OVer je reiservaringen in december 2010
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Zit nu in de sprinter van Enschede naar Apeldoorn, en krijgen net in Rijssen van de Machinist door dat er een aantal overwegen en wissels in storing liggen en we dus maar max 40 km/h mogen... Dag dag aansluiten op de 90s in Apeldoorn, maar ben allang blij dat we nog wel kunnen rijden :)
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Hoe ga je dit uitleggen aan de reizigers:
Trein t852 reed vanuit Maastricht met een solo Plan V, waar op dat moment al staanplaatsen waren. Even voor vertrektijd arriveerde een leeg mat ritje vanuit de richting Sittard, bestaande uit maarliefst zes V'tjes.
In Sittard zijn twee V'tjes aangehaakt vanuit de richting Heerlen. Het zal wel gezellig zijn geweest in de trein...
Verder kwamen twee locomotieven aan in Maastricht die later naar de werkplaats moesten. Na het opzetten van de panto's van loc 1777 klonk opeens een knal door het station, er was iets misgegaan bij de loc...
Even later werden de twee loc's naar de werkplaats geduwd door de tweede loc.
Trein t852 reed vanuit Maastricht met een solo Plan V, waar op dat moment al staanplaatsen waren. Even voor vertrektijd arriveerde een leeg mat ritje vanuit de richting Sittard, bestaande uit maarliefst zes V'tjes.
In Sittard zijn twee V'tjes aangehaakt vanuit de richting Heerlen. Het zal wel gezellig zijn geweest in de trein...
Verder kwamen twee locomotieven aan in Maastricht die later naar de werkplaats moesten. Na het opzetten van de panto's van loc 1777 klonk opeens een knal door het station, er was iets misgegaan bij de loc...
Even later werden de twee loc's naar de werkplaats geduwd door de tweede loc.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Jeuj het is nu 5 uren verder, en ik ben aangekomen in Hoorn!Caspar schreef:Ik ben gestrand in Harderwijk met de IC Groningen Utrecht. Vanaf t Harde zijn we zonder tractie uit gaan rollen en hebben we Harderwijk gehaald Nu wachten op de storingsdienst. De mcn is opgelucht, in het bos kon de monteur niet komen. De verwarming doet het niet dus het wordt steeds kouder.
Ik heb 6u01minuut gedaan over Groningen- Utrecht- Hoorn. Op station Wezep, 't Harde en Nunspeet na zijn we op alle tussengelegen stations gestopt. Dat zijn 33 station stops Vanaf Harderwijk tot Amsterdam samen met een meid een beetje opgetrokken. Nadat de trein dus gestrand was in Harderwijk, kwam na een kwartier al de stoptrein (over het linkerspoor tot Putten) naar Amersfoort, waar we allemaal in pasten. Tussen Amersfoort en Utrecht met een andere IC gegaan, waar ik niet meer in paste, maar ben in de onbemande cabine gaan zitten met een andere NS'er. In Utrecht kwam ik mijn onbekende reisgenote weer tegen, en na een klein uur wachten kwam er een sprinter naar Uitgeest, een IRM 4tje. Waar lang niet iedereen in paste overigens.
Utrecht- Amsterdam heeft 65 minuten geduurd met die sprinter. Daarna in Amsterdam ging het redelijk snel, binnen 20 minuten kwam de trein naar Hoorn al, die werd keurig omgeroepen. Nadat 10 minuten later er ook een machinist was, konden we vertrekken. In de tussentijd heb ik op het perron nog een stuk of 100 reizigers proberen te helpen hun trein aan te wijzen. Ik vond trouwens dat er zowel in de treinen als op de stations best aardig werd omgeroepen naar omstandigheden :pos: Heb in ieder geval al mijn aansluitingen gevonden dankzij de omroep.
Nog een kleine sfeerimpressie van Amsterdam Centraal:
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Een familielid van mij moest an het eind van de middag van Almere Buiten naar Amsterdam Centraal, en stond even voor 17:00 uur op Almere Buiten, om de IC van 16:57 uur te nemen, maar diegene heeft bijna een uur gewacht op een trein, en er werd helemaal niks omgeroepen...
Omdat iedereen met de volgende trein meewilde (sprinter), duurde de rit van Almere Buiten naar Amsterdam Centraal iets van ruim 45 minuten.
Omdat iedereen met de volgende trein meewilde (sprinter), duurde de rit van Almere Buiten naar Amsterdam Centraal iets van ruim 45 minuten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
M'n zusje had ook zo'n soort ervaring toen ze vanaf Almere Centrum de IC richting Lelystad probeerde te pakken rond dezelfde tijd. Wat een drama zeg. Toch vond ik dat de sneeuw best meeviel. Ongeveer 4 a 5 centimeter was het. De busdienstregeling was zelfs nauwelijks ontregeld hier..
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
De bussen vallen hier nog wel mee, maar de treinen zijn nu nog een drama.
Stel dat de NS bijv. morgen besluit de winterdienst uit de kast te trekken, zullen er dan geen treinen dik vertraagd zijn of niet rijden? Volgens mij maakt het nou niets uit of er nou wel of niet een winterdienst wordt gereden, alleen met de winterdienst rijden er minder treinen dan normaal, maar omdat er bij de winterdienst minder vaak wordt gereden, wil iedereen met dezelfde trein mee. Volgens mij krijg je met de winterdienst net zo goed vertragingen / uitvallende treinen.
Stel dat de NS bijv. morgen besluit de winterdienst uit de kast te trekken, zullen er dan geen treinen dik vertraagd zijn of niet rijden? Volgens mij maakt het nou niets uit of er nou wel of niet een winterdienst wordt gereden, alleen met de winterdienst rijden er minder treinen dan normaal, maar omdat er bij de winterdienst minder vaak wordt gereden, wil iedereen met dezelfde trein mee. Volgens mij krijg je met de winterdienst net zo goed vertragingen / uitvallende treinen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Het voordeel van minder treinen is wel.. dat de vertraging van de ene trein niet meteen roet in het eten gooit voor de andere trein. Wat dat betreft zouden er minder vertragingen moeten zijn. Zeker als je rekening houdt met het feit dat er nou eenmaal minder reizigers zijn op een zondag. Overigens gaat het vannacht en morgen overdag regenen dus maandag zullen de problemen sowieso over zijn.. (het is alleen de vraag wanneer het hele verhaal opnieuw begint.)
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Morgen gaat het in ieder geval dooien. Voor de dagen erna is geen neerslag voorspeld, maar is wel de voorspelde temperatuur flink bijgesteld. Verder dan drie dagen kijken is in de winter praktisch onmogelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ik heb gisteravond 5 uur over Abcoude-Enschede gedaan, waarvan 3,5 uur over Abcoude-Amersfoort. Vanaf Amersfoort reden de treinen weer normaal :)
Mijn Flickr account.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Vanmiddag van Dordrecht Stadspolders via Gorinchem, Qliner naar Utrecht en vervolgens nog 'n stukje per trein naar Amersfoort gereisd. Opvallend dat dat met een heel stuk stoptrein en een vergeleken met de trein langzaam rijdende bus toch nog een kwartier sneller is als de reis per stadsbus en vervolgens de trein via Rotterdam.
De andere kant op lukt dat helaas niet trouwens...
De andere kant op lukt dat helaas niet trouwens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Weleens van ijzel gehoord? :?Klaasje schreef:Overigens gaat het vannacht en morgen overdag regenen dus maandag zullen de problemen sowieso over zijn..
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ik ben gisteren een dagje naar de Kerstmarkten in Valkenburg geweest en eigenlijk ging alles best aardig. De heenreis ging helemaal op tijd en het was een goede tip om via Hrl te reizen ipv Mt, want het treindeel voor Mt (een VIRM VI) zat al bij aankomst in Ehv tjokvol en toen moest er nog een hele roedel volk in voor de Kerstmarkt in Maastricht en ongetwijfeld ook veel mensen die naar Valkenburg gingen. Het Hrl -deel daarintegen was normaal gevuld en vrij rustig. In Hrl hadden we een makkelijke cross-platform overstap (terwijl je in Mt trappen op en af moet) en de Veolia-boemel was zelfs heel erg rustig, zelfs al was het een los klein GTW 2/6-je, waarvan overigens de treeplanken ingeklapt bleven.
De terugreis was nog even spannend toen we s'avonds wilden weggaan uit Vk, waar het overigens toen nog niet sneeuwde, dus van alle sneeuwellende elders in het land hadden we toen dan toe nog niets meegekregen. We werden door het thuisfront gebeld dat het treinverkeer ernstig ontregeld was en dat teletekst en NS.nl onheilspellende berichten aan het verspreiden waren. We hebben maar gewoon de trein naar Mt genomen en daar zocht een hc het via de RP op en die toonde ons dat alles normaal was. De s800 waar wij instapten, reed echter maar tot Ht en doorgaande reizigers daar moesten overstappen op een stopper naar Ut en voor Asd daar wéér overstappen op een andere stopper.
Toen we in Ehv overstapten op de s1900 (waarin 10 jongeren nog een poging deden om iemand in het bagagerek te proppen, wat nog lukte ook) hoorden we dat die maar tot Bd zou rijden en dat we vanaf daar verder konden met de s2200. Die kwam gewoon op tijd en we hebben niet langer dan 5 minuten op het perron staan wachten. Uiteindelijk waren we 15 minuten later thuis en met één extra overstap, wat ik alleszins vond meevallen. De infovoorziening was ook redelijk, zowel in Mt, Ehv en Bd hoorden we vaak en duidelijk omroepen alleen waren die wel erg algemeen. De nieuwe CTA's deden ook hun werk goed met de werkelijk eindbestemmingen. Alleen vreemd dus dat de RP geen informatie gaf.
De terugreis was nog even spannend toen we s'avonds wilden weggaan uit Vk, waar het overigens toen nog niet sneeuwde, dus van alle sneeuwellende elders in het land hadden we toen dan toe nog niets meegekregen. We werden door het thuisfront gebeld dat het treinverkeer ernstig ontregeld was en dat teletekst en NS.nl onheilspellende berichten aan het verspreiden waren. We hebben maar gewoon de trein naar Mt genomen en daar zocht een hc het via de RP op en die toonde ons dat alles normaal was. De s800 waar wij instapten, reed echter maar tot Ht en doorgaande reizigers daar moesten overstappen op een stopper naar Ut en voor Asd daar wéér overstappen op een andere stopper.
Toen we in Ehv overstapten op de s1900 (waarin 10 jongeren nog een poging deden om iemand in het bagagerek te proppen, wat nog lukte ook) hoorden we dat die maar tot Bd zou rijden en dat we vanaf daar verder konden met de s2200. Die kwam gewoon op tijd en we hebben niet langer dan 5 minuten op het perron staan wachten. Uiteindelijk waren we 15 minuten later thuis en met één extra overstap, wat ik alleszins vond meevallen. De infovoorziening was ook redelijk, zowel in Mt, Ehv en Bd hoorden we vaak en duidelijk omroepen alleen waren die wel erg algemeen. De nieuwe CTA's deden ook hun werk goed met de werkelijk eindbestemmingen. Alleen vreemd dus dat de RP geen informatie gaf.
Laatst gewijzigd door Dexter op zo 05 dec 2010, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Is dat zo vreemd dan? Het scheelt al om in de RP de TT berichten te raadplegen ipv het spoorkaartje, daar is vaak actuelere info te vinden. En gelukkig geeft de smartphone ook vaak veel betere info als de RP.Dexter schreef:........... Alleen vreemd dus dat de RP geen informatie gaf.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Nou wat ik erg raar vond, was dat de Spoorkaart helemaal geen verstoringsinfo (rode lijnen) aangaf, alleen de gele lijnen van de geplande werkzaamheden werden getoond. Ook de reisadviezen gaven geen extra info.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Een goede reis gehad van Cothen naar Delft gehad vol opvallende dingen. Allereerst reed mijn bus met +15 (op een halfuurdienst, wegen waren goed begaanbaar). Daardoor miste ik in Utrecht mijn aansluiting op de t20566 en moest ik mee met de t2868. Deze laatste trein reed vanaf Woerden als stoptrein wegens enkele defecte sprinters. In Rotterdam stond om 20.57 uur de t2270 al klaar, terwijl die pas een kwartier later moest vertrekken. Daardoor vertrok de t5170 van spoor 9 (die reed vandaag met DDAR, zelfs tijdens de "zondagavondspits" overkill). Uiteindelijk kwam ik met slechts 60 minuten vertraging in Delft aan (maar doordat de vertraging veroorzaakt bij NS slechts 20 minuten is heb ik geen recht op geld terug :N )
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Vervelend genoeg moet ik zeggen, het went!Dexter schreef:Nou wat ik erg raar vond, was dat de Spoorkaart helemaal geen verstoringsinfo (rode lijnen) aangaf, alleen de gele lijnen van de geplande werkzaamheden werden getoond. Ook de reisadviezen gaven geen extra info.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Tuurlijk niet *O* en ik wil het nooit meer horen ook :Y . Maar even serieus:Fles schreef:Weleens van ijzel gehoord? :?Klaasje schreef:Overigens gaat het vannacht en morgen overdag regenen dus maandag zullen de problemen sowieso over zijn..
Ik kan me niet voorstellen dat treinen daar ook zoveel last van hebben als van die rare witte substantie die uit de lucht komt vallen, of zie ik dat heel erg verkeerd?
En voor het ov op luchtbanden staat of valt alles met hoe goed het echt gedooid heeft en het water dus weg heeft kunnen lopen en daarbij natuurlijk het strooiwerk want die twee zaken maken het verschil tussen een ijsbaan en een mooie natte weg .
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Werkzaamheden tussen Rtd-Ddr zorgde ervoor dat de s2200 niet kon worden ingehaald door de s9200. Daardoor werd richting Ddr de korte 2200 (die normaal Ddr als eindpunt heeft) ingekort tot Rtd en reed dus Asd-Rtd. De lange s2200 (die dus Bd als eindpunt heeft) reed wel gewoon. In de andere richting reed de korte s2200 wel, de lange 2200 werd geknipt in een deel Bd-Ddr en Rtd-Asd (als (69)s2200). De serie s9200 stopte overigens extra te Rlb richting Asd.Gekko123 schreef: Deze laatste trein reed vanaf Woerden als stoptrein wegens enkele defecte sprinters. In Rotterdam stond om 20.57 uur de t2270 al klaar, terwijl die pas een kwartier later moest vertrekken. Daardoor vertrok de t5170 van spoor 9 (die reed vandaag met DDAR, zelfs tijdens de "zondagavondspits" overkill). Uiteindelijk kwam ik met slechts 60 minuten vertraging in Delft aan (maar doordat de vertraging veroorzaakt bij NS slechts 20 minuten is heb ik geen recht op geld terug :N )
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Het zou voor het wegverkeer al een hoop schelen als men met zand/split gaat strooien ipv met zout, door het telkens dooien en opvriezen krijg je meer ellende als met alleen zand/split.Klaasje schreef:Tuurlijk niet *O* en ik wil het nooit meer horen ook :Y . Maar even serieus:Fles schreef:Weleens van ijzel gehoord? :?Klaasje schreef:Overigens gaat het vannacht en morgen overdag regenen dus maandag zullen de problemen sowieso over zijn..
Ik kan me niet voorstellen dat treinen daar ook zoveel last van hebben als van die rare witte substantie die uit de lucht komt vallen, of zie ik dat heel erg verkeerd?
En voor het ov op luchtbanden staat of valt alles met hoe goed het echt gedooid heeft en het water dus weg heeft kunnen lopen en daarbij natuurlijk het strooiwerk want die twee zaken maken het verschil tussen een ijsbaan en een mooie natte weg .
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Overigens was men vandaag bezig met bijzonder fraaie onzichtbare werkzaamheden tussen Rtd en Ddr... heb geenenkele trein over een afwijkend spoor zien rijden. Toevallig de werkzaamheden door weersomstandigheden afgelast maar de maatregelen niet meer terug kunnen draaien?
Enige wat op mogelijke werkzaamheden zou kunnen duiden was een schaftkeet van Strukton langs 't spoor net voor Barendrecht.
Enige wat op mogelijke werkzaamheden zou kunnen duiden was een schaftkeet van Strukton langs 't spoor net voor Barendrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Zeer waarschijnllijk inderdaad dat men het niet terug heeft kunnen draaien, omdat er dan weer een hoop gesleuteld zou moeten worden aan de materieel/personeels inzet waar de diensten voor die dag op zijn aangepast.Daniel schreef:Overigens was men vandaag bezig met bijzonder fraaie onzichtbare werkzaamheden tussen Rtd en Ddr... heb geenenkele trein over een afwijkend spoor zien rijden. Toevallig de werkzaamheden door weersomstandigheden afgelast maar de maatregelen niet meer terug kunnen draaien?
Enige wat op mogelijke werkzaamheden zou kunnen duiden was een schaftkeet van Strukton langs 't spoor net voor Barendrecht.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ik heb vanmorgen ontzettend gelachen met de mcn van de s800. Ik zat op de s1900, we vertrokken gelijktijdig uit Ehv richting Tb / Ht en we hebben het hele stuk tot Btl exact neus-aan-neus met elkaar opgereden. De wachtende reizigers in de Besttunnel werden zowat van het perron afgeblazen door de drukgolf. Weer eens wat anders dan een wedstrijdje. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Vergeet ik nog bijna 't opvallendste geval van de dag, hoewel, de opstopping die 't veroorzaakte was opvallender... een Van Hool AG300 van 't GVU had vanmorgen de bocht naar de halte van lijn 38 op Utrecht Centraal wat te krap genomen en stond vervolgens dus muurvast (geleding op slot zo te zien) en flink in de weg precies in de bocht op 't uiteinde van het halteperron aan de tramzijde van Busstation Zuid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Kan een chauffeur dat zelf resetten (ofzo) of moet daar speciaal een monteur voor komen?
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Er stond zo te zien een toezichthouder o.i.d. bij die samen met de chauffeur achter een luik aan de zijkant van de bus aan 't kijken was. Vervolgens stapte de chauffeur weer in en da's ook 't laatste wat ik heb gezien want toen vertrok mijn bus
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten