Mag ik even kwijt #62

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Karl »

Dus dan is het schoon, ga je op vakantie...
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door STF »

Ik moet hier straks ook even het huis stofzuigen en de badkamer schoonmaken, beetje zelfde reden als bij Daantje; me ouders komen morgen terug van 4,5 week vakantie en dan wil je wel dat het er een beetje netjes uitziet. :wink:

Hier ziet het huis er zowiezo netter uit in de maand dat ik het huishouden moet doen dan dat me moeder het weer van me overneemt. :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door STF »

Bee schreef:Ik vind het leuk om nieuwe buurvrouwen te krijgen. De moeders daarvan poetsen de keuken altijd extreem schoon 8-)

Ik had gisteren een zonnebril nodig om naar het gasfornuis te kijken, en ook de slierten mie die al enkele weken de wand achter het gasfornuis sierden zijn nu plotsklaps allemaal verdwenen :mrgreen:
Nu maar hopen dat het geen eenmalige actie van die moeders was! :Y
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Daantje »

Karl schreef:Dus dan is het schoon, ga je op vakantie...
Mja, vind het altijd fijn om thuis te komen in een schoon huis. Dat ik niet gelijk na m'n vakantie dat ook allemaal nog moet doen. Dan ben ik al druk genoeg met de was en de boodschappen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Dexter »

Poehee wat zijn jullie allemaal poetserig en opruimerig hier. :mrgreen: Bij mij is het altijd een meer-dagen-project en als het eenmaal schoon is, dan hou ik het het liefste ook allemaal zo lang mogelijk schoon. Maar hoewel wij vrij vaak van huis zijn en geen huisdieren hebben, dwarrelen er toch na een week ofzo weer stofvlokken in het rond. Hoe kan dat toch? :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Justin »

De beste manier om een huis opgeruimd te houden, is door er NIET in te gaan wonen :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Daniel »

Klinkt bekend Dexter, dat spontaan genererende stof. En geheel in stijl met de rest van 't forum blijkbaar heb ik vanmorgen ook nog even de toiletpot en de wastafel in de badkamer gepoetst met als reden... juist ja, m'n ouders kwamen vandaag op bezoek :P
Gasfornuis had ik van de week al gedaan, maar mie aan de muur krijg ik niet voor elkaar hoor. Was daar vooral nogal vet. En zowaar na het doen van de was deze ook direct nadat 'ie droog was van het wasrek gehaald in plaats van 'm het hele weekend te laten hangen. Kan ik morgen tenminste ook stofzuigen zonder dat er een wasrek in de weg staat :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door STF »

Moet ik nog foto's maken tijdens het stofzuigen of toilet schoonmaken, dat we binnenkort met een ieder zijn bijdrage een huishouden-instructiegids kunnen maken?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Daantje »

Zo, de bovenkastjes, aanrecht en muur zijn gedaan. Had geen zin meer in de onderkastjes en laatjes. Heb in plaats daarvan wat kerstversiering aangebracht in m'n huis :) Straks maar eens vast wat kerstkaarten schrijven :)

Tsja en qua schoonmaken en poetsen is een huisstofmijtallergie toch nog ergens goed voor ;)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Dexter »

Ik ben ook allergisch voor stof, maar ik verman me nog liever dan dat ik me elke week sta uit te sloven. :mrgreen:

Weleens gezien hoe een huisstofmijt er uitvergroot uitziet? Dat alleen al is voor mij een reden om te stofzuigen. :shock:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Suus »

STF schreef:Moet ik nog foto's maken tijdens het stofzuigen of toilet schoonmaken, dat we binnenkort met een ieder zijn bijdrage een huishouden-instructiegids kunnen maken?
De binnenkant van een toiletpot schoonmaken kan ik denk ik ook wel in een paar foto's samenvatten.

Zakje WC-eend in de hals gieten, even overal het schuim invegen, en na twee uur doortrekken. De bovenkant en de stortbak is een ander verhaal. Tijdens dat twee uur wachten (nee, dat doe je niet terwijl je voor het toilet staat) ga je wat anders doen, zoals vertellen aan andere mensen dat je het toilet aan het schoonmaken bent en dan heel erg hard overdrijven hoe zwaar dat is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Dexter »

Nu ik er zo over nadenk, heb ik eigenlijk een heel erg makkelijk huis om schoon te houden. Ik heb overal laminaat, vinyl of tegels liggen en geen vloerbedekking of tapijt en mijn badkamer en toilet zijn uitgerust met hangend sanitair. Stoffen geeft ook geen noemenswaardige problemen, want ik heb ook niet alles volgepropt met allerhande frutsels en snuisterijen.

Maar mijn huis is ook weer niet zo leeg dat het galmt ofzo en het is heel erg gezellig en zo KNUS US us us us :X
Laatst gewijzigd door Dexter op za 11 dec 2010, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Daantje »

Wc-pot doe ik gewoon met schuurmiddel, goed uitborstelen en daarna chloor erin en even laten staan en dan doortreken. Mijn huis is ook gesaneerd ivm m'n allergie en astma dus gladde vloeren, niet teveel prullaria, zoveel mogelijk dichte kasten, etc dus ook wel redelijk makkelijk schoon te maken. Als je het bijhoudt is het sowieso niet zo'n vreselijke klus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Daniel »

Klinkt bekend allemaal... meestal wel een mooi klusje voor de zondagmorgen om even de swiffer door de kasten te halen. Da's ook zo'n beetje de enige plek waar stof kan komen te liggen die niet stofzuigbaar is.

Naast de makkelijke vloeren en het hangende sanitair vind ik 't hier ook erg praktisch dat ik 't hele huis precies kan stofzuigen vanuit één stopcontact. Haal net 't uiterste hoekje op die manier.
Moet wel altijd tussen de tafel en de bank op de grond liggen om onder de bank te stofzuigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door STF »

Ik heb het plafond van me slaapkamer gelijk maar even gezogen, aan dat ruwe stuckwerk blijft een hoop spinrag hangen. In alle andere ruimtes alleen even een vierkante metertje plafond rond de rookmelders gezogen.

Hangend sanitair hebben we hier nergens, hadden we wel in Castricum maar zie er echt niet veel voordeel van. Daar kon je onder de toiletpot door dweilen en hier dweil je eromheen, nou en?

We zullen het stofzuigerreservoir maar eens legen...
Afbeelding
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Michael »

Daantje[b] schreef:Dat doe je snel [/b]:shock: Moet eigenlijk m'n huis ook wel eens opruimen vandaag. Net een wasje gedaan, tweede was zit erin. Wc en wastafel schoongemaakt, zo stofzuigen en m'n bed verschonen en dan vanmiddag maar eens met een emmer sop de kamer rond en de keuken doen denk ik.
Toen ik dat bericht postte was ik al zo´n 45 minuten bezig
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Suus »

Ik heb net If You Really Knew Me gekeken, maar dat is wel een eye opener zeg. Wat mensen wel niet allemaal verborgen houden omdat ze zich ervoor schamen of bang zijn voor reacties is echt bizar :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Dexter »

Noem eens wat zaken die aan bod komen dan, want uit je post maak ik op dat het niet om iets als homoseksualiteit of spoorweghobbyisme gaat. :mrgreen: (Dat zijn nl. geen zaken waar je je voor hoeft te schamen)
Vallend blad maakt rails glad.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Michael »

Ik ga vanavond naar New Kids Turbo :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Suus »

Het is wel een Amerikaans programma he. Een enorme groep leerlingen van een High School wordt in een sporthal gezet en gaan bijvoorbeeld in ronde kring gesprekken tegen mensen die ze niet goed kennen vertellen wat ze dwars zit
- Families met alcohol en drugsproblemen
- Mensen die geen zelfvertrouwen heb, zichzelf snijden, zelfmoordpogingen hebben gedaan
- Verledens op een andere school
Dingen die altijd verborgen blijven onder een zelf aangemeten imago.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door STF »

Zo ook hier is de badkamer weer schoon, heb maar geen foto's gemaakt tijdens het schoonmaken voor dit OVNL-huishoudtopic want met handschoenen aan laat ik vast en zeker de fotocamera uit me handen vallen. :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Geert »

Wat een schoonmaakdrukte hier ;)
Ik heb alleen drie keer gestofzuigd vandaag, er bleef maar aarde en naalden bij de kerstboom komen :X
Maar de kerstboom staat! *O* *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Daniel »

Tip voor de volgende keer: pak 'n oude krant en leg die eronder als je met de aarde bezig bent. Heb ik gister ook gedaan en kon na afloop simpelweg die krant opvouwen en met restjes aarde en al in de container gooien :wink:
Naalden kwamen er hier gelukkig amper vanaf, alleen door alle moeite om de scheve boom zo in de pot te zetten dat 'ie recht staat staat 'ie nu alsnog scheef als ik van de andere kant kijk :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Suus »

Na overleg met de buren hebben we besloten dat er geen boom komt. Er komt wel een kerststukje :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Tip voor de volgende keer: pak 'n oude krant en leg die eronder als je met de aarde bezig bent. Heb ik gister ook gedaan en kon na afloop simpelweg die krant opvouwen en met restjes aarde en al in de container gooien :wink:
Naalden kwamen er hier gelukkig amper vanaf, alleen door alle moeite om de scheve boom zo in de pot te zetten dat 'ie recht staat staat 'ie nu alsnog scheef als ik van de andere kant kijk :P
Had er al een vuilniszak onder gelegd, maar uit de zak met potaarde kwam ook nog wat troep toen ik die later weer opruimde. En daarna bij het versieren weer een hoop naalden, je blijft bezig :lol:

Kwam er trouwens achter dat de LED-lampjes die de verlichting van de boom vormen bij elkaar maar 8 watt gebruiken. En dat voor 180 lampjes :D
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 56 gasten