OVer je reiservaringen in december 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Klaasje »

Eergister heb ik proberen te werken met een laptop op schoot in de tweede klasse van een SGMm. Ik moet toch zeggen dat dit niet zo makkelijk gaat in de coachopstelling omdat er net 10 centimeter te weinig ruimte tussen de stoelen in zit. Je kan toch beter proberen te werken in een volvo 8700 met een iets ruimere stoelopstelling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Of een kleinere laptop nemen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Geert »

Cookie-O-Fiel schreef:Vanavond controleerde de marechaussee op identiteitsbewijzen tussen Rsd en Ddr in de t9253. Alle inzittenden werden gecontroleerd, ook de mensen die in Rsd waren ingestapt.

Noord-Brabant heeft zich blijkbaar afgescheiden en is tegenwoordig ook een land :mrgreen: .
Dat gebeurt ook wel tussen Arnhem en Utrecht in de ICE. Ben wel benieuwd wat er dan gebeurt als je geen ID bij je hebt en je bent in Arnhem (of Roosendaal for that matter) ingestapt, zou je dan een boete krijgen? (ID is immers verplicht.)

Gisteren trouwens undercover controle in HTM tramlijn 2 tussen CS en Oostinje. Wist niet dat HTM ook undercover controleurs inzet :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Gisteren trouwens undercover controle in HTM tramlijn 2 tussen CS en Oostinje. Wist niet dat HTM ook undercover controleurs inzet :)
Voor zover ik het weet gebeurd dit al een aantal jaren, dit doen ze trouwens ook bij de RET.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door M57 »

Cookie schreef:Alle inzittenden werden gecontroleerd, ook de mensen die in Rsd waren ingestapt.
In de ICE hoeft het niet als je zegt dat je in Arnhem bent ingestapt. Formeel zouden ze je er wel toe kunnen verplichten, lijkt mij.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Cookie-O-Fiel schreef:Vanavond controleerde de marechaussee op identiteitsbewijzen tussen Rsd en Ddr in de t9253. Alle inzittenden werden gecontroleerd, ook de mensen die in Rsd waren ingestapt.
Ook vanmiddag was er een grote ID-bewijzen-controle op het perron in Rsd. Er waren veel marechaussee aanwezig, die willekeurige uitstappende reizigers om hun ID-bewijs vroegen. Een stelletje kon die niet tonen en die werden met veel machtsvertoon tussen twee marechaussees afgevoerd. Het praktisch nut van dit alles ontgaat me eerlijk gezegd. :wink:

Toen de deuren van de s9200 in Rsd sloten, kwam er een vrouw aanrennen die op de deur begon te bonken en dit bleef doen terwijl de trein in beweging kwam. Vervolgens (alle deuren waren inmiddels gesloten) begon ze als een bezetene naar voren te rennen, zelfs nog totdat de trein het perron bijna had verlaten. (En zo krijg je nou dus ongelukken) Daarna liep ze weg en kwam even later (nog hijgend) naar mij en de hc om te melden dat ze naar Amf wilde. We vertelden dat ze dit vanwege werkzaamheden beter met de s3600 via Ht en Ut kon doen, dus dat het maar goed was dat ze die trein uiteindelijk had gemist. Hier reageerde ze vrij gelaten op, terwijl het met de trein meerennen van even daarvoor op ons overkwam alsof ze in doodsnood verkeerde. Maar misschien was het wel gewoon een hele domme vrouw.

Door de genoemde werkzaamheden rijden er vandaag omgeleide treinen als series 700500 en 701700 tussen Rtd en Ut via (en met een tussenstop in) Gv. Om hier genoeg ruimte voor te maken had de s5100 Rsd / Ddr -> Gvc een tussenstop van maarliefst 18 minuten op Rtd, met vertrek om '19 en verder in het pad van de doordeweekse s5000. In Gvc met korte kering en op de terugweg Gvc -> Ddr / Rsd gewoon in het eigen tijdpad.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

M57 schreef:In de ICE hoeft het niet als je zegt dat je in Arnhem bent ingestapt. Formeel zouden ze je er wel toe kunnen verplichten, lijkt mij.
Toevallig een tijdje terug nog zo'n controle gehad, toen ook nog flink wat binnenlandse reizigers in de ICE (was de dag dat de winterdienstregeling getest werd). Bij reizigers die zich alleen met rijbewijs legitimeerden wilden ze ook graag even het kaartje zien als bewijs dat men in Arnhem ingestapt was.

Vanmorgen hadden m'n ouders 'n beetje een rare reis van Dordrecht naar Amersfoort: allereerst per omgeleide IC naar Gouda waar ze volgens zeggen op een IC naar Deventer konden overstappen, tenminste, in ieder geval een trein die op de tijd van de s2800 in Amersfoort aankwam en volgens hen niet vertraagd was. Die kwam met reizigers aan in Gouda en dus kennelijk vanuit Den Haag. Keert de s2000 soms op de s2800 die Ut - Amf pendelt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Justin »

Nou, laat hem dan maar gewoon in het pad van de 5000 rijden, min of meer, zou ik haast zeggen :neg:

Hmmm, heb ooit maar twee keer ID-controle gehad in de trein. Beide keren was dat tussen Antwerpen Berchem en Mechelen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Vergeet ik toch helemaal de mop van de dag. Ik sta vanmorgen met een Haagse conductrice bij de s5100 dus die verlate vertrektijd in Rtd af te wachten en onder het kletsen steekt ze nog een peuk op, in de veronderstelling dat daar nog wel tijd voor is maar het was ondertussen al een beetje krappiekrappie geworden. Dus ze neemt nog snel een laatste hijs en steekt direct daarna haar fluitje in haar mond om het attentiesignaal te geven.

Op het moment dat ze fluit, loopt er een klein jongetje langs op het perron, die wijst en roept naar haar: HEE, ER KOMT ROOK UIT JE FLUITJE! :lol:

(Ik rolde bijna mijn cabine weer uit van het lachen)
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Gevalletje oeps... http://plixi.com/p/62368805
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door lamar »

haha, Ik wist dat dit nog zou gaan gebeuren. Ik stond er ook al raar van te kijken dat ze de sneltrein van spoor 1b lieten vertrekken. Die rijdt wel is met meer dan 6,7 en dat is max op 1b :P
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door les7 »

Gister begreep een machinist op Sdm niet helemaal dat je met een SLT-VI niet bij het bordje 6 moet stoppen, maar bij 4. :) Ook in diezelfde SLT zag ik hoe een (vermoedelijke) zwartrijder tegen de conducteur stond te schreeuwen en deed alsof hij de conducteur ging slaan. Alle andere passagiers gaven geen krimp. :neg: Ikzelf stond aan de overzijde van het perron waar de trein stond.

Verder waren er in de m2427 op de verhoogde 4-zits linten gespannen. Ik begreep niet helemaal waarvoor je daar niet mocht gaan zitten.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

les7 schreef:Verder waren er in de m2427 op de verhoogde 4-zits linten gespannen. Ik begreep niet helemaal waarvoor je daar niet mocht gaan zitten.
Zat er geen luchtje aan? Misschien had iemand wel in dat hoekje zijn of haar behoefte gedaan. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Geert »

lamar schreef:haha, Ik wist dat dit nog zou gaan gebeuren. Ik stond er ook al raar van te kijken dat ze de sneltrein van spoor 1b lieten vertrekken. Die rijdt wel is met meer dan 6,7 en dat is max op 1b :P
Volgens mij kan 1b nu maximaal 8 bakken aan.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Dat klopt, maar het is wel krap. De Thalys past er met zijn 200 meter lengte net op en dan staat hij langs het perron maar net door het seintje heen. Als het 8 bakken VIRM zouden zijn dan past het niet, ook niet met het noodperronnetje.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Caspar »

Net bijna een vechtpartijtje in de s3400 van 16.23 uit Beverwijk naar Hoorn. De hele route barstte het van de zenuwachtig heen en weer lopende jongens. Helemaal achterin de Virm4 stonden 2 negers, die een kromme rug kregen, omdat ze vanaf Beverwijk tot aan Heerhugowaard de hele rit op het balkon gebukt door hun rug stonden te kijken door de beneden coupé of de HC er niet aan kwam. Op een gegeven moment, bij Alkmaar werd ik er zelf helemaal zenuwachtig van, en ben ik maar een stukje naar voren gelopen. Loop ik de trap op, komen er 4 Marrokkaanse jongetjes van een jaar of 15 ineens mij tegemoet. Goed, ik stond al bij de klapdeur en draaide deze de coupé in, om daar naar binnen te lopen. In plaats van dat ze even rustig wachten, begint er eentje uit alle macht de deur inclusief mij de andere kant op te duwen. Ik denk, verdomme bekijk het maar, en heb zo´n harde ros tegen die deur aan gegeven, dat het joch naar achter werd geduwd en min of meer half op de grond viel. Nouja de rest laat zich raden. K* mongool, k*hoer, k* dit en dat. En stonden er ineens 4 Marokkaanse jochies tegen mij aan te duwen. Opeens had ik zo'n sterke behoefte om eens flink uit te halen, en er eentje naar de grond te meppen. (aangezien mijn tante dit jaar aan kanker is overleden, en ik een stiefbroertje heb die 4 jaar tegen kanker heeft moeten strijden). Ik heb me kunnen inhouden en ben alsof mijn neus bloedde maar afgedropen... Heb nog wel een filmpje gemaakt, omdat ze ook na dit voorval nog enkele keren langsliepen. De HC zat in de machinisten cabine, en aangezien ik niet zo'n behoefte had/ niet echt durfde ook, om die jongens wéér langs te moeten lopen om de HC in te kunnen lichten, zijn ze lachend uitgestapt in Hoorn, waar ze nog wat meiden hebben zitten nafluiten en voor hoer hebben uitgemaakt.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door les7 »

Dexter schreef:Zat er geen luchtje aan? Misschien had iemand wel in dat hoekje zijn of haar behoefte gedaan. :wink:
Ik weet niet, ik ben verkouden. :mrgreen:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Milco »

Ik zie op http://www.ns.nl op de reisplanner dat alle treinen tussen Arnhem Zuid en Arnhem en andersom 6 minuten reistijd hebben, terwijl treinserie 3600 ri. Arnhem - Zwolle 8 minuten reistijd heeft. Op deze webcam: http://perroncam.breedbandarnhem.nl/view/index.shtml zie je op de voorgrond spoor 3, waar de IC 3600 en Sp 7600 naar Zutphen vertrekken, en de Syntus-stoppert naar Tiel, en ik zie dat IC 3600 hier diverse malen 2 minuten te vroeg binnen komt gereden, de IC 3600 die om 21:10 uur vertrekt naar Zwolle, kwam om 21:03 uur (!) al binnengereden: 3 minuten te vroeg.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Wubbo »

Discussie opgeschoond. Denk aan de forumregels, en discussieer over de inhoud en niet over personen (daar zijn andere fora voor)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Tussen al dat Veluwe-gebeuren zou je bijna die andere concessie die vandaag van vervoerder wisselde vergeten...
Afbeelding

...al heeft die als nadeel dat dit de enige bus was die in Zutphen aan te treffen was vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Stefan »

Ah, eindelijk is HWGO niet meer het enige gebied waar de lijnfilms aangestuurd kunnen worden door de Albatros. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Rijden ook al een paar busjes in Dordrecht die dat doen hoor :wink: 'tis me op minstens één Irisbus opgevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Stefan »

Oh, ja.. Daar kom ik haast nooit meer. :mrgreen: Valt me wel op dat het bij de 6032 in ieder geval nog niet werkt. Als je lijn en bestemmingnummer 000 invoert komt er gewoon niets op de displays. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Graafschap »

Daniel schreef:Tussen al dat Veluwe-gebeuren zou je bijna die andere concessie die vandaag van vervoerder wisselde vergeten...
Afbeelding

...al heeft die als nadeel dat dit de enige bus was die in Zutphen aan te treffen was vandaag.
Die concessie wil je het liefst ook vergeten...

Gistermiddag was het plan om van Arnhem naar Doetinchem te geaan met de bus, maar lijn 27(Arnhem-Doetinchem) van 15:03 kwam maar niet, en die van 16:03 kwam ook niet.
Arriva maakt echt een goede indruk op mij, maar niet heus.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Frank »

Milco1995 schreef:Ik zie op http://www.ns.nl op de reisplanner dat alle treinen tussen Arnhem Zuid en Arnhem en andersom 6 minuten reistijd hebben, terwijl treinserie 3600 ri. Arnhem - Zwolle 8 minuten reistijd heeft. Op deze webcam: http://perroncam.breedbandarnhem.nl/view/index.shtml zie je op de voorgrond spoor 3, waar de IC 3600 en Sp 7600 naar Zutphen vertrekken, en de Syntus-stoppert naar Tiel, en ik zie dat IC 3600 hier diverse malen 2 minuten te vroeg binnen komt gereden, de IC 3600 die om 21:10 uur vertrekt naar Zwolle, kwam om 21:03 uur (!) al binnengereden: 3 minuten te vroeg.
Vroeger mocht 'ie over Nijmegen -> Arnhem nog een minuutje langer doen en kwam 'ie wel eens met -4 binnen. De s3600 heeft echt zoveel speling tussen Arnhem en Nijmegen. Met een beetje goede wil kun je zo een minuutje of 6, 7 goed maken als je de stop in Arnhem meeneemt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten