Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Jep, Frank heeft zo een beetje alles al verwerkt op de wiki :)
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Hoop dat je daar straks ook "vergeten" check-outs van je kaart af kunt laten halen. Vanavond was bij het uitstappen weer eens een lezer defect.fogeltje schreef:Het loket van Novio op het station lijkt overigens inderdaad weer open, ik zag er vanmiddag rond 16:45 mensen in, een persoon achter een scherm en twee Novio chauffeurs. Dat lijkt me voor passagiers (en Kiosk medewerkers van dit forum ;) ) wel zo handig.
De koppeling van lijn 1 met het noordelijk gedeelte van lijn 25 vind ik wel positief.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Het viel me vandaag inderdaad op dat het loket weer geopend is. Ben ik als Kiosk medewerker toch maar al te blij mee.
Voor de mensen die zich af vragen wat is Joshua toch weinig online op het forum. Dat zit zo.
Ik heb per ongeluk cola over mijn laptop laten vallen en nu is het toetsenbord een beetje dood. Gelukkig kent Windows de functie "Schermtoetsenbord". Maar echt handig is het niet. Nu is het wachten op mijn nieuwe PC.
Voor de mensen die zich af vragen wat is Joshua toch weinig online op het forum. Dat zit zo.
Ik heb per ongeluk cola over mijn laptop laten vallen en nu is het toetsenbord een beetje dood. Gelukkig kent Windows de functie "Schermtoetsenbord". Maar echt handig is het niet. Nu is het wachten op mijn nieuwe PC.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dan koppel je toch even een extern toetsenbord eraan?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Maakt weinig verschil. Naast de defecte knoppen blijf ik maar op Backspace drukken omdat bepaalde toetsen vanzelf beginnen te typen.
Maar weer even ontopic:
Het loket van Breng en ... Veolia:
Maar weer even ontopic:
Het loket van Breng en ... Veolia:
Laatst gewijzigd door Joshua op za 20 nov 2010, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat van Veolia was me nog niet eens opgevallen.
"Een touringcar is geen bus"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Geheel offtopic hier, maar eh, het toetsenbord is een van de meest makkelijk te verwijderen onderdelen van een toetsenbord. Als het interne toetsenbord er af is, doet een extern toetsenbord ook niet meer raar :)Joshua schreef:Maakt weinig verschil. Naast de defecte knoppen blijf ik maar op Backspace drukken omdat bepaalde toetsen vanzelf beginnen te typen.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Softwarematig uitschakelen kan zelfs ook nog.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Op de site van Breng staan inmiddels ook de wijzigingen omschreven. Bij lijn 1 valt me het volgende op:
Lijn 1 rijdt vanuit Nijmegen door naar Lent Visveld. Inwoners van Molenhoek en Malden krijgen zo een rechtstreekse buslijn naar het centrum van Nijmegen (Plein 1944).
Dit is een rare opmerking gezien de mensen van Molenhoek en Malden dit altijd al gehebben. Lijn 1 stopt nu ook op Plein 1944, sterker nog, nu is het voor reizigers vanuit Molenhoek rechtstreekser dan straks omdat lijn 1 nu vanaf Heyendaal eerst naar Plein 1944 rijdt en dan pas naar CS. Vanaf 12 december gaat hij na het Keizer Karelplein eerst naar CS en dan richting Lent via Plein 1944.
Lijn 1 rijdt vanuit Nijmegen door naar Lent Visveld. Inwoners van Molenhoek en Malden krijgen zo een rechtstreekse buslijn naar het centrum van Nijmegen (Plein 1944).
Dit is een rare opmerking gezien de mensen van Molenhoek en Malden dit altijd al gehebben. Lijn 1 stopt nu ook op Plein 1944, sterker nog, nu is het voor reizigers vanuit Molenhoek rechtstreekser dan straks omdat lijn 1 nu vanaf Heyendaal eerst naar Plein 1944 rijdt en dan pas naar CS. Vanaf 12 december gaat hij na het Keizer Karelplein eerst naar CS en dan richting Lent via Plein 1944.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zoals gewoonlijk is Novio vrij traag wat de nieuwe dienstregeling aangaat. De nieuwe busboekjes zijn nog steeds NIET te koop en de dienstregeling gaat zondag a.s. al in. De mevrouw in de Novio winkel zei dat ze hoopt dat ze eind van deze week binnen zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ah kijk, dat scheelt mij weer naar de balie lopen straks .
Wat me wel opviel is dat de omleidingsroute door de spoorkuil van lijn 7 bij de nieuwe dienstregeling als standaard staat. Ik vraag me af of dat een definitieve wijziging of een fout is.
Wat me wel opviel is dat de omleidingsroute door de spoorkuil van lijn 7 bij de nieuwe dienstregeling als standaard staat. Ik vraag me af of dat een definitieve wijziging of een fout is.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
het busboekje van Arnhem heb ik al sinds zaterdag in huis. Die heb ik bij het vvv gekocht.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat is niet de bedoeling, zal wel een foutje zijn.Frank schreef:Ah kijk, dat scheelt mij weer naar de balie lopen straks .
Wat me wel opviel is dat de omleidingsroute door de spoorkuil van lijn 7 bij de nieuwe dienstregeling als standaard staat. Ik vraag me af of dat een definitieve wijziging of een fout is.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Hij stond er inmiddels wel (vanmiddag om 16:00) dus heb hem toch maar even meegenomen. Ook het boekje van Veolia was verkrijgbaar. De treintabellen zijn uit het busboekje geschrapt; de kaart lijkt wel (redelijk) goed bijgewerkt. Lijn 163 is ingekort tot Wijchen, Mozaiek. Bij de wijzigingen staat vermeld dat lijn 7 via de Erasmuslaan gaat rijden, maar op andere plaatsen is dit gelukkig niet terug te vinden.Frank schreef:Ah kijk, dat scheelt mij weer naar de balie lopen straks .
Edit: zie net ook dat een aantal ochtendspitsritten van lijn 33 tussen Huissen en Arnhem niet terugkeert.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Moraal van het verhaal: ik moet gewoon 's middags via het station gaan en niet 's morgens (nu ben ik overigens tegen 15:15 op het station geweest maar heb het toen niet meer geprobeerd).
Morgen nog eens een poging wagen. Wat hadden ze van Veolia precies? Een boekje van Noord-Limburg?
Morgen nog eens een poging wagen. Wat hadden ze van Veolia precies? Een boekje van Noord-Limburg?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
@Frank het was heel lang de bedoeling dat lijn 7 via de Erasmuslaan zou rijden en daarmee niet dwars door Brakkenstein zou gaan. Gelukkig voor de bewoners van Brakkenstein is dat niet door gegaan.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik zal aankomende week wel eens voor ik moet werken wel eens een bezoekje brengen aan het over stickerde Novio loket voor een busboekje.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Die zouden dan dubbel genaaid zijn geweest, geen bus meer door de wijk en stampvolle bussen op sommige tijden.Freek schreef:@Frank het was heel lang de bedoeling dat lijn 7 via de Erasmuslaan zou rijden en daarmee niet dwars door Brakkenstein zou gaan. Gelukkig voor de bewoners van Brakkenstein is dat niet door gegaan.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De uitvoering van de busboekjes is dit jaar wel heel mager zeg. Men vond het kennelijk niet nodig de bussen van Syntus te vermelden en dus staan de lijnen 91, 105, 231, 293 en ook de nieuwe 400 er helemaal niet in (busboekje Arnhem). Verder is er geen vermelding meer gemaakt van de nachtnetbussen en staan er geen treintabellen meer in. Waar koop je zo'n boekje nog voor zeg :') .
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat de lijnen van Syntus er niet instaan komt door een verschil in het softwarepakket. Hierdoor is de output van de tabellen blijkbaar dusdanig dat dit niet in elkaars boekje is over te nemen. In het boekje van Syntus zal dan ook geen Breng-bus zijn opgenomen.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
En hoe gaat dat dan met bus 43 die door beide concessies wordt gereden?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Overigens staan in het boekje van syntus zowel de 80'er lijnen van de procinvie Utrecht rondom Ede/Veenendaal als treintabellen (Amf-Zl, Amf-Dv, Amf-Ed)... Lijn 43 staat er ook (helemaal) in...
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dan is het dus gewoon onwil en heeft het totaal geen moeilijke technische reden dat die buslijnen van Syntus er niet instaan.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat lijkt me sterk, dienstregelingen kunnen gewoon worden uitgevoerd naar Excel bestanden, en in zowel InDesign (het meest gebruikte opmaakprogramma voor boeken/kranten/tijdschriften/kaartjes/en dergelijke) als QuarkXPress (Het op een na meest gebruikte opmaakprogramma) kan je gewoon tabellen aanmaken, en Excel kolommenindeling daarin overnemen...Freek schreef:Dat de lijnen van Syntus er niet instaan komt door een verschil in het softwarepakket. Hierdoor is de output van de tabellen blijkbaar dusdanig dat dit niet in elkaars boekje is over te nemen. In het boekje van Syntus zal dan ook geen Breng-bus zijn opgenomen.
(zelfs de meest simpele DTP-er weet wel hoe dat moet:) )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten