Weerberichten-gekwek #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Caspar »

Als ik de diverse buienradars moet geloven dan zou het hier al een paar uur sneeuwen, er is echter nog niet 1 vlokje gevallen sinds gistermiddag.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door find_your_spot »

Ik heb net STF zijn zusje gespot op de sneeuschuiver hier in Amsterdam!

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Mijn teamleidster op het werk is vanochtend geslipt met de auto in de sneeuw en tegen een boom aangereden. Ze is voorlopig uit de running :(

En dan te bedenken dat ze normaal altijd met de bus en sneltram gaat.
Toen ik gister in de tram zat, zag ik ook een auto die uitweek voor een fietser die de weg op schoot en zo tegen een boom aan reed -o-

Ach, ik heb niet te klagen. Alles duurt wat langer maar met dit weer word ik ook gewoon makkelijker (bleek vorig jaar de beste manier om het te doorstaan). Ga gewoon normale tijd weg en zie wel hoelaat de tram komt en ik dan de trein heb en ik op m'n werk ben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Zow, 't sneeuwt stevig hier in Amersfoort nu...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Etienne »

Hier sneeuwt al hevig het al sinds een uurtje of 8. En ik moest en zou nog even post bezorgen daarin :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Wubbo »

Het is buiten best lekker, lekker een stuk door de sneeuw gewandeld :)

(dat ik eigenlijk met de tram wilde die niet bleek te rijden zeg ik er niet bij natuurlijk)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Voelde in eerste instantie niet al te koud aan nee, maar inmiddels is 't hier flink gaan waaien. Lekker maar niet heus, zo'n sneeuwstorm...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Meltrain »

Verrassing: ook in Rotterdam sneeuwt het nog steeds. :D
Sneeuw buiten, warme chocolademelk, kruidnoten: wat wil een mens nog meer? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Justin »

Meltrain schreef:Verrassing: ook in Rotterdam sneeuwt het nog steeds. :D
Sneeuw buiten, warme chocolademelk, kruidnoten: wat wil een mens nog meer? :wink:
Zon, zomer, korte broekenweer -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Hier gaat het ook steeds harder sneeuwen zo lijkt 't... de warme chocolademelk moeten we maar zuinig mee zijn want er was aan 't eind van de middag geen chocolademelk meer te krijgen in de supermarkt hier :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daantje »

Denk dat er hier zeker wel 20 cm ligt. Was gaan lopen naar de supermarkt maar wilde terug maar de tram maar die reden nauwelijks meer. Zit nu lekker thuis, ziet er wel gaaf uit buiten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Hoorde van m'n ouders ook al dat er iets van 10 centimeter ligt in Dordrecht. Bussen reden daar ook enige tijd niet, maar zijn nadat de sneeuwschuivers hun ronde gemaakt hadden zwaar vertraagd weer gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Gekko123 »

Ook in Cothen (dorpje vlak bij Wijk bij Duurstede) ligt er nu pakweg 15 cm. Behoorlijk veel idd. Gek genoeg is dat nog altijd meer dan er hier vorige winter lag :twisted:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Opvallende verschillen... zo'n dik pak ligt er hier absoluut niet. Wel idyllisch hoor, witte daken zover ik kan kijken uit 't raam (en da's ver)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door mb90 »

In Rotterdam-Zuid begon het om 11 uur hevig te sneeuwen en dat is tot een uur of 4 doorgegaan. In die tijd is er nog eens 10 cm bovenop de 4 cm die er al lag gevallen. Er ligt hier dus 14 cm op het dak van de schuur. 8-)

De bussen hebben hier de hele dag gereden. Wel met soms flinke vertragingen. De trams reden ook, alleen niet overal de gebruikelijke routes merkte ik in het centrum. Lijn 20 zag ik bijvoorbeeld op de Coolsingel, de 21 en 23 bij de Mauritsweg en de 7 op de Schiedamsedijk. Bij de metro reden lijn A, B en C onregelmatig, maar D reed gewoon op tijd. Bij de treinen heb alleen enkele SLT's in de s4100 en s5100 op tijd zien rijden. De rest reed of met veel vertraging of niet (lees: de NoordOost, de s1900 en de s4200).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Justin »

Daniel schreef:Hoorde van m'n ouders ook al dat er iets van 10 centimeter ligt in Dordrecht. Bussen reden daar ook enige tijd niet, maar zijn nadat de sneeuwschuivers hun ronde gemaakt hadden zwaar vertraagd weer gaan rijden.
Yup, hier in Zwijndrecht ook 10cm... had het even opgemeten :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

De zon scheen hier en het kwam sinds dagen weer eens boven het nulpunt uit dus de sneeuw dooide hard weg maar zo rond de avondschemering is het weer beginnen met sneeuwen.

En ongeloofelijk hoe stevig ijspegels zijn, ik heb 30 kilometer met de auto gereden en ze zijn gewoon blijven hangen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Geert »

Hier in Den Haag was vanochtend de dooi al ingezet, er ligt nog wel sneeuw maar het verandert langzaam in een grote blubzooi. Was bang dat het glad was op de weg (ik moest vanochtend mijn zusje om half 9 afzetten in Zoetermeer), maar dat viel gelukkig mee :). Alleen in de wijk was het nog erg glad (door de sneeuwblub), maar alle doorgaande wegen waren gewoon gestrooid.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Ardan »

Gisteravond bardienst gedraaid hier in een café in de stad.. maar goed dat ik sneeuwlaarzen aanhad, het heeft de hele dag gesneeuwd en er lag 10-15 cm. (had ook gewone schoenen bij me, dus nee, ik stond niet met sneeuwlaarzen achter de bar, for the record ;) ) Rond 3 uur had ik afgesloten, en op weg naar huis merkten we dat het al een beetje aan het regenen/nattesneeuwen was. Net even uit het raam geloerd en het regent een beetje... geen sneeuw meer op de daken en zo.
Zoals STF's hobby in de zomer grasmaaien is, is het van mij in de winter stoepvegen, heb het nog maar één keer hoeven doen. Gistermiddag om 2 uur even het ergste weggehaald, maar om 4 uur zag je er al niks meer van dat ik überhaupt geveegd had :lol:
Ik doe ook maar wat
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Mark »

Vannacht toen ik naar huis fietste vanuit de stad was er een nieuwe ijstijd aangebroken, minstens.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Maik »

:lol: Hier lag rond 3:30 ook een centimeter of 15, nu alleen nog een papzooi.
Pommes.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Ardan schreef:Zoals STF's hobby in de zomer grasmaaien is, is het van mij in de winter stoepvegen.
Correctie: het is mijn werk, niet mijn hobby...

Het is geheel tegen het weerbericht in vijf graden boven nul, maar zo donker als wat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Hoe verder ik richting het westen kwam vandaag vroeg in de middag, hoe groener de weilanden werden. Naar 't station lopen ging overigens wel prima (over fietspad en rijbaan dan wel) want dat waren allemaal hoofdfietsroutes waar dus de sneeuwschuiver langsgeweest was.
Leuk geval was de straat hier achter: daar mogen ook auto's rijden maar voor de gladheidsbestrijding is 't blijkbaar alleen een fietspad. Het sneeuwvrije pad ging namelijk rechtdoor verder de fietsoversteek over, de strook rechtsaf voor het autoverkeer lag nog onder de sneeuw :P

Vanavond was 't trouwens wel glibberig hier door bevriezing van natte weggedeelten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door tsov »

In Leiden en Amsterdam kon je zojuist over straat schaatsen...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Ardan »

Vandaag nog even met mijn vriend de stad in geweest, bij thuiskomst 'trek je schoenen maar meteen uit als je binnenkomt, loop je die kutzooi niet naar binnen heen'.. sneeuw is prachtig, maar aan die blubmeuk heb ik dus echt een hekel. Gelukkig zijn fietspaden en hoofdwegen wel sneeuwvrij gemaakt. Bussen reden eigenlijk prima op tijd, hooguit enkele minuten vertraging. Ook in Apeldoorn, waar we pakjesavond vierden.
Terwijl ik weer van de bushalte naar huis liep was het dus aan het vriezen... spek- en spekglad!
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten