Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dit is het verhaal van syntus en breng. Dus vraag me niet of het onwil is of het echt niet kan. Wel vreemd als de utrechtse cxx lijnen wel opgenomen kunnen worden.
Dacht dat de 43 wel is opgenomen maar dat breng daar de oude tijden van heeft overgenomen.
Doe dit allemaal vanuit mijn hoofd zal eens kijken of ik nog te voorschijn kan toveren hoe het exact zit.
Dacht dat de 43 wel is opgenomen maar dat breng daar de oude tijden van heeft overgenomen.
Doe dit allemaal vanuit mijn hoofd zal eens kijken of ik nog te voorschijn kan toveren hoe het exact zit.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
In SRE zijn de treintabellen ook verdwenen. In het boekje van Oost-Brabant zijn ze juist toegevoegd (Maaslijn).Frank schreef:De uitvoering van de busboekjes is dit jaar wel heel mager zeg. Men vond het kennelijk niet nodig de bussen van Syntus te vermelden en dus staan de lijnen 91, 105, 231, 293 en ook de nieuwe 400 er helemaal niet in (busboekje Arnhem). Verder is er geen vermelding meer gemaakt van de nachtnetbussen en staan er geen treintabellen meer in. Waar koop je zo'n boekje nog voor zeg :') .
Staan in het boekje van Nijmegen de nachtbussen ook niet meer vermeldt? Dat is wel slecht, op zijn minst de vermelding wanneer ze op CS en Plein 1944 vertrekken zou wel handig zijn.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
En je betaalt ook nog eens 4 euro voor dit boekje. Dat is dan wel evenveel als vorig jaar, maar gezien wat je krijgt is dat niet te rechtvaardigen. In 2009 had je nog complete haltelijsten per lijn, die zijn ook al lang verdwenen.
Heb voor de gein ook maar het Veolia boekje gekocht, het kostte maar een euro. Ik dacht dat daar dan de Maaslijn wel bij zou staan gezien het boekje voor de regio Venloy/Venray was...niet dus. :')
Overigens staat over de nachtbussen helemaal NIETS vermeldt. Ik verwacht dat voorin in de tekst ergens weggestopt zou staan dat er nachtbussen rijden en dat ze op twee nachten in de week rijden en wat de vertrektijden zijn op het station en Plein 1944, maar daar wordt geen enkele melding van gemaakt. Dat is wel erg slecht in mijn ogen.
EDIT: ik neem woorden terug over de Maaslijn, die staat wel in het Veolia boekje, echter voor de bussen en niet erna zoals ik het gewend bij van andere boekjes.
Heb voor de gein ook maar het Veolia boekje gekocht, het kostte maar een euro. Ik dacht dat daar dan de Maaslijn wel bij zou staan gezien het boekje voor de regio Venloy/Venray was...niet dus. :')
Overigens staat over de nachtbussen helemaal NIETS vermeldt. Ik verwacht dat voorin in de tekst ergens weggestopt zou staan dat er nachtbussen rijden en dat ze op twee nachten in de week rijden en wat de vertrektijden zijn op het station en Plein 1944, maar daar wordt geen enkele melding van gemaakt. Dat is wel erg slecht in mijn ogen.
EDIT: ik neem woorden terug over de Maaslijn, die staat wel in het Veolia boekje, echter voor de bussen en niet erna zoals ik het gewend bij van andere boekjes.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Hier in Haaglanden zijn er niet van dat soort boekjes, Wel kan je hier per lijn een lijn folder gratis ophalen.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat soort boekjes zijn ook langzamerhand aan het uitsterven denk ik. Het is voor de vervoerders veel werk om te maken terwijl de afzet erg beperkt zal zijn. Immers, de informatie is ook gratis beschikbaar via internet, en het aantal mensen dat geen internetaansluiting meer heeft is in Nederland gewoon laag te noemen. Vervoerders die geen busboekjes hebben hebben vaak wel weer lijnfolders zondat de informatie voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Is ook wel een stukje service, een lijnfolder om gratis mee te nemen in de bus. Soms zijn dat ook veredelde boekwerkjes, zoals dat van het Schiphol Sternet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Kreeg zojuist de busboekjes van Arriva voor de Achterhoek en Rivierenland. Voor Rivierenland kost het boekje niets, voor de Achterhoek weer 2,50. Wat daar de logica achter is? Overigens wel mooie boekjs, in kleur zelfs. Met zelfs een lijst met OV-chipkaart verkoop/oplaadpunten. Syntustreinen zijn er ook in opgenomen ook concessiegrens/landgrens overschrijdende lijnen. Het kan dus wel.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat zal ervan afhangen of Arriva of de OV-autoriteit ze uitgeeft. De busboekjes van provinciale concessie in Noord-Brabant zijn ook gratis (Arriva en Veolia), maar daar worden ze uitgegeven door de provincie en niet door de vervoerders zelf. Overigens zijn de boekjes en de lijnnetkaart ook erg mager. In Eindhoven geeft Hermes het boekje zelf uit en daar kost het 3,50, maar daarvoor staat er ook behoorlijk wat informatie in, zoals volledige haltelijsten. Alleen de treintabellen zijn niet teruggekomen.Freek schreef:Kreeg zojuist de busboekjes van Arriva voor de Achterhoek en Rivierenland. Voor Rivierenland kost het boekje niets, voor de Achterhoek weer 2,50. Wat daar de logica achter is? Overigens wel mooie boekjs, in kleur zelfs. Met zelfs een lijst met OV-chipkaart verkoop/oplaadpunten. Syntustreinen zijn er ook in opgenomen ook concessiegrens/landgrens overschrijdende lijnen. Het kan dus wel.
Het overzicht van OV-chipkaart verkoop/oplaadpunten vind ik wel een goed idee overigens. Ik hoop dit volgende jaar in de SRE boekjes ook te zien (nu zijn er nog vrijwel geen punten).
Daarvan zie ik niks staan. Of doel je op de reisinformatie op de website?Frank schreef:Wat me wel opviel is dat de omleidingsroute door de spoorkuil van lijn 7 bij de nieuwe dienstregeling als standaard staat. Ik vraag me af of dat een definitieve wijziging of een fout is.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Het gaat inderdaad om de website.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ah juist. Daar had ik overigens ook even gekeken, maar Breng.nl kende vanmiddag lijn 7 niet :') Wellicht waren ze met een update bezig om dit te corrigeren.Frank schreef:Het gaat inderdaad om de website.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Het is dezelfde concessie he, alleen twee gebieden. Provincie geeft ze niet uit, het is volgens mij een verplichting vanuit het PvE. Geld dacht ook voor Breng (en de komende Brenger)fogeltje schreef:Dat zal ervan afhangen of Arriva of de OV-autoriteit ze uitgeeft.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Oh, dat was me even ontschoten. Dan is er inderdaad volstrekt geen logica in het feit waarom de ene geld zou moeten kosten en de andere niet.Freek schreef:Het is dezelfde concessie he, alleen twee gebieden. Provincie geeft ze niet uit, het is volgens mij een verplichting vanuit het PvE. Geld dacht ook voor Breng (en de komende Brenger)fogeltje schreef:Dat zal ervan afhangen of Arriva of de OV-autoriteit ze uitgeeft.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Hoewel volledig in het verkeerde topic, reageer ik toch maar even hier: die lijnenkaarten lijken dit jaar verbeterd; op de sites van Arriva en Veolia staan inmiddels de nieuwe kaarten online en tot mijn blijde verbazing zijn ze vernieuwd in Connexxion-stijl (CartoStudio dus). Binnenkort toch maar weer eens een rondje Brabant maken :D.fogeltje schreef:De busboekjes van provinciale concessie in Noord-Brabant zijn ook gratis (Arriva en Veolia), maar daar worden ze uitgegeven door de provincie en niet door de vervoerders zelf. Overigens zijn de boekjes en de lijnnetkaart ook erg mager.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Wat me nog opviel is dat de tijden van de lijnen 3 en 4 's avonds met een kwartier verschoven is, iig richting CS. Daardoor rijden die bussen vrijwel gelijktijdig met de 300. Leg je extra bussen in 's avonds, doe je het op zo'n manier...
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Vandaag eerste trolleybus ( In dienstregeling ) door schuytgraaf.
Vertrekt om 8:04 vanaf het Centraal station en is om 8:20 bij de koningskers.
Vertrekt om 8:04 vanaf het Centraal station en is om 8:20 bij de koningskers.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Was me nog niet opgevallen. Lijn 6 is in de avond en op zondag ook een kwartier verlegd vanaf de Brabantse Poort. Wellicht dat dit bij meer (alle?) lijnen het geval is. Op sommige tijdstippen (als de dienst overgaat van 6x per uur naar 2x per uur op het gehele traject) is zelfs de frequentie iets achteruitgegaan (10 minutendienst lijkt eerder te stoppen), dat is helaas ook niet vermeldt. Voor de Malvert toch weer een behoorlijke achteruitgang.Frank schreef:Wat me nog opviel is dat de tijden van de lijnen 3 en 4 's avonds met een kwartier verschoven is, iig richting CS. Daardoor rijden die bussen vrijwel gelijktijdig met de 300. Leg je extra bussen in 's avonds, doe je het op zo'n manier...
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ondanks dat er wel uitbreidingen zijn in (met name) de streekdienst in de regio worden zo hier en daar ook best wat ritten weggesnoept (met name in de stadsdienst). De samenvoeging van lijn 5 en 10 in Arnhem is eigenlijk een verslechtering; lijnen 2 en 3 in Arnhem kennen nu een lagere spitsfrequentie en ook de route naar de Sint Maartenskliniek in Nijmegen is in frequentie achteruit gegaan. Lijn 33 kent in de ochtendspits nu ook weer een lagere frequentie terwijl deze in augustus nog opgehoogd is.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Heb hier een foto toegevoegd van lijn 5 vanmiddag bij station Arnhem Zuid.robinzes schreef:Vandaag eerste trolleybus ( In dienstregeling ) door schuytgraaf.
Vertrekt om 8:04 vanaf het Centraal station en is om 8:20 bij de koningskers.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Overigens heb ik afgelopen donderdag (9 december) ook al een HESS trolley gezien op lijn 10. De primeur van de eerste trolley op lijndienst in de Schuytgraaf gaat dus aan lijn 5 voorbij.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Lijnen 7 en 8 zijn 's avonds ook een kwartier gedraaid. Maar goed dat het me nu nog even opgevallen is; moet donderdag nog van één van die lijnen gebruik maken.fogeltje schreef:Was me nog niet opgevallen. Lijn 6 is in de avond en op zondag ook een kwartier verlegd vanaf de Brabantse Poort. Wellicht dat dit bij meer (alle?) lijnen het geval is. Op sommige tijdstippen (als de dienst overgaat van 6x per uur naar 2x per uur op het gehele traject) is zelfs de frequentie iets achteruitgegaan (10 minutendienst lijkt eerder te stoppen), dat is helaas ook niet vermeldt. Voor de Malvert toch weer een behoorlijke achteruitgang.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De lijnen 3-4, 6-8 zijn zelfs in beide richtingen verschoven, ik had naar aanleiding van jouw post alleen maar naar de richting van CS gekeken. Lijn 2 en 5. Ik denk dat de verschuiving van lijn 6 met lijn 7 te maken heeft. Door de routeverlenging heeft die natuurlijk andere tijden en op de Brabantse Poort zijn lijn 6 en 7 aan elkaar gekoppeld. Dus als dan lijn 7 verschuift, verschuift lijn 6 automatisch mee. Lijn 2 en lijn 5 zijn overigens niet verschoven.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Van http://www.gelderlander.nl/voorpagina/b ... dienst.ece
Eerlijk gezegd vond ik het niet echt een verslechtering.Heteren vecht voor busdienst
HETEREN - Dorpsraad Heteren legt zich niet neer bij de gewijzigde dienstregeling van de buslijnen 6 en 76 van Heteren naar Arnhem.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Mocht Buurtbus Overbetuwe ( Randwijk - Heteren - Driel - Elst - De Aam ) ooit van start gaan zou deze ook over de drielsedijk gaan lopen. Op dit moment is het alleen maar een verschlechtering voor die paar mensen aan de dijk. De rest heeft een snellere verbinding met Arnhem. Alleen zou ik als breng lijn 76 over de dijk via Elden laten lopen en vervolgends via kronenburg de busbaan naar het centrum weer op. Zo bl;ijven Driel en heteren de rechtstreekse verbinding met kronenburg de gehele dag houden.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat lijn 76 niet meer helemaal over de dijk gaat kan ik me wel voorstellen; dat zou de bediening van Driel wel een heel stuk minder maken. Het grote nadeel van de huidige wijziging zit 'm denk ik in het feit dat station Arnhem Zuid en winkelcentrum Kronenburg en een aantal scholen langs de route daartussen alleen nog maar in de spits bereikbaar zijn. Ook als je op bijvoorbeeld het Velperplein wil zijn moet je nu overstappen, maar in reistijd ga je er dan niet achteruit volgens mij.
Daar tegenover staat dat station Arnhem nu de hele dag door snel bereikbaar is. De 76 rijdt nu door Driel dus dat scheelt wel ietsje t.o.v. de oude spitssituatie, maar goed :) .
Daar tegenover staat dat station Arnhem nu de hele dag door snel bereikbaar is. De 76 rijdt nu door Driel dus dat scheelt wel ietsje t.o.v. de oude spitssituatie, maar goed :) .
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Hoe zit het eigenlijk met de strippenkaart en 1 februari? Ik heb allang niets meer gehoord, dus ik mag denk ik aannemen dat de datum van 1 februari ook niet gehaald gaat worden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Inderdaad, 1 februari is als datum door Eurlings genoemd als mogelijk nieuwe datum. De Oostelijk OV-autoriteiten hebben nu echter 1 april als ambtelijke richtdatum vastgesteld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten