Sauerland in de sneeuw

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Sauerland in de sneeuw

Bericht door Fles »

De afgelopen dagen ben ik met een vriend van me naar het Sauerland geweest om eens te kijken wat daar te zien was. Lang niet alleen met het spoor als doel, maar dat was toch wel een onderdeel van de pret. Hier wat foto's :)

Bahnhof Olsberg, 1 december 2010
Afbeelding

Olsberg, 2 december 2010. Twee treinstellen Baureihe 612 komen binnen als RegionalExpress naar Kassel-Wilhelmshöhe.
Afbeelding

Brilon Wald, 2 december 2010. Een treinstel Baureihe 628 staat klaar voor vertrek als Kurhessenbahn naar Korbach
Afbeelding

Korbach, 2 december 2010. Een mooie dieselloc Baureihe 218 staat te wachten op de dingen die komen gaan, nog in de oude rode kleur en met oude DB-logo's *O*
Afbeelding

Bestwig, 3 december 2010. Een treinstel Baureihe 648 komt binnen als RegionalExpress naar Winterberg.
Afbeelding

En de bordjesoogst *O*
Afbeelding

Tenslotte nog een filmpje :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iCeJ57L2BCw[/youtube]

Enjoy *O*
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: Sauerland in de sneeuw

Bericht door Stuiterbal »

Mooie foto's (Y)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Sauerland in de sneeuw

Bericht door Caspar »

Leuk, die omgeving ben ik nog niet geweest in Duitsland. Eens een keertje goed vroeg opstaan dan maar :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Sauerland in de sneeuw

Bericht door Fles »

Doe niet moeilijk, pak gewoon een hotelletje *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Sauerland in de sneeuw

Bericht door Ardan »

Stomtoevallig was ik de dag ervóór, 30 november, óók naar Sauerland geweest :lol:
Ben dus even zo vrij geweest om mijn foto's hier bij aan te breien. Geen uitgebreid verslag, geen zin in. Wel veel plaatjes :) (30 :oops: )

8:56 uur. Kaartautomaat in Enschede slikte ineens geen bankbiljetten meer, dus moest ik even bij de piloot om een dagkaartje zeuren.
Afbeelding
Natuurlijk weer de belachelijk lange stop in Gronau (maar ja, je moet haast wel met enkelspoor, hoewel, kruisen zou in Ahaus toch ook kunnen?), ditmaal zonder douanecontrole, en enkele minuten in Epe. Rustig doorkachelen.
10:01 uur. In Coesfeld nam ik afscheid van het Talentje..
Afbeelding
...zette ik een busje op de foto...
Afbeelding
...en nam ik plaats in het Lintje naar Hervest-Dorsten.
Afbeelding
10:48 uur. Hervest-Dorsten was vroeger een kruisingsstation. Behalve de huidige lijnen naar Dorsten, Coesfeld en Borken (vroeger door naar Winterswijk), had je ook nog de lijnen naar Wesel en Haltern, die op het benedenniveau hun perrons hadden. Aan de omgeving is dat nog steeds wel te zien. Ook aan de hoge spoornummering.
Afbeelding

11:57 uur. Tussen een stukje na Herne, en Dortmund Dorstfeld-aansluiting ligt er een nutteloos dubbel spoor, sommige stations hebben zelfs een nutteloos perron, overwoekerd en al, maar wel mét abri's.
Afbeelding

12:27 uur. Stadtbahn in Dortmund.
Afbeelding

12:54 uur. Via Kampstraße (bordje #400 *O* ) en lijn U43/U44 bij S-bahnstation Dortmund Marten Süd gekomen. Leuk die portalen, maar was een dakje erop nou écht te veel moeite?
Afbeelding

13:07 uur. Even een slagje naar het ondergronds gelegen Dortmund Lütgendortmund gemaakt, eindpunt van S-bahnlijn 4.
Afbeelding

13:41 uur. Terug op Dortmund Centraal, waar de kerstman ook al aanwezig was. Op de achtergrond de Paulikirche.
Afbeelding
Even wat te bikken gekocht. Met een Lint 27+Lint 27+Lint 41, waarvan de Lint 41 tot Schwerte ging, weer onderweg naar de eindbestemming Iserlohn.
14:43 uur. Twee Lintjes 27 en een Flirt van Abellio/NS staan gebroederlijk naast elkaar in het kopstation van Iserlohn. Aangezien de lijn naar Hagen elektrisch is en die naar Schwerte niet, hangt alleen boven het linkerspoor een waslijn.
Afbeelding

Onderweg werd het landschap steeds heuvelachtiger. Met die sneeuw was dat een schitterend gezicht, ik keek mijn ogen uit. In Iserlohn plande ik 45 minuten wandeltijd in, maar onderweg zag ik een toren bovenop een heuvel staan tussen de bomen door, dus heb er 1u15 van gemaakt. Het was een flinke klim naar boven, met paadjes die ik slechts kon zien doordat er voetsporen in de 10-15 cm dikke sneeuwlaag zichtbaar waren. Het uitzicht was het echter waard. Geniet :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

15:39 uur. Terug op station Iserlohn, waar ik nog even tijd had voor busfotootjes.
Afbeelding
Van Iserlohn naar Hagen, bikken bij de plaatselijke McDrek, van Hagen per RE7 naar Wuppertal, en per S-bahnlijn 8 naar Düsseldorf.
Helaas werd het al snel donker. Maar ja, dat heb je nou eenmaal in de winter.
S-bahnfoto met effect dus. Düsseldorf Flingern, 17:48 uur.
Afbeelding
Vanaf hier per tram naar S-bahnstation Volksgarten gegaan. Van daar per nogal propvolle S-bahn naar Oberbilk, met controle ook nog. Station Oberbilk ligt naast de Philipshalle. Er zou net een concert van Mötorhead beginnen aldaar. Iemand vroeg me nog of ik een kaartje nodig had (meestal vrágen ze juist om een kaartje bij concerten, maar ja), en in het stadtbahnstation kwamen er uit de richting CS behoorlijk veel eng uitziende fans uit de sneltram zetten..
18:30 uur, het station is (even) leeg.
Afbeelding

18:41 uur. In de stationshal van Düsseldorf C bleek een leuk modeltreinbaantje te staan :D
Afbeelding

19:01 uur. Verlichte gracht in het centrum.
Afbeelding

19:13 uur. Sneltram op station Steinstraße/Königsallee.
Afbeelding

Ik pakte de sneltram naar Neuss Hbf, vandaar de trein naar MGB -> Venlo. Gelukkig slaagde de overstap op de trein naar Nijmegen, en even na half 12 was ik weer thuis.
Mooi dagje geweest :D
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Sauerland in de sneeuw

Bericht door Fles »

Poefff dat is inderdaad een zware rit voor op één dagje :o Maar leuke foto's hoor! *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten