OVer je reiservaringen in december 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Vinny »

STF schreef:Komt eigenlijk zo goed als nooit voor in Luxemburg maar het busverkeer ligt nu plat; het sneeuwt wel zo stevig door dat ondanks de bussen winterbanden hebben de wielen beginnen door te slippen. (Vlakke weg zal nog wel gaan, maar het aantal lijnen dat volledig door een dal rijdt is op 1 hand te tellen.) Treinverkeer rijdt gewoon.
En heb je al klagende passagiers gehad, woedende politici en de directeur van het busbedrijf dat persoonlijk zijn excuses komt maken in een radioprogramma?

Nee?

Dan is het vast niet zo erg... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Mark »

Hallo dan zeg, gisteren was het ook uitproberen hoeveel man er in een losse plan V passen. :') Er stonden in Enschede ongeveer 500 tukkers en 200 engelsen klaar om de stopper naar Drienerlo te pakken voor Twente-Spurs... komen ze met zoiets. Wij hebben iig met 11 man in een coupeetje voor 6 man weten te zitten _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Joshua »

Nog niet echt een reiservaring. Maar toen ik vanavond aan het werk was moest ik voor morgen ochtend bekers klaar zetten om gratis koffie en thee uit te delen. Dit moeten wij eigenlijk altijd doen als er problemen met de NS zijn. Weet iemand wat er morgen aan de hand is rondom Nijmegen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

De ANWB raad aan de trein te nemen, maar om dan gratis koffie uit te delen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door STF »

Vinny schreef:
STF schreef:Komt eigenlijk zo goed als nooit voor in Luxemburg maar het busverkeer ligt nu plat; het sneeuwt wel zo stevig door dat ondanks de bussen winterbanden hebben de wielen beginnen door te slippen. (Vlakke weg zal nog wel gaan, maar het aantal lijnen dat volledig door een dal rijdt is op 1 hand te tellen.) Treinverkeer rijdt gewoon.
En heb je al klagende passagiers gehad, woedende politici en de directeur van het busbedrijf dat persoonlijk zijn excuses komt maken in een radioprogramma?

Nee?

Dan is het vast niet zo erg... :mrgreen:
De krant had het zwaar overdreven, ben even buiten gaan kijken nadat ik bovenstaand bericht had geschreven; de bussen reden gewoon hier en daar een omleiding om sterke stijgingen/dalingen te vermijden of de lijn werd wat ingekort. Nou zal het krantenbericht voor het noorden van het land wel redelijk hebben geklopt want daar is echt geen enkel weggetje vlak.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door MdJ »

Een wit/blauwe volvo op lijn 2 en +15, lijn 231 met +15 en een paarse volvo met "sorry geen dienst" op het Musketiersveld, aannemelijk een bus van lijn 1. (en dus iedereen in die lijn 2 met +15 moest).

En een paar minuten later zag ik een Hermes Lion's City op scholierenlijntje 7 (die normaal met een mercedes intergo gereden wordt), volgens mij de 3477.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Michael »

MdJ schreef:En een paar minuten later zag ik een Hermes Lion's City op scholierenlijntje 7 (die normaal met een mercedes intergo gereden wordt), volgens mij de 3477.
Was dit in Apeldoorn? want naar mijn weten rijdt de Hermes 3477 in Eindhoven rond
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door MdJ »

Jep :lol: Zal wel een intergo kapot zijn geweest, waardoor er dan een bus die bij de TSN stond gepakt wordt die klaar staat voor transport richting eigen vestiging.

Zo reed er al eerder een Lion City van Connexxion (87xx) op scholierenlijntje (tussen een paar basisscholen) 7 :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Ardan »

Terwijl ik gisteren in Dv op mijn trein stond te wachten, moest de machinist van de goederentrein die even op spoor 2 moest wachten plassen. Nou gebeurt het wel vaker dat mcn's dat tegen de loc aandoen. Alleen stond deze dus aan de kant van het hoofdperron :lol: Stond dus een beetje eehh... voor lul :')
Ik doe ook maar wat
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Marc »

Gistermiddag kwam ik in Maastricht een lijn 1 tegen waar geen lijnnummer en bestemming op de bus stond en ook de halteaankondiging werkte niet. Het viel me wel op dat de chipapparatuur wel de juiste halte aangaf.

In dezelfde bus werkte ook het ophaalkastje niet, volgens dat ding was het 01/01/1970 (was men toen al met de chipkaart bezig :mrgreen:).
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

MdJ schreef:Jep :lol: Zal wel een intergo kapot zijn
Intergo?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door MdJ »

ja, zo'n mercedesgevaldinges. Ik blijf het toch fout doen... Netzoals Jonckheere...
Bij twijfel: gebruik beton.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Integro en Jonckeer is het :pos: :D
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door tsov »

Jonckheer, Ziggy ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

:@

Toetsenbord van een netbook :neg:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door iljitsch »

Ik zat gister rond drie uur een paar haltes in HTM-tram 19 van station Ypenburg richting Leidschendam en het viel me op dat de tram toch heel redelijk gevuld was: 25 - 30 mensen ongeveer. Tweederde jeugd in de schoolleeftijd naar mijn inschatting, maar toch. De verwachtingen voor reizigersaantallen in de eerste jaren waren erg bescheiden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Caspar »

Ik werd gister tussen Hoorn en Alkmaar gecontroleerd door een NS man in een conducteur achtig pak, met een grote badge 'Teamleider' erop. Doen teamleiders bij NS ook gewoon nog uitvoerende taken van conducteurs en dergelijke? :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Wubbo »

Dat klinkt als de teamleider van Service&Veiligheid, die draait inderdaad gewoon mee in het proces ja.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Wist even niet wat me overkwam vanmiddag... de t12759 was én op lengte én stopte netjes in 't midden op spoor 9 te Utrecht Centraal. Moest notabene zelfs nog naar voren lopen om in de voorste bak te belanden, bijkomend voordeel dat die nu relatief rustig was: had niemand tegenover me in de vierzit waar ik zat (en dat op de vrijdagmiddag)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Wel, nu gaat alles een keer zoals het hoort te gaan en dan zit je hier nog te klagen. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Klagen, waar????????????
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door lamar »

Het was weer zover. Ongeluk op de A20, heel de dijk vast. Vooraan in de file qbuzz lijn 126 in het midden een Veolia MAN en achter kom je alweer een qbuzz tegen.
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Nou, hier: :wink:
Daniel schreef:Moest notabene zelfs nog naar voren lopen om in de voorste bak te belanden
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Da's niet meer dan een constatering hoor, dat ik naar voren moest lopen betekend juist dat de trein goed staat (want gezien ervaringen uit het verleden loop ik niet zo enthousiast meer naar voren als voorheen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Cookie »

Vanavond controleerde de marechaussee op identiteitsbewijzen tussen Rsd en Ddr in de t9253. Alle inzittenden werden gecontroleerd, ook de mensen die in Rsd waren ingestapt.

Noord-Brabant heeft zich blijkbaar afgescheiden en is tegenwoordig ook een land :mrgreen: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten