OVer je reiservaringen in december 2010
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Eergister heb ik proberen te werken met een laptop op schoot in de tweede klasse van een SGMm. Ik moet toch zeggen dat dit niet zo makkelijk gaat in de coachopstelling omdat er net 10 centimeter te weinig ruimte tussen de stoelen in zit. Je kan toch beter proberen te werken in een volvo 8700 met een iets ruimere stoelopstelling.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Of een kleinere laptop nemen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Dat gebeurt ook wel tussen Arnhem en Utrecht in de ICE. Ben wel benieuwd wat er dan gebeurt als je geen ID bij je hebt en je bent in Arnhem (of Roosendaal for that matter) ingestapt, zou je dan een boete krijgen? (ID is immers verplicht.)Cookie-O-Fiel schreef:Vanavond controleerde de marechaussee op identiteitsbewijzen tussen Rsd en Ddr in de t9253. Alle inzittenden werden gecontroleerd, ook de mensen die in Rsd waren ingestapt.
Noord-Brabant heeft zich blijkbaar afgescheiden en is tegenwoordig ook een land .
Gisteren trouwens undercover controle in HTM tramlijn 2 tussen CS en Oostinje. Wist niet dat HTM ook undercover controleurs inzet :)
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Voor zover ik het weet gebeurd dit al een aantal jaren, dit doen ze trouwens ook bij de RET.Geert schreef:Gisteren trouwens undercover controle in HTM tramlijn 2 tussen CS en Oostinje. Wist niet dat HTM ook undercover controleurs inzet :)
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
In de ICE hoeft het niet als je zegt dat je in Arnhem bent ingestapt. Formeel zouden ze je er wel toe kunnen verplichten, lijkt mij.Cookie schreef:Alle inzittenden werden gecontroleerd, ook de mensen die in Rsd waren ingestapt.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ook vanmiddag was er een grote ID-bewijzen-controle op het perron in Rsd. Er waren veel marechaussee aanwezig, die willekeurige uitstappende reizigers om hun ID-bewijs vroegen. Een stelletje kon die niet tonen en die werden met veel machtsvertoon tussen twee marechaussees afgevoerd. Het praktisch nut van dit alles ontgaat me eerlijk gezegd.Cookie-O-Fiel schreef:Vanavond controleerde de marechaussee op identiteitsbewijzen tussen Rsd en Ddr in de t9253. Alle inzittenden werden gecontroleerd, ook de mensen die in Rsd waren ingestapt.
Toen de deuren van de s9200 in Rsd sloten, kwam er een vrouw aanrennen die op de deur begon te bonken en dit bleef doen terwijl de trein in beweging kwam. Vervolgens (alle deuren waren inmiddels gesloten) begon ze als een bezetene naar voren te rennen, zelfs nog totdat de trein het perron bijna had verlaten. (En zo krijg je nou dus ongelukken) Daarna liep ze weg en kwam even later (nog hijgend) naar mij en de hc om te melden dat ze naar Amf wilde. We vertelden dat ze dit vanwege werkzaamheden beter met de s3600 via Ht en Ut kon doen, dus dat het maar goed was dat ze die trein uiteindelijk had gemist. Hier reageerde ze vrij gelaten op, terwijl het met de trein meerennen van even daarvoor op ons overkwam alsof ze in doodsnood verkeerde. Maar misschien was het wel gewoon een hele domme vrouw.
Door de genoemde werkzaamheden rijden er vandaag omgeleide treinen als series 700500 en 701700 tussen Rtd en Ut via (en met een tussenstop in) Gv. Om hier genoeg ruimte voor te maken had de s5100 Rsd / Ddr -> Gvc een tussenstop van maarliefst 18 minuten op Rtd, met vertrek om '19 en verder in het pad van de doordeweekse s5000. In Gvc met korte kering en op de terugweg Gvc -> Ddr / Rsd gewoon in het eigen tijdpad.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Toevallig een tijdje terug nog zo'n controle gehad, toen ook nog flink wat binnenlandse reizigers in de ICE (was de dag dat de winterdienstregeling getest werd). Bij reizigers die zich alleen met rijbewijs legitimeerden wilden ze ook graag even het kaartje zien als bewijs dat men in Arnhem ingestapt was.M57 schreef:In de ICE hoeft het niet als je zegt dat je in Arnhem bent ingestapt. Formeel zouden ze je er wel toe kunnen verplichten, lijkt mij.
Vanmorgen hadden m'n ouders 'n beetje een rare reis van Dordrecht naar Amersfoort: allereerst per omgeleide IC naar Gouda waar ze volgens zeggen op een IC naar Deventer konden overstappen, tenminste, in ieder geval een trein die op de tijd van de s2800 in Amersfoort aankwam en volgens hen niet vertraagd was. Die kwam met reizigers aan in Gouda en dus kennelijk vanuit Den Haag. Keert de s2000 soms op de s2800 die Ut - Amf pendelt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Nou, laat hem dan maar gewoon in het pad van de 5000 rijden, min of meer, zou ik haast zeggen :neg:
Hmmm, heb ooit maar twee keer ID-controle gehad in de trein. Beide keren was dat tussen Antwerpen Berchem en Mechelen...
Hmmm, heb ooit maar twee keer ID-controle gehad in de trein. Beide keren was dat tussen Antwerpen Berchem en Mechelen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Vergeet ik toch helemaal de mop van de dag. Ik sta vanmorgen met een Haagse conductrice bij de s5100 dus die verlate vertrektijd in Rtd af te wachten en onder het kletsen steekt ze nog een peuk op, in de veronderstelling dat daar nog wel tijd voor is maar het was ondertussen al een beetje krappiekrappie geworden. Dus ze neemt nog snel een laatste hijs en steekt direct daarna haar fluitje in haar mond om het attentiesignaal te geven.
Op het moment dat ze fluit, loopt er een klein jongetje langs op het perron, die wijst en roept naar haar: HEE, ER KOMT ROOK UIT JE FLUITJE!
(Ik rolde bijna mijn cabine weer uit van het lachen)
Op het moment dat ze fluit, loopt er een klein jongetje langs op het perron, die wijst en roept naar haar: HEE, ER KOMT ROOK UIT JE FLUITJE!
(Ik rolde bijna mijn cabine weer uit van het lachen)
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Gevalletje oeps... http://plixi.com/p/62368805
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
haha, Ik wist dat dit nog zou gaan gebeuren. Ik stond er ook al raar van te kijken dat ze de sneltrein van spoor 1b lieten vertrekken. Die rijdt wel is met meer dan 6,7 en dat is max op 1b
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Gister begreep een machinist op Sdm niet helemaal dat je met een SLT-VI niet bij het bordje 6 moet stoppen, maar bij 4. :) Ook in diezelfde SLT zag ik hoe een (vermoedelijke) zwartrijder tegen de conducteur stond te schreeuwen en deed alsof hij de conducteur ging slaan. Alle andere passagiers gaven geen krimp. :neg: Ikzelf stond aan de overzijde van het perron waar de trein stond.
Verder waren er in de m2427 op de verhoogde 4-zits linten gespannen. Ik begreep niet helemaal waarvoor je daar niet mocht gaan zitten.
Verder waren er in de m2427 op de verhoogde 4-zits linten gespannen. Ik begreep niet helemaal waarvoor je daar niet mocht gaan zitten.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Zat er geen luchtje aan? Misschien had iemand wel in dat hoekje zijn of haar behoefte gedaan.les7 schreef:Verder waren er in de m2427 op de verhoogde 4-zits linten gespannen. Ik begreep niet helemaal waarvoor je daar niet mocht gaan zitten.
Vallend blad maakt rails glad.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Volgens mij kan 1b nu maximaal 8 bakken aan.lamar schreef:haha, Ik wist dat dit nog zou gaan gebeuren. Ik stond er ook al raar van te kijken dat ze de sneltrein van spoor 1b lieten vertrekken. Die rijdt wel is met meer dan 6,7 en dat is max op 1b
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Dat klopt, maar het is wel krap. De Thalys past er met zijn 200 meter lengte net op en dan staat hij langs het perron maar net door het seintje heen. Als het 8 bakken VIRM zouden zijn dan past het niet, ook niet met het noodperronnetje.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Net bijna een vechtpartijtje in de s3400 van 16.23 uit Beverwijk naar Hoorn. De hele route barstte het van de zenuwachtig heen en weer lopende jongens. Helemaal achterin de Virm4 stonden 2 negers, die een kromme rug kregen, omdat ze vanaf Beverwijk tot aan Heerhugowaard de hele rit op het balkon gebukt door hun rug stonden te kijken door de beneden coupé of de HC er niet aan kwam. Op een gegeven moment, bij Alkmaar werd ik er zelf helemaal zenuwachtig van, en ben ik maar een stukje naar voren gelopen. Loop ik de trap op, komen er 4 Marrokkaanse jongetjes van een jaar of 15 ineens mij tegemoet. Goed, ik stond al bij de klapdeur en draaide deze de coupé in, om daar naar binnen te lopen. In plaats van dat ze even rustig wachten, begint er eentje uit alle macht de deur inclusief mij de andere kant op te duwen. Ik denk, verdomme bekijk het maar, en heb zo´n harde ros tegen die deur aan gegeven, dat het joch naar achter werd geduwd en min of meer half op de grond viel. Nouja de rest laat zich raden. K* mongool, k*hoer, k* dit en dat. En stonden er ineens 4 Marokkaanse jochies tegen mij aan te duwen. Opeens had ik zo'n sterke behoefte om eens flink uit te halen, en er eentje naar de grond te meppen. (aangezien mijn tante dit jaar aan kanker is overleden, en ik een stiefbroertje heb die 4 jaar tegen kanker heeft moeten strijden). Ik heb me kunnen inhouden en ben alsof mijn neus bloedde maar afgedropen... Heb nog wel een filmpje gemaakt, omdat ze ook na dit voorval nog enkele keren langsliepen. De HC zat in de machinisten cabine, en aangezien ik niet zo'n behoefte had/ niet echt durfde ook, om die jongens wéér langs te moeten lopen om de HC in te kunnen lichten, zijn ze lachend uitgestapt in Hoorn, waar ze nog wat meiden hebben zitten nafluiten en voor hoer hebben uitgemaakt.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ik weet niet, ik ben verkouden.Dexter schreef:Zat er geen luchtje aan? Misschien had iemand wel in dat hoekje zijn of haar behoefte gedaan.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ik zie op http://www.ns.nl op de reisplanner dat alle treinen tussen Arnhem Zuid en Arnhem en andersom 6 minuten reistijd hebben, terwijl treinserie 3600 ri. Arnhem - Zwolle 8 minuten reistijd heeft. Op deze webcam: http://perroncam.breedbandarnhem.nl/view/index.shtml zie je op de voorgrond spoor 3, waar de IC 3600 en Sp 7600 naar Zutphen vertrekken, en de Syntus-stoppert naar Tiel, en ik zie dat IC 3600 hier diverse malen 2 minuten te vroeg binnen komt gereden, de IC 3600 die om 21:10 uur vertrekt naar Zwolle, kwam om 21:03 uur (!) al binnengereden: 3 minuten te vroeg.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Discussie opgeschoond. Denk aan de forumregels, en discussieer over de inhoud en niet over personen (daar zijn andere fora voor)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Tussen al dat Veluwe-gebeuren zou je bijna die andere concessie die vandaag van vervoerder wisselde vergeten...
...al heeft die als nadeel dat dit de enige bus was die in Zutphen aan te treffen was vandaag.
...al heeft die als nadeel dat dit de enige bus was die in Zutphen aan te treffen was vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Ah, eindelijk is HWGO niet meer het enige gebied waar de lijnfilms aangestuurd kunnen worden door de Albatros.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Rijden ook al een paar busjes in Dordrecht die dat doen hoor 'tis me op minstens één Irisbus opgevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Oh, ja.. Daar kom ik haast nooit meer. Valt me wel op dat het bij de 6032 in ieder geval nog niet werkt. Als je lijn en bestemmingnummer 000 invoert komt er gewoon niets op de displays.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Die concessie wil je het liefst ook vergeten...
Gistermiddag was het plan om van Arnhem naar Doetinchem te geaan met de bus, maar lijn 27(Arnhem-Doetinchem) van 15:03 kwam maar niet, en die van 16:03 kwam ook niet.
Arriva maakt echt een goede indruk op mij, maar niet heus.
Re: OVer je reiservaringen in december 2010
Vroeger mocht 'ie over Nijmegen -> Arnhem nog een minuutje langer doen en kwam 'ie wel eens met -4 binnen. De s3600 heeft echt zoveel speling tussen Arnhem en Nijmegen. Met een beetje goede wil kun je zo een minuutje of 6, 7 goed maken als je de stop in Arnhem meeneemt.Milco1995 schreef:Ik zie op http://www.ns.nl op de reisplanner dat alle treinen tussen Arnhem Zuid en Arnhem en andersom 6 minuten reistijd hebben, terwijl treinserie 3600 ri. Arnhem - Zwolle 8 minuten reistijd heeft. Op deze webcam: http://perroncam.breedbandarnhem.nl/view/index.shtml zie je op de voorgrond spoor 3, waar de IC 3600 en Sp 7600 naar Zutphen vertrekken, en de Syntus-stoppert naar Tiel, en ik zie dat IC 3600 hier diverse malen 2 minuten te vroeg binnen komt gereden, de IC 3600 die om 21:10 uur vertrekt naar Zwolle, kwam om 21:03 uur (!) al binnengereden: 3 minuten te vroeg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten