OVer je reiservaringen in december 2010
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Mijn s5100 moest ook 20 minuten wachten op een machinist, samen met de vertraagde Noord-Oost weer eens +30 bij aankomst thuis. Samen met de +40 van vanochtend dus weer meer dan een uur verspild vandaag. :(
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Zo Nijmegen stond vandaag vast zeg. Wilde rond 17 uur vanaf de halte Erasmusgebouw naar het station. De nieuwe pc/infopalen in de hal van het Erasmusgebouw gaven aan dat de eerst komende 4 bussen met +59 reden. Mijn reisgenoten en ik gingen er nog vanuit dat het niet klopte. Niets anders bleek waar. Na een tijdje wachten bij de halte en geen bus gezien maar lopend richting station Heyendaal gelopen. Op de Heyendaalseweg stond een lijn 9 riching Grave, 25 meter verder op stond er nog eentje. Normaal gesproken rijden deze bussen om het half uur, nu slechts 25 meter. Hoe dat gekomen is geen idee, de HAN is de vierde halte na het beginpunt Nijmegen station en kent slechts 50 meter niet-vrije busbaan.
Vanaf station Heyendaal met een overvolle Veoliatrein naar Nijmegen station gereisd. Er waren meer mensen op het idee gekomen te gaan lopen. Ook in de spoorkuil veel lopers.
Op het busstation van Nijmegen bleek ook waarom er geen lijn 10 was, er stond een gelede Citaro klaar als lijn 83 naar Gennep. Verder stond er nog 1 bus naar, geloof ik, Millingen. Verder zag het er alleen zwart van reizigers en zwart van een niet werkend DRIS systeem. Het overzichtspaneel deed het vreemd genoeg nog wel, zelfs de actuele tijden werden getoond. Alleen waren alle bussen op tijd en ook lijn 10 stond er tussen. Of er dus sprake was van acuele VERTREKtijden is de vraag.
Vanaf station Heyendaal met een overvolle Veoliatrein naar Nijmegen station gereisd. Er waren meer mensen op het idee gekomen te gaan lopen. Ook in de spoorkuil veel lopers.
Op het busstation van Nijmegen bleek ook waarom er geen lijn 10 was, er stond een gelede Citaro klaar als lijn 83 naar Gennep. Verder stond er nog 1 bus naar, geloof ik, Millingen. Verder zag het er alleen zwart van reizigers en zwart van een niet werkend DRIS systeem. Het overzichtspaneel deed het vreemd genoeg nog wel, zelfs de actuele tijden werden getoond. Alleen waren alle bussen op tijd en ook lijn 10 stond er tussen. Of er dus sprake was van acuele VERTREKtijden is de vraag.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ach gezellig een defecte spoorstaaf bij Lelylaan, dus toen ik op Zaandam Kogerveld de Hem Line Service t3381 pakte, ging deze naar Amsterdam Centraal ipv Hoofddorp. Och, kon toch de Holland Line Service t2287 naar Dordrecht pakken, en daar zit ik nu ook in =).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Gelukkig gaat het op de weg een stuk beter allemaal ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Veel gedoe op GVU-lijn 3 vandaag. Ik wilde rond 18.00 op CS een bus richting Fockema Andreaelaan pakken. Het perron bus 3/4 stond bomvol en ook lang niet alle rezigers konden mee. Zo ook mensen bij haltes daarna. Vervolgens nam de chauffeur contact op met de verkeersleiding, want hij had al 32 minuten vertraging. Verklaart ook meteen de drukke haltes.
Op de terugweg strandde mijn bus enkele meters na de beginhalte. Een tweede lijn 3, 15 minuten later, reed bomvol weg en daar konden wij naar zwaaien. Vervolgens weer een lijn 3 die aankwam bij de beginhalte en de chauffeur daarvan zei pas over 20 minuten te vetrekken. Het digitale bord gaf een volgende lijn 3 over 12 minuten aan en uiteindelijk vertrok de bus al na twee minuten.
Op de terugweg strandde mijn bus enkele meters na de beginhalte. Een tweede lijn 3, 15 minuten later, reed bomvol weg en daar konden wij naar zwaaien. Vervolgens weer een lijn 3 die aankwam bij de beginhalte en de chauffeur daarvan zei pas over 20 minuten te vetrekken. Het digitale bord gaf een volgende lijn 3 over 12 minuten aan en uiteindelijk vertrok de bus al na twee minuten.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Oef, ik ben ook weer thuis
Vanochtend gebeld of ik 's avonds een late dienst kon rijden. Nou, in principe geen probleem :) Wil ik aan m'n dienst beginnen, staat de route naar het beginpunt helemaal vast. Ik was nog wat eerder vertrokken, maar kwam alsnog veel te laat aan. Onderweg zag ik ook nog bussen uit straatjes komen waar ik nog nooit een bus had zien rijden, dus dat beloofde spannend te worden. Op het beginpunt had ik eigenlijk een collega moeten aflossen, maar ondanks dat ik ruim te laat was, was er nog geen bus. Uiteindelijk met een bus kunnen vertrekken, maar al na een paar haltes stond ik ook in de optocht vast. Op een gegeven moment kunnen inmelden met de Vetag, maar het stond te vast om er iets aan te hebben. Halverwege de route op het station stond de bus die voor mij had moeten rijden, de bus die na mij had moeten rijden en achter mij stond nóg een bus van dezelfde lijn (kwartierdienst), uhhh??! Met wat creatief gepuzzel was ik ineens op tijd :D maar het bleek dat de andere kant op ook al lange tijd geen bus had gereden, dus dat werd een gezellig ritje met wat vrolijke reizigers leunend op mijn barretje Daarna nog even snel wat kunnen eten, maar voor de laatste happen had ik geen tijd meer.
De rest van de avond was het uitzonderlijk rustig qua verkeer, maar de aantallen passagiers waren opmerkelijk hoog. De laatste rit nog met +5 afgelegd omdat er ineens wel erg veel overstappers uit een vertraagde trein kwamen rennen. A fin, al glibberend en glijdend m'n dienst kunnen uitrijden en nu nog even aan een biertje voor de cooling down :)
Vanochtend gebeld of ik 's avonds een late dienst kon rijden. Nou, in principe geen probleem :) Wil ik aan m'n dienst beginnen, staat de route naar het beginpunt helemaal vast. Ik was nog wat eerder vertrokken, maar kwam alsnog veel te laat aan. Onderweg zag ik ook nog bussen uit straatjes komen waar ik nog nooit een bus had zien rijden, dus dat beloofde spannend te worden. Op het beginpunt had ik eigenlijk een collega moeten aflossen, maar ondanks dat ik ruim te laat was, was er nog geen bus. Uiteindelijk met een bus kunnen vertrekken, maar al na een paar haltes stond ik ook in de optocht vast. Op een gegeven moment kunnen inmelden met de Vetag, maar het stond te vast om er iets aan te hebben. Halverwege de route op het station stond de bus die voor mij had moeten rijden, de bus die na mij had moeten rijden en achter mij stond nóg een bus van dezelfde lijn (kwartierdienst), uhhh??! Met wat creatief gepuzzel was ik ineens op tijd :D maar het bleek dat de andere kant op ook al lange tijd geen bus had gereden, dus dat werd een gezellig ritje met wat vrolijke reizigers leunend op mijn barretje Daarna nog even snel wat kunnen eten, maar voor de laatste happen had ik geen tijd meer.
De rest van de avond was het uitzonderlijk rustig qua verkeer, maar de aantallen passagiers waren opmerkelijk hoog. De laatste rit nog met +5 afgelegd omdat er ineens wel erg veel overstappers uit een vertraagde trein kwamen rennen. A fin, al glibberend en glijdend m'n dienst kunnen uitrijden en nu nog even aan een biertje voor de cooling down :)
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
niet echt van mij, maar de euronight naar amsterdam vanuit warschau heeft op dit moment +435, aankomst tijd was eerst 10:29, en nu 17;44
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
De situatie in Oost-Duitsland is niet bepaald goed. Volgens de DB valt er het verkeerde type sneeuw en kan de wisselverwarming de wissels niet in bedrijf houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Gister rond half zeven zag ik ook een gelede rijden op lijn 6. Lijn 10 rijdt dan inderdaad minder, maar ik begin een beetje het idee te krijgen dat ze de hele lijn er maar hebben uitgegooid. Er stonden op het station ook een aantal mensen die het busvervoer regelden. Zelf moest ik richting het Valkhof en kwam uiteindelijk terecht in een volle lijn 8 met +57. Een halve minuut daarachter reed nog een lijn 8. Hoorde verhalen van mensen die een uur bij het Radboud hadden staan wachten op een bus of nog langer bij het Canisius. Ben er denk ik goed vanaf gekomen :) .Freek schreef:Zo Nijmegen stond vandaag vast zeg. Wilde rond 17 uur vanaf de halte Erasmusgebouw naar het station. De nieuwe pc/infopalen in de hal van het Erasmusgebouw gaven aan dat de eerst komende 4 bussen met +59 reden. Mijn reisgenoten en ik gingen er nog vanuit dat het niet klopte. Niets anders bleek waar. Na een tijdje wachten bij de halte en geen bus gezien maar lopend richting station Heyendaal gelopen. Op de Heyendaalseweg stond een lijn 9 riching Grave, 25 meter verder op stond er nog eentje. Normaal gesproken rijden deze bussen om het half uur, nu slechts 25 meter. Hoe dat gekomen is geen idee, de HAN is de vierde halte na het beginpunt Nijmegen station en kent slechts 50 meter niet-vrije busbaan.
Vanaf station Heyendaal met een overvolle Veoliatrein naar Nijmegen station gereisd. Er waren meer mensen op het idee gekomen te gaan lopen. Ook in de spoorkuil veel lopers.
Op het busstation van Nijmegen bleek ook waarom er geen lijn 10 was, er stond een gelede Citaro klaar als lijn 83 naar Gennep. Verder stond er nog 1 bus naar, geloof ik, Millingen. Verder zag het er alleen zwart van reizigers en zwart van een niet werkend DRIS systeem. Het overzichtspaneel deed het vreemd genoeg nog wel, zelfs de actuele tijden werden getoond. Alleen waren alle bussen op tijd en ook lijn 10 stond er tussen. Of er dus sprake was van acuele VERTREKtijden is de vraag.
Vanochtend stopte de intercity (vertrek Elst 11:04) naar Roosendaal volgens de omroep niet te Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen Lent. Niets bleek minder waar: ondanks z'n +13 stopte hij gewoon. Je kunt anders deze dagen ook wel aan de gang blijven .
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ik heb in ieder geval gehoord dat er 1 Heyendaalshuttle heeft gereden in de avondspits. Deze stond echter vast op de Kapitelweg waar de gemiddelde snelheid op ongeveer 25 meter in een half uur lag, reizigers uit die bus zijn dus gaan lopen.
Ik stond bij de halte Erasmusgebouw en snap wel dat mensen bleven wachten. De Erasmuslaan kende namelijk geen file. Voor de rotonde stond op de Heyendaalseweg wel een file, maar dat is normaal. Dat de situatie aan de andere kant van de campus zo slecht was, was totaal niet te ontdekken/in te denken. Wij twijfelden ook erg of we moesten gaan lopen, maar waren blij dit gedaan te hebben.
Hier alleen het bericht van Chauff21, was het in andere plaatsen niet zo slecht?
Ik stond bij de halte Erasmusgebouw en snap wel dat mensen bleven wachten. De Erasmuslaan kende namelijk geen file. Voor de rotonde stond op de Heyendaalseweg wel een file, maar dat is normaal. Dat de situatie aan de andere kant van de campus zo slecht was, was totaal niet te ontdekken/in te denken. Wij twijfelden ook erg of we moesten gaan lopen, maar waren blij dit gedaan te hebben.
Hier alleen het bericht van Chauff21, was het in andere plaatsen niet zo slecht?
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
In Amsterdam waren er in Oost in ieder geval geen problemen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
haha. Krijg van meerdere mensen smsjes. De grootste mogelijke faal van Syntus: tussen Zutphen en Lochem staat een trein zonder brandstof. Kachel is uit, schijnt behoorlijk koud te worden. Hoe lang reizigers nog in de trein moeten blijven is niet bekend.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Tankt tsov dan tegenwoordig ook al de Syntus treinen af?
Ja nogal logisch dat de kachel uit is, hij werkt heus niet op een paar AA batterijen.
Ja nogal logisch dat de kachel uit is, hij werkt heus niet op een paar AA batterijen.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Het is ook wel heel knullig...
What's up by Shl nu? Zit in de t2863 en we vertrokken met +10 via Hlm naar Gvc...
What's up by Shl nu? Zit in de t2863 en we vertrokken met +10 via Hlm naar Gvc...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Wat doet de t2863 bij Shl dan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ik denk gewoon van nietJustin schreef:Het is ook wel heel knullig...
What's up by Shl nu? Zit in de t2863 en we vertrokken met +10 via Hlm naar Gvc...
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ja die joh, wat maakt t allemaal uit joh =P
Heb te dikke vingers voor mn scherm =P.
Heb te dikke vingers voor mn scherm =P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Wordt de trein dan onderweg zo vaak omgeleid omdat er baanvakken ingesneeuwd zijn ofzo? Het lijkt me best moeilijk om zo'n giga-vertraging op te lopen tussen Warszawa en Amsterdam.|Pim| schreef:niet echt van mij, maar de euronight naar amsterdam vanuit warschau heeft op dit moment +435, aankomst tijd was eerst 10:29, en nu 17;44
Mijn Flickr account.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Net een stukje gereisd met Veolia in Haaglanden. Het sneeuwde al behoorlijk, dus een bus die op tijd reed, had ik al niet verwacht. Er kwam uiteindelijk wel een bus, maar zelfs met een slee zou je meer grip hebben volgens mij -o- Het was echt glibberend en schuivend voortploeteren. Gelukkig heb je de troittoirbanden, die houden de bus tenminste nog een beetje recht op de weg :)
Ik zie overigens dat Connexxion het reizen in Zuid-Holland sinds anderhalf uur geleden afraadt :(
Ik zie overigens dat Connexxion het reizen in Zuid-Holland sinds anderhalf uur geleden afraadt :(
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Hier in Eindhoven e.o. leek het vandaag wel mee te vallen allemaal met vertragingen enzo. Had de laatste bus van Arriva (zoals elke dag deze week, werk in ploegen) richting Son (157 vandaag) van 0:03 uur, en dit keer viel het redelijk mee ten opzichte van de vorige keren dat ik op vrijdag bus 156/157 op hetzelfde tijdstip moest nemen. Zat een keer niet afgeladen vol met verdronken jongeren (ook 156 niet, zelfs de 'versterkingsgeledebus' reed leeg weg), wèl de politie/beveiligingsescorte, maar vertrok wel pas om 10 over...
Ohja 157 van Son naar Eindhoven van rond half 2 was ook bijna 10 minuten te laat. Hermes (lijn 149 heen, 150 terug) reed dit keer op tijd.
Ohja 157 van Son naar Eindhoven van rond half 2 was ook bijna 10 minuten te laat. Hermes (lijn 149 heen, 150 terug) reed dit keer op tijd.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Gisteravond was ik in Leiden, zo rond een uur of 6 leken de meeste bussen wel te rijden terwijl ik van station Lammenschans naar de binnenstad liep. Later op de avond was het wel mooi om het centrum van Leiden te zien in de sneeuw :)
's Nachts reden de treinen gelukkig allemaal nog (ik vreesde nog even voor het ergste), de nachttrein van 1.23 uur richting Rotterdam had +10 maar de stoppert naar Den Haag Centraal van 1.31 was stipt op tijd. Dat viel allemaal reuze mee dus, zeker als je zag hoeveel moeite auto's hadden met de sneeuw die was gevallen overal :)
's Nachts reden de treinen gelukkig allemaal nog (ik vreesde nog even voor het ergste), de nachttrein van 1.23 uur richting Rotterdam had +10 maar de stoppert naar Den Haag Centraal van 1.31 was stipt op tijd. Dat viel allemaal reuze mee dus, zeker als je zag hoeveel moeite auto's hadden met de sneeuw die was gevallen overal :)
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ik ben gestrand in Harderwijk met de IC Groningen Utrecht. Vanaf t Harde zijn we zonder tractie uit gaan rollen en hebben we Harderwijk gehaald Nu wachten op de storingsdienst. De mcn is opgelucht, in het bos kon de monteur niet komen. De verwarming doet het niet dus het wordt steeds kouder.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Sterkte! Lijkt me niets om in een trein zonder verwarming te stranden...
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Brrrr, koude bedoelingen! Sterkte...
En zie dat het nu weer wisselstoringen euh... sneeuwt ....
En zie dat het nu weer wisselstoringen euh... sneeuwt ....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ja, en dikke vertragingen overal. Helemaal klaar voor de winter!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten