Treinen beschadigd door sneeuwval

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Cookie »

Treinen beschadigd door sneeuwval
Geplaatst op: zondag 5 december 2010 12:05
Laatst bijgewerkt: zondag 5 december 2010 13:24


Veel treinstellen van de Nederlandse Spoorwegen zijn door de hevige sneeuwval beschadigd. Het gaat vooral om zekeringen die eruit zijn geklapt. Daardoor kunnen soms de deuren niet meer open en dicht of doet de verlichting het niet.

Of het kapotte materieel ook gevolgen heeft voor de dienstregeling, is nog niet duidelijk. De NS overweegt om met minder materieel te gaan rijden. Daar komt later vanmiddag meer duidelijkheid over.
Lees verder
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Geert »

Ik kan me herinneren dat NS vol euforie had aangekondigd dat er dit jaar genoeg reservezekeringen zouden zijn. Blijkbaar toch te weinig? Of te weinig capaciteit bij NedTrain?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door VIRM »

Vooraf werd nog met de nodige tamtam aangekondigd dat NS helemaal winterklaar is. Kennelijk is dat niet het geval. Er wordt dan nu zelfs overweogen om met kortere treinen te gaan rijden: zullen de mensen in de ochtendspits vast veel begrip voor hebben...

En de nooddienstregeling van gisteren werkte ook niet: ik had een familielid die een uur op Amsterdam CS stond en uiteindelijk maar de bus naar Zaandam heeft gepakt.
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Caspar »

Nou dan heeft die niet goed opgelet, want vanuit Amsterdam heeft er richting Zaandam toch wel wat gereden, in ieder geval waren de tussenpauzes tussen 2 treinen niet groter dan een half uur.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door VIRM »

Caspar schreef:Nou dan heeft die niet goed opgelet, want vanuit Amsterdam heeft er richting Zaandam toch wel wat gereden, in ieder geval waren de tussenpauzes tussen 2 treinen niet groter dan een half uur.
De communicatie was in ieder geval toen niet denderend volgens hem, daar zou het ook aan kunnen hebben gelegen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Daniel »

VIRM schreef:Er wordt dan nu zelfs overweogen om met kortere treinen te gaan rijden: zullen de mensen in de ochtendspits vast veel begrip voor hebben...
Nog korter... volgens mij komt dat dan ondertussen neer op geen trein want ze waren de afgelopen weken al zo lekker lang maar niet heus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Fles »

Geert schreef:Ik kan me herinneren dat NS vol euforie had aangekondigd dat er dit jaar genoeg reservezekeringen zouden zijn. Blijkbaar toch te weinig? Of te weinig capaciteit bij NedTrain?
Sja, wie rekent er nou op een winter die langer dan TWEE DAGEN duurt?? Je verwacht wel erg veel hoor :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Fles »

VIRM schreef:Er wordt dan nu zelfs overweogen om met kortere treinen te gaan rijden:
Met welk doel eigenlijk, los van de overduidelijke nadelen? :?:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door BR628 »

Leuk. Morgen daggie Elburg dus dat betekend trein tot Zwolle, dat valt nog wel te overleven. Meer zorgen maak ik me over dinsdag. 's Ochtends afspraak in Hilversum en 's middags in Utrecht, uiteraard gevolgd door de reis terug naar t Noorden...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
VIRM schreef:Er wordt dan nu zelfs overweogen om met kortere treinen te gaan rijden:
Met welk doel eigenlijk, los van de overduidelijke nadelen? :?:
het doel is om daarmee het grote aantal defecte treinstellen op te kunnen vangen ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Fles »

Oh juist. Men heeft geen andere keus dan alles in te zetten wat nog wil rijden. En dat heet dan "overwegen om met kortere treinen te gaan rijden".

Zolang ze daar dit soort getroubleerd beeld op de werkelijkheid uitstralen ziet het er somber uit. Zie ook die winterklaarproef, zie ook de affaire-Kamminga. Men heeft gewoon geen idee waar men daadwerkelijk mee bezig is op bestuurlijk niveau. Dat is op z;n minst zorgelijk.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Vinny »

Volgend jaar gewoon tussen 1 december en 31 maart geen treinen meer laten rijden. Probleem opgelost. :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Volgend jaar gewoon tussen 1 december en 31 maart geen treinen meer laten rijden. Probleem opgelost. :evil:
Dan hebben we de blaadjes nog, zullen we dan gewoon maar rijden van 1 april tot 1 oktober ? :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Aking »

Dan zou voor de zekerheid wel een pauze inlassen van 1 juli tot 31 augustus, want dan kan door hitte het spoor uitzetten... :roll:
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Reiziger Delft »

Gewoon de RZD de boel laten overnemen; in Rusland kan met -30 Moskou - Vladivostok ook nog punctueel rijden. 8-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Volgend jaar gewoon tussen 1 december en 31 maart geen treinen meer laten rijden. Probleem opgelost. :evil:
Uitstekend plan. Hebben jullie meteen 4 maanden het hele net voor jezelf met al dat geklier met die werkzaamheden van je. Zijn we daar ook meteen voor 10 jaar vanaf. Ik zeg: DOEN! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door Daniel »

In het AD van vandaag las ik nog 'n uitspraak van een NS-woordvoerder: "Door de kou zijn veel zekeringen gesprongen. Daardoor is er soms geen verlichting, airco en verwarming, en gaan van sommige treinen de deuren niet open en dicht. Maar ik beloof dat de reiziger daar niks van zal merken."

...Mja, dat hebben we gemerkt maar niet heus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Treinen beschadigd door sneeuwval

Bericht door STF »

Noem je het gewoon de week van "terug in de tijd" vandaar de zwengelbediende deuren, houtvuur en kaarslicht in de coupe.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten