waarom moet het nou weer zo lang (twee uur) duren voordat alles weer normaal rijdt? :?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Mark »

Trein t1642 reed met IRM: de 8711+8628. Ik eet mijn schoenen op als dat niet met de verstoring bij Wd te maken heeft :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

Ah, dat waren dus de 2 VIRM's die ik zag bij Barneveld Noord. Ik vond het al opvallend dat daar VIRM te zien was.

Maar, er was meer VIRM hierdoor verdwaald, want Stoptrein t9828 reed met VIRM 9524. Verder zat er in de s9800 ook nog een DD-AR, maar ik weet niet zeker of dat bijzonder is.

De IC t12720 kwam door de genoemde seinstoring met +70 binnen op Rotterdam Alexander. Ook reed de IC t2837 hierdoor niet.

Tot slot was het aantal passagiers in CXX-Stoptrein t31438 (de Barneveld-pendel) vanmiddag ver 4-voudigd. :P Ik kwam met een aantal klasgenoten vanuit Barneveld Noord en daarbij zaten nog maar 2 andere passagiers. De schoonmaakster in de trein maakte daardoor van de gelegenheid gebruik om de ruiten bij de deuren weer schoon te maken.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Caspar »

Geert schreef:Ik doe het beter: ik stap uit mijn t2820 in Rtd en er wordt omgeroepen dat Wd-Gd plat ligt door een sein- en wisselstoring. He, vervelend :mrgreen:
De arme reizigers in de t4022 hebben ongeveer 70 minuten stil gestaan even voorbij Harmelen :?

Zelf ook royaal vertraging opgelopen; toen ik naar de doorkomstijden van de 1500 serie bij Wp keek vanmiddag vermoedde ik al dat er iets zou gaan gebeuren met de IC van 14.27 naar Amersfoort vanuit Asd, de aankomende trein had +30, op het perron bleek dat te kloppen, rond 14.20 stond er nog niets richting Amersfoort. Hij werd opgeheven.
Volgende trein gaf ook hoop onduidelijkheid. Er werd gekozen om een binnenkomende Virm vanuit Den Haag op spoor 14 ipv in zijn geheel weer richting Dordrecht te laten rijden als trein van 14.29, het achterste Virm IV stel af te splitsen en een tiental meters naar de oostzijde te rijden. Dit werd de IC van 14.57 naar Dv. Reizigers voor Shl waren in verwarring, want die moesten dus uitstappen, en reizigers naar Amf dachten ook dat ze verkeerd zaten.

Hier had een PLP even kunnen opletten en bellen naar de post voor een extra omroep bericht, want de bestemmingsdisplay op de Virm deed het ook niet...
En de mensen hoorde ik ook klagen over het uitblijven van een omroepbericht.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Dubbele P »

Vanmorgen flinke drukte hier in Limburg vanwege Pinkpop. Op station Roermond weer even staan genieten van een tafereeltje dat zich enkele meters voor me afspeelde:

De intercity naar Maastricht/Heerlen ging de hele morgen in z'n geheel naar Heerlen. Dat werd omgeroepen, eveneens het verzoek of de reizigers zich wilde verspreiden over het hele perron omdat de hele trein toch naar Heerlen ging. De reizigers deden dat ook wel, maar het was zo druk dat het niet eens meer heel veel uitmaakte. Met een vertraging van een minuut of 10 kwam de trein binnen, waarna de reizigers (Pinkpopgangers) zich in de trein begonnen te worstelen. Toen bij heel wat deuren nog reizigers in het stappen waren, werden opeens de deuren gesloten. Een meisje kwam met haar tassen en spullen zowat tussen de deur en de klembeveiliging kwam eerst 4-5 keer in actie voordat de deur echt dicht was. De twee conducteurs die bij de deur stonden, begrepen niet hoe de deuren al zo snel gesloten hadden kunnen worden. Ze riepen de machinist op om te ontgrendelen, maar deze reageerde niet en de trein reed weg. Vervolgens trok een conducteur aan de noodrem (via de geopende cabine van het tweede treinstel) en had inmiddels wel contact met de machinist: 'Ja, ik had drie keer gevraagd of je de deuren wilde ontgrendelen, dus ik heb aan de noodrem getrokken'. Toen eindelijk alsnog iedereen in de trein gepropt was (10 bakken stampvol), vervolgde de intercity zijn weg richting Sittard. Of het stoppen daar veel zin heeft gehad, weet ik niet. Ondanks dat ik ook die kant op moest, besloot ik maar de stoptrein naar Maastricht te nemen. Daarin was tenminste wel nog genoeg ruimte ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Caspar schreef:De arme reizigers in de t4022 hebben ongeveer 70 minuten stil gestaan even voorbij Harmelen :?
Ai, da's lang... Zelf ook eens op Harmelen aansluiting een uur gezeten in een intercity die niet verder kon en dan sta je niet echt fijn daar (en nog lekker scheef ook door de verkanting in de bocht) :?

Nog vergeten te vermelden, van vanmorgen: ik was eerst in Utrecht in de t2020 gestapt omdat Wubbo sms'te dat de trein die op mijn geplande t2820 zou keren, slechts met een drietje reed. Vanuit mijn s2000 zag ik al dat er in Amf gelukkig wat bijgeplaatst was, maar goed, ik zat al, dus maar lekker in Gd overstappen ;) In Gd bleek het die s2800 van mij gewoon met 3 ICM'en te rijden, dus dat valt weer mee. :)
In Gouda lag er ook nog een mevrouw buiten bewustzijn op het perron. Gelukkig stonden er al 3 NS'ers omheen, kwam er een politieagent aangelopen en hoorde ik de ambulance aankomen. Hopelijk dus goed afgelopen...

Verder nog wat gepruts vanavond: ik kwam rond 18.20 uur het perron opgelopen in Rtd om de t12569 te nemen, maar die stond er nog niet (en aan de drukte op het perron te zien had de t2869 ook niet gereden, maar daar ben ik niet zeker van). Om 18.29 kwam er een trein met 3 stellen ICM binnengereden op spoor 13, de CTA daar bleef vrolijk op ' niet instappen' staan. Om 18.32 (vertrektijd van mijn trein) was er nog niets te zien, en om 18.34 kwam er op het vertrekspoor toch nog een trein aangereden die uiteindelijk keerde op de t12569. Kennelijk was de omloop heilig ofzo, waarom er niet gewoon op die andere trein werd gekeerd... :?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Zelf ook royaal vertraging opgelopen; toen ik naar de doorkomstijden van de 1500 serie bij Wp keek vanmiddag vermoedde ik al dat er iets zou gaan gebeuren met de IC van 14.27 naar Amersfoort vanuit Asd, de aankomende trein had +30, op het perron bleek dat te kloppen, rond 14.20 stond er nog niets richting Amersfoort. Hij werd opgeheven.
Bij trein t1545 ging het ook al niet zoals gepland :( De trein vertrok met +10 uit Asd (omroep daarover bleef uit...) en mocht achter een langzamere trein hobbelen. De aansluiting in Amf natuurlijk al weg, maar de conducteur had een nogal cynische ondertoon in zijn omroep: "Het volgende station is Amersfoort, jammer voor u, maar de aansluitingen zijn al weg" of iets van die strekking... :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Vinny »

In België staat op Antwerpen Centraal een groot schema met uiterlijke wachttijden. Dat zouden ze in Nederland ook moeten invoeren. Overigens: gemiddeld wacht een trein hooguit 2 minuten op een aansluiting uit de andere richting...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door math1985 »

Nederland heeft ook zo'n regeling; het wordt alleen niet naar de reizigers gecommuniceerd, zodat er als de omstandigheden het vragen van afgeweken kan worden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Oja, donderdagavond stapte ik in Amsterdam in een binnenkomende Internationale trein. Deze VIRM-VI reed vervolgens keurig in het pad van trein t3077 naar Utrecht (waar ie de Intercity naar Nijmegen was geworden) ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Caspar »

Het was vanochtend erg druk in de Noord-oost. Om 09.04 had de IC vanuit Gn naar Shl met 9 bakken al staanplaatsen. In Zl was dat nog erger; door middel van de omroep werd mensen aangeraden die naar Amf en Ut moesten gebruik te maken van de stoptrein daarheen. De IC van 10.46 uit Zl naar de Randstad had mijnsinziens nooit zo vol mogen vertrekken. Hij was zo vol dat er mensen op het perron hielpen ruzgakken binnen de deuren te krijgen door te persen en duwen bij het sluiten van de deuren, uiteraard ging dat niet zo goed, en bleven die deuren hangen, waardoor ze een paar keer opnieuw werden gesloten door de HC.

Sja 10 bakken ICM op zaterdagochtend met een omreisadvies voor de Twentenaren naar de Randstad via Zl is niet zo'n succes. De IC van 11.16 zelfde verhaal.
De Twentenaren die dus achterbleven/ de stoptrein naar Ut pakten waren behalve de werkzaamheden en de gare aansluitingingen in Zl dus nog eens een half uur langer onderweg.

Zelf moest ik van Zl tot Asn staan met 6 bakken ICM, ook al geen pretje.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door M57 »

Wubbo schreef:Oja, donderdagavond stapte ik in Amsterdam in een binnenkomende Internationale trein. Deze VIRM-VI reed vervolgens keurig in het pad van trein t3077 naar Utrecht (waar ie de Intercity naar Nijmegen was geworden) ;-)
Ik mag aannemen dat dat al in Amstel gebeurde ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten