Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

Daniel schreef: De Valleilijn bussen rijden overigens nog gewoon met Veolia-logo's rond.
Er zijn nog heel veel logo's enz die vervangen moeten worden. In Ede zijn er aardig wat haltes met van die oude kaarten. Ook de borden waar de buslijnen opstaan moeten nog vervangen worden, daar staat nu nog BBA Veluwe op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daniel »

Vertrekstaten ook nog, in Amersfoort en Ede trof ik nog de oude exemplaren van Veolia.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

Daniel schreef:Vertrekstaten ook nog, in Amersfoort en Ede trof ik nog de oude exemplaren van Veolia.
Ja, die dingen bedoel ik. Die zegmaar in dat soort van kasje bij de halte hangen ( ben niet zo goed met OV termen :P )
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daelea »

Vandaag toevallig op station Ede-Wagenigen - rijden er ineens geen witte, maar blauwe bussen rond! (Nieuwe concessieverdeling was me een kléín beetje ontschoten (A) )

Als eerste: op de drie Valleilijn bussen die ik vandaag gezien heb stond keurig het logo van Syntus Gelderland op; ook reed er een met "Syntus Veluwe" op de monitoren, waar normaal "88 Wageningen" staat. Syntus is trots op hun concessie? :pos:

Ten tweede: is er een reden dat de lijnnummers veranderd zijn? Lijn 2 staat op de bussen als 302 - Rietkampen; lijn 3 als 303, etc.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

Thom69 schreef:Vandaag toevallig op station Ede-Wagenigen - rijden er ineens geen witte, maar blauwe bussen rond! (Nieuwe concessieverdeling was me een kléín beetje ontschoten (A) )

Als eerste: op de drie Valleilijn bussen die ik vandaag gezien heb stond keurig het logo van Syntus Gelderland op; ook reed er een met "Syntus Veluwe" op de monitoren, waar normaal "88 Wageningen" staat. Syntus is trots op hun concessie? :pos:

Ten tweede: is er een reden dat de lijnnummers veranderd zijn? Lijn 2 staat op de bussen als 302 - Rietkampen; lijn 3 als 303, etc.
Ja, dat viel me ook al op. Ik reed opeens in 302,303 en 304 ipv gewoon 2,3,4. Waarom weet ik eigenlijk niet, en in de bus zelf staat er gewoon 2,3 of 4. Alleen op de schermen die je vanaf buiten kan zien zeg maar, staat er 30- voor.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Zal wel iets met syntus zelf te maken hebben: lijn 91 wordt ook ineens 391, lijn 1 ineens 701, lijn 3: 703... Maar wel gewoon "lijn 10"
Bij twijfel: gebruik beton.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

MdJ schreef:Zal wel iets met syntus zelf te maken hebben: lijn 91 wordt ook ineens 391, lijn 1 ineens 701, lijn 3: 703... Maar wel gewoon "lijn 10"
Misschien moet het lijnnummer op dat LED bordje wel met 3 cijfers zijn :')
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daelea »

Lyntus schreef:
MdJ schreef:Zal wel iets met syntus zelf te maken hebben: lijn 91 wordt ook ineens 391, lijn 1 ineens 701, lijn 3: 703... Maar wel gewoon "lijn 10"
Misschien moet het lijnnummer op dat LED bordje wel met 3 cijfers zijn :')
Volgens mij rijdt lijn 85 wel nog met "85", of valt die dan weer net buiten de concessie Veluwe? (85: Ede-Veenendaal)
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Volgends een chauffeur uit Apeldoorn had het te maken met de software. En dat die nog per bus verschilde.
want bijv. lijn 43 was gewoon 43 maar 91 was 391. 10 was 10 maar 7 was 707.
Dit kon je ook zien doordat bij sommige bussen op het info scherm in de bus stond: Syntus Overijssel. Dat moet gelderland zijn natuurlijk. En bij sommige was dat ook zo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daniel »

Lijkt een beetje op systeemlijnnummers op de bussen... immers heb je zowel in Apeldoorn, Ede als Harderwijk een lijn 2 om maar wat te noemen. Dan is 't wel handig om 'm in de systemen apart te houden. (Hoewel dat voor lijn 91 natuurlijk niet opgaat)
Heb een foto uit Harderwijk gezien met 5xx-lijnnummers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

robinzes schreef:Volgends een chauffeur uit Apeldoorn had het te maken met de software. En dat die nog per bus verschilde.
want bijv. lijn 43 was gewoon 43 maar 91 was 391. 10 was 10 maar 7 was 707.
Dit kon je ook zien doordat bij sommige bussen op het info scherm in de bus stond: Syntus Overijssel. Dat moet gelderland zijn natuurlijk. En bij sommige was dat ook zo.
Ik heb vandaag ongeveer 6 ritten gemaakt in Ede met Syntus, overal stond wel gewoon netjes Syntus Gelderland, in Ede althans.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

Thom69 schreef:
Lyntus schreef:
MdJ schreef:Zal wel iets met syntus zelf te maken hebben: lijn 91 wordt ook ineens 391, lijn 1 ineens 701, lijn 3: 703... Maar wel gewoon "lijn 10"
Misschien moet het lijnnummer op dat LED bordje wel met 3 cijfers zijn :')
Volgens mij rijdt lijn 85 wel nog met "85", of valt die dan weer net buiten de concessie Veluwe? (85: Ede-Veenendaal)
Is wel concessie Veluwe. Misschien dat de software in die bus dan wel goed was o.i.d?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daniel »

Maar vast een voorproefje op 't reisverslagje dat er nog aan komt...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

Daniel schreef:Maar vast een voorproefje op 't reisverslagje dat er nog aan komt...
Afbeelding
In die bus heb ik ook gezeten vandaag, 4 keer. Mooie bus van binnen :). Ben benieuwd naar je reisverslag!
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Cookie »

Nou, het ging nog niet helemaal lekker vanavond/vannacht...

Lijn 88 (Valleilijn) naar Wageningen van 23.57 kwam lange tijd niet opdagen, pas een kwartier later kwam deze voorrijden (en wachten duurt best lang als het koud is). Er was intern iets mis gegaan met ritnummers ofzo, waardoor de chauffeur uiteindelijk maar een Valleilijnbus had gepakt die er over was.

Overigens erg vriendelijke chauffeur, die via de omroep ook netjes aangaf wat de oorzaak was van de vertraging :pos: .
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Hallo,

Syntus Achterhoek had 8 stuks 10-meter Amba's, 1481-1488.
De 1481 is afgevoerd na brand.
De 1482-1486 zijn nu 5301-5305 en bestemd voor de Veluwe.
De 1487 en 1488 zijn nu 2387 en 2388, behoren nog bij ZHO, zijn tijdelijk op de Veluwe, en gaan in de loop van volgend jaar naar Veolia Haaglanden voor gebruik in Delft.

De 1501-1526 worden 5101-5126.
Overspuiten van de 1500-en en 5301-5305 vind plaats door TSN in 2 maanden tijd.
Interieur wordt gelijk getrokken met de nieuwe wagens.
Tijdelijke zijn hiervoor extra 5 wagens uit de Volvo 1400 serie.

Er is nog een Citaro-G en een aantal Optare's niet afgeleverd, hiervoor zijn ook extra tijdelijke bussen.
Dit zijn ook Volvo 1400 serie.

Er is tijdeljk een Citaro-G in Ede, en de gehuurde XX 7800 blijft er ook nog even.
Hierdoor kunnen de MAN's worden aangepast met Syntus apperatuur.

De hoge lijnummers zijn inderdaad interne, en horen niet op de lijnfilm te staan.
Bustypes worden nog even redelijk lukraak op omlopen gezet.
Op korte termijn gaat de verkeersleiding dit gestructureerd per type 's nachts indelen, net als in de Achterhoek.

Aanloop fouten zijn er altijd, maar de spirit is goed en positief, we strijken alles zo spoedig mogelijk glad.

De Veluwelijn logo's mogen inderdaad niet op lijn 400 van de provincie.
Ik heb vandaag bij de concessiemanager een in mijn ogen elegante oplossing aangedragen.
De tijd zal het leren of dat tot iets concreets lijdt.

Groet, Michel
Laatst gewijzigd door Snorkel op ma 13 dec 2010, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Bastiaan »

Bedankt voor de opheldering. Wat mij betreft een slimme en prima korte termijn oplossing :pos:
Chauffeurs die ik sprak kwamen met het verhaal dat het nog beschermfolie was die er in de loop van de week door een speciale bestickeraar worden afgehaald, want lijn 400 was officieel ook gewoon onderdeel van de Veluwelijn. Volgens mij verzonnen ze het terplekke ;-)
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Lijn 400 heeft NIETS met de Veluwelijn te maken. Nadat ik de concessiemanager gisteren gemaild heb over de busruilingen, nog wat zaken, en mijn idee i.v.m. met het huidige Veluwelijn logo probleem ( elke week afplakken !! ), liep ik hem in Harderwijk even kort tegen het lijf. Heb hem kort even over lijn 400 gesproken, was zeer geinterresseerd en zou mijn mail lezen en er op terug komen, wanneer hij enigzins fastoenlijk tijd heeft om aan mail toe te komen. Dat kan in de aanloop fase natuurlijk wel even duren, er speelt nog zo veel wat veel meer prioriteit heeft, en hij will overal bovenop zitten, bij betrokken zijn en/of goed op de hoogte gehouden worden. Een meer dan goed en fijne nieuwe baas, is mijn stellige overtuiging. De nieuwe Syntus mensen bevallen me allemaal stuk voor stuk, hun houding, benadering van mensen, etc, allemaal top. Daar kunnen velen op de Veluwe nog wel wat van leren helaas.

De Eerste aanrijding tussen twee bussen helaas ook al een feit gisteren avond. Ik reed op lijn 101 richting Nijkerk op de busbaan bij het Triasplein in Harderwijk. Van tegen gestelde richting kwamen 2 bussen, lijn 3 en 101 er achter. De piramide zakte voor hen niet, en ik zei "als JULLIE even achteruit gaan, dan laat ik hem zakken. De voorste ch. in een Optare zette hem gelijk in z'n achteruit en gaf gas. Stopte dus abrupt, waarop over kort verkeer de derde ch. zei "das iets te ver'. Links achter op Optare schade aan linker achterlicht gebied, voorzijde van korte Amba ruit in elkaar. De korte Amba stond er duidelijk zichtbaar naar links versprongen achter, dus een fout van de Optare ch. Iedereen balen, relatief lichte schade's, bescahdidge ego's, vertragin, etc, maar de wereld draait nog. Optate was 5319, geen idee welke korte Amba, niet op delet in alle drukte, maar het was niet de 5303, die had ik zelf later.

Op mijn verzoek zijn op de Syntus boordcomputer de telefoonnummers toegevoegd om bij storingen rechtstreeks de piramide's omlaag te kunnen bellen, het zit er keurig in, en werkt ook, want we hadden het al regelmatig nodig gisteren. Aan wat inmeet zaken, gevoerde nummers en bestemmingen en werking van wat KAR punten zal nog best wat bijstelling nodig zijn, maar het gros klopt, en dat is al een prestatie op zich. Het is in totaal een zeer omvangrijk iets, zo'n maar concessie min of meer naadloos overpakken.


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ardan »

Had vrijdag nog een afscheidsrit willen maken in de Achterhoek, maar door allerlei andere bezigheden niet aan toegekomen. Heb zelf 10 jaar in de Achterhoek gewoond, maar ik ben wel blij dat Syntus met mij is meeverhuisd want het is echt mijn favoriete bedrijf. Ben er trots op dat ze zo groot hebben kunnen worden, en ik wens alle Veluwe-medewerkers die hier meelezen heel veel succes met de nieuwe concessie!
Op de Vaassense Kerstmarkt, waar ik gisteren met mijn vriend, mijn schoonmoeder en mijn schoongrootouders (of hoe noem je die) was, had Syntus ook een standje. Aangezien mijn vriend OV-gerelateerde dingen ook wel leuk vindt ( :D ) had ik ruim de gelegenheid kunnen nemen om foto's te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Interieur stadsbus. Merk op dat de plaatsen voor ouderen/zwangeren/en dergelijke in de 'andere' kleur zijn. Hier dus streek-blauw, terwijl in de streekbussen die stoelen stads-groen zijn.
Afbeelding
Vaassen Kerstmarkt staat (alternerend) zelfs in de EBS :lol: (kijk maar goed..)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Interieur streekbus. Zelfde kleur stoelen als in de Overijsselse equivalenten, maar dan een tintje fletser. Ook zijn de stoelen iets anders gevormd en zitten ze naar mijn idee wat harder.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

Aan het begin van mijn eerste rit van Syntus Gelderland heb ik een foto gemaakt van het interieur. Met mijn telefoon, dus de kwaliteit is niet al te hoog. Het is een stadsbus van Ede, lijn 2 om precies te zijn.
De resolutie is overigens wel heel hoog, dus om 'm te zien kun je beter even hieronder klikken.
http://tinyurl.com/syntusede
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lange_Dre »

Zo zie je maar weer, een stadsbus kan best goede kwaliteit stoelen hebben. Als je kijkt naar de stoelen op de stadsdienst van delft zoetermeer Rotterdam Amsterdam en den haag Groningen waarschijnlijk ook in meer plaatsen, is de kwaliteit van de stoelen bij Syntus vele male hoger. Zelfs hoger dan de streek bussen van veolia haaglanden.. Daar kunnen bijna alle vervoerders in Nederland veel vanleren door aftekijken bij Syntus.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Nou, het lijkt alsof in de amba's minder plaatsen zijn. Ook kun je niet fatsoenlijk achter de middendeur staan, omdat de stang daar ontbreekt en je dus daar niet kan vasthouden.

Van de lijnen 701, 702 etc zijn we vanaf, staat netjes "1" etc.

Verder is de indeling veranderd: D uitstaphalte (perron B) wordt nu bezet door lijn 7-Zuidbroek/8-9Anklaar/10Ugchelen/17Sprenkelaar, lijn 90/294 op perron E, lijn 102 op F, lijn 11/18 op H. Maar er komen nogsteeds bussen aan op perron B om de passagiers uit te laten stappen, waardoor er een behoorlijke file daar komt.

Verder heel veel vertragingen: lijn 1 reed regelmatig met +15 rond (en daardus het rondje Matenveld overliet aan lijn 2; vervolgens een nieuw rondje Gelre ziekenhuis en weer +15 oplopen...) Rond 16:30 waren de enige bussen die op tijd terug waren lijn 17 (doorgaand op lijn 5 Woudhuis) en lijn 2 naar Matenveld.

Regelmatig bussen zonder bestemming, "Extra Dienst", "0Geen Dienst", "sorry", "Besloten" of "Syntus Veluwe" op de display's zien staan.

Er zijn 4 volvo's in Apeldoorn; iig de 2116 en 1402 zijn aanwezig. Ook een paar baby-amba's.
Bij twijfel: gebruik beton.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

In Ede ging gisteren alles wel helemaal goed, voor zover ik heb gezien dan. Maar goed, het is dan ook niet makkelijk om zo'n concessie in een keer over te nemen, zoals hierboven al ergens stond. Ik ben in Ede in ieder geval heel erg tevreden met Syntus, net als vele andere reizigers.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door BR628 »

1e dag Syntus was bij mij een drama. 9:31 en 10:01 buslijn 100 hebben beide niet gereden vanuit Zwolle naar Elburg ev. Geef mij Veolia maar weer terug. Uiteraard wel elke 10 minuten een 18 meter op lijn 90, met 3 a 4 mensen erin. Way to go provincie :roll:
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

Hmm. Zo te zien verschilt het dus erg per stad. Ik heb echt niks aparts meegemaakt in Ede, alles reed op tijd...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten