Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Oud forumgebruiker

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zag net een Citea vertrekken vanaf Zaandam Station op lijn 92, ze worden dus ingezet nu!
En v andaag zijn de bestemmingen op de displays wel geupdated: zag een 69 met

Assendelft
-scroll- Station Saendelverlaan -scroll-

:(
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door VIRM »

Op 12 december moest en zou het busstation opengaan. Vanochtend heb ik dat letterlijk aan den lijve mogen ondervonden. :( Ze hadden het beter even een weekje later open mogen gooien zodat alles gewoon op orde was.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Meltrain »

ziggy schreef:Ik zag net een Citea vertrekken vanaf Zaandam Station op lijn 92, ze worden dus ingezet nu!
En v andaag zijn de bestemmingen op de displays wel geupdated: zag een 69 met

Assendelft
-scroll- Station Saendelverlaan -scroll-

:(
Dat die toevoeging er nog steeds bij moet zeg.
Na een jaar zou het toch wel logisch moeten zijn dat het nieuwe station Krommenie-Assendelft bedoeld wordt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het probleem is dat er ook nog bussen zijn met als eindpunt het oude station (hoe verzin je het he...)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Suus »

Na anderhalve week kunnen we het volgende constanteren

De 284 rijdt met rode bussen
De InfoXX problemen lijken voorlopig opgelost
Op het busstation van Zaandam zit nu een loket van Connexxion, voor zover ik weet is dat het enige Connexxion-only loket in Nederland
De Citea's worden volgens mij zo min mogelijk ingezet, je ziet bijna alleen maar rode Ambassadors rijden eigenlijk

Daarnaast is de indeling van de groene en de rode amba's niet hetzelfde. De stoelbekleding is natuurlijk anders, maar op de een of andere manier heeft men een extra rij stoelen in de rode amba's kunnen proppen, en ik heb geen idee hoe men daar voor elkaar heeft gekregen :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door tsov »

Heb je niet per ongeluk in een korte groene Amba gezeten, die zijn 2 meter korter en 'missen' dus een rij stoelen ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Suus »

Een bus die twee meter korter is mist maar één rij stoelen? Dan moet of de beenruimte zeer royaal zijn, of er klopt iets niet :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door tsov »

Volgens mij missen ze inderdaad twee rijen, één beneden, één boven. Dacht ik. Maar ik heb misschien 2x in zo'n ding gezeten.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door find_your_spot »

In die 15 meter Ambassadors lopen de stoelen van achter naar voren in 3 traps-ge-wijs af waardoor er op 2 niveau's lager nog zwevende stoelen zijn bij geplaatst.
For Your Railroad Adventures
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Milco »

15 meter Ambassadors? Die wil ik wel eens zien dan... :lol:
Je bedoelt zeker de 13,7 meter Citea's, neem ik aan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Suus »

Ik vind het toch knap dat je in zo'n kleine concessie 4 verschillende soorten bussen besteld kan krijgen die ook nog eens enthousiast door elkaar gehaald kunnen worden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Op het busstation van Zaandam zit nu een loket van Connexxion, voor zover ik weet is dat het enige Connexxion-only loket in Nederland
De Citea's worden volgens mij zo min mogelijk ingezet, je ziet bijna alleen maar rode Ambassadors rijden eigenlijk
Dat CXX-loket zit er al jaaaaren, nu inderdaad wel in het nieuwe gebouw. Voorheen in de gecombineerde chauffeurskantine. En de Citea's? Ik zie ze vrijwel dagelijks op de lijnen 91 en 92.

@ type busse: ik tel er 3? Of bedoel je de verschillende kleuren ook erbij? Op lijn 89 kunnen nu eenmaal en best 10-meter bussen rijden i.v.m. krappe straten. Sinds 2000 rijden al 10-meterbussen op die lijn.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door MdJ »

12 meter, groen (1)
12 meter, rood (2)
13,7 meter, rood (3)
10 meter, groen (4).
(welke nummers hebben die 10-meterts eigelijk? :))
Bij twijfel: gebruik beton.
Oud forumgebruiker

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Oud forumgebruiker »

Een andere kleur is toch geen ander type :P

3485-3489 deze nummers krijgen de groene 10 meter Ambassadors
3490-3499 deze nummers krijgen de Citea's
3550-3563 deze nummers krijgen de groene 12 meter Ambassadors
3564-3596 deze nummers krijgen de Ambassadors met MRA look.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door willy84 »

Huh? Hoeveel wagens telt die concessie eigenlijk? -o-
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Daniel »

60 dus, als je de nummertjes even optelt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Milco »

Eh, ik tel er 62, Daniël! :p
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Daniel »

Rekenfoutje realiseer ik me nu... met 3499 - 3485 tel je de eerste van die serie niet mee natuurlijk :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Suus »

De Regioraad heeft besloten dat de haltes op de Kadoelenweg die zijn opgeheven weer bediend moeten worden. Aan het Dagelijks Bestuur en Connexxion de taak om hiervoor een oplossing te vinden. In maart weten we meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Oud forumgebruiker »

Als mensen willen weten wat er met de oude wagens is gebeurd, zover voor mij bekend:

1812: IJsselmond
1814: IJsselmond
8388: Leeuwarden
8393: Almere
8405: Krimpen a/d IJssel
8406: Leidschendam
8683: Gouda
9101: Almere
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op zo 09 jan 2011, 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Suus »

Had die 8683 nu een beeldscherm? Neem aan van niet, anders zou het de eerste Amba met beeldscherm in plaats van een lichtkrant zijn van Gouda :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, dat heeft die wel. Beetje aparte redenatie ook... "neem aan van niet, want dan is het de eerste"?? :wink:
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door VIRM »

Een aantal ontwikkelingen in de concessie Zaanstreek:

1. Het nieuwe busstation van Zaandam houdt de gemoederen nog steeds bezig. Zo nu en dan verschijnen e artikelen in het Noordhollands Dagblad (regiokatern Dagblad Zaanstreek) over defecte liften en roltrappen bij het busstation en omgeving. De Spits-uitdeler heeft al een petitie aangeboden aan de wethouder, die er beloofde werk van te maken. Oftewel: er gaat vast niks gebeuren.

2. De bezuinigingen in de Zaanstreek op het OV bedragen zo'n 10%, waarvan Connexxion al afgelopen zomer een deel heeft doorgevoerd. Ook wordt bij de aankomende dienstregeling de rijtijden aangepast, waardoor er zo'n 2-6 minuten tijdswinst kan ontstaan voor reizigers.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... r-Zaanstad

3. Er is geen apart topic over aangemaakt, dus hierbij een overzicht van de veranderingen van de concessie Zaanstreek voor dienstregeling 2012.
- Lijn 56: Deze lijn zal voortaan onder lijnnummer 456 gereden worden, en is voortaan een buurtbus. Daarnaast wordt de in 2011 gereden omleidingsroute, de definitieve route in de dienstregeling van 2012. Zie ook onderstaand nieuwsartikel.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... -te-runnen.
- Lijn 57: Deze lijn vervalt. Reizigers kunnen voortaan gebruikmaken van de lijnen 63, 391, 395 of 398.
- Lijn 58: Deze route wordt voortaan onder het lijnnummer 65 gereden. Tevens vervalt het traject tussen busstation De Vlinder en de Achtersluispolder.
- Lijn 59: Deze lijn rijdt doordeweeks niet meer na 19:00 uur en in het weekend niet meer na 18:00 uur.
- Lijn 63: Deze lijn krijgt in Saendelft een nieuwe halte erbij: Marathon.
- Lijn 68: Deze lijn vervalt. Reizigers kunnen voortaan gebruikmaken van lijn 63.
- Lijn 69: Deze lijn rijdt op koopavond minder ritten, terwijl er op zondag juist extra ritten bijkomen. Daarnaast wordt deze lijn te Assendelft aan lijn 63 gekoppeld, waardoor er een soort ringlijn ontstaat.
Lijn 85: Deze lijn rijdt voortaan onder het lijnnummer 395. Daarnaast worden er in de zomer- en kerstvakantie minder ritten gereden.
- Lijn 89: De ritten die naar de Samsonweg rijden, stoppen in Noorderveld bij een nieuwe halte: Vlasbomweg.
- Lijn 91: Deze lijn rijdt voortaan onder het lijnnummer 391. Daarnaast worden er in de zomer- en kerstvakantie minder ritten gereden.
- Lijn 92: Deze lijn rijdt voortaan onder het lijnnummer 392. Daarnaast worden er in de zomer- en kerstvakantie minder ritten gereden.
- Lijn 94: Deze lijn rijdt voortaan onder het lijnnummer 394. Daarnaast worden er in de zomer- en kerstvakantie minder ritten gereden.
- Lijn 284: Deze lijn rijdt voortaan onder het lijnnummer 398. Daarnaast worden er in de zomer- en kerstvakantie minder ritten gereden.
- Lijn N61: Deze rijdt donderdagnacht t/m zaterdagnacht 1x.uur.
- Lijn N62: Deze rijdt op zaterdagnacht 1x/uur.
- Lijn N63: Deze rijdt op zaterdagnacht 1x/uur.
- Lijn N92: Deze lijn rijdt op donderdagnacht en vrijdagnacht 1x/uur, zaterdagnacht 2x/uur.
Wegens gebrek aan passagiers zijn de doordeweekse diensten van deze lijn eerder dit jaar (helaas) geschrapt.
- Lijn N94: Deze lijn rijdt donderdagnacht t/m zaterdagnacht 1x/uur.
Bron: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... treek_2012
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Suus »

De plannen die van de zomer als concept zijn ingediend zijn kortom bijna integraal doorgegaan:
Lijn 56 moet z.s.m. een buurtbus worden
Lijn 57 wordt opgeheven
Lijn 58 wordt ingekort tot de Vlinder
Lijn 59 rijdt niet meer 's avonds
Lijn 68 wordt opgeheven
Lijn 69 krijgt bezuinigingen op de Shophopper (wat dat ook moge zijn)
Lijn 70 zal er niet komen. Dat zou de nieuwe recreatielijn worden
Lijn 85 gaat minder vaak rijden
Lijn 89 "dreigt" verder uitgekleed te worden
Lijn 284 krijgt minder ritten en zal niet gekoppeld worden aan lijn 195 zoals het plan was.
Alleen het nachtnet in de nacht van donderdag op vrijdag is niet geschrapt, dat was eerder wel de bedoeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Meltrain »

Maar de P+R Wormerland is vanaf 12 december in het weekend dus verstoken van OV als ik het goed begrijp?
Of gaat 91 391 een extra rondje rijden (zoals voor Drgl 2011 tijdens de spits al gebeurde)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten