Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Overigens zijn toiletten op stations ook niet altijd een alternatief: van de zomer was ik een keer rond 8 uur 's morgens op zaterdag in Anhem (mijn fout, ik weet het) wat toch geen type plank-in-de-wei-langs-het-spoor station is, en mooi dat daar de toiletten gesloten waren.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Het zou een alternatief kunnen zijn om naast een bemenste toilet van die betaal toiletten te realiseren voor de stille uren (soort van nacht toilet)iljitsch schreef:Overigens zijn toiletten op stations ook niet altijd een alternatief: van de zomer was ik een keer rond 8 uur 's morgens op zaterdag in Anhem (mijn fout, ik weet het) wat toch geen type plank-in-de-wei-langs-het-spoor station is, en mooi dat daar de toiletten gesloten waren.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Je zou straks(na volledige invoering van de chipkaart) zelfs een systeem kunnen ontwikkelen, dat een treintoilet alleen te openen is met een geldige (ingechckte) chipkaart, (van mijn part zelfs tegen betaling. Zoals Dexter ook zegt, de reiziger zelf maakt er een vieze stink bende van) Dan moet de nette zeikert maar meebetalen aan de reiniging van die dingen.Dexter schreef:Ik ben het daar helemaal mee eens en ik wil daar zelfs nog wel wat verder in gaan: Het zijn de reizigers zelf die ervoor zorgen dat die toiletten in de treinen steevast zo smerig zijn. Daar kan je als NS of als schoonmaakbedrijf ook niet tegenop poetsen en dan heb ik het nog niet eens over wat er voor smerigheid (afgezien van het normale toiletteren zelf) op die toiletten plaatsvindt. Verder dient een treintoilet vaak als schuilplaats voor zwartrijders en gaat ten koste van zitplaatsen waar anders reizigers hadden kunnen zitten. En in de SLT zou het ten koste gaan van het open karakter.Ennes schreef:De toiletten op de trein zijn nou eenmaal geen pretje om er gebruik van te maken. Dan toch liever een "schone" wc waar ik voor moet betalen op het station, met indien ik hoge nood heb een wat langere reisduur. Daar is de tijd die ik plan voor eventuele vertragingen mooi voor te gebruiken. Gewoon alles iets minder gehaast, dat maakt het allemaal zoveel prettiger.
Een toilet in IC-treinen is noodzakelijk, maar in stoptreinen waar mensen in de meeste gevallen (uitzonderingen daargelaten) vanaf een tussenstation naar een knooppuntstation reizen niet altijd. Misschien is het voor de langere-afstands-uitzonderingen een oplossing om daar SGMm-III in te zetten en daarin het toilet te behouden?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Ik weet niet hoe het nu in dat tijdelijke station van Arnhem is, maar voordat het station gesloopt werd, was er ook een onbemande betaaltoilet die niet altijd open was, terwijl er nog treinen reden. Die krengen gingen al om 10 uur 's avonds dicht.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Dat schiet niet echt op dus, Rotterdam heeft bij spoor 1 een bemenste toilet, met daarnaast een betaalde nacht toilet.Ronaldussen schreef:Ik weet niet hoe het nu in dat tijdelijke station van Arnhem is, maar voordat het station gesloopt werd, was er ook een onbemande betaaltoilet die niet altijd open was, terwijl er nog treinen reden. Die krengen gingen al om 10 uur 's avonds dicht.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
In mijn nieuwe auto zit ook geen toilet! En dat terwijl ik er vaak toch wel 3 uur in moet zitten richting het zuiden des lands.
Verder zijn de toiletten bij tankstations vaak 10x smeriger dan toiletten in treinen.
Ik eis dat Rijkswaterstaat een toilet in mijn auto realiseert!
Verder zijn de toiletten bij tankstations vaak 10x smeriger dan toiletten in treinen.
Ik eis dat Rijkswaterstaat een toilet in mijn auto realiseert!
For Your Railroad Adventures
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Toiletten langs de snelwegen zijn openbaar aanbesteed. De hoogste bieder krijgt het tankstation plus bijbehorende toiletten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Het concept van die 'stalen hokken' (ik vind het zelf net crematorium-ovens, maar deze leuker dus die houden we erin) was op zich goed gevonden, maar ze mogen van mij wel wat vaker nagelopen worden.
Ik moest eens s'avonds laat in Bd een half uur op een trein wachten en ik moest zo vreselijk nodig pissen, ik liep gewoon te klotsen. Als NS-er in je uniform tegen een paal aan gaan staan zeiken tussen de reizigers kan je ook niet maken, dus ik braaf naar zo'n stalen hok en 50 cent erin geworpen. Het was gewoon pure horror wat ik daar binnen aantrof: Er lag een enorme drol op de rand van de pot. (Nee niet op de bril, die klapt na elke gebruiker omhoog en wordt dan gereinigd) Hoe ziek moet je zijn om uit te vogelen wat het enige plekje van het toilet is dat niet wordt gereinigd en daar je drol te deponeren? Ik ben met 145 km/h naar het volgende station geracet om daar op het personeelstoilet te gaan.
Dus graag bemenste toiletten op de grote stations en overstapknooppunten, liefst met zo'n opgedirkte poederdoos met een schoteltje voor haar neus en beter en vooral vaker gecontroleerde en gereinigde toiletten op de overige stations.
Ik moest eens s'avonds laat in Bd een half uur op een trein wachten en ik moest zo vreselijk nodig pissen, ik liep gewoon te klotsen. Als NS-er in je uniform tegen een paal aan gaan staan zeiken tussen de reizigers kan je ook niet maken, dus ik braaf naar zo'n stalen hok en 50 cent erin geworpen. Het was gewoon pure horror wat ik daar binnen aantrof: Er lag een enorme drol op de rand van de pot. (Nee niet op de bril, die klapt na elke gebruiker omhoog en wordt dan gereinigd) Hoe ziek moet je zijn om uit te vogelen wat het enige plekje van het toilet is dat niet wordt gereinigd en daar je drol te deponeren? Ik ben met 145 km/h naar het volgende station geracet om daar op het personeelstoilet te gaan.
Dus graag bemenste toiletten op de grote stations en overstapknooppunten, liefst met zo'n opgedirkte poederdoos met een schoteltje voor haar neus en beter en vooral vaker gecontroleerde en gereinigde toiletten op de overige stations.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Ik vrees dat dat een zelfde soort droom zal blijven als personeelsverblijven op loopafstand van de treinen ;)Dexter schreef:Het concept van die 'stalen hokken' (ik vind het zelf net crematorium-ovens, maar deze leuker dus die houden we erin) was op zich goed gevonden, maar ze mogen van mij wel wat vaker nagelopen worden.
Ik moest eens s'avonds laat in Bd een half uur op een trein wachten en ik moest zo vreselijk nodig pissen, ik liep gewoon te klotsen. Als NS-er in je uniform tegen een paal aan gaan staan zeiken tussen de reizigers kan je ook niet maken, dus ik braaf naar zo'n stalen hok en 50 cent erin geworpen. Het was gewoon pure horror wat ik daar binnen aantrof: Er lag een enorme drol op de rand van de pot. (Nee niet op de bril, die klapt na elke gebruiker omhoog en wordt dan gereinigd) Hoe ziek moet je zijn om uit te vogelen wat het enige plekje van het toilet is dat niet wordt gereinigd en daar je drol te deponeren? Ik ben met 145 km/h naar het volgende station geracet om daar op het personeelstoilet te gaan.
Dus graag bemenste toiletten op de grote stations en overstapknooppunten, liefst met zo'n opgedirkte poederdoos met een schoteltje voor haar neus en beter en vooral vaker gecontroleerde en gereinigde toiletten op de overige stations.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Treinpersoneel mogelijk in actie om wc's
Treinpersoneel mogelijk in actie om wc's
Geplaatst op: zaterdag 4 december 2010 09:11
Laatst bijgewerkt: zaterdag 4 december 2010 09:13
Treinpersoneel gaat mogelijk actie voeren om af te dwingen dat er wc's komen in de nieuwe stoptreinen.
De vakbond FNV Bondgenoten wil uiterlijk 16 december een toezegging van de NS, meldt dagblad Trouw zaterdag.
In de nieuwe generatie stoptreinen, de zogeheten Sprinters, zit geen toilet. Dat moet de treinen veiliger maken. Volgens de NS zijn wc's ook niet nodig, omdat met stoptreinen alleen maar korte ritjes worden gemaakt.
Lees verder
Geplaatst op: zaterdag 4 december 2010 09:11
Laatst bijgewerkt: zaterdag 4 december 2010 09:13
Treinpersoneel gaat mogelijk actie voeren om af te dwingen dat er wc's komen in de nieuwe stoptreinen.
De vakbond FNV Bondgenoten wil uiterlijk 16 december een toezegging van de NS, meldt dagblad Trouw zaterdag.
In de nieuwe generatie stoptreinen, de zogeheten Sprinters, zit geen toilet. Dat moet de treinen veiliger maken. Volgens de NS zijn wc's ook niet nodig, omdat met stoptreinen alleen maar korte ritjes worden gemaakt.
Lees verder
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Ik lees dat het plaatsen van een toilet 100 miljoen moet kosten. Hoeveel sprinters komen er eigenlijk, 200? Stel het zijn er 200 dan is het 500.000 euro per toilet. Waarom is dat zo vreselijk duur? Voor dat geld kan je ook een redelijk grote vrijstaande woning laten bouwen...
Wat anders, afgelopen weekend 3x naar een toilet gegaan in een ICMm telkens een ander stel, en telkens was er geen wc papier, geen water bij het doorspoelen of water om je handen mee te wassen. En dat notabene 2x vlak na vertrek vanaf station Groningen, waar die dingen bijgevuld kunnen worden. Ook de vuilnisbakjes in de trein waren gewoon nog vol na vertrek uit Groningen, de schoonmakers lopen alleen een ronde om het afval van de stoelen af te halen en de krantjes weg te gooien. Zo vertrek je dus met een smerige trein vol afval al vanaf je beginpunt. BAH!
Wat anders, afgelopen weekend 3x naar een toilet gegaan in een ICMm telkens een ander stel, en telkens was er geen wc papier, geen water bij het doorspoelen of water om je handen mee te wassen. En dat notabene 2x vlak na vertrek vanaf station Groningen, waar die dingen bijgevuld kunnen worden. Ook de vuilnisbakjes in de trein waren gewoon nog vol na vertrek uit Groningen, de schoonmakers lopen alleen een ronde om het afval van de stoelen af te halen en de krantjes weg te gooien. Zo vertrek je dus met een smerige trein vol afval al vanaf je beginpunt. BAH!
Laatst gewijzigd door Caspar op zo 05 dec 2010, 16:50, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Omdat die sprinters zijn ontworpen zonder toiletvoorziening. Als je zo'n zwaar ding inbouwt is je hele constructie dus niet meer sterk genoeg en moet aangepast worden.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Het allerbeste was geweest om de SLT te ontwerpen met een toilet direct achter de cabine. Zo zijn we in één klap af over het zeik met die glazen achterwand én van het gezever over het ontbreken van toiletten. En je hebt nog steeds een prachtige, van voor tot achter overzichtelijke trein.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Het zijn er 131 dus het gaat over meer dan 7 ton per plee. En dan denken dat iemand dat echt gelooft :NCaspar schreef:Ik lees dat het plaatsen van een toilet 100 miljoen moet kosten. Hoeveel sprinters komen er eigenlijk, 200? Stel het zijn er 200 dan is het 500.000 euro per toilet. Waarom is dat zo vreselijk duur? Voor dat geld kan je ook een redelijk grote vrijstaande woning laten bouwen...
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Nu gaat het inderdaad om een aanzienlijk bedrag, maar je moet niet vergeten dat het niet alleen de toiletten op zich zijn, maar ook de bouw van een installatie om de bio-reactors te ledigen. (al zullen ze daar met de tijd toch aan moeten geloven voor ander nieuw materieel)Fles schreef:Het zijn er 131 dus het gaat over meer dan 7 ton per plee. En dan denken dat iemand dat echt gelooft :NCaspar schreef:Ik lees dat het plaatsen van een toilet 100 miljoen moet kosten. Hoeveel sprinters komen er eigenlijk, 200? Stel het zijn er 200 dan is het 500.000 euro per toilet. Waarom is dat zo vreselijk duur? Voor dat geld kan je ook een redelijk grote vrijstaande woning laten bouwen...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Dat dus. Een toilet is niet meer een gat in de treinbodem waar eens in de twee weken eens een schoonmaker wat faecalien van de deur veegt en het toiletpapier bijvult. Het moet allemaal bio-hitech zijn en natuurlijk voldoen aan de laatste hygiene- en veiligheids- en milieueisen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
En dus moet een hightech plee die naar smurfen ruikt net zo veel kosten als een riante villa met een flinke lap grond, EN een hightech plee die naar smurfen ruikt? Het is gewoon episch gefaal om die dingen zonder toiletvoorziening te bestellen. En achteraf inbouwen zal dan wel relatief duurder zijn dan als ze het meteen goed gedaan hadden. Dat is dan nog geen reden om maar met een half afgebouwd treinstel rond te blijven rijden natuurlijk.Vinny schreef:Dat dus. Een toilet is niet meer een gat in de treinbodem waar eens in de twee weken eens een schoonmaker wat faecalien van de deur veegt en het toiletpapier bijvult. Het moet allemaal bio-hitech zijn en natuurlijk voldoen aan de laatste hygiene- en veiligheids- en milieueisen.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Gewoon "metro" op dat ding spuiten, en zeggen dat het Lightrail is, en je komt overal mee weg...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
_O_123 Teletekst di 07 dec
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` De Tweede Kamer vindt dat elke trein
een toilet moet hebben.Een motie van de
SP daarover is aangenomen,met alleen de
regeringspartijen VVD en CDA tegen.In
de nieuwe sprinters zitten geen wc's,
omdat treinreizigers op korte afstanden
daar vaak toch geen gebruik van maken.
Onder meer FNV Bondgenoten eist wc's in
elke trein,ook voor het NS-personeel.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Dan mag Arriva ook wel zijn treinstellen aanpassen (MLL). En hebben de treinen van CXX en Syntus eigenlijk een toilet?
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Syntus heeft iig geen toiletten in de trein.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Connexxion ook niet.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
In de motie die Bashir heeft ingediend (32 500-XII 24) wordt alleen gesproken over de nieuwe concessie voor het hoofdrailnet. De decentrale lijnen zijn hier dus van uitgesloten. Eerder is wel een motie van Roemer (25 847 nr. 65) aangenomen. Daarin staat dat alle treinen in 2030 een toilet moeten hebben.Geert schreef:Dan mag Arriva ook wel zijn treinstellen aanpassen (MLL). En hebben de treinen van CXX en Syntus eigenlijk een toilet?
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Naar mijn weten rijden de treinen van connexxion en syntus ook kleinere ritten als de nieuwe sprinters
Ik noem maar een willekeurige lijn zoals Rotterdam- Alkmaar...
Ik noem maar een willekeurige lijn zoals Rotterdam- Alkmaar...
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
De motie gaat alleen over het Hoofdrailnet, niet over de Gedecentraliseerde spoorlijnen. De verbinding tussen Alkmaar en Rotterdam is gewoon in handen van de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten