Mag ik even kwijt #61

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Suus »

Er is in Duitsland overigens genoeg gesloten. Zie op een spoorkaart maar eens het verschil tussen West- en Oost-Duitsland. In Oost-Duitsland is er sinds de Tweede Wereldoorlog zeer weinig gesloten, pas sinds de jaren '90 is dat op gang gekomen, je ziet duidelijk dat er heel veel spoorlijnen waarvan het gebruik wel enigszins in twijfel genomen kan worden. Er is al aardig wat gesloten, en ik denk dat het einde voor sommige spoorlijnen niet ver weg meer is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Caspar »

Ik kwam mijn jeugdheld van de jaren 90 vandaag tegen in de trein; Ray van 2unlimited zat 2 meter achter me in het BordBistro. Hij zat met 2 Duitsers een beetje te praten, totdat een van die Duitsers vroeg; what's your name? Zei ie: I'm Ray, a formally famous known Dutch rap artist. Toen keek ik om, en dacht hee het is inderdaad Ray. Nog steeds met die 5 geblondeerde dreads op een kale kop. Geen haar veranderd dus letterlijk, alleen wat kilotjes zwaarder.
Bij het uitstappen stond ie naast me, en dacht ik van goh, dit is dus die vent waar ik vroeger altijd helemaal fan van was... (samen met 2 Brothers on the 4th floor)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Fles »

godverdomme. Ik word er echt doodziek van al die suffe, belerende, "liever dan lieve" doorstuurpowerpoints van me moeder. En wat krijg ik nu? Eentje die direct DAAR over gaat. "Blijf genieten van mijn PPS'jes, ik ben blij dat we vrienden zijn" -o-

-o- dus.

Als het niet mn moeder was had ik de afzender al zeker 300 keer geblockdelete -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Suus »

Vandaag kwam ik twee nogal opvallende fouten tegen in het openbaar. Nu maak ik zelf ook wel eens schrijf- en typefouten, maar deze waren toch wel ernstig.

Eerst bij een bloemist: "Sinterklaasboeketten: Nu voor wijnig". Heb de verkoopster er toch maar even op aangesproken, die was zelfs vergeten dat het bord er nog hing :X

Bij de Albert Heijn kwam ik vervolgens een bord tegen van een bonusaanbieding voor Stoomaaltijden. Tja...
Laatst gewijzigd door Suus op wo 08 dec 2010, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door deadlock »

Fles schreef:godverdomme. Ik word er echt doodziek van al die suffe, belerende, "liever dan lieve" doorstuurpowerpoints van me moeder. En wat krijg ik nu? Eentje die direct DAAR over gaat. "Blijf genieten van mijn PPS'jes, ik ben blij dat we vrienden zijn" -o-

-o- dus.

Als het niet mn moeder was had ik de afzender al zeker 300 keer geblockdelete -o-
Mijn ma staat om deze reden in mijn blocklijst. Ik pik dat echt niet nadat ik het zeven keer gezegd heb.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door deadlock »

En morgen ga ik naar Weird Al in Paradiso *O*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Bij de Albert Heijn kwam ik vervolgens een bord tegen van een bonusaanbieding voor Stoomaaltijden. Tja...
Dat doet me denken uit een kinderboek uit mijn jeugd: De metro van Magnus. Het gaat over een jongetje dat een denkbeeldig metronet aan het tekenen is met een station Ongekende Voordeelaan (wat hij op een reclamefoldertje ziet staan: Ongekende Voordeelaanbiedingen). Er was ook een station Boevenbosjes. Vervolgens komt Magnus in zijn eigen metro terecht en beleeft bij elk station een avontuur. Oh ja en hij ontmoet Aagje Blaagje. Dat was een leuk boek. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Ardan »

Jaaaa! Soms denk ik nog wel eens aan dat boek.. ik zie mezelf als 7-jarige krummel nog zo staan in de bibliotheek op de 5e Montessorischool in Watergraafsmeer, waar mijn moeder overigens coördinator was... (van de bibliotheek dan, niet van de school ;) )
Helemaal kapot gelezen, dat boek, al kan ik me niet meer heel veel ervan herinneren, maar het is nog als de dag van gisteren dat ik hem in mijn handjes had.. als ik hem weer in mijn inmiddels wat grotere handjes zou krijgen zou dat een feest van herkenning zijn :D

*gaat morgen de jeugdafdeling van de OBA afspeuren :mrgreen: *
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Justin »

deadlock schreef:En morgen ga ik naar Weird Al in Paradiso *O*
Polka Power *O*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door STF »

Ik kreeg net een boeking binnen voor volgend jaar van twee niet nader te noemen OVNL leden, kunnen jullie alvast klusjes gaan bedenken voor die jongens?
Moet wel een beetje simpel werk zijn want met name find_yo... eh correctie... die ene jongen, heeft weinig ervaring omdat hij thuis nooit mag helpen in het huishouden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:Helemaal kapot gelezen, dat boek, al kan ik me niet meer heel veel ervan herinneren, maar het is nog als de dag van gisteren dat ik hem in mijn handjes had.. als ik hem weer in mijn inmiddels wat grotere handjes zou krijgen zou dat een feest van herkenning zijn :D
Same here! :mrgreen: Zeker omdat ik zelf als koter al denkbeeldige spoor-, tram- en metronetten tekende voor in mijn eigen stad. (Waanzin, maar goed)
Vallend blad maakt rails glad.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door lamar »

Hoe heette in godsnaam de site treinpunt.nl vroegâhh??
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door htm_tram »

@stf,

Laat die 2 niet nader te noemen ovinnl leden bussen wassen als extra service voor de gasten. Alle CFL chauffeurs die in hun pauze in Reisdorf bij jullie wat komen drinken terwijl die 2 niet nader te noemen ovinnl leden de bussen van binnen en buiten wassen. :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Jaaaa! Soms denk ik nog wel eens aan dat boek.. ik zie mezelf als 7-jarige krummel nog zo staan in de bibliotheek op de 5e Montessorischool in Watergraafsmeer, waar mijn moeder overigens coördinator was... (van de bibliotheek dan, niet van de school ;) )
Helemaal kapot gelezen, dat boek, al kan ik me niet meer heel veel ervan herinneren, maar het is nog als de dag van gisteren dat ik hem in mijn handjes had.. als ik hem weer in mijn inmiddels wat grotere handjes zou krijgen zou dat een feest van herkenning zijn :D

*gaat morgen de jeugdafdeling van de OBA afspeuren :mrgreen: *
Volgens mij ken ik dat ook. :D
Was het beginstation niet 'Station Hier', omdat je nergen beter kon beginnen dan 'hier'.
En er was toch ook nog een station vernoemd naar een of ander standbeeld waar nooit iemand kwam?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Dexter »

Ja daar staat me ook iets van bij, het begon met station Hier. Er was ook een station Unieke Rotspartijen. :D

Het was trouwens al een oud boek. Probeer je eens een versie anno 2010 voor te stellen: "Station Unieke Rotspartijen. U bevindt zich in de metro naar station Hier. Vergeet niet uit te checken met uw chipkaart." :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Fles »

Is het nou zo moeilijk om een fatsoenlijke webbrowser te bouwen?? :neg:

Firefox crasht automatisch na een paar uur door gigantische memory leaks.
Opera ondersteunt geen Alt+S en geen "undo close tab", en is bovendien gewoon niet stabiel.
Chrome klikt iedere scheet die je laat door naar Google, het LAATSTE wat je wilt.
IE is Micro$oft en dus al bij voorbaat avoidable.

IS HET NOU ZO MOEILIJK??? :evil:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door tsov »

Dat boek herinner ik me ook :) Was dat niet van Joke van Leeuwen?
Er was ook iets over Rijwielen, dat dat zo'n raar woord was. Dat is het natuurlijk ook!

[edit]: Joke van Leeuwen, De metro van Magnus
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Dexter »

Zou het boek nog ergens te koop zijn? Ik zou het graag voor mezelf onder de kerstboom leggen. :mrgreen:

In Parijs is het verkeer door hevige sneeuwval momenteel een grote chaos: Luchthaven Roissy-Charles de Gaulle is gesloten, al het busverkeer ligt plat en de Eiffeltoren is gesloten. :shock: Voor wat betreft het stadsvervoer:

Mercredi 8 décembre 2010, le point sur les transports en commun à 23h.

Métro :
En répercussion des conditions climatiques,
l'ensemble des lignes subit des perturbations.
Le Funiculaire est interrompu.

RER A :
En répercussion d'un incident technique à Houilles-Carrières, et des conditions climatiques,
le trafic est ralenti sur l'ensemble de la ligne.
RER B :
En répercussion des conditions climatiques,
le trafic est ralenti sur l'ensemble de la ligne.

Réseau bus :
En raison des conditions climatiques,
l'ensemble du réseau bus est paralysé.
Le trafic est normal sur les lignes de tramway.

Réseau Noctilien :
En raison des conditions climatiques,
le réseau Noctilien sera ou non assuré,
en fonction de l'état de la voirie.

Réseau transilien :
Les conditions climatiques sur la région parisienne
perturbent le trafic sur l'ensemble du réseau Transilien SNCF.
Des retards, des suppressions ponctuelles ainsi que des modifications de desserte sont à prévoir.

Prochain point information jeudi 9 décembre à 6h.

Bron: http://www.ratp.fr
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Justin »

Heb ik iets gemist of wordt de verbinding Hengelo-Oldenzaal-Bad Bentheim nou versterkt m.i.v. DGRL 2011?

Anyhow, ben slapen :). Weltrusten mensen

P.S. Fles: nee geen spierpijn van pannenkoeken bakken. Iets te enthousiast met fitnessen geweest >_<. Pijn is gelukkig al weer aan het bijtrekken :)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Suus »

Fles schreef:Opera ondersteunt geen Alt+S en geen "undo close tab", en is bovendien gewoon niet stabiel.
Opera heeft wel een "undo close tab". Rechts van de tabbladen staat een vuilnisbakje, daarin staan alle tabbladen die je ooit gesloten hebt. :) Stabiliteitsproblemen heb ik op Windows nooit last van gehad. En Alt + S is in Opera Esc + Shift + S.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Stefan »

Justin schreef:Heb ik iets gemist of wordt de verbinding Hengelo-Oldenzaal-Bad Bentheim nou versterkt m.i.v. DGRL 2011?
Je hebt inderdaad wat gemist. :mrgreen: Kijkt u maar eens hier

Overigens, ik ben net m'n bed uit, heb er sinds gisterenavond half 8 ingelegen. Damn.. Leve de migraineaanvallen. :( -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Fles »

Ja hoor. Gaat het weer sneeuwen -O- :neg:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Is het nou zo moeilijk om een fatsoenlijke webbrowser te bouwen?? :neg:

Firefox crasht automatisch na een paar uur door gigantische memory leaks.
Opera ondersteunt geen Alt+S en geen "undo close tab", en is bovendien gewoon niet stabiel.
Chrome klikt iedere scheet die je laat door naar Google, het LAATSTE wat je wilt.
IE is Micro$oft en dus al bij voorbaat avoidable.

IS HET NOU ZO MOEILIJK??? :evil:
Ik hou intens veel van IE9 <3 Iets niet gebruiken omdat het van bedrijf X komt vind ik persoonlijk geen goede reden. MS heeft de afgelopen jaren bewezen dat ze goede software kunnen bouwen zonder dat privacy in het geding komt en ze bieden er nog leuke ondersteuning bij ook.

En die geheugenlekker in FF komen mij ook de strot uit inderdaad :neg: Na een uurtje browsen ongeveer 600MB geheugen gebruiken met drie tabs open.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door webguy »

Ik heb chrome en ben er erg over te spreken. Heb wel de Dev Channel (dus laatste van het laatste) en dat werk wel goed meestal.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #61

Bericht door Chauf21 »

Ik heb ook Chrome en het bevalt me prima :)
Onlangs de update gekregen waarbij je PDF-bestanden razendsnel kan inzien. Dat is helemaal top :pos:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 59 gasten