Amsterdamse vervoerbewijzen GVB onder de duurste van Europa

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Amsterdamse vervoerbewijzen GVB onder de duurste van Eur

Bericht door find_your_spot »

Volgens mij is het 24 uurskaartje bij GVB spotgoedkoop als je het omrekent naar per uur.

Als STF, htm_tram en ik op pad gaan met onze 24 uurskaart kan het niet anders dat GVB dik verlies moet draaien op ons. :@
For Your Railroad Adventures
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Amsterdamse vervoerbewijzen GVB onder de duurste van Eur

Bericht door MdJ »

Maar je reist niet 24 uur achter elkaar (iig de normale toerist die die dingen kopen)
Bij twijfel: gebruik beton.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Amsterdamse vervoerbewijzen GVB onder de duurste van Eur

Bericht door find_your_spot »

MdJ schreef:Maar je reist niet 24 uur achter elkaar (iig de normale toerist die die dingen kopen)
Ik ken genoeg toeristen die van die 24 uur ruim 8 uur volledig benutten. :Y
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdamse vervoerbewijzen GVB onder de duurste van Eur

Bericht door Suus »

Dagkaarten
1 London 8,28
2 Amsterdam 7,00
3 Paris 6,10
3 Berlin 6,10
5 New York 5,86
6 Zürich 5,80
7 Wien 5,70
8 München 5,20
9 Prag 4,08
10 Rom 4,00
10 Luxemburg 4,00
12 Hongkong 1,89
Tokyo heeft geen dagkaart.

Enkele Duitse steden ter vergelijking
1 Bergisch-Gladbach 8,00
2 Kiel 7,70
2 Lübeck 7,70
4 Hamburg 6,50
5 Aachen 6,45

1 Cottbus 2,70
2 Fürth 3,20

Maandkaarten zijn in Amsterdam wel relatief goedkoop:
1 Tokio 148,02
2 London 113,97
3 Berlin 72,00
4 New York 63,19
5 Paris 60,40
6 Zürich 55,83
7 Wien 49,50
8 Luxemburg 45,00
9 München 44,20
10 Amsterdam 42,25
11 Hongkong 35,10
12 Rom 30,00
13 Prag 22,44

Ook hier enkele Duitse steden ter vergelijking
1 Frankfurt/M. 74,80
2 Berlin 72,00
3 Mainz 67,20
4 Kassel 63,50
5 Düsseldorf 62,55

1 Fürth 34,20
2 Potsdam 35,00
3 Augsburg 35,30
4 Darmstadt 36,20
5 Cottbus 36,50

Bron: Bild.de
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Amsterdamse vervoerbewijzen GVB onder de duurste van Eur

Bericht door STF »

find_your_spot schreef:Volgens mij is het 24 uurskaartje bij GVB spotgoedkoop als je het omrekent naar per uur.

Als STF, htm_tram en ik op pad gaan met onze 24 uurskaart kan het niet anders dat GVB dik verlies moet draaien op ons. :@
Haha ja voor ons weliswaar goedkoop (ongeveer 35 à 40 cent per uur), maar hoeveel reizigers reizen er nou tussen de 16 en 18,5 uur per dag met zo'n kaart zoals wij doen... (Waarvan een gedeelte ook nog uit het duurdere nachtnet bestaat.)

Evengoed is naar mijn idee die dagkaart niet speciaal duur (bij een normaal reisgedrag van toeristen), had eerder verwacht dat Amsterdam bij een van de goekoopste zou horen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Amsterdamse vervoerbewijzen GVB onder de duurste van Eur

Bericht door Caspar »

Als ik bijvoorbeeld in Parijs ben, alleen, met ouders, of vrienden, dan kom ik op een gemiddelde van 3 tot 4 ritten per dag, waardoor ik meestal net niet uitkom met een dagkaart. Veel toeristen kopen mijns inziens een dagkaart voor het gemak, en kunnen best nog wel eens duurder uitzijn daardoor dan met los verkoop. (helemaal in Amsterdam, waar bijna alle bezienswaardigheden op een prima loopafstand van elkaar zijn).
Overigens mag ik met mijn NS vrijvervoer gratis met de Parijse RER van het SNCF. Ik kan dan een kaartje ophalen waar de poortjes mee open gaan. Ik heb al een aantal keer opgesloten gezeten, dat het ingangspoortje er wel mee open ging, maar bij het uitstappen niet. Voel me dan altijd zo voor lul staan als ik hulp moet gaan zoeken tussen al die gehaaste forensen :oops:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Amsterdamse vervoerbewijzen GVB onder de duurste van Eur

Bericht door Dexter »

@Caspar: Handig he, die tickets met het opschrift Contremarque Gratuite! :D (Let wel op, die kan je alleen op lijn C, D en E gebruiken, lijn A en B zijn RATP-lijnen). Als je maar een paar ritjes maakt, ben je voordeliger uit met een carnet van 10 losse tickets en als je met meerdere mensen reist, kan je ze met elkaar delen en ben je nog goedkoper uit.

Ben je een week of langer in Parijs, dan is een Carte Orange met een Coupon Hebdomadaire interessant, een weekabonnement. Heb je wel een pasfoto voor nodig, maar het is veel goedkoper en loont absoluut de moeite.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Amsterdamse vervoerbewijzen GVB onder de duurste van Eur

Bericht door Vinny »

Formeel mag dat alleen als je de Franse nationaliteit bezit. Kniesoor wie daar op let, maar als studentenvereniging met pak em beet 50 mensen die zo`n abonnement willen hebben: dan gaan ze moeilijk doen... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Amsterdamse vervoerbewijzen GVB onder de duurste van Eur

Bericht door Dexter »

Als ik een dagje in Parijs ben, koop ik zelf vaak meestal een Mobilis dagkaart die veel goedkoper is dan de Paris Visite met al die toeristische tierelantijnen. In het verleden weigerden ze het aan het loket weleens en wilden me dan persé een Paris Visite aansmeren, terwijl er nergens vermeld staat dat een Mobilis alleen voor Franciliens is. Tegenwoordig zijn ze niet meer zo stug en (nog beter) kan je een gewoon een Mobilis uit de kaartautomaat halen.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten