Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

-Lijn 5 loopt over in lijn 6, lijn 6 in 17, lijn 17 weer in 5. Daar reed vandaag ook syntus 1510 mee, ipv een groene.
-Op lijn 11 een streek-amba, de 5139.
-Lijn 231 (denk ik) met de 5302, op station Apeldoorn al zitvol...
-Op lijn 109 met volvo 2116 met alleen "sorry" op het display..
Bij twijfel: gebruik beton.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Freek »

Als ik twitter zo volgende en een studiegenoot hoorde lijkt Syntus rondom Apeldoorn met nog al wat opstart problemen te kampen. Bussen die geheel niet rijden of met een dikke +.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Veolia liet in het verleden ook wel een aantal ritten uitvallen. Dit heeft volgends mij voornamelijk met de strakke dienstregeling te maken. Vooral lijn 1,4,8 en 9 zijn vaak het slachtoffer. Syntus heeft deze dienstregeling zo overgenome. Syntus kenende zal hier dus ook wel snel verandering in komen. Zoals lijn 1 en 4 in elkaar laten overlopen bij het ziekenhuis tijdens de spitsuren. Op het traject Station - Ziekenhuis kan de dienstregeling zo iets ruimer worden gemaakt.

p.s Ik heb bij de stand van syntus afgelopen zondag bij kasteel cannenburg gratis een busboekje van de veluwe besteld.
Die word zelfs opgestuurd en het kost me niks. lijnnetkaarten lagen er genoeg in de stand.
Bart7329
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 21:39
Locatie: Apeldoorn

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Bart7329 »

Vandaag en gisteren voor mijn werk veel onderweg geweest (met de auto) in Apeldoorn e.o.
Veel bussen van de VeluweLijn rijden rond zonder bestemming in de display.
Onderweg van Apeldoorn naar Vaassen, zag ik in de halte display ZWOLLE terwijl daar Apeldoorn moet staan en aan de andere kant APELDOORN terwijl daar Zwolle moet staan. Draadje verkeerd aangesloten??

Op de halte display in Osseveld staat APELDOORN i.p.v. Berg en Bos of Station NS.

Mijn vriend ging vandaag met de 231 van Apeldoorn naar Arnhem v.v. met een gele SYNTUS bus, maar bij de op/afrit vanuit de Maten naar de A1 werkte de slagboom niet. Op de heenrit kon dit nog op afstand geregeld worden maar op de terugweg lukte dit niet en is de chauffeur maar doorgereden naar de afslag Apeldoorn Zuid.

Ik woon nog niet zo heel ang in Apeldoorn. Laatst kwam ik om iets voor 12 uur ('s nachts) met de één na laatste trein aan op het station. Vandaaruit wilde ik nog met de bus naar huis.. Vergeet het maar, de laatste bussen gaan om 23.45 uur weg van het station. Dit is toch onvoorstelbaar, Apeldoorn is notabene de 8e of 9e stad van Nederland en dan kun je 's avonds laat niet meer met de bus naar huis. Hoop dat Syntus hier wat aan kan doen. Misschein kunnen ze bus 18 opheffen, hier zit werkelijk nooit iemand in en deze bus rijdt dagelijks (ook op zondag) zijn rondjes.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

'Aanloopproblemen' Syntus Gelderland

Bericht door Ruben »

'Aanloopproblemen' Syntus Gelderland
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 00:38
Laatst bijgewerkt: dinsdag 14 december 2010 00:44


Het loopt nog allemaal niet even vlekkeloos bij vervoersmaatschappij Syntus, die sinds deze week het busvervoer op de Veluwe regelt. Op de nieuwe Veluwelijn gebeurden nog tal van dingen die een slechte reclame voor Syntus zijn.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ardan »

Om 15:27 kwam ik per trein aan in Apeldoorn. Het plan was om om 15:45 per lijn 294 naar Zwolle te gaan, dus er was nog tijd voor foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Een Achterhoekse bus naar het verre verre Amersfoort :D
(voor veel Achterhoekers is alles verder dan 'Annm' of 'Sutfn' ver)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Om 15:36 kwam er een aardgascitaro aanrijden langs het perron. De film toonde 'Geen dienst', maar aangezien de 294 bovenaan het bord boven het perron stond, nam ik plaats, samen met een flinke zooi tienerscholiertjes. Na de Markt gingen we echter rechtdoor (nog 6 minuten stilgestaan ivm wegwerkzaamheden :( ), erwij de 294 rechtsaf gaat. Bleek het dus de 90 te wezen.. vond het al zo raar dat we om 15:40 vertrokken. Even gebeld. 'Schat, ik ben wat later..'
Bij Transferium Horsthoek ben ik alsnog overgestapt op de 294. Had 20 minuten om rond te koekeloeren.
Afbeelding
Leuke posters ook. Gemaakt door groepen 8 van scholen in Hattem en Apeldoorn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Keurig op tijd, om 16:52 uur, kwam er een.... ouwe ingehuurde Citaro aanrijden.... die reed als versterking, de originele 294 reed rechtdoor over de snelweg. Deze bus zou wél op de Horsthoek stoppen. Ik was de enige passagier. 'Sorry, de verwarming doet het niet! Koud man! Mijn ballen vriezen er ongeveer af, zit al de hele dag in deze kutbus!' Het schijnt dat nog niet alle bussen er zijn, en ook nog niet alle chauffeurs. De bus kwam van een particulier bedrijf uit Barneveld (Pittelo of iets dergelijks, als ik het me goed herinner) en ook de chauffeur was ingehuurd. Ook oogde de bus nogal.. eeh.. apart..
Afbeelding
Uiteindelijk toch nog in Zwolle gekomen :)
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door STF »

Ik zie trouwens helemaal geen dagrijlampen op die nieuwe bussen zitten? (wel op de Mercedes Citaro's) Ze mogen weliswaar nog zonder dagrijlampen op kenteken worden gezet maar een beetje fabrikant loopt toch wel iets op de zaken vooruit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Dit zijn de laatste ambassadors met het oude front, nieuwe amba's krijgeen op de Citea lijkend front.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Om 15:27 kwam ik per trein aan in Apeldoorn. Het plan was om om 15:45 per lijn 294 naar Zwolle te gaan, dus er was nog tijd voor foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mja, zo kan ik het ook, een huisstijl maken :lol: Het is in ieder geval éénduidig in spuuglelijkheid :mrgreen:
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door les7 »

In Breda zag ik nog zeker drie Syntus Optares staan. Twee stonden binnen, ééntje stond buiten. Ook stond er een Volvo 7700 van Veolia (brabant), maar das niet zo gek, die dingen hebben ook onderhoud nodig. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Goed, dag twee:

-Op de Veluwelijn gaat er nog behoorlijk veel mis: als er 2 bussen waren die de bestemming goed op het display hadden, waren het er veel. Ook viel het een en ander uit en reden er amba's en volvo's op lijn 294. Of ze kregen er "Zwolle" op (ipv "Zwolle Busstation/NS [verspringend] Via Epe" of "Syntus Veluwe", "Geen Dienst" of gewoon niets...

Ook ging er even iets mis: de goede bus op de goede omloop was er niet. De "Bijsturing" was niet te bereiken "Ik ga gewoon rijden". Toen er ineens achteruitgereden moest worden omdat de bus voor ons lijn 294 was, maar geen chauffeur in zat kwam de aap uit de mouw "Hoe werkt dat, ik heb hiermee nog nooit gereden!"
-Baby-volvo's op lijn 10 (5301), lijn 104 (5304) en de 5305 reed met "sorry geen dienst" op de displays, met reizigers.

-Volvo';s op lijn 294 (1411, 1414), lijn 10 (1407 dacht ik) en de 1402 op lijn 5/6/17

-De 5012 heeft blijkbaar nog geen update gehad, reed met "709" op lijn 9 rond.

-Ook zijn er twee ex BBA, Ex Qbuzz witte citaro's gearriveerd: eentje reed blijkbaar op lijn 293, de andere stond BUITENDIENST op de buffer.
Bij twijfel: gebruik beton.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Ardan schreef: Keurig op tijd, om 16:52 uur, kwam er een.... ouwe ingehuurde Citaro aanrijden.... die reed als versterking, de originele 294 reed rechtdoor over de snelweg. Deze bus zou wél op de Horsthoek stoppen. Ik was de enige passagier. 'Sorry, de verwarming doet het niet! Koud man! Mijn ballen vriezen er ongeveer af, zit al de hele dag in deze kutbus!' Het schijnt dat nog niet alle bussen er zijn, en ook nog niet alle chauffeurs. De bus kwam van een particulier bedrijf uit Barneveld (Pittelo of iets dergelijks, als ik het me goed herinner) en ook de chauffeur was ingehuurd. Ook oogde de bus nogal.. eeh.. apart..
http://i930.photobucket.com/albums/ad14 ... M_0807.jpg
Uiteindelijk toch nog in Zwolle gekomen :)
Is trouwens een Ex-BBA/ Ex-Qbuzz-GD die daar tijdelijk reden. VAndaag stond er eentje op het busstation en eentje bij de garage, met op de achterzijde "293" op het display.
Bij twijfel: gebruik beton.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Apeldoorn is 13e in grootte in Nederland. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... dse_steden

Ja, er gaat nog van alles mis, maar wat wil je ook, start zo'n operatie maar eens foutloos op, naadloos aansluitend op het eindigende bedrijf, zonder de mogelijkheid om zoiets complex in de praktijk van te vooren testen.

Er wordt geheid hard aan gewerkt, en gelukkig zijn de meeste passagiers begripvol en zelfs nu al blij met de komst van Syntus. Of misschien eigenlijk wel met het vertrek van Veolia !!! :wink:


Vandaag de 10.35 90 naar Zwl met de 5260, 15 minuten vertaagd vertrek door een samenloop van omstandigheden, meermalig extra oponthoud onderweg, een afgekapte rit op Epe/Heerde Carpool met +30 en GEEN mopperende maar begripvolle en opbeurende passagiers, zelfs school jeugd op weg naar huis !!!!


Groet,
Michel van den Hof, Syntus Harderwijk.
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Klaasje »

Als aan het einde van de week alles voldoende goed werkt is dat eigenlijk al een pluim waard. Meestal is zo'n overgang niet echt goed voor de kwaliteit van het vervoer in de overgangsperiode.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Ach, zelfs een concessie die bij dezelfde vervoerder blijft gaat niet helemaal vlekkeloos over (zie Zaanstreek). Het is vervelend, maar niet iets waarvoor een bedrijf zich hoeft te schamen, als het maar niet extreme vormen aanneemt (Haaglanden).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Klaasje »

Bij dezelfde vervoerder vindt ik het weer wel knullig als het niet goed gaat. Je kan in principe de meeste systemen gewoon uittesten in de weken voor de nieuwe concessie. Wellicht is het verschil daarin te zien bij de overgang in (bijvoorbeeld) Almere vs. Zaanstreek. Bij Almere waren er alleen kleine aanloopproblemen door nieuwe routes maar aan de bussen werkte alles toch redelijk goed. Daar reden de bussen ook al een paar weken in dienst rond waardoor kinderziektes konden worden opgelost. Bij de zaanstreek is cxx ook gebleven net als in Almere maar is er gekozen voor een big-bang.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Geert »

Ik kan me herinneren (maar de lokalo's mogen me verbeteren als ik het fout heb) dat de overgang van Arriva naar QBuzz in Groningen/Drenthe redelijk vlekkeloos ging. En dat is ook best een grote concessie volgens mij. Het kan dus wel zonder problemen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daniel »

Geert schreef:En dat is ook best een grote concessie volgens mij.
Als ik me niet vergis zelfs de grootste concessie van Nederland. Maar daar valt ook niet heel erg goed te zeggen hoe de implementatie liep: in de eerste weken legde de sneeuwval het busvervoer zo goed als plat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Freek »

Heb ook geen grote misser over de Achterhoek gehoord, terwijl daar de boel ook zondag over is gegaan van Syntus naar Arriva. Kleine zaken kunnen, maar bestemmingen die niet in de computer staan lijkt me toch: A te voorkomen of B snel op te lossen.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Maik »

[zeurmodes] In de Achterhoek reden gisteren ook diverse bussen zonder lijnnummer/bestemming. [/zeurmodes]
Pommes.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ruben »

Geert schreef:Ik kan me herinneren (maar de lokalo's mogen me verbeteren als ik het fout heb) dat de overgang van Arriva naar QBuzz in Groningen/Drenthe redelijk vlekkeloos ging. En dat is ook best een grote concessie volgens mij. Het kan dus wel zonder problemen.
En van die concessie vind ik (toegegeven zonder de redenen te kennen) het dan wel weer knullig hoe men de OV-chipkaart gewoon niet implementeert.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lange_Dre »

Lang leve de ov-stripkaart! :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door webguy »

Leuk hoor, Optares op lijn 105 in de spits :) (zie ook afwijkingen in het materiaal-topic) Gaat goed Syntus. Vanmiddag eerste ritje met Syntus in Ede, ben benieuwd.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Lyntus »

webguy schreef:Leuk hoor, Optares op lijn 105 in de spits :) (zie ook afwijkingen in het materiaal-topic) Gaat goed Syntus. Vanmiddag eerste ritje met Syntus in Ede, ben benieuwd.
Op 12 december ging alles in Ede volgens mij wel goed, misschien zelfs wel 'perfect'. Tenminste, voor zover ik heb kunnen zien dan. Bussen reden allemaal op tijd en de bestemmingen enz. klopte ook gewoon op de schermen.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

robinzes schreef:Veolia liet in het verleden ook wel een aantal ritten uitvallen. Dit heeft volgends mij voornamelijk met de strakke dienstregeling te maken. Vooral lijn 1,4,8 en 9 zijn vaak het slachtoffer. Syntus heeft deze dienstregeling zo overgenome. Syntus kenende zal hier dus ook wel snel verandering in komen. Zoals lijn 1 en 4 in elkaar laten overlopen bij het ziekenhuis tijdens de spitsuren. Op het traject Station - Ziekenhuis kan de dienstregeling zo iets ruimer worden gemaakt.
Ik heb even een opsetje voor een lijn 1/4 overgang bij het ziekenhuis. Zie de link hieronder:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... ZmM5&hl=en
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten