Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Suus »

Om je uiteindelijk blij te maken.

Kijk eens op de site van NS Hispeed: http://www.nshispeed.nl/nl/actuele-reis ... ussel-zuid

Fyra is gewoon toeslagvrij. Geleuter om niets dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Caspar »

Een vorige keer stond dat er ook bij, toen gold dat alleen voor mensen met een internationaal treinkaartje naar Antwerpen of verder. Die mochten toeslagloos met de Fyra mee.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door reisthijs »

En daardoor is in dit geval dus nog steeds niet duidelijk of binnenlandse reizigers ook toeslagvrij meemogen met de Fyra. Op de NS site wordt deze mogelijkheid helemaal niet vermeld, maar krijg je alleen het advies om te reizen via Sloterdijk.
Bee schreef:Fyra is gewoon toeslagvrij. Geleuter om niets dus.
Jij begon toch zelf met het geleuter, door te beweren dat die niet toeslagvrij zou zijn?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Suus »

Ja, en het is van den zotte dat niemand ook even de moeite neemt om dat even te controleren. Ik moet niet-werkende koelkasten gaan verkopen!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Vinny »

Ik begrijp daadwerkelijk het probleem niet. De verbinding Amsterdam-Leiden is nou net een van de weinige verbindingen in Nederland waar een volwaardig redundant infrastructuursysteem in het treinverkeer voor van toepassing is: Als de route via Schiphol geblokkeerd is dan kun je via Haarlem omreizen en vise versa. Dat kost over het algemeen niet eens extra reistijd. Voor reizigers van en naar Hoofddorp en Schiphol worden bussen ingezet die over de A 4 rijden en dus redelijk opschieten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Wubbo »

Als jij een half uur extra reistijd (Shl - Rtd op een normale dag ten opzichte van een dag met stremming Shl - Ledn; Fyra even buiten beschouwing gelaten) en dus 40% extra reistijd geen probleem vindt is dat zo ja. Shl - Ledn is normaal ca 20 minuten, op een werkzaamhedendag ca 50 met een overstap op tochtgat Hoofddorp. Ook een half uur extra maar dan 130% extra reistijd. Heerlijk redundant hoor, stel je voor dat je dan mensen via de HSL gaat vervoeren...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door mb90 »

NS meldt nu ook zelf dat de Fyra dit weekend toeslagvrij is en wel op dit A4-je in de tunnel van Rotterdam Centraal:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:Als jij een half uur extra reistijd (Shl - Rtd op een normale dag ten opzichte van een dag met stremming Shl - Ledn; Fyra even buiten beschouwing gelaten) en dus 40% extra reistijd geen probleem vindt is dat zo ja. Shl - Ledn is normaal ca 20 minuten, op een werkzaamhedendag ca 50 met een overstap op tochtgat Hoofddorp. Ook een half uur extra maar dan 130% extra reistijd. Heerlijk redundant hoor, stel je voor dat je dan mensen via de HSL gaat vervoeren...
Sjongejongejonge, tot pak em beet vorig jaar wist je gewoon niet beter..., en volgens het aanplakbiljet wat boven mij gepost werd kun je zelfs toeslagvrij met de Fyra. Echt waar: dit is verwennerij. In de rest van Nederland moet je gewoon met treinvervangend busvervoer reizen in dit soort gevallen... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Ennes »

wat een onverdraaglijke drama's toch elke keer weer!!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Wubbo »

Eigenlijk begrijp ik de discussie niet. Werkzaamheden zijn er en zijn altijd vervelend. Maar met wat creatieve oplossingen kun je het leed voor reizigers verzachten. Een van die oplossingen is Fyra rijden zonder toeslag, maar ook creatieve omleidingen van treinen horen daarbij. Het lijkt me dat je dat soort dingen altijd moet doen, maar ik proef hier bij een aantal mensen dat dat eigenlijk maar onzin is want een bus is toch ook een vervoermiddel. Waarom? :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Suus »

De Fyra opentellen heeft slechts weinig toegevoegde waarde. Alle doorgaande treinen rijden gewoon een omleiding, dus mensen die naar Amsterdam moeten hoeven ook niet verplicht over te stappen in dit koude weer en zijn zonder die overstap ook slechts 17 minuten langer bezig, als je tenminste uit Rotterdam of verder komt, want mensen die dichter bij Schiphol wonen mogen zich alsnog in de bus gaan stoppen, net zoals iedereen die uit de noordkant komt (vrij weinig dit weekend door wegvallen noordoost) en niet naar Rotterdam of verder hoeft.

Vroeger had je trouwens nog wel eens snelbussen Leiden - Schiphol bij werkzaamheden, maar die heb ik de laatste keren ook niet gezien. Daar had iedereen wat aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door iljitsch »

Weinig toegevoegde waarde? Pardon!?

De snelste non-fyra verbinding van schiphol naar Rotterdam CS zondag rond 9 uur is via Sloterdijk met een overstap van 12 minuten. Reistijd: 79 minuten. Da's 30 minuten langer dan de t2100 precies een week later en 33 minuten langer dan de benelux.

Wat ze eigenlijk zouden moeten doen is vanwege die werkzaamheden de fyra elk half uur laten rijden. Jammer ook dat er geen aftakking bij Zoetermeer is richting Den Haag... Zijn er eigenlijk wissels waar je met 300 doorheen kan? (Dan heb ik het wel over rechtdoor, natuurlijk.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Suus »

Ja, weinig toegevoegde waarde, want de meerderheid heeft er namelijk helemaal niets aan. Jij gaat ook allerlei truucjes doen met omreizen terwijl een snelbus Leiden - Schiphol je waarschijnlijk net zo snel kan helpen. Die kan bijna het volledige traject Schiphol - Leiden met 100 kilometer per uur doen, maar blijkbaar zijn er geen snelbussen meer nodig als je Fyra hebt. :X Dan zou de extra reistijd tussen Leiden en Schiphol slechts 10 tot 15 minuten extra zijn, en daar hebben de mensen uit de regio Leiden en de regio Den Haag ook wat aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Caspar »

Zijn er eigenlijk wissels waar je met 300 doorheen kan? (Dan heb ik het wel over rechtdoor, natuurlijk.)
Ja die zijn er op een aantal plaatsen in Frankrijk in ieder geval. Bijvoorbeeld bij Avignon is een T-splitsing voor de HSL uit Parijs naar Nimes en Marseille.
Fyra is inderdaad alleen handig voor reizigers van Schiphol naar Rotterdam, en daar houdt het dan ook wel bij op. Stel je wil nog overstappen naar Brussel in Rotterdam, dan sta je 52 minuten te wachten op Rotterdam vanuit Fyra.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door iljitsch »

Zal wel expres gedaan zijn om de thalys aantrekkelijker te maken.

Wat ik niet snap is waarom randstadrail lijn E zo idioot slecht op alle treinen aansluit in Den Haag. Ik ergerde me altijd al aan het feit dat-ie precies vertrekt als de trein uit Leiden op Den Haag CS aankomt, maar nu blijkt dat je hetzelfde probleem hebt vanuit Gouda.

Ik had laatst ook al een overstap van 25 minuten van de bus uit IJmuiden op de boot naar Amsterdam in Velsen Zuid.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Ennes »

iljitsch schreef:Zal wel expres gedaan zijn om de thalys aantrekkelijker te maken.

Wat ik niet snap is waarom randstadrail lijn E zo idioot slecht op alle treinen aansluit in Den Haag. Ik ergerde me altijd al aan het feit dat-ie precies vertrekt als de trein uit Leiden op Den Haag CS aankomt, maar nu blijkt dat je hetzelfde probleem hebt vanuit Gouda.

Ik had laatst ook al een overstap van 25 minuten van de bus uit IJmuiden op de boot naar Amsterdam in Velsen Zuid.
En hoe meer ov bedrijven op 1 punt samenkomen hoe meer er niets op elkaar aan zal sluiten, gewoon ieder voor zich!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Zal wel expres gedaan zijn om de thalys aantrekkelijker te maken.

Wat ik niet snap is waarom randstadrail lijn E zo idioot slecht op alle treinen aansluit in Den Haag. Ik ergerde me altijd al aan het feit dat-ie precies vertrekt als de trein uit Leiden op Den Haag CS aankomt, maar nu blijkt dat je hetzelfde probleem hebt vanuit Gouda.

Ik had laatst ook al een overstap van 25 minuten van de bus uit IJmuiden op de boot naar Amsterdam in Velsen Zuid.
Dat geldt niet alleen voor lijn E, ook voor tram 2 en 6 en voor bus 24 in ieder geval. Maar ja, het is natuurlijk ook lastig plannen voor een OV-bedrijf als de meeste verbindingen op een station ongeveer tegelijk arriveren...
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Fyra zonder toeslag bij werkzaamheden?

Bericht door midnet »

ach wat een enorme problems toch weer. Hier in deze tropenstad kan je zo maar opeens (rot thit=traffic jam) 1 uur ergens in de file staan in een kokend hete bus zonder AC zonder dat iemand weet wat er NU weer aan de hand is (meestal is het een ''aksieden'' waarvan de resten net verwijderd zijn als je er dan langs kan). Of de sjofeur besluit gewoon maar een andere route te doen die hopelijk wat sneller gaat. Hij wil ook wel eens rijst eten,
Enkele weken terug waren er weer overstromingen op de enige enkelsporige hoofdtreinroute-toen er weer verkeer mogelijk was, kwamen al die nachttreinen met bedjes tot 6-7 uur later aan.
Maar naar dit NL-topic: tijden voor SEV-bussen in 9292 zijn totaal onbetrouwbaar. MIjn ervaring (als zondagreiziger) is dat er vrijwel altijd veel meer bussen gaan (vol en hup-weg) and die er veel korter over doen als de planning zegt. Maar het is al weer een enorme sprong voorwaarts in de info dat ze nu zelfs aangeven dat er busvervoer is-nog niet zo lang terug (heb in een specifiek geval nog wel eens gebeld voor info) kon dat er niet eens in gemeld worden.
Voor Bee's: Boskoop-Sch-hol: dat zou toch altijd al vlotst zijn met treintje (trammetje) Alphen en de 370 Interliner?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 109 gasten