OVer Missers in de Reisinformatie #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Michael »

les7 schreef:Er vertrokken wel treinen vanaf spoor 3. Ik stapte uit de t1935 op spoor 3, en in de t3638 naar nm op spoor 3.
Om hoelaat was dat?
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door les7 »

Aankomst van de t1935 is 10.49 uur, vertrek van de t3638 is 11.10 uur.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Michael »

les7 schreef:Aankomst van de t1935 is 10.49 uur, vertrek van de t3638 is 11.10 uur.
Ik was rond die tijd ook op station Bd en er stonden bordjes op het station dat de de treinen vanaf andere sporen dan gebruikelijk vertrekken en ik meen me te herinneren dat de s1900 richting Venlo en s3600 richting Zwolle van spoor 7 vertrokken maar misschien dat ik me vergis met een ander tijdstip want ik was er ook tussen 12.31 en 12.58
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

Volgens OBIS in 't voorste stel van de t12759 was dit een IC naar Rotterdam Centraal die zich bevond op station Enschede. Na een blik uit het raam bleek ik niet geteleporteerd te zijn en stond de trein dus toch echt gewoon in Utrecht :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Michael »

Er werd om 19.50 op Bd omgeroepen dat de t1971 niet reed wegens een te grote vertraging en dat de eerstvolgende trein naar Tilburg de Sneltrein naar Utrecht Centraal was terwijl het toch echt een Stoptrein is
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ennes »

Michael schreef:Er werd om 19.50 op Bd omgeroepen dat de t1971 niet reed wegens een te grote vertraging en dat de eerstvolgende trein naar Tilburg de Sneltrein naar Utrecht Centraal was terwijl het toch echt een Stoptrein is
Maar hij rijdt wel snel.... en sneltreinen stoppen immers ook (A)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Reiziger Delft »

Gister keek ik op de bushalte van Veolia Haaglanden lijn 130 en bleek dat ik de bus net gemist had. Ik had ergens in m'n hoofd een ander tijd in gedachten, maar aangezien de tijden aardig vaak veranderen dacht ik dat ik het verkeerd had. Ik zou 3 kwartier moeten wachten dus ging lopen. Komt na enkele minuten toch een bus voorbijgereden. :twisted: Blijkt nu dat de tijden voor de nieuwe dienstregeling er al hingen. :(
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Etienne »

Reiziger Delft schreef:Gister keek ik op de bushalte van Veolia Haaglanden lijn 130 en bleek dat ik de bus net gemist had. Ik had ergens in m'n hoofd een ander tijd in gedachten, maar aangezien de tijden aardig vaak veranderen dacht ik dat ik het verkeerd had. Ik zou 3 kwartier moeten wachten dus ging lopen. Komt na enkele minuten toch een bus voorbijgereden. :twisted: Blijkt nu dat de tijden voor de nieuwe dienstregeling er al hingen. :(
Dat klopt ja, overal langs de route's hangen de nieuwe tijden al. :roll: De gemiddelde reiziger denkt dat nu dus lijn 82 in Delfgauw komt i.p.v. 81.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Stefan »

De gemiddelde reiziger kijkt nergens naar. Al staat er "93 Lutjebroek" op die bus, mensen zullen nog vragen of het bijvoorbeeld lijn 81 is. -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Reiziger Delft »

Volgens mij valt dat wel mee; ik ga echter niet standaard kijken op de vertrekstaat of hij nog wel geldig is. Meestal staat dat in hele kleine lettertjes ergens in een hoekje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Suus »

In Delft zullen mensen tot vandaag dat wel vragen ja, maar veel frequenter zijn de vragen of bus X ook langs Y rijdt, waarop de chauffeur dan zegt dat hij/zij dan beter bus Z kan nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door M57 »

Stefan schreef:De gemiddelde reiziger kijkt nergens naar. Al staat er "93 Lutjebroek" op die bus, mensen zullen nog vragen of het bijvoorbeeld lijn 81 is. -o-
En terecht. Er staat zo vaak iets verkeerds op de display, dat het helemaal geen slecht idee is zoiets te vragen. Idem voor CTA's en koersrollen bij de trein.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Ennes »

M57 schreef:
Stefan schreef:De gemiddelde reiziger kijkt nergens naar. Al staat er "93 Lutjebroek" op die bus, mensen zullen nog vragen of het bijvoorbeeld lijn 81 is. -o-
En terecht. Er staat zo vaak iets verkeerds op de display, dat het helemaal geen slecht idee is zoiets te vragen. Idem voor CTA's en koersrollen bij de trein.
En aangezien NS'ers er over het algemeen ook niet te betrouwbaar uitzien, moet je het als reiziger ook wel aan minimaal 4 NS medewerkers vragen en tot slot voor de zekerheid nog even aan een instappende reiziger.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Zo heb ik het een paar jaar geleden op Shl weleens meegemaakt met een oudere vrouw die aan mij vroeg (ik zat op de s5700) of ik naar Dvd ging. Ik zei: "Ja hoor mevrouw!" De vrouw zegt: "Weet u het wel zeker?" Ik (nog steeds glimlachend): "Ja echt, stapt u maar gerust in!" De vrouw wijst naar de trein en zegt: "Maar op de trein staat Utrecht CS!" Ik zei: "Dat klopt, want dat is de eindbestemming, kijk maar op het bord achter u, daar staat Duivendrecht tussen."

De vrouw twijfelde nog steeds en vroeg enigzins bitserig: "Weet u dat echt heel zeker?" En toen was ik er wel klaar mee, maar ik besloot er een grapje van te maken en ik antwoordde (nog steeds wel lachend): "Mevrouw, ik ben de machinist van deze trein, ik zal het toch zeker wel weten?" Een groepje mensen dat in de buurt stond, schoot in de lach en de vrouw stapte beledigd in de trein.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

Arriva heeft de regioselectie op z'n site aangepast aan de concessies die ze vanaf morgen rijden. Als je echter Zuid-Holland gekozen hebt krijg je rechts op de pagina het kaartje te zien waarin Brabant rood is :roll:

Op de homepage heeft men ook al links naar de nieuwe dienstregeling en lijnfolders geplaatst die echter nog helemaal niet op de site staan voor de Zuid-Hollandse streeklijnen.
De nieuwe lijn Dordrecht - Ridderkerk is overigens, zoals op de Qbuzz lijnennetkaart al te zien is, het toppunt van onlogischheid. 'tis simpelweg een lijn in twee richtingen, dus waarom 't nu naar Ridderkerk lijn 12 en ri. Dordrecht lijn 11 moet heten??? Het verduidelijkt niks: bij station Zwijndrecht komt aan de ene kant 2x lijn 11 en aan de andere kant 2x lijn 12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door reisthijs »

Op Utrecht Centraal werd vanmiddag omgeroepen dat "in tegenstelling tot wat de borden boven het perron aangeven, de stoptreinen naar Tiel en Breda vandaag nog niet in Houten Castellum stoppen".

Ik heb even op de bewuste CTA's (van 18b en 19b) gekeken maar Castellum stond daar helemaal nog niet op. :roll:

Naar Tiel reed overigens een SLT, die zou daar toch pas vanaf morgen gaan rijden? :mrgreen:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Vandaag was er op diverse plaatsen een storing in het infosysteem, waardoor de CTA's volop van slag waren. Dit werdt her en der ook netjes omgeroepen.

En ook het RIS-systeem van SLT is van slag, doordat er iets is misgegaan bij de laatste software-update kon je het RIS niet instellen en dus rijden de meeste SLT's vandaag met blanco displays en zonder automatische omroep rond.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Meltrain »

Als iemand de reisinformatie op de site van Syntus Overijssel kan aanpassen, zou ik erg blij zijn. :?
Als ik bijvoorbeeld het lijnnummer 4 intyp krijg ik alleen de Zwolse lijn 4 (terwijl ik juist de Deventer lijn 4 wilde bekijken) en bij bijvoorbeeld lijn 8 geeft hij aan dat er niks gevonden is (terwijl zowel Zwolle als Deventer een lijn 8 hebben).
Als ik vervolgens via de plaatsnaam de vertrektijden van lijn 4 vanaf Deventer Busstation/NS wil opzoeken, krijg ik een foutmelding. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Reiziger Delft »

Daniel schreef:Arriva heeft de regioselectie op z'n site aangepast aan de concessies die ze vanaf morgen rijden. Als je echter Zuid-Holland gekozen hebt krijg je rechts op de pagina het kaartje te zien waarin Brabant rood is :roll:
De Arriva-site vind ik echt het toppunt van onduidelijkheid; alles staat dwars door elkaar heen. De regioselectie mag wat mij betreft weg, want men houdt die helemaal niet consequent aan. Ook zijn sommige berichten voor alles regio's gelden, maar die worden dan weer niet consequent bij elke regio ingevoerd. Zo kan ik blijkbaar niet in de Achterhoek met de OV-Chipkaart reizen, als ik de site letterlijk neem. Bovendien kan je bij de dienstregelingen alleen 12-12-2010, 01-01-2011 en 02-01-2011 als reisdatum kiezen. :?

De Connexxion site vind ik trouwens geen haar beter en op de Veolia-site krijg ik de dienstregelingen niet open in google chrome. Hoe moeilijk is het in dit digitale tijdperk om een goed werkende duidelijke site te bouwen?
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door les7 »

De dienstregelingen kan je wel openen via Chrome. De dienstregeling is echter een pop-up en die blokkeert Chrome. Kijken even in je adresbalk. Dan zie je een icoontje staan en dan moet je even op "accepteren" klikken.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Marc »

De TBP's in Maastricht waren netjes aangepast voor de nieuwe situatie. Twee dingen vielen wel op:

Afbeelding
De treinen reden niet meer naar "Randwyck", maar naar "Maastricht Randw" (de benaming "Sprinter" klopt sinds vandaag :wink:).

Afbeelding
En een ingewikkelde afkorting voor Heerlen Woonboulevard: "Hrl Woonblvd"
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Dexter »

Oh ja, rijden er dan vanaf de nieuwe dienstregeling SGMm-en of SLT's in Limburg? Ik hoorde gisteren nog 2 Limburgse machinisten met elkaar kissebissen dat ze (waarschijnlijk als enigen bij NS) nog geen SLT-opleiding hebben gehad.

Wat die afkortingen betreft: Ik zie persoonlijk nog liever 'Maastricht Randw' dan alleen Randwyck. En die afkorting Hrl Woonblvd is natuurlijk echt om te janken, vooral gezien de zee van ruimte die over is op het scherm. :|
Vallend blad maakt rails glad.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Marc »

De treinen van de serie s6800 (en ook s6900) rijden nog steeds met "nep-sprinters", oftewel Plan V. Waarschijnlijk blijft dat ook nog even zo.

Ik ben benieuwd hoe het dan gaat met het Maastrichtse personeel, volgens mij gaan deze machinisten ook op de 5100, 4000, 7400, 16000 en 14700 rijden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Daniel »

Syntus Gelderland doet aan een nieuwe variant van erg aparte koersdisplays: scrollend én verspringend :roll: Dan heb je bijvoorbeeld eerst "Harderwijk Station" voorbij scrollend en vervolgens verspringt 'ie naar "via Nunspeet".

Scrollen doen echter alleen de nieuwe Amba's, de oude exemplaren (en de Citaro's) krijgen gewoon hele kleine lettertjes bij lange bestemmingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #7

Bericht door Meltrain »

Heeft iemand de fout in de legenda van de lijnennetkaart van de Zaanstreek al gezien? :P
De opmerking 'halte wordt alleen aangedaan door de buslijnen 58 en 62 (en 63)' moeet zeer waarschijnlijk zijn: 'halte wordt alleen aangedaan door de buslijnen 57 en 63 (en 64)'. :wink:

Verder erg mooi dat Connexxion op haar lijnennetkaart van Zeeland ook de lijnen op Goeree-Overflakkee (Arriva) en in Zeeuws-Vlaanderen (Veolia) erop heeft gezet. Nu heeft Zeeuws-Vlaanderen eindelijk een goede lijnennetkaart. :pos:
(De lijnennetkaart op de site van Veolia is immers al twee jaar oud. :roll: )

Is er dan niks goeds te vertellen over Veolia? Nee hoor, want Veolia heeft sinds vandaag wel de lijnennetkaarten van de stadsnetten van Delft en Zoetermeer op haar site gezet. :pos: (En het zijn nog de goede kaarten ook. :lol: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten