OVer je reiservaringen in december 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7943
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Etienne »

De laatste weken komt het regelmatig voor dat een metro op de RandstadRail Erasmuslijn uitvalt, vertraging heeft of zelfs te vroeg rijdt zoner enige melding :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Ik zit nu in de nieuwe 3558 op lijn 59, een amba dus. Dit valt mij op:
- drie infoschermen, zoals in Amstelland dus
- gehandicaptenstoelen opgesteld als vierzits
- geen getinte ramen
- geen oplaadautomaat maar een afhaalautomaat

En de chauffeur lukt het niet om weg te rijden. Maar dat is maar een detail.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Na een rit met de citea 3491 op lijn 92 het volgende
- De bus had motorproblemen en kwam amper vooruit vanuit stilstand
- De stoelen zijn harder dan die in de groene amba's
- InfoXX werkte slecht. Scherm viel constant uit en haltes werden dubbel en veel te vroeg omgeroepen.

Slechte eerste kennismaking...

Oja, het stopgeluid is eh, opmerkelijk te noemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Caspar »

Lijn 92 in Zaandam?
ben80

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door ben80 »

Ik denk het wel!

Het stopgeluid is een -stukje- te hard :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Ja, lijn 59 en 92 in Zaandam.

Het stopgeluid is inderdaad vrij hard, maar dat is niet zo erg. Het geluid zelf is een soort gong of klok waar een flinke ram op wordt gegeven. Je moet het eigenlijk horen, is heel moeilijk uit te leggen. :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door iljitsch »

Deze foto van rangeerterrein Monstersestraat wilde ik jullie niet onthouden:

Afbeelding

En in Delft was mijn iPhone snel genoeg om een mooi plaatje van de OV-chiptram te schieten:

Afbeelding
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Justin »

Zoals eerder vemeld was trein t5116 ineens een DD-AR i.p.v. een SLT... juist... maar dat ding kwam met zo'n +8 aanzetten, en de CTA ontkende glashard dat dat ding op tijd was. De AV ging daarin ook mee, en er was ook geen omroep :(.

Een voordeel, nu ik de t12525 en t525 niet meer kon halen: ik kon nu gelukkig rechtstreeks van Rtd naar Amf met de t2827 zoals vanouds...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door MdJ »

Justin schreef: [...] ontkende glashard dat dat ding op tijd was [..]
Maar, dan issie toch vertraagd (wat dus dan klopt in het verhaal) :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Leek er zeer sterk op dat er vanmiddag iets aan de hand was met de sneltram in Utrecht... zelden zo'n drukke lijn 77 gehad vanaf de Europalaan naar het station. Was de laatste die er nog in mocht voordat het koersdisplay op "Sorry, bus is vol" ging.
Kwam op de Europalaan ook een Brabantliner tegen, kennelijk was de normale route daarvan gestremd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Stephan »

Er was een defecte tram, zag een melding daarvan op 9292ov.nl Er rijden alleen enkele pendeltrams. Geen idee welk deel van het traject.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Caspar »

Trein t4556 bestond uit 1x Virm4 ipv 8 bakken. Het was dus flink aanschuiven om te kunnen staan op de balkons en gangpaden. De HC riep om via de omroep installatie: meester, u kunt vertrekken, de HC is ook binnen gekomen. :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

@Stephan: Gezien de omrijdende Brabantliner zou ik zeggen een defecte tram middenop het Westplein :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Stephan »

Volgens een bericht op RTV Utrecht stond de tram ergens in Kanaleneiland. Wellicht bij het 24-oktoberplein dan.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Na een rit met de citea 3491 op lijn 92 het volgende
- De bus had motorproblemen en kwam amper vooruit vanuit stilstand
- De stoelen zijn harder dan die in de groene amba's
- InfoXX werkte slecht. Scherm viel constant uit en haltes werden dubbel en veel te vroeg omgeroepen.
Exact hetzelfde in de 3493 op lijn 92. Hierdoor ook geen aansluitingen op de schermen kunnen waarnemen op zowel Zaandam Station als Amsterdam CS. Chauffeuse vond die Citea overigens geen succes, het chauffeursdeurtje zit iedereen in de weg wanneer het open gaat haha.

Heb ook een ritje gedaan met lijn 284 vanaf de Joh. Huizingalaan tot Zaandam en op busstation De Vlinder in Zaandam werden we de aansluitende bussen getoond op het scherm :pos:.

Over het busstation Zaandam Station: het stond heeeeeel slecht aangegeven wáár wélke bus moet stoppen.... De chauffeurs wisten het zelf ook nauwelijks. De meesten gaven maar het advies in de wachtruimte te gaan staan en goed op te letten of je bus aan komt en waar die dan stopt. Er zijn geen bordjes voor in ieder geval.

Over de InfoXX:
- Op de bestaande lijnen wordt nog stééds de plaatsnaam voor elke halte omgeroepen, op de nieuwe lijn 284 gelukkig alleen bij de eerste/laatste halte in de betreffende gemeente.
- Op lijn 92 ontbreekt de omroep voor de nieuwe halte's die aangedaan worden (Buikslotermeerplein etc.), Amsterdam CS kon de InfoXX ook niet meer vinden? Op lijn 284 waren de nieuwe halte's in Amsterdam wel ingeprogrammeerd. Vreemde gewaarwoording tante Annie "Mercatorplein" en "Admiraal Helfrichstraat" bijvoorbeeld te horen zeggen. Ben onze Marc gewend.
- Op de displays van de bussen zijn bij een aantal lijnen de bestemmingsnaam van 'wijk' naar 'haltenaam' veranderd. Voorbeelden: Zaandam Kogerveld -> Zaandam Fonteinkruidweg (lijn 64) en Zaandam 't Kalf -> Zaandam Voorsterbeek (lijn 63).

Tot zover,
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door reisthijs »

iljitsch schreef:En in Delft was mijn iPhone snel genoeg om een mooi plaatje van de OV-chiptram te schieten:
In Utrecht rijdt sinds kort ook een sneltram in die kleuren rond. Ziet er alleen een beetje raar uit zo gekoppeld aan een groene...
Daniel schreef:Kwam op de Europalaan ook een Brabantliner tegen, kennelijk was de normale route daarvan gestremd.
De Brabantliner heeft sinds gisteren een nieuwe route door Utrecht (niet meer via het 24 oktoberplein), dus als je die op de Europalaan zag reed die juist de normale route.
Laatst gewijzigd door reisthijs op ma 13 dec 2010, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

De vraag is alleen wat die route dan is... 't enige wat te zien is is dat halte 24 Oktoberplein vervallen is. Daarvoor moest ik in de dienstregeling kijken, bij de wijzigingen zwijgt Veolia hier in alle talen over.

Ongetwijfeld zal het 24-Oktoberplein gemeden worden wegens de werkzaamheden daar, maar de vraag is dus of de officiële route via Europalaan - A12 - A2 is of dat die via Papendorp richting A2 gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door reisthijs »

Ik keek net uit het raam en zag een Brabantliner over de Europalaan voorbij rijden. Blijkbaar is dat dus de nieuwe route :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door mb90 »

Sinds gisteren rijdt er een Airportshuttle tussen metrostation Meijersplein en Rotterdam The Hague Airport. Dit wordt voorlopig met een 8-persoons Sprintertje gereden van RMC. Maar voor de bagage zit er een aanhanger aan de trekhaak :P :
Afbeelding

Bij lijn 141 tussen Rotterdam Kralingse Zoom en Dordrecht reed Arriva doordeweeks 2/3 van de ritten en Qbuzz 1/3. Qbuzz heeft per gisteren een nieuwe dienstregeling en Arriva handig genoeg pas per 2 januari 2011. De ritten van Qbuzz worden in de tussentijd door iemand anders gereden. Vanavond werd de rit van 19:52 uur vanaf de Kralingse Zoom naar Ridderkerk Sporthal Drievliet in ieder geval gereden door dit busje van Taxi Stam die de nodige vragen bij de passagiers opriep, want dit wel wat anders dan een Lion's City van Qbuzz...:
Afbeelding
Het is overigens wel te hopen dat men overdag iets anders inzet, anders past dat nooit. Woensdag ga ik even kijken wat er om 16:53 uur vanaf de Kralingse Zoom rijdt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

@reisthijs: Zijn ze er ruim op tijd bij, de bouw van de fly-over begint pas in februari 2010 lees ik net op de site van de gemeente Utrecht. Arriva zal dan ook wel zo gaan rijden, met een snel rekensommetje levert dat 44 bussen per uur per richting (da's dus elke 1,5 minuut een bus) over de Europalaan in de spits op. In combinatie met de verkeerslichtafstelling zal 't wel filerijden worden zo...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Raymond »

Daarom hebben de Brabantliners er ook maar gelijk 13 minuten rijtijd bijgekregen tussen Vianen en Utrecht en is het aantal bussen dat doorrijdt naar Utrecht verminderd. De 401 rijdt niet meer 4x per uur Utrecht - Breda, maar reizigers moeten 2x per uur overstappen in Sleeuwijk op lijn 400.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

iljitsch schreef:rangeerterrein Monstersestraat
Dat is nu wel weer een beetje overdreven he. :wink: Er ligt welgeteld 1 opstel/keerspoor naast de baan van lijn 11.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Raymond schreef:Daarom hebben de Brabantliners er ook maar gelijk 13 minuten rijtijd bijgekregen tussen Vianen en Utrecht
Niet bepaald overbodig ook gezien de situatie op het stukje A12: bus mag er op de vluchtstrook maar moet er om de haverklap weer vanaf omdat er dan een uitrit tussen zit. Schiet niet op in de spits op dat stukje, heb 't geregeld afgelegd met lijn 81 begin dit jaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen wederom een tramstoring in Utrecht (mag tenminste hopen dat het niet dezelfde defecte tram als gisteren was). Resulteerde weer in goed volle bussen... de 65 die ik had werd weer een gevalletje overvol, film werd onderweg op "999 Geen Dienst" gezet.
En dan was dat nog wel een korte rit (tot Nieuwegein Nijverheidsweg) die daarmee alleen nog relevant is voor de tramhaltes tot Westraven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Daniel schreef:de 65 die ik had werd weer een gevalletje overvol, film werd onderweg op "999 Geen Dienst" gezet.
De Van Hools van het GVU tonen dan nog weleens "Sorry bus is vol" :idea:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten