OVer je reiservaringen in december 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Raymond »

Dexter schreef:Ik heb vanmorgen ontzettend gelachen met de mcn van de s800. Ik zat op de s1900, we vertrokken gelijktijdig uit Ehv richting Tb / Ht en we hebben het hele stuk tot Btl exact neus-aan-neus met elkaar opgereden. De wachtende reizigers in de Besttunnel werden zowat van het perron afgeblazen door de drukgolf. Weer eens wat anders dan een wedstrijdje. :Y
Als passagier krijg je ook wat leuke druk mee als die twee tegelijk door de tunnel knallen. Reed je de 1936 toevallig? Kreeg als passagier door dat parallel rijden aardig de kans om te zien hoe de randjes van de bestickering van het olympische treinstel lopen wat met de s800 meereed :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door STF »

Dexter schreef:Kan een chauffeur dat zelf resetten (ofzo) of moet daar speciaal een monteur voor komen?
Een GVB chauffeur heeft mij eens verteld dat er onder het dashboard nog een ontgrendelknopje zit om 2 graden extra vrij te geven voor dat soort situaties maar dat gaat dan wel over een Volvo bus.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

@Raymond: Nee ik was je een paar uur voor. Zelf vind ik het leuk om te kijken naar hoe de draaistellen en bakken onderling ten opzichte van elkaar bewegen. Maar het leukste is natuurlijk om te zien wat de mensen in de trein naast je aan het doen zijn en vervolgens verschrikt opkijken omdat er een trein naast hun trein rijdt die even snel of sneller is. 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door iljitsch »

Even mijn wederwaardigheden van gister en vandaag...

Ik begin maar met m'n vlucht vanaf Madrid. Ik zou zondag om 6 uur 's ochtends vliegen maar het bleeft maar onduidelijk of die vlucht door zou gaan nadat de luchtverkeersleiders onder militaire dwang weer aan het werk gegaan waren zaterdagmiddag. Ik was wel online ingecheckt maar hij stond bij klm.com als geannuleerd. Bellen lukte niet, in Spanje hadden ze de lijn maar om 8 uur gesloten en in Nederland overbelast. Toch maar om 11 u de metro naar het vliegveld genomen. Daar lagen wat mensen bij de incheckbalies op de rolbanden te slapen maar verder uitgestorven. Ik kreeg van de machine geen papieren instapkaart maar wist om 1 uur 's nachts langs de uitgestorven beveiligingscontrole te komen met de code op m'n iPhone. Er stond een KLM-vliegtuig op de gebruikelijke plaats, dus maar wat gedut tot 5 uur, toen werd het druk en 5.45 u instappen, gewoon naar schiphol.

Om 8.40 u aangekomen, even wat laatste sinterklaasinkopen gedaan en toen met de fyra naar Rotterdam. Er werd beurtelings omgeroepen dat een toeslag verplicht was en dat-ie die dag niet nodig was. In Rotterdam net m'n aansluiting op de randstadrail naar Nootdorp gehaald die vervolgens met +2 vertrok. Fiets uit de berging gehaald en toen wilde ik bij station Leidschenveen de metro weer terug naar Rtd nemen om in Schiedam bij m'n zus sinterklaas te vieren. Hier liet mijn geluk me in de steek, want toen ik vanaf het niveau van het fietspad de lift in wilde kwam die niet. Ik dacht dus slim te zijn liep naar beneden naar de tramhalte en daar ging de deur gewoon open. Maar daarna kwam de lift niet van z'n plaats en ging de deur ook niet meer open.

Dus maar de alarmknop gebruikt. Na ruim een half uur kwam er een monteur. Dolle pret dus, vooral ook omdat er al na 5 minuten een stel HTM-beveiligers aan kwamen banjeren om de zaak in de gaten te houden.

Daarna maar vanaf Forepark de metro genomen naar Blijdorp, vanaf daar wilde ik naar m'n zus in Schiedam fietsen. Maar toen bleek m'n achterband kaduuk de zijn, de binnenband kwam door de buitenband heen zetten. Maar weer naar beneden de metro in tot Rotterdam CS. Daar me een ongeluk gezocht naar de bewaakte fietsenstaalling. Die zit nu in de ingewanden van het groothandelsgebouw... Mijn zus bezwoer me dat met de bus niet opschoot en dat ik de metro moest nemen, maar uiteindelijk bleek bus 38 van Rtd naar Sdm bij haar op de hoek te stoppen wat toch weer een hoop gesleep met tassen scheelde.

Eind van de avond met m'n broers in de stopper naar Den Haag waar op Den Haag HS de mededeling kwam dat op last van de brandweer/politie het station door de fietstunnel verlaten moest worden omdat de hal was afgesloten. Ik ben maar tot CS blijven zitten.

Vandaag naar de film geweest (Unstopable, ben benieuwd of Dexter ook wel eens zulke dagen op het werk heeft...) en daarna dacht ik: ik wandel even door de lege winkelstraten en neem tram 17 ipv 3 vlak voor de bioscoop. Maar dat was toen ik aankwam 10 minuten wachten. Na bijna 15 minuten extra wachten kwam de tweede de andere kant op, die maar genomen. En binnen een minuut kwamen de verlate 17 en de volgende voorbij natuurlijk. En op Gvc stond dat 3 pas over 17 minuten zou komen, dus ik taaide al vloekend (snap nu waarom de bond daartegen op stations adverteert) weer af om dan toch maar weer 17 te nemen, maar m'n veter zat los. Na die vast gemaakt te hebben (en dat duurde geen 17 minuten!) stond RR 3 voor m'n neus. Goede dag voor de HTM!

Overigens zag ik op de elektronische halteborden (niet bij lijn 17, die heeft ze niet) dat de HTM per 1 januari geen strippenkaarten meer verkoopt. Ik weet niet of dat veel klanten gaat schelen op het winkeltje in de Wagenstraat... Op de stations kan je volgens mij nog altijd bij de kiosk terecht.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

iljitsch schreef:Vandaag naar de film geweest (Unstopable, ben benieuwd of Dexter ook wel eens zulke dagen op het werk heeft...)
Nope, ik neem altijd een remproef (of ik check op het display of dat gedaan is) en je zal mij ook niet op alleen de wielen aan één zijde van de trein door de boog in het viaduct bij Delft zien gaan. :lol: Ik heb me wel vermaakt bij die film.
Vallend blad maakt rails glad.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Chauf21 »

Toen ik zaterdag de RET website bekeek en zondag zelf in de Randstadrail zat, moest ik nog aan je denken, iljitsch. Zaterdag reed de metro vanuit Rotterdam niet verder dan Nootdorp, op zondag heb ik niemand met koffers gezien ;)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door iljitsch »

Ik ben blij dat zaterdag vliegen te duur was en ik dus die vlucht op zondag had.

Ik had overigens twee laptoptassen bij me, geen koffers. Vanmiddag even naar Leiden, dan weer Nootdorp en naar Rtd om m'n fiets af te halen en kijken of ik dan wel in Schiedam en 's avonds terug naar Den Haag kom op de fiets.

Donderdag voor ik terugvlieg misschien nog even snel een rondje Gouda - Alphen - Leiden, ik heb het spoor Utrecht - Leiden nooit bereden, eens zien hoe dat erbij staat voordat die beruchte tram er komt.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door MdJ »

2 syntus mercedes CNG 's arriveerde rond 15:50 bij de Garage Wapenrustlaan in Apeldoorn.

Overigens is men (nog) druk bezig met proefritjes met de "The Wispher"s, gisteren reed de 3810 (met papiertjes onder het display "Sorry Geen Dienst") op de route van lijn 11, vandaag reed de 3788 (nu met een groot display ipv een half display) zeer aannemelijk ook op lijn 11, hij reed uit de Kanaalstraat de PWA-laan op.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Geert »

Op het moment van schrijven zit ik in een s2800 richting Utrecht/Deventer die met +15 nu op Gouda aankomt. Ik snap niet helemaal waarom dat moest gebeuren, aangezien er op vertrektijd al een setje ICM klaar stond in Rotterdam. Die bleef daar echter stug staan en was bedoeld voor de volgende s20500, voor de s2800 stond al +10 op de CTA en er moest inderdaad een minuut of 7 (na vertrektijd) worden gewacht totdat er een setje ICM naar binnen kwam gereden. Die keerde redelijk vlot om (maar er moest een immense hoeveelheid reizigers uit en in), vertrek met iets meer dan +10 en onderweg dus +15.

Had allemaal niet gehoeven als NS niet zo halsstarrig aan de omloop zou vasthouden... (treinlengtes waren gelijk)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Ach Geert, dat vraag ik me ook zovaak af maar De Omloop is nu eenmaal Heilig. Schijnt er iets mee te maken te hebben dat een bepaald treinstel op een bepaald moment op een bepaalde plek terecht moet komen i.v.m. onderhoud ofzo.
Vallend blad maakt rails glad.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Chauf21 »

Maar ja, bij verstoringen ligt de omloop ook op z'n gat. En als er vandaag geen verstoring is, dan morgen wel. Zo nauw hoef je (voor onderhoudsdingetjes) dus niet aan die omloop vast te houden, is mijn idee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

En zo heilig lijkt de omloop ook weer niet te zijn af en toe... althans niet wat betreft verschillende stellen uit elkaar houden. Zoals blijkt bij mijn trein 's ochtends (planmatig 10 bakken) die in de praktijk continu tussen 9 (3x ICM-III) en 12 (3x ICM-IV) bakken varieert :P De omloop lijkt daar dus meer heilig voor wat betreft het aantal stellen, niet welke dat dan zijn.

Vanmorgen had Connexxion nog te maken met wat capaciteitsproblemen in de lijn 65 naar Nieuwegein die om 7.32 uur van Utrecht Centraal vertrekt. De lijn 66 van 7.26 uur zal wel flink vertraagd geweest zijn, heeft die rit wel vaker last van: heb 'm ooit een keer gehaald terwijl m'n trein met planmatige aankomst 7.28 uur met +5 aankwam :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Michael »

Dexter schreef:Kan een chauffeur dat zelf resetten (ofzo) of moet daar speciaal een monteur voor komen?
De chauffeur kan dat niet zelf resetten. Daar moet meestal een monteur voor komen. Althans dat is bij Veolia Brabant wel het geval
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door waldo79 »

De HC liet t3665 vanavond te Est vertrekken zonder alle passagiers te laten uitstappen.
Ongevraagd een ritje Est - Nm gemaakt :evil:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Caspar »

Na een bezoekje aan familie met ICE naar Amsterdam gereden.
Wilde even naar de wc...

Ik trek de deur open, en hoor een enorm gekraak, en er laat ineens een spiegelwand los van de muur :shock:

Afbeelding

Afbeelding
Schrok me dood, en heb zo goed en zo kwaad als het kan dat ding tegen de muur aan gezet.

Even later mijn handen wassen, druk ik op het zeeppomp knopje, gebeurt er dit:
Afbeelding

Heel die knop vlieg er vanaf. Had 'm ineens in mijn hand. Maar netjes ernaast gelegd, en de trainmanager verteld dat de wc defect was geraakt. Antwoord: ''ow dat gebeurt wel vaker hoor met die spiegel''.

Nog even en heel die trein gaat uit elkaar vallen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Caspar »

Oja, deze was ik nog vergeten op die zelfde wc; let op de Nederlandse tekst:
Afbeelding
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door tsov »

Zeif? :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Caspar »

Inderdaad ja. Als ik die tekst iets te letterlijk zou nemen, betekent het doorgaans dat ik eerst met en emmertje met sop aan gang zou moeten en een vuilniszak met rommel opruimen, ook al zou ik niets doen op die toiletten.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Oh ik dacht dat ik de enige gek was die zijn camera mee nam naar het toilet :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Justin »

Hahaha, waanzin! :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door mb90 »

Vandaag zag ik voor het eerst de Citadis 2 in Rotterdam overdag (er zijn al wel de nodige nachtelijke ritten geweest) buiten rijden. :) Hij kwam rond 13:00 uur leeg en langzaam rijdend vanaf de Erasmusbrug met "25 Sorry, geen dienst" en reed daarna richting de Coolsingel.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door les7 »

Nog een ervaring van gister:

Gisteren pakte ik de t5154 van sdm naar dt. Toen ik het perron opkwam stond deze al met +5 aangekondigd. Dat was voor mij geen probleem aangezien ik dan alsnog mijn aansluiting op dt kon halen. Later veranderde de + 5 in +10 en werd ik wat minder blij. Toen de SLT aankwam rijden begreep ik al waarom deze vertraagd was, het was een IV i.p.v. een VI, waardoor het dus lekker hutjemutje staan was. Je zag zelfs mensen er gewoon om lachen toen de trein aankwam. Veel mensen moesten achterblijven, maar gelukkig had ik me bij een deur naar binnen kunnen worstelen. Bij dtz ook nog wat vertraging opgelopen aangezien iedereen per se door één deur wilde terwijl het al stampvol was.. Uiteindelijk met +15 aangekomen op dt en mijn aansluiting gemist. Gelukkig kwam de 82 met -6 waardoor ik dus toch niet te laat was.

Ik moest ook zo denken aan dat stukje van GS in een ander topic hier. -o-
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door STF »

Komt eigenlijk zo goed als nooit voor in Luxemburg maar het busverkeer ligt nu plat; het sneeuwt wel zo stevig door dat ondanks de bussen winterbanden hebben de wielen beginnen door te slippen. (Vlakke weg zal nog wel gaan, maar het aantal lijnen dat volledig door een dal rijdt is op 1 hand te tellen.) Treinverkeer rijdt gewoon.
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Stuiterbal »

Wel een reiservaring van gisteren maar toch:

- Lijn 101 Nijkerk - Harderwijk van half 5 kwam helemaal niet opdagen, pas om 5 uur kwam de volgende bus, en die chauffeur wist van niks... Oh, en een klachtenbrief had hij ook niet bij zich.
Om niet klagerig over te komen, vandaag ging alles perfect hoor!

Verder zie ik in de bussen hangen dat Veolia Veluwe "als blijk van dank" op 8 en 9 december op de vervoersknooppunten iets uitdeelt wat past bij de tijd van het jaar...
Dus als iemand langs zo'n knooppunt langs komt: doe je voordeel ermee -_-
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door MdJ »

Het zijn iig oliebollen. :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten