les7's terugblik november 2010

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

les7's terugblik november 2010

Bericht door les7 »

Naar aanleiding van het vele getour de afgelopen maand zal ik ook eens mijn reizen met jullie delen. De foto's staan in volgorde van dagen.

woensdag 3 november
Op woensdag 3 november had ik de gehele dag vrij, waardoor ik lekker veel tijd had om eens bij Syntus in Overijssel te gaan kijken. Eerder had ik hier nog geen gelegenheid voor gehad. Met de t21739 was ik van Rotterdam naar Deventer gereisd. Een voorspoedige rit met twee keer controle. Aangekomen op Deventer ben ik even gaan rondneuzen. Vervolgens ben ik een stukje gaan lopen om een mooie locatie op te zoeken om te fotograferen. Als eerste kwam langs deze plek de Syntus 4033:
Afbeelding
SYN 4033 [SYN] Stationsstraat Deventer 03-11-2010 by maasstadov, on Flickr

Even later kwam ook de 4020 langs op lijn 2:
Afbeelding
SYN 4020 [2] Stationsstraat Deventer 03-11-2010 by maasstadov, on Flickr

Vervolgens ben ik weer teruggelopen naar het busstation en zag daar een line-up van verschillende kleuren en types: de 1406, 2152 en 4022.
Afbeelding
SYN 1406 [81] 2152 [56] 4022 Station Deventer 03-11-2010 by maasstadov, on Flickr

Langs de voorzijde van het station kwamen ook nog de 4030 en 4126 langs:
Afbeelding
SYN 4030 [1] Station Deventer 03-11-2010 by maasstadov, on Flickr

Afbeelding
SYN 4126 [6] Singel Deventer 03-11-2010 by maasstadov, on Flickr

Toen vond ik het wel weer tijd om weer een stukje terug naar het thuisfront te gaan. Dit werd Apeldoorn, gezien daar ook Veolia Veluwe verandert in Syntus Veluwe. Op het busstation kwamen twee exoten langs. Eerst kwamen de oude vertrouwde blauw-witte Amba's en Citaro's nog langs. Eerst de 5006, later de 5422.
Afbeelding
VEO 5006 [91] Station Apeldoorn 03-11-2010 by maasstadov, on Flickr
Afbeelding
VEO 5422 [96] Station Apeldoorn 03-11-2010 by maasstadov, on Flickr

Nu de opvallende wagens. Ten eerste Whipsperbus 3808, die na aanhoudende problemen eindelijk weer eens reed...
Afbeelding
VEO 3808 [GD] Station Apeldoorn 03-11-2010 by maasstadov, on Flickr

...en later de ex-Novio 1713.
Afbeelding
VEO 1713 [11] Station Apeldoorn 03-11-2010 by maasstadov, on Flickr

dinsdag 9 november
Na een dagje studeren wacht ik op de t4240 op Rtd. Ik kijk achter me en zie ineens GVU 2252 staan in de Conradstraat. maar even een foto door een bushokje en een hek heen genomen, vandaar de wat slechte kwaliteit.
Afbeelding
P1050600 by maasstadov, on Flickr

zaterdag 13 november
Onderweg naar een feestje. Ingestapt in tramlijn 23 bij Over de Dammen, opweg naar het Willemsplein. Op de Nieuwe Damlaan komen we ineens achter lijn 21 te staan. Ja hoor, aanrijding.. Ik vraag me af hoe je toch die tram hebt kunnen missen (qua zien). Er staan waarschuwingslichten en een tram is toch duidelijk zichtbaar in het donker. Uiteindelijk +20 opgelopen, maar dit tikte door de gemiste aansluitingen door naar +35.
Afbeelding
foto (1) by maasstadov, on Flickr

woensdag 17 november
Op de 17e van november ben ik naar Amsterdam gegaan. Heen ben ik met de s9200 van Rtd naar Asd gegaan. Vervolgens ben ik met buslijn 21 naar metrostation de Vlugtlaan gegaan en vanaf daar met de metro naar Sloterdijk. Op het busstation van Sloterdijk heb ik eventjes gestaan. In korte tijd kwamen veel bussen langs, waaronder de 3605...
Afbeelding
CXX 3605 [82] Station Sloterdijk Amsterdam 17-11-2010 by maasstadov, on Flickr

... de 1814 die op de één of andere manier iets mist...
Afbeelding
CXX 1814 [87] Station Sloterdijk Amsterdam 17-11-2010 by maasstadov, on Flickr

... en de GVB Citea 009
Afbeelding
GVB 009 [60] Station Sloterdijk Amsterdam 17-11-2010 by maasstadov, on Flickr

Op de terugweg heb ik eens de Fyra genomen. Ik moet zeggen dat reizen met deze trein uiterst comfortabel is. Maarja, wat wil je als je in een hele coupé met drie personen zit. -o-

maandag 29 november
Op 29 november ben ik naar Capelle a/d IJssel gegaan, en dan met name de wijk Schollevaar. Onderweg in lijn 30 viel me ineens wat op. De DRI-schermen waren geplaatst en in werking gesteld. Ik ben toen uitgestapt bij halte Heksendans. Daar heb ik bus 322 samen met een werkend DRI-scherm vastgelegd.
Afbeelding
RET 322 [30] Hermitage Capelle aan den IJssel 29-11-2010 (2) by maasstadov, on Flickr
Vervolgens ben ik gaan lopen richting station Capelle Schollevaar. Toen ik aan het lopen was kwam ook nog de 330 langs op lijn 30.
Afbeelding
RET 330 [30] Sinjeur Semeynsburg Capelle aan den IJssel 29-11-2010 by maasstadov, on Flickr

dinsdag 30 november
Op dinsdag moest ik in Den Haag wezen. Na afloop van mijn afspraak ben ik nog even naar Kijkduin gegaan om te kijken hoe het strand erbij lag met de sneeuw. Toen ik terugliep naar de bushalte kwam nog een uitstervende HTM Alliance langs op lijn 23.
Afbeelding
HTM 117 [23] Hoek van Hollandlaan Den Haag 30-11-2010 by maasstadov, on Flickr

Tot zo ver mijn samenvatting *euheum* :X van de maand november.
Laatst gewijzigd door les7 op do 09 dec 2010, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: les7's terugblik november 2010

Bericht door Michael »

Mooie foto´s :pos:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: les7's terugblik november 2010

Bericht door MdJ »

Mooie foto's!

De Jonckheere (Ziggy, kom er maar in :lol: ) is ook van veolia :wink:, wel ex-novio. Die the Wispher's paken proefritjes door de stad, meestal achter lijn 11 aan, of net een kwartier later. Men gaat wel achteruit: De display's hebben ze nu uitgezet (en met een paar A4-tjes onder het display "Sorry, geen dienst" gezet)

Over die tram: Niet iedereen ziet dagelijks trams en wordt dagelijks aan herinnert dat de voorrang met die dingen anders is. Dus wellicht een "provinciaal" zoals hier al vaker voorbij komt?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: les7's terugblik november 2010

Bericht door Geert »

Toevallig ken ik die weg in Schiedam van die tramaanrijding, en als ik me niet vergis is dat de afslag naar een tankstation. De trambaan zie je dan al de hele tijd naast je en gezien de foto moet de tram naar de bestuurder toe zijn gereden. En bovendien sla je nog eens af. Zelfs als je je aan basale verkeersregels had gehouden had je die tram gezien en voor laten gaan lijkt me...

Wel leuke foto's ;)
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: les7's terugblik november 2010

Bericht door les7 »

Bedankt voor de complimenten allen!
MdJ schreef:De Jonckheere (Ziggy, kom er maar in :lol: ) is ook van veolia :wink:, wel ex-novio.
Zoiets had ik al begrepen. In mijn administratie staat de bus dan ook als "VEO 1713", het staat wat verkeerd geformuleerd. :oops:
MdJ schreef:Over die tram: Niet iedereen ziet dagelijks trams en wordt dagelijks aan herinnert dat de voorrang met die dingen anders is. Dus wellicht een "provinciaal" zoals hier al vaker voorbij komt?
Geert schreef:Toevallig ken ik die weg in Schiedam van die tramaanrijding, en als ik me niet vergis is dat de afslag naar een tankstation. De trambaan zie je dan al de hele tijd naast je en gezien de foto moet de tram naar de bestuurder toe zijn gereden. En bovendien sla je nog eens af. Zelfs als je je aan basale verkeersregels had gehouden had je die tram gezien en voor laten gaan lijkt me...
Dat klopt inderdaad, die tram is gewoon niet over het hoofd te zien. Er hangt zelfs nog een waarschuwinglicht bij! De bestuurder was overigens een Let, dus wel een erg verre provinciaal. :P

Ter verduidelijking: Google StreetView
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: les7's terugblik november 2010

Bericht door MdJ »

Ik ben overtuigd :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten