Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Lyntus »

Heb maar even mijn kaartje bijgewerkt :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Meltrain »

Sorry hoor, maar ik zie er dus totaal geen logica in dat Arriva de stoptreinen Meppel-Groningen/Leeuwarden rijdt en Connexxion de stoptrein Zwolle-Meppel. :? Trek de treinen van Arriva dan door naar Zwolle.
Verder maak je in Overijssel totaal geen vrienden door hen de IC-verbinding met West-Nederland te ontzeggen.
Tot slot is Utrecht - Rhenen en enorm stom eilandbedrijfje en zou ik dus gewoon door NS laten rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Ardan »

Meltrain schreef:Verder maak je in Overijssel totaal geen vrienden door hen de IC-verbinding met West-Nederland te ontzeggen
Nee :evil:
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Caspar »

Alkmaar- Amsterdam met overstap in Uitgeest :lol: Zullen veel mensen blij van worden.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Lyntus »

Ach nouja, ik heb er ook helemaal geen verstand van :lol:
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Lyntus »

Aanpassingen van hierboven staan erin, en een nieuwe treindienst van Connexxion genaamd 'Oostlijn'.

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

Rhenen maar eens op Kesteren aansluiten, wordt ook hoog tijd. En Veolia gewoon met wortel en tak het land uit schoppen :twisted:
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Lyntus »

Fles schreef:Rhenen maar eens op Kesteren aansluiten, wordt ook hoog tijd. En Veolia gewoon met wortel en tak het land uit schoppen :twisted:
Ach, Veolia rijd alleen onder de rivieren. Daar heeft niemand last van :twisted: :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Meltrain »

Ik zie trouwens nu pas dat je Connexxion wilt laten pendelen op Tiel - Geldermalsen. :shock:
Prima dat je die verbinding van NS wilt afhalen, maar geef het dan aan Arriva, die de stoptrein Dordrecht - Geldermalsen kan doortrekken naar Tiel. Vanaf 2013 kan er dan zelfs een sneltrein Dordrecht - Arnhem komen, welke alleen in Sliedrecht, Gorinchem, Leerdam, Geldermalsen, Tiel, Kesteren, Elst en Arnhem stopt. :D

De Oostlijn klinkt als een prima plan. :pos: :D

PS. Deventer, Almelo, Hengelo en Enschede missen nog steeds hun IC met West-Nderland. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

Ik denk niet dat de mensen in Zeeland blij zijn dat ze de laatste rechtstreekse verbinding met de randstad kwijtraken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door webguy »

van 0 naar 2 overstappen voor veel reizen naar Enschede te doen is een tikkeltje belachelijk...
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Lyntus »

Meltrain schreef:Ik zie trouwens nu pas dat je Connexxion wilt laten pendelen op Tiel - Geldermalsen. :shock:
Prima dat je die verbinding van NS wilt afhalen, maar geef het dan aan Arriva, die de stoptrein Dordrecht - Geldermalsen kan doortrekken naar Tiel. Vanaf 2013 kan er dan zelfs een sneltrein Dordrecht - Arnhem komen, welke alleen in Sliedrecht, Gorinchem, Leerdam, Geldermalsen, Tiel, Kesteren, Elst en Arnhem stopt. :D

De Oostlijn klinkt als een prima plan. :pos: :D

PS. Deventer, Almelo, Hengelo en Enschede missen nog steeds hun IC met West-Nderland. ;)
Ik heb weer een nieuw kaartje gemaakt. Hierin doet Arriva het traject Elst - Dordrecht onder de naam Betuwelijn. Ik heb verder wat regionale lijnen ook nog ingetekend, zullen niet allemaal precies kloppen maar het is wel duidelijk welke vervoerder er rijdt. Ik heb niet de lijnen van Groningen en Leeuwarden overgetekend, maar dat is ( en blijft, wat mij betreft ) allemaal Arriva.
Oh en ik heb een NS Intercity toegevoegd die gaat vanaf Utrecht naar Enschede via Deventer omdat er in Nijverdal ergens gestopt moet worden, lijkt me niet praktisch met een IC. Mensen van Zwolle naar Enschede moeten dan óf via Deventer óf een stoptrein nemen, en in Nijverdal de Syntus bus naar het andere station.

Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vanwaar de keus voor Arriva in Noord-Holland, aangezien het streekvervoer, op Waterland na, in de hele provincie door Connexxion wordt uitgevoerd?
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Lyntus »

ziggy schreef:Vanwaar de keus voor Arriva in Noord-Holland, aangezien het streekvervoer, op Waterland na, in de hele provincie door Connexxion wordt uitgevoerd?
Dat is een hele goede vraag. Ik heb voor Limburg gekeken naar het busvervoer, vandaar Veolia. In Gelderland heb ik Connexxoin gekozen ivm de Valleilijn en eventuele aansluitingen daarop, en natuurlijk Syntus die daar ook al een aantal trajecten doet. Ik heb in Noord-Holland eigenlijk automatisch gekozen voor Arriva, maar eigenlijk zonder reden.
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Rienstertje »

@ Lyntus
Hoe durf je mijn geliefde spoorlijn Ehv-Vl bij zo'n boutbedrijf als Faalolia (Veolia) te zetten :cry: :P
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Caspar »

Als Arriva ook naar Hoorn en Enkhuizen gaan rijden, dan kunnen ze in de spits mooi met 14 bakken GTW gaan rijden. Staat dat ongeveer gelijk aan 10 normale bakken qua lengte? Of een dubbeldeks GTW lijkt me ook wel wat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

Waarom wordt er maar steeds uitgegaan van de spoorkaart zoals hij nu is, en alleen gemiept over welk faalclubje op welk lijntje mag rijden? Waarom wordt het hele net niet gewoon topologisch op de schop genomen?

Dus:

1. Dat dode eindje bij Rhenen eruit. Dus: aansluiten op Kesteren.
2. Die absurde situatie in Den Haag is zooo 1860 :N Gv en Gvc allebei slopen, en een nieuw, ruim, groot station wat de naam Den Haag Centraal echt WAARD is, bouwen waar de lijnen elkaar nu kruisen.
3. Breda - Gorinchem - Utrecht nou eindelijk eens aanleggen.
4. Stichtse Lijntje opheffen, dat slaat ook nergens op
5. Enkhuizen - Lelystad doortrekken

Dat soort dingen allemaal *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Wubbo »

Nou, omdat Ardan dat graag wilde in zijn openingspost ;-)
Ardan schreef:Er zijn wel een aantal spelregels.
- Je mag alleen de HUIDIGE spoorweginfrastructuur gebruiken. Het openen van nieuwe spoorlijnen is dus niet toegestaan, met uitzondering van de reeds in aanleg zijnde Hanzelijn. Wél mag je spoorlijnen verdubbelen, verbouwen en/of elektrificeren.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Dexter »

@Fles: Ik vind juist dat we helemaal geen meter spoor meer zouden moeten opheffen, ongeacht of het trein- metro- of tramspoor is. We waren vandaag de dag maar wat blij geweest met wat we 'vroegah' allemaal hadden liggen aan spoor. En als je ziet hoeveel moeite, geld en tijd (en gezever van en geprotesteer van geitenwollensokkenactivisten en politici-van-lik-me-vestje) vraag ik me ernstig af of we ooit nog een inhaalslag kunnen maken. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Nou, omdat Ardan dat graag wilde in zijn openingspost ;-)
Ardan schreef:Er zijn wel een aantal spelregels.
- Je mag alleen de HUIDIGE spoorweginfrastructuur gebruiken. Het openen van nieuwe spoorlijnen is dus niet toegestaan, met uitzondering van de reeds in aanleg zijnde Hanzelijn. Wél mag je spoorlijnen verdubbelen, verbouwen en/of elektrificeren.
Oh. Dan vind ik het een stom spel :lol:
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Lyntus »

Fles schreef:Waarom wordt er maar steeds uitgegaan van de spoorkaart zoals hij nu is, en alleen gemiept over welk faalclubje op welk lijntje mag rijden? Waarom wordt het hele net niet gewoon topologisch op de schop genomen?

Dus:

1. Dat dode eindje bij Rhenen eruit. Dus: aansluiten op Kesteren.
2. Die absurde situatie in Den Haag is zooo 1860 :N Gv en Gvc allebei slopen, en een nieuw, ruim, groot station wat de naam Den Haag Centraal echt WAARD is, bouwen waar de lijnen elkaar nu kruisen.
3. Breda - Gorinchem - Utrecht nou eindelijk eens aanleggen.
4. Stichtse Lijntje opheffen, dat slaat ook nergens op
5. Enkhuizen - Lelystad doortrekken

Dat soort dingen allemaal *O*
Dat mag niet van de regeltjes :lol:
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Reiziger Delft »

Geen tijd om details uit te werken maar bij deze ook nog een wens van mij: ringlijn Intercity Utrecht - Delft - Utrecht. Heen via de boog bij Rotterdam, terug via de boog bij Den Haag HS. (andersom krijg je kruisende bewegingen) Geen verdere stops onderweg. Denk dat er met mij nog wat Delftenaren zijn die dit wel zien zitten. :D
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Lyntus »

Reiziger Delft schreef:Denk dat er met mij nog wat Delftenaren zijn die dit wel zien zitten. :D
Ja, of de NS dat ook wilt is een tweede :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

Utrecht - Delft - Utrecht zonder tussenstops. Yeah, right :')

Maak daar maar een IC - Utrecht - Gouda - Rotterdam Alexander - Schiedam Centrum - Delft - Den Haag HS - Gouda - Utrecht van :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Geert »

Kun je Schiedam Centrum gelijk weer hernoemen naar Schiedam/Rotterdam West om je het idee te geven dat je in Rotterdam stopt ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten