Vinny schreef: en Zoetermeer wil perse geen treinverbinding
Correctie die willen en hebben ze al. En sterker nog zoetermeer wil er een nieuw station bij, station: BleiZo!
Vinny schreef: Ja dan kom je op een wangedrocht als Rampstadrail uit waar je de slechte eigenschappen van alle drie eerder genoemde systemen combineert tot een waardeloos OV concept waar de gemiddelde reiziger niet blij van wordt: meer overstappen, slechtere aansluitingen
Het liep in het begin de eerste jaren van Randstadrail slecht, maar nu zijn steeds reizigers meer tevrede met randstadrail. En je kan het geen waardeloos ov concept noemen, de aansluitingen zijn over het algemeen goed, en meer overstappen? nou nee. Vroeger in de sprinter tijd moest men vanuit zoetermeer eerst naar Leidsedam-voorburg reizen om daar over te stappen naar Rotterdam en omgekeerd het zelfde, er reden minder treinen per uur en was er veel criminaliteit waar de reizigers niet blij van werd. Men kon ook kiezen om vanaf Zoetermeer de bus naar Rotterdam te kiezen.
Daar tegen over staat nu:
Meer mogelijkheden per uur om met de metro en tram te reizen, snelere reistijd, eerder kunnen overstappen en niet meer dan 15 minuten wachten op een overstap naar Rotterdam, anders op een doordeweekse dag niet meer als 7,5 minuten op de tram wachten als je vanuit rotterdam kwam
Vinny schreef: de tram gaat maximaal 40 km/h
Klopt niet, in Den Haag rijd men max 55 km/h
Vinny schreef:Je wilt een verbetering van het OV product of je wilt het niet, en als je een verbetering wilt dan horen daar ook investeringen tegen over te staan.
Daar zit de kern van het problee, Haaglanden wil voor een dubbeltje eerste rangs zitten. En dat gaat niet.