NS president-directeur zegt sorry

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Suus »

NS-directeur zegt sorry
President-directeur Bert Meerstadt van de Nederlandse Spoorwegen heeft maandag zijn excuses aangeboden aan treinreizigers en zijn eigen personeel voor de problemen op het spoor van afgelopen weekeinde. Hij deed dat voor de camera van RTL Nieuws namens ,,de hele spoorsector''.

Het was zaterdag weer eens raak op het spoor. Het treinverkeer in de Randstad was ontregeld vanwege de sneeuwval. Rond Utrecht, Amsterdam en Rotterdam reden minder treinen. In Utrecht werd er in de middag al helemaal niet meer volgens het spoorboekje gereden. Passagiers konden rekenen op lege informatieborden.

(..)

Winterklaar
De tv-spotjes waarin de NS beweert dat ze klaar zijn voor de winter zijn inmiddels van de buis gehaald. Ze vonden de filmpjes niet gepast. De NS heeft wel geleerd van het drama afgelopen zaterdag: "Het was voor het eerst dat we een nooddienstregeling moesten invoeren in de gewone dienstregeling. Daarvoor moet je het treinverkeer even stilleggen. Achteraf gezien hadden we de reiziger daarover beter moeten informeren."
Bron: Spitsniews.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Dexter »

Ik vond het opvallend dat Bert Meerstadt door het stof gaat, maar dat Bert van Prorail nog niet zien was in geen enkel journaal dat ik heb gezien. Het kan wellicht een één-tweetje zijn geweest tussen die twee ("Bert, als je dan toch bezig bent, doe jij het ook gelijk effe namens ons!") maar het had hem gesierd als ie zelf ook was verschenen.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door VIRM »

Zou je dan als leidng gewoon niet de verantwoordelijkheid moeten nemen en aftreden?

Ik vind het verbazingwekkend (of eigenlijk weer niet) dat ik op het nieuws moet horen dat er geen leidinggevenden met beslissingsbevoegdheid zijn bij het operationeel centrum Rail ofzo (is dat van NS of van ProRail?) en dat de nieuwe dubbeldekkers en nieuwe Sprinters niet winterbestendig zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Wubbo »

Totaal off the record, maar Bert Klerk was vandaag in het ziekenhuis ivm een onderzoek naar zijn ziekte. Details laat ik verder in het midden (PB maar). Dan nog had iemand anders van ProRail het natuurlijk kunnen doen, dat is sowieso waar.

Ik zag Bart Smolders zaterdag in het RTL Nieuws, die zit behoorlijk hoog in de hiërarchie van ProRail.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Dexter »

In dat geval begrijp ik wel dat hij daar geen tijd voor had. Het ging me ook niet zozeer om de persoon Bert Klerk, maar ik vind dat iemand van Prorail vandaag zijn of haar gezicht had moeten laten zien om eveneens ''Sorry" te zeggen.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Ennes »

En dan het excuus naar het personeel...

Tja!!!

Ik zeg maar zoo...

want dierentuin is ook zo lang!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Dexter »

Dierentuin?? Ik vond de Winter-Efteling véél leuker! :Y
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door VIRM »

Chaos bij NS veroorzaakte vertragingen

Dat het treinverkeer zaterdag in het westen van het land na de sneeuwval in de soep liep, komt omdat het intern bij de NS een chaos was. Dat stelt de grootste spoorvakbond FNV.

Het personeel is volgens de bond finaal afgeknapt op de manier waarop is omgegaan met de sneeuwproblemen op het spoor afgelopen zaterdag.

http://nos.nl/artikel/203355-chaos-bij- ... ingen.html

Is het dan 'gewoon' een kwestie van managementproblemen en fouten bij het aanschaf/ontwerpen van materieel?
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Fles »

Mja, ik kan het verkeerd zien natuurlijk, maar "sorry" is wel heel gauw gezegd, nadat je een jaar lang hebt lopen falen op elk denkbaar punt, en alleen maar bezig geweest bent met het oppoetsen van de verschijning naar buiten.

Was ook helemaal niet doorzichtig hoor, die enquete met vragen als "Vindt u dat NS en prorail laten zien dat ze met deze proef de winterse problemen serieus nemen?" Het is gewoon een glaszuivere poppenkast, en daar gaat alle energie in zitten blijkbaar. Oh ja, en als het echt helemaal mis gaat, kan iemand het nog wel opbrengen om "sorry" te zeggen.

Zal ik de volgende keer ook zeggen tegen een controleur die een kaartje wil zien. "Sorry".
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Vinny »

De belangrijkste oorzaak van de puinhoop is de bijsturing. Dat is al jaren het probleem, omdat het team niet genoeg mankracht heeft wanneer het spannend wordt, en je kunt nou eenmaal vrij moeilijk specialistische mensen inhuren voor de twee dagen per jaar dat je ze gemiddeld echt nodig hebt. Ik vind het wel jammer om telkens weer bevestiging van dat probleem te zien, maar een oplossing is echt niet zo eenvoudig als de gemiddelde azijnzeikende SP-er denkt dat het is. Daarnaast kosten veel maatregelen die de infrastructuur en het materieel robuuster maken ook gewoon (veel) geld. Dat is ook niet zomaar op straat te vinden, dat moet "ergens" vandaan getoverd worden. Als jij buiten op straat loopt en je krijgt koude natte voeten, dan is het wellicht tijd om nieuwe schoenen te kopen. Bij een gemiddelde schoenwinkel kosten die dingen 200 euro per stuk, als je comfortabele kwalteitsschoenen wilt hebben die niet bij de eerste de beste regenbui al hun "waterdichtheid" opgeven en in de sneeuw ook de gewenste grip bieden op het wegdek.Dat geldt voor "winterproof" treinverkeer natuurlijk ook, alleen dat geld wordt "onzichtbaar" uit de grote pot belastinggeld gehaald... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Chauf21 »

Het probleem van de bijsturing kan ik voor een deel met je delen, maar ik zie zeker wel mogelijkheden. Meer flexibelere functies bijvoorbeeld; iemand die bijvoorbeeld normaliter de treindienst planned, kan ook opgaan voor een flexibel oproepbare (ondersteunende) treindienstleider. Je moet werkprocesses wellicht anders gaan inrichten, maar ik denk dat de kracht in flexibiliteit en vernieuwing zit. Je hoeft niet vast te houden aan de huidige functies van treindienstleider etc. Op kritieke momenten kan je best wat meer mensen op de communicatie met het rijdende personeel zetten.

Daarnaast was de situatie van afgelopen zaterdag al aangekondigd. De NS adverteert zelfs met haar eigen afdeling waar het weer in de gaten wordt gehouden. Men kan vooraf dus wel inschatten dat er een reëele kans zou zijn dat de treinenloop verstoord zou gaan raken. Zorg er dan voor dat je meer (en van mijn part op dat soort dagen te veel) mensen inzet. Zorg er in ieder geval voor dat er leidinggevende of beslissingsbevoegde lieden rondlopen. Als ik hoor dat die er niet waren, dan lijkt er mij iets cruciaals in je maatregelenpakket te missen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Vinny »

Er zijn natuurlijk ook een aantal dingen wel goed gegaan afgelopen zaterdag. Vorig jaar zou de hele dienstregeling als een plomppudding inelkaar ploffen en hadden er veldbedden op de Jaarbeurs gestaan. Daar ben ik vrijwel zeker van.
Meer flexibelere functies bijvoorbeeld; iemand die bijvoorbeeld normaliter de treindienst planned, kan ook opgaan voor een flexibel oproepbare (ondersteunende) treindienstleider
Het probleem is, dat zo iemand dan toch al nodig is op zo^n dag. Wat zou kunnen is dat je nog meer treindienstleiders, knooppuntcoordinatoren en bijstuurders in oproepdienst aanneemt, maar dat bereikt gewoon de grenzen van wat haalbaar en betaalbaar is. Daarnaast zit je aan grenzen van werktijden vast: als die mensen langer dan 9 uur achterelkaar nodig zijn, dan zegt de Europese regelgeving: en nu slapen jij...
(overigens ook wel terecht, er wordt op zulke momenten figuurlijk een zware wissel op die mensen gelegd). Maar goed: problemen zijn intern allang bekend natuurlijk, en met het OCCR wordt er ook wat aangedaan. Ik ben zelf vooral benieuwd hoe dit OCCR zijn werk doet als het volledig operationeel is, wellicht moeten we dan de discussie weer opnieuw voeren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:Het probleem is, dat zo iemand dan toch al nodig is op zo^n dag. Wat zou kunnen is dat je nog meer treindienstleiders, knooppuntcoordinatoren en bijstuurders in oproepdienst aanneemt, maar dat bereikt gewoon de grenzen van wat haalbaar en betaalbaar is.
Ik heb het niet over het aannamen van meer oproepkrachten, ik heb het over het flexibeler indelen van je bestaande werkpakket. M.a.w. mensen die nu geen treindienstleidersfunctie hebben, kunnen in enkele noodgevallen wel ondersteunende of overnemende taken verrichten.
Vinny schreef:Daarnaast zit je aan grenzen van werktijden vast: als die mensen langer dan 9 uur achterelkaar nodig zijn, dan zegt de Europese regelgeving: en nu slapen jij...
De grenzen van arbeidstijden zijn weliswaar strikt, maar er zit zeker wel ruimte voor flexibiliteit en het incidenteel langer doorwerken. Wanneer je een normale werkdag van 9 uur hebt, zou je tot 3 uur langer kunnen doorwerken. Even aangenomen dat verstoringen op ieder moment kunnen optreden, zou je dus 4,5+3 = 7,5 uur een extra kracht hebben wanneer je werkzaamheden flexibeler vormgeeft.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Vinny »

Maar ProRail is al een flexibel bedrijf :!:
Allicht zal er wel een onsje te verbeteren zijn, dat hoor je mij ook niet ontkennen, maar de "grote winst" is er echt niet mee te behalen, daar ben ik van overtuigd... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Ennes »

Ik denk ook dat er ook een heel groot probleem te vinden is in het feit dat zowel NS als ProRail bedrijven zijn met 2 gezichten. Aan de ene kant zijn het 24/7 bedrijven, terwijl het aan de andere kant nog een 9-5 mentaliteit heeft. En juist achter dat 2e gezicht bevinden zich veel ondersteunende en beslissingsbevoegde afdelingen. En dit komt de slagvaardigheid zeker niet ten goede, als er iets gebeurd buiten de reguliere kantoortijden.

Daarnaast helpt het ook niet mee dat de bedrijven uit allemaal eilandjes bestaan, waarbij elk eilandje een klein stukje beslissingsbevoegdheid heeft voor alleen het eigen deel van het gehele proces. Als er in het geval van grote verstoringen besluiten moeten worden genomen gaat er veel tijd verloren doordat eerst al die eilandjes gepasseerd moeten worden, voor er een totaalbesluit kan worden genomen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Vinny »

Ja, alleen niet iedereeen is bevoegd treindienstleider :!:
De mensen die van 9 tot 5 werken bij ProRail, dat zijn niet de mensen aan wie je bijsturingszaken kunt overlaten. Ik heb zelf wel eens met emplacement Eindhoven mogen "spelen", en ik kan je verzekeren: iedereen mag zijn handjes dichtknijpen dat ik slechts in een testomgeving heb gewerkt, anders was het "vingerverf" commentaar niet van de lucht geweest... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Thijs »

Vinny schreef:Er zijn natuurlijk ook een aantal dingen wel goed gegaan afgelopen zaterdag. Vorig jaar zou de hele dienstregeling als een plomppudding inelkaar ploffen en hadden er veldbedden op de Jaarbeurs gestaan. Daar ben ik vrijwel zeker van.
Wat is dan het verschil tussen vorig jaar en afgelopen zaterdag? Is dit puur de aandacht voor het mogelijke probleem? Of toch al extra personeel t.o.v. vorig jaar? Of heeft het een technische kant (minder kapotte wissels/treinen)?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Ja, alleen niet iedereeen is bevoegd treindienstleider :!:
De mensen die van 9 tot 5 werken bij ProRail, dat zijn niet de mensen aan wie je bijsturingszaken kunt overlaten. Ik heb zelf wel eens met emplacement Eindhoven mogen "spelen", en ik kan je verzekeren: iedereen mag zijn handjes dichtknijpen dat ik slechts in een testomgeving heb gewerkt, anders was het "vingerverf" commentaar niet van de lucht geweest... :mrgreen:
Ik heb het in mijn verhaal ook niet over dat iedereen treindienstleidertje kan gaan spelen. ik heb het over de beslissingsbevoegde afdelingen/personen, en niet over het direct uitvoerende personeel zoals treindienstleiders, bijstuurders, rijdend personeel e.d. Want die zijn namelijk (zeker bij grote calamiteiten) afhankelijk van de beslissingen van de groep waar ik het over heb.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Vinny »

Thijs schreef:
Vinny schreef:Er zijn natuurlijk ook een aantal dingen wel goed gegaan afgelopen zaterdag. Vorig jaar zou de hele dienstregeling als een plomppudding inelkaar ploffen en hadden er veldbedden op de Jaarbeurs gestaan. Daar ben ik vrijwel zeker van.
Wat is dan het verschil tussen vorig jaar en afgelopen zaterdag? Is dit puur de aandacht voor het mogelijke probleem? Of toch al extra personeel t.o.v. vorig jaar? Of heeft het een technische kant (minder kapotte wissels/treinen)?
Vorig jaar waren de wissels op zich ook winterklaar. Ik denk dat de winst bij het OCCR zit, en eigenlijk ook wel een beetje het verlies. De nooddienstregeling die zo mooi was geoefend, bleek niet zo vlekkeloos inpasbaar te zijn als men had gehoopt. Tja kan gebeuren..., zelf had ik er voor gekozen om -gegeven de weersverwachting- gewoon zaterdag al met de nooddienstregeling te beginnen, en het hele informatiegebeuren er al op vrijdag op aan passen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Geert »

Toch begrijp ik het niet helemaal. Waarom moest het ongeveer anderhalf a twee uur duren voordat er weer treinen reden vanaf Utrecht? Zoals ik het begreep stroomde Utrecht helemaal vol met treinen (en rijdend personeel), in de nooddienstregeling rijden er veel minder treinen dan in de gewone dienstregeling, waarom moest het dan zo lang duren? Er was materieel, personeel én een plan. Ik snap niet waarom eerst (volgens de NS-directeur) het hele verkeer platgelegd moet worden voordat de eerste stoptrein kan gaan rijden...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Vinny »

Zoals ik al zei: daar is dus duidelijk iets niet helemaal goed gegaan... :mrgreen:
Ik neem aan dat dit toch wel grondig wordt geevalueerd met de betrokken... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Wubbo »

Er worden hier een heleboel dingen tegelijk geroepen, die volgens mij allemaal een deel van de oplossing zijn.

Er zit een deel winst in het rijdend personeel zelf. Ik ken een (Prorail)manager die op de dag van de brand gestrand was in Utrecht, zich gemeld heeft bij de operationeel manager en de rest van de avond, totdat hij een lift geregeld had, in de hal heeft gestaan om informatie te geven. Hij is daar totaal niet voor opgeleid, maar heeft een geel hesje aangetrokken en is gegaan. Het viel hem op hoeveel rijdend personeel er in de kantine zat, en hoe weinig er tussen de mensen in de hal stond. Daar zit een belangrijk winstpunt voor wat betreft de informatievoorziening en het voorkomen van agressie.

Er zit een deel winst in de bijsturing. Bij een beetje verstoring kan de bijsturing het niet meer aan (dat merk je bij iedere Utrechtse verstoring opnieuw). Dat zit hem deels in de bemensing, waarbij het steeds een afweging is hoeveel mensen je er neer zet omdat je die mensen natuurlijk niet altijd nodig hebt. Wat dat betreft is het goed om combifuncties te hebben (waarom zou je het plannen van extra treinen voor een voetbalwedstrijd over 3 weken niet in een vroeg/laatroulering kunnen doen, zodat je als de nood aan de man is kan helpen met bijsturen van het nu-moment?), maar ook een computersysteem kan je enorm ondersteunen. Ook het decompliceren van de personeels- en materieelomloop scheelt een heleboel. Ja, dat kost geld en ja, dat is tegen het zere been van het personeel, maar vanuit het oogpunt van efficient bijsturen is het absoluut nodig.

Je kan bijsturing ook al vooraf regelen. De complexe dienstregeling die een paar knooppunten nu hebben (met name Utrecht en Hoofddorp Opstel zijn wat dat betreft berucht) zijn eigenlijk niet bij te sturen. Probeer maar eens je treindienst zonder vertraging weg te werken met een defecte trein op een perron ergens in Utrecht. Als die niet toevallig op spoor 4 of spoor 18/19 staat lukt dat je niet zonder kunst- en vliegwerk. Wat dat betreft zou je je dienstregeling, je materieelomloop (waarom rijden er in zoveel treinseries verschillende soorten materieel en zoveel verschillende lengtes?) en je personeelsomloop moeten decompliceren. Maak bijvoorbeeld eens koppels van HC + machinist, dat scheelt je al de helft van het aantal poppetjes dat je bij moet sturen.

Tot slot moet je een organisatie hebben die beslissingen kan, mag en durft te nemen, die buiten de boekjes kan, mag en durft te denken en creatieve oplossingen niet schuwt.

Als dit allemaal geregeld is ga ik met pensioen (hoewel, misschien wat eerder ;-))
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Ennes »

En ga zo snel mogelijk investeren in een goede en adequate informatievoorziening, zowel naar personeel als naar reizigers. Daarmee zou je ook al een flinke slag hebben gewonnen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Dexter »

Wubbo schreef:Ik ken een (Prorail)manager die op de dag van de brand gestrand was in Utrecht, zich gemeld heeft bij de operationeel manager en de rest van de avond, totdat hij een lift geregeld had, in de hal heeft gestaan om informatie te geven. Hij is daar totaal niet voor opgeleid, maar heeft een geel hesje aangetrokken en is gegaan.
Dat is dan een primeur, Prorail houdt zich doorgaans niet bepaald bezig met persoonlijke face-to-face-interactie met treinreizigers. Daarom snap ik niet waar de beste man zich mee bemoeide en ik vraag me af hoe hij aan zijn info kwam.
Wubbo schreef:Het viel hem op hoeveel rijdend personeel er in de kantine zat, en hoe weinig er tussen de mensen in de hal stond.
Hier ga ik graag even op in, want dit is echt veel te makkelijk geconcludeerd. Hoewel ik die dag geen dienst had, was ik wel prive met de trein op pad en ben van de ene kant van het land naar de andere kant gegaan. (Overigens vrijwel probleemloos, met slechts 1 extra overstap en 15 minuten vertraging) In Maastricht, Eindhoven en Breda was s'avonds laat nog genoeg personeel op de perrons van zowel S&V, T&S en ook liepen er hc's, mcn'en en plp's rond.

Je moet wel even stilstaan bij het feit dat er zich de afgelopen tijd een aantal van dit soort grote verstoringen hebben voorgedaan, die niet alleen chaotisch voor de reizigers maar ook voor het personeel waren. Daar komt bij dat de informatievoorziening vrijwel nihil was, evenals de bereikbaarheid van de bijsturing. Je wordt dus aan je lot overgelaten, terwijl je wel het aanspreekpunt voor de reizigers bent, die zich bij gebrek aan info op jou gaan afreageren. Alles heeft een reden en ik denk dat de hoofdredenen van het weinig zichtbaar zijn van het personeel in Ut zeker een gebrekkige aansturing en informatievoorziening ter plaatse is geweest. Los van het feit dat er vast wel een aantal mensen in het verblijf zijn/haar snor zal hebben gedrukt en dat hoor je mij dus ook niet goed praten.
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS president-directeur zegt sorry

Bericht door Wubbo »

De manager waar ik het over heb heeft zich gemeld bij de OM, gevraagd of die hem kon gebruiken (wat dus zo was) en is daarna de hal ingegaan. Zijn informatie kwam uit het reguliere kanaal van T&S&V, dat hem dus ook op de hoogte heeft gehouden. Hij heeft met mij de dingen gedeeld die hem opvielen. Overigens ben ik het met je opmerking eens dat ProRailers vaker hun kop moeten laten zien op de stations. Ik zou een soort binnen/buiten zoals NS dat heeft wat dat betreft toejuichen.

Ik heb jarenlang op Utrecht gewerkt (in totaal een jaar of 7). Ik heb voldoende verstoringen meegemaakt, variërend van groter tot kleiner. Ik heb het proces van T&S aangestuurd en was daarmee ook het informatieluik tussen de VL-post en de mensen op de stations. Het aantal keer dat ik daarbij van een HC of machinist de vraag heb gekregen of ik hem/haar op de hoogte kon houden en of ik hem/haar kan gebruiken is helaas op de vingers van geen hand te tellen.

Ik kan er niks aan doen, de waarneming die de door mij genoemde ProRailer heeft gedaan komen mij erg bekend voor. Ik kan mij nog de situatie herinneren dat mijn toenmalige manager (die ook gestrand was vanwege een of andere verstoring) aan de procesmanager van Utrecht vroeg of er niet wat HC's en machinisten de hal in konden omdat het daar niet bij te benen was. Helaas durfde de procesmanager het niet aan om dat op een goede manier te doen. Het ligt dus zeker niet (alleen) aan het rijdend personeel...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten