(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

Hier kunnen we weer verder met de bus/tram/metro-ervaringen uit juni. ;-)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Ruben »

Een bestuurder van een tram op lijn 5 was te lui om het ding op Geen Dienst te zetten, waardoor ik en wat anderen blij werden voor niets, dat er zo snel al een tram aan kwam.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

Een moderne standaardbus (van Hool A330) op GVU-lijn 10 (rijdt normaal met de oude van Hool LPG's) en eentje op lijn 212 (wat normaal met gelede moderne bussen rijdt). Zouden ze eindelijk doorhebben dat lijn 212 niet erg populair is? ;-)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door M57 »

Vanavond in GVB-tram 12 bij het eindpunt: "U kunt hier overstappen op bus, trein en metro. En voor zometeen: een goede nachtrust gewenst." :pos: :pos:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

Vanaf vandaag worden de reizigers er door de DRIM's erop attent gemaakt dat ze aanstaand weekend korting kunnen krijgen op hun metroreis via deze actie. Op de DRIM verwijzen ze daarna voor meer informatie naar de krant. Welke krant het is moet je zelf uitzoeken. :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Vinny »

Zag een connexxionbus rijden op lijn 144 Amsterdam Centraal - Uithoorn. Een werkwillige chauffeur. Ze bestaan nog. Echte helden! 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door tsov »

Ook echt helden, aangezien ik al verhalen heb gehoord over werkwilligen die door reizigers agressief werden benaderd vanwege de stakingen... Werkt ook echt, je gal spuien over die stakingen tegen iemand die niet staakt :roll:
Daarnaast is het ook niet zo handig daar het valse hoop wekt. "Ik ga wel met de bus naar huis, want ik heb er vanmiddag alweer eentje zien rijden"
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Justin »

Dat niet echt inderdaad. Het was vandaag reterustig op het streekbusstation van Utrecht Centraal, alhoewel ik wel een klein BBA busje lijn 122/123 zag staan tegen 17.15 uur.

Het is wel goed voor mn conditie, die busloosheid, maar soms is het nogal onpraktisch. Als ik Utrecht Centrum in wil gaan bij slecht weer, of als ik veel bagage heb die ik naar Amsterdam of Zwijndrecht moet brengen :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daantje »

Nadat ik eindelijk geregeld had dat m'n moeder me dan maar weer zo brengen en halen naar het ziekenhuis bleek dat er rond Goes ook vrij veel bussen wel reden. Het vervelende is alleen dat je er nooit vanuit kan gaan dat er een bus rijdt dus als je ergens op tijd moet zijn heb je er echt vrij weinig aan. Ik zag op het busstation in Goes iig een bus staan naar Kamperland en eentje naar Zierikzee (132), die reizigers zullen wel blij geweest zijn want anders kom je echt niet zonder auto in die plaatsen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Tja, in Zeeland heb je natuurlijk ook nog Van Oeveren dat nogal wat ritten in opdracht van Connexxion rijdt. En die hebben een andere CAO, dus die rijden gewoon :wink:

Vanmiddag in Dordt hoorde ik 'n chauffeur de toezichthouder oproepen, die echter maar niet reageerde. Een collega reageerde daarop met "dan moet je 'm even bellen". Bleek alleen dat dat nu juist het probleem was: de Albatros was vastgelopen en tja, dan kan de bus dus ook niemand bellen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Ik weet dat Arriva soms onnauwkeurig is, maar wat ik hiervan moet vinden :? :
Afbeelding

Een verkeerde eindbestemming bij lijn 388 en niet eens informatie over lijn 182.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Cookie »

Wageningen Universiteit had vandaag touringscars geregeld die op en neer pendelden tussen Ede-Wageningen en het universiteitsgebouw :pos: . Het viel me (als fietsende) op dat deze bus gebruik maakte van de verkeersstrook voor lijnbussen :o .

De dag ervoor dacht een taxi overigens ook slim te zijn en op de busstrook te gaan rijden: oom agent hield hem echter tegen :mrgreen: .
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Vinny »

Een verkeerde eindbestemming bij lijn 388
Wat is de eindbestemming wel?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door tsov »

Dordrecht Sterrenburg, hij rijdt dus na het Ziekenhuis nog een stukje verder :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Je kan trouwens ook goed zien dat het een antieke sticker is: bij "Hardinxveld Nieuwe Weg" komt 'ie nieteens meer in de buurt tegenwoordig :P Immers gaat 'ie nu standaard via Noordeloos - Bleskensgraaf over de provinciale weg naar Sliedrecht en niet langer over de A15.

Het is gewoon duidelijk te merken dat ze de moeite niet hebben genomen nieuwe Qliner-stickers af te drukken voor de gewijzigde route: in Dordrecht gaat'ie dus gewoon nergens heen vanaf halte Ziekenhuis Dordwijk als je de stickertjes moet geloven...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daan »

Trein-O-Fiel schreef:Het viel me (als fietsende) op dat deze bus gebruik maakte van de verkeersstrook voor lijnbussen :o .
Was het een busstrook of lijnbusstrook? :P
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door M57 »

Daantje schreef:Nadat ik eindelijk geregeld had dat m'n moeder me dan maar weer zo brengen en halen naar het ziekenhuis bleek dat er rond Goes ook vrij veel bussen wel reden. Het vervelende is alleen dat je er nooit vanuit kan gaan dat er een bus rijdt dus als je ergens op tijd moet zijn heb je er echt vrij weinig aan. Ik zag op het busstation in Goes iig een bus staan naar Kamperland en eentje naar Zierikzee (132), die reizigers zullen wel blij geweest zijn want anders kom je echt niet zonder auto in die plaatsen.
Dat kan wel kloppen, Connexxion meldt:

Code: Selecteer alles

Zeeland (Middelburg, Terneuzen, Wemeldinge, Haamstede): rijdt gedeeltelijk. 
De Belbus rijdt niet
Het complete overzicht.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Cookie »

Daan schreef:
Trein-O-Fiel schreef:Het viel me (als fietsende) op dat deze bus gebruik maakte van de verkeersstrook voor lijnbussen :o .
Was het een busstrook of lijnbusstrook? :P
Een lijnbusstrook ;) . Maar ik dacht dat op een busstrook toch ook geen andere bussen mochten dan lijnbussen, of vergis ik me nu?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

Dat hangt er van af: op een lijnbusstrook alleen lijnbussen, op een busstrook alle soorten bussen ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daan »

Jep, over een busstrook mogen dus ook gewoon touringcars enzo. Als bijv. Arriva touringcars huurt van andere bedrijven bij een tekort aan bussen (zoals in Groningen bijna iedere ochtend...), mogen die bussen ook over de lijnbusbaan/strook. En in Groningen hebben taxi(busjes) dan ook nog ontheffing om over de (lijn)busbaan/strook te rijden :)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door reisthijs »

Daan schreef:Als bijv. Arriva touringcars huurt van andere bedrijven bij een tekort aan bussen (zoals in Groningen bijna iedere ochtend...), mogen die bussen ook over de lijnbusbaan/strook.
Maar dan zijn het ook gewoon lijnbussen, dus mogen ze daarom over de lijnbusstrook.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:Dat hangt er van af: op een lijnbusstrook alleen lijnbussen, op een busstrook alle soorten bussen ;)
Op een lijnbusstrook mogen ook alle soorten bussen rijden, zolang ze maar in lijndienst rijden ;) (edit: zoals reisthijs dus al zei :mrgreen: )
Overigens is niet de opdruk op het asfalt bindend, maar eventuele bebording langs de weg. Vaak genoeg staat er op het asfalt de opdruk 'bus', terwijl de bebording aangeeft dat alleen lijbussen van een bepaald weggedeelte gebruik mogen maken :(
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door ODRAIL »

Trein-O-Fiel schreef:Wageningen Universiteit had vandaag touringscars geregeld die op en neer pendelden tussen Ede-Wageningen en het universiteitsgebouw :pos: . Het viel me (als fietsende) op dat deze bus gebruik maakte van de verkeersstrook voor lijnbussen :o .

De dag ervoor dacht een taxi overigens ook slim te zijn en op de busstrook te gaan rijden: oom agent hield hem echter tegen :mrgreen: .
Aha, van daar de bus die ik zag vertrekken toe ik gisteren op Ede-Wageningen stond te wachten :) , ik zat even te denken aan een werkwillige chauffeur.

Groet, R :) nald
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door webguy »

Er rijden trouwens ook bussen voor RijnIjssel, de MBO school: flink oude bussen :)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Cookie »

Weer wat geleerd over (lijn)busstroken in ieder geval: dank voor jullie info! :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten