NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Geplaatst op: woensdag 8 december 2010 15:07
Laatst bijgewerkt: woensdag 8 december 2010 15:08
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen (NS) schaffen geen nieuwe Sprinter-treinen meer aan zonder toiletten. Die toezegging deed het spoorbedrijf woensdag aan de vakbond FNV Bondgenoten.
In plaats van investeren in nieuwe Sprinters, gaan de NS een groter aantal dubbeldekkers dan gepland moderniseren en van toiletten voorzien.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 8 december 2010 15:07
Laatst bijgewerkt: woensdag 8 december 2010 15:08
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen (NS) schaffen geen nieuwe Sprinter-treinen meer aan zonder toiletten. Die toezegging deed het spoorbedrijf woensdag aan de vakbond FNV Bondgenoten.
In plaats van investeren in nieuwe Sprinters, gaan de NS een groter aantal dubbeldekkers dan gepland moderniseren en van toiletten voorzien.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Dat zou betekenen dat de resterende bakken DD-AR en DDM-1 nog omgebouwd worden naar DDZ. Oftewel Intercitymaterieel als alternatief voor Sprinters. Ik snap er helemaal niets van :N
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Terecht dat er in volgende generaties treinen weer WC's worden ingebouwd; echter zou het jammer zijn als men veel minder sprinters gaat rijden dan gepland. Ik vind het zeer prettige treinen voor de korte stukjes. De klachten over overvolle treinen liggen niet aan het type, maar gewoon aan een slechte uitvoering van de omloop.
Daarnaast willen veel reizigers ook niet zitten, te zien aan de grote hoeveelheid mensen die op de balkons blijft staan terwijl er nog zitplaatsen leeg zijn.
Daarnaast willen veel reizigers ook niet zitten, te zien aan de grote hoeveelheid mensen die op de balkons blijft staan terwijl er nog zitplaatsen leeg zijn.
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Dit snap ik ook niet. Vroeg me überhaupt al af wat men met al dat IC-materieel moest en hoe dat ondervangen moest worden met SLT in Sprinterdiensten. En dat wordt dus ook een pot inbouwen in de bestaande SLTs. *bus*Bastiaan schreef:Dat zou betekenen dat de resterende bakken DD-AR en DDM-1 nog omgebouwd worden naar DDZ. Oftewel Intercitymaterieel als alternatief voor Sprinters. Ik snap er helemaal niets van :N
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Uhhh volgens mij zitten daar al gewoon toiletten in toch, of bedoelen ze gewoon dat de bestaande toiletten na de modernisering ook gewoon een toilet behoudenIn plaats van investeren in nieuwe Sprinters, gaan de NS een groter aantal dubbeldekkers dan gepland moderniseren en van toiletten voorzien
Of gaan ze er van uit dat ze na 2015 geen stoptreinen meer rijden ?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Er wordt gezegd dat er nu niet geinvesteerd meer wordt in nieuwe Sprinters. Dus eerst dubbeldekkers moderniseren en dan weer verder zien. Tegen 2015 kunnen ze een ander model uitzoeken dat wel een toilet heeft.
Logisch toch ook dat ze nog even duidelijk willen maken dat in de gemoderniseerde dubbeldekkers gewoon een WC zal zitten? Bovendien zijn een heleboel WC's in DDAR nu permanent afgesloten.
Logisch toch ook dat ze nog even duidelijk willen maken dat in de gemoderniseerde dubbeldekkers gewoon een WC zal zitten? Bovendien zijn een heleboel WC's in DDAR nu permanent afgesloten.
Het is niet dat ze niet willen zitten, maar vooral dat veel reizigers te lui zijn om een stukje door de trein te moeten lopen naar een zitplaats...Reiziger Delft schreef:Daarnaast willen veel reizigers ook niet zitten,
Voor al die nep-IC's waarin nu nog stoptreinmaterieel rijdt, bijvoorbeeld?NS-Reiziger schreef:Vroeg me überhaupt al af wat men met al dat IC-materieel moest
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Er staat dat ze ipv investeren in sprinters een groter aantal dubbeldekkers gaan moderniseren als gepland en dat die voorzien zullen worden van een toilet!, dus niet dat ze een ander type gaan uitzoeken met een toilet.reisthijs schreef:Er wordt gezegd dat er nu niet geinvesteerd meer wordt in nieuwe Sprinters. Dus eerst dubbeldekkers moderniseren en dan weer verder zien. Tegen 2015 kunnen ze een ander model uitzoeken dat wel een toilet heeft.
Logisch toch ook dat ze nog even duidelijk willen maken dat in de gemoderniseerde dubbeldekkers gewoon een WC zal zitten? Bovendien zijn een heleboel WC's in DDAR nu permanent afgesloten.
Het is niet dat ze niet willen zitten, maar vooral dat veel reizigers te lui zijn om een stukje door de trein te moeten lopen naar een zitplaats...Reiziger Delft schreef:Daarnaast willen veel reizigers ook niet zitten,
Voor al die nep-IC's waarin nu nog stoptreinmaterieel rijdt, bijvoorbeeld?NS-Reiziger schreef:Vroeg me überhaupt al af wat men met al dat IC-materieel moest
En wat betreft de afgesloten toiletten in de DDAR, ik verwacht ook niet dat ze in in de DDz straks meer toiletten zullen bouwen hoor, dit zal er waarschijnlijk 1 of hooguit 2 worden, net zoals in de ICMm.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Ik vraag me af of het een totaal nieuw model zal worden, ik denk eerder aan een aangepaste versie van de SLT. In Duitsland rijden er immers ook verschillende types van de BR 422/423/424/425/426 die al naar gelang hun inzet al dan niet voorzien zijn van een toilet. Het zal echter wel deels ten koste gaan van het mooie transparante ontwerp.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Nee hoor, je ziet mensen vlakbij zitplaatsen gewoon gaan staan. Meestal komt dit natuurlijk wel omdat er al iemand zit, en het is immers eng om naast iemand te zitten. Laatst vroeg ik aan iemand of naast hem mocht zitten (hij zat aan het gangpad), stond hij op en ging hij vervolgens nog een heel stuk staan in plaats van gewoon naast me te blijven zitten.reisthijs schreef:Het is niet dat ze niet willen zitten, maar vooral dat veel reizigers te lui zijn om een stukje door de trein te moeten lopen naar een zitplaats...
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Dat heb ik nou nooit. Meestal kiezen mensen uitgerekend mij uit om naast te gaan zitten.
Maar goed, off-topic ...
Maar goed, off-topic ...
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Moet je een keer je billen niet afvegen (tot zover de ironie met betrekking op het onderwerp) en ik durf te wedden dat niemand meer naast je wil zitten
Bij twijfel: gebruik beton.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Ja, die zitten er óók tussen. Ik bedoel de mensen die niet eens in de buurt van zitplaatsen komen maar op het balkon blijven staan.Reiziger Delft schreef:Nee hoor, je ziet mensen vlakbij zitplaatsen gewoon gaan staan.
Ik kan heel goed lezen hoor!Ennes schreef:Er staat dat ze ipv investeren in sprinters een groter aantal dubbeldekkers gaan moderniseren als gepland en dat die voorzien zullen worden van een toilet!, dus niet dat ze een ander type gaan uitzoeken met een toilet.
Ik bedoel alleen maar dat als ze later weer nieuwe treinen nodig hebben (SGM heeft ook niet het eeuwige leven bijvoorbeeld, dat moet ook ooit weer ergens door worden vervangen) er dus geen sprinters zonder toilet meer bij zullen komen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Als ik het goed begrijp, moeten bestaande treinen van een toilet voorzien zijn. Dus behalve de al in dienst zijnde SLT's ook de SGMm II. Ik ben benieuwd of ze dat nog gaan doen, in treinstellen van 30 jaar oud.
Een oplossing zou zijn om ze permanent gecombineerd te laten rijden met een SGMm III, die wel voorzien zijn van een toilet. Al is dat met het gestuntel met de huidige materieelomlopen natuurlijk slecht of niet te garanderen...
Het zou ook een oplossing kunnen zijn om een vervolgserie SLT's mét toilet te bestellen en die gecombineerd laten rijden met toiletloze SLT's. Zo voorkom je een dure ombouw en voorzie je toch in een toilet aan boord van iedere trein.
Al weet ik niet hoe de definitie van de eis van de politiek precies is:
- Een toilet aan boord van iedere trein
- Een toilet aan boord van iedere materieeleenheid (Dus elk individueel treinstel of treinstam)
Iemand die meer duidelijkheid kan verschaffen?
Een oplossing zou zijn om ze permanent gecombineerd te laten rijden met een SGMm III, die wel voorzien zijn van een toilet. Al is dat met het gestuntel met de huidige materieelomlopen natuurlijk slecht of niet te garanderen...
Het zou ook een oplossing kunnen zijn om een vervolgserie SLT's mét toilet te bestellen en die gecombineerd laten rijden met toiletloze SLT's. Zo voorkom je een dure ombouw en voorzie je toch in een toilet aan boord van iedere trein.
Al weet ik niet hoe de definitie van de eis van de politiek precies is:
- Een toilet aan boord van iedere trein
- Een toilet aan boord van iedere materieeleenheid (Dus elk individueel treinstel of treinstam)
Iemand die meer duidelijkheid kan verschaffen?
Vallend blad maakt rails glad.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
De politiek kennende zal daar wel niet uitgebreid over nagedacht zijn, zal er geëist zijn dat er een toilet moet zijn in elke trein maar bedoelen ze een toilet in elk treinstel...
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
En NS kennende zullen ze daar wel geslepen genoeg zijn om met die definitie aan de haal te gaan vrees ik. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
In de 4 wagen DDZ komen 2 toiletten en in de 6 wagen DDZ komen straks 3 toiletten. Er worden nu in totaal 250 DDAR rijtuigen gemoderniseerd naar DDZ. _O_Ennes schreef:Logisch toch ook dat ze nog even duidelijk willen maken dat in de gemoderniseerde dubbeldekkers gewoon een WC zal zitten? Bovendien zijn een heleboel WC's in DDAR nu permanent afgesloten.
En wat betreft de afgesloten toiletten in de DDAR, ik verwacht ook niet dat ze in in de DDz straks meer toiletten zullen bouwen hoor, dit zal er waarschijnlijk 1 of hooguit 2 worden, net zoals in de ICMm.
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Ze hebben gewoon de order van 30 SLT treinen gecancelled. Tja, binnen afzienbare tijd gaan we weer klagen over materieel tekort natuurlijk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Vinny schreef:Ze hebben gewoon de order van 30 SLT treinen gecancelled. Tja, binnen afzienbare tijd gaan we weer klagen over materieel tekort natuurlijk...
Precies :Y En terecht :Y
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
zeker terecht! en vooral omdat ze zo snel *#ahum#* hebben gereageerd op alle signalen van reizigers(verenigingen) patiëntenverenigingen, politiek, personeel enz, enz enz.Fles schreef:Vinny schreef:Ze hebben gewoon de order van 30 SLT treinen gecancelled. Tja, binnen afzienbare tijd gaan we weer klagen over materieel tekort natuurlijk...
Precies :Y En terecht :Y
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Als ze gewoon vanaf het begin hadden geluisterd naar de reizigers, personeel, politiek, reizigers- patiëntenverenigingen etc en ze dus gewoon SLT's hadden besteld met toilet, had men nu ook de 30 extra stellen kunnen aanschaffen zonder extra kosten die er misschien weer gaan aankomen door een eventuele materieeltekort. (die er overigens nu ook al is)Vinny schreef:Ze hebben gewoon de order van 30 SLT treinen gecancelled. Tja, binnen afzienbare tijd gaan we weer klagen over materieel tekort natuurlijk...
Ook hier is weer sprake van goedkoop = duurkoop :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Maar minister Eurlings heeft er ook een stokje voor gestoken toen er klachten waren over de SLT? Die heeft toen niet verplicht dat het moest. En nu opeens iedereen tegelijk zeurt kan er wel een kamermeerderheid voor gevonden worden? Beetje suf.
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Straf voor de denkwijze dat je in Nederland met een soort van metrotreinen een treindienst kan uitvoeren. Metrodienstregeling tot daar aan toe, maar de afstanden zijn te groot voor een trein zonder toilet. Je kan het sprinternetwerk tegenwoordig ook niet een aanvoerroute voor het IC-netwerk noemen; De IC is niet eens zoveel sneller (hoogstens gevoelsmatig) en de overstappen erop zijn vaak ook zodanig dat een directe verbinding met de sprinter lucratiever is. Of neem Amsterdam Amstel - Rotterdam Centraal waarop de directe sprinter gewoon de snelste route is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Scheelt tussen Zwolle en Utrecht toch bijna een half uur en zo ken ik nog wel meer trajecten.NS-Reiziger schreef:Straf voor de denkwijze dat je in Nederland met een soort van metrotreinen een treindienst kan uitvoeren. Metrodienstregeling tot daar aan toe, maar de afstanden zijn te groot voor een trein zonder toilet. Je kan het sprinternetwerk tegenwoordig ook niet een aanvoerroute voor het IC-netwerk noemen; De IC is niet eens zoveel sneller (hoogstens gevoelsmatig) en de overstappen erop zijn vaak ook zodanig dat een directe verbinding met de sprinter lucratiever is. Of neem Amsterdam Amstel - Rotterdam Centraal waarop de directe sprinter gewoon de snelste route is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Als je de IC mist loont het in ieder geval niet om op de volgende IC te wachten qua reistijd. Je haalt onderweg niets in op de meeste lijnen...
Re: NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
Okay... Uh. Ja.Caspar schreef:Als je de IC mist loont het in ieder geval niet om op de volgende IC te wachten qua reistijd. Je haalt onderweg niets in op de meeste lijnen...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten