OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Suus »

Oei oei oei, als de Provincie Zuid-Holland nu maar geen boete gaat geven omdat er een trein met toilet is ingezet in de s9500 :mrgreen:

Even serieus, een losse Plan V is helemaal geen probleem daar, er rijden normaal losse SGM-II en die zitten op zondag alles behalve vol, zeker sinds de invoering van de halfuursdienst op zondag, daarvoor kreeg je een A32 al amper vol op zondag :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door webguy »

Daniel schreef:In Ede rijden volgens de dienstregeling op zondag 8-persoonsbusjes op de stadsdienst. Nooit geweten dat je ook 8-persoons Citaro's hebt, want die reden er dus in werkelijkheid :P
Ik neem aan op lijnen 5 en 6? Bij Veolia stond er in de dienstregeling al twee jaar 'rijdt met 8-persoonsbus', maar later is dat weer teruggedraaid en reden doordeweekse ritten iig met een normale bus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Daniel »

Nee op alle stadslijnen staan er "KB" voetnoten boven alle ritten op zondag en dat zou inzet van een 8-persoonsbus moeten betekenen. Maandag t/m zaterdag overdag rijden er wel normale bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Suus »

Veolia reed op zondag lijn 2 ook gewoon met Citaro's in Ede. Ik snap wel dat ze kleine busjes in willen zetten, er zit niemand in namelijk, maar het gaat om het idee natuurlijk (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door kliko »

Vanochtend i.v.m. bezoek polikliniek met de 176 van Haarlem naar Amsterdam. Zelf stond ik in een "normale" Amstel- en Meerlanden MAN. Onderweg zeker 4 Volvo's 7700 "Provincie Utrecht" tegengekomen. Ook nog een Mercedes op de 176 en op lijn 175 een Amba.

Op lijn 680 (Halfweg - Heemstede) reden 2 Amstel- en Meerlanden MAN's ipv een gelede TCR Mercedes.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nou ik meld het vandaag één keer en daarna nooit weer omdat ikw eet dat het nog héééééél vaak voor gaat komen: Er reed een groene Ambassador op lijn 94 te Zaandam station. Op lijn 63 reed daarentegen een rode...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door tsov »

Blijkbaar hoort in de rit op de s2200 waarin ik nu zity (v Asd 14:10) geen losse VIRM-VI te zitten. Volgens de CTA blijft namelijk het achterste deel in Dordrecht achter...
In de s5400 die om 14:14 uit Amsterdam vertrekt stond trouwens een setje Plan V's klaar, de voorste was de 929.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Caspar »

Trein t4556 zal weer met een losse Virm4 gereden worden als er onderweg in Amersfoort niets bijgeplaatst zal worden. (wat volgens mij nooit gebeurt) Weer lekker knus met staanplaatsen in de gangpaden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Wubbo »

Ik zag in Den Haag een VIRM vertrekken in een s6300 en een setje van 3x plan V in een s19800. Voor een s3400 stonden 2 Sprinter-tweetjes klaar. In een s7400 in Utrecht zag ik ook SGM. En verder stond er nog een VIRM in de weg te staan op spoor 6 in Den Haag, geen idee wat die deed.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Klaasje »

kliko schreef:Onderweg zeker 4 Volvo's 7700 "Provincie Utrecht" tegengekomen. Ook nog een Mercedes op de 176 en op lijn 175 een Amba.
Een 8700 zeker..?
ziggy schreef:Nou ik meld het vandaag één keer en daarna nooit weer omdat ikw eet dat het nog héééééél vaak voor gaat komen: Er reed een groene Ambassador op lijn 94 te Zaandam station. Op lijn 63 reed daarentegen een rode...
In het begin is het vooral wennen.. na een tijdje komt het echt minder vaak voor. Zelfs in Almere is het gelukt. (op een paar vooraf aanwijsbare ritten na dan..)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:En verder stond er nog een VIRM in de weg te staan op spoor 6 in Den Haag, geen idee wat die deed.
Centraal, Hollands Spoor of Laan van NOI, d'r zijn nogal wat keuzemogelijkheden voor een spoor 6 in Den Haag :wink:

Aannemende dat het Centraal was... d'r is ergens een NoordOost met IRM die een stel in Gvc achterlaat wat dan in de avondspits weer mee terug gaat, wellicht kwam 't daarvandaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Wubbo »

Uhm ja, Centraal dus :-) Had 'm niet eerder gezien op dat tijdstip, maar misschien is het nieuw met de nieuwe dienst. In ieder geval staat ie goed in de weg daar, vooraan instappen is in Den Haag Centraal nooit erg klantvriendelijk geweest ;-)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Dexter »

Het is daar in ieder geval wel makkelijker aan te duiden wat voor en achter is. In tegenstelling tot sporen met een a- en b-zijde, spreken ze daar over vooraan of aan de hal-zijde.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door webguy »

Het gaat goed met Syntus Veluwe... Zag vandaag op lijn 105 Arnhem - Barneveld centrum een Optare rijden. Leuk bedacht, maar in Arnhem waren er al staanplaatsen en zat 'ie bomvol. Op een streeklijn niet bepaald leuk... Waarom geen Citaro?
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door erjeebee »

webguy schreef:
Daniel schreef:In Ede rijden volgens de dienstregeling op zondag 8-persoonsbusjes op de stadsdienst. Nooit geweten dat je ook 8-persoons Citaro's hebt, want die reden er dus in werkelijkheid :P
Ik neem aan op lijnen 5 en 6? Bij Veolia stond er in de dienstregeling al twee jaar 'rijdt met 8-persoonsbus', maar later is dat weer teruggedraaid en reden doordeweekse ritten iig met een normale bus.
Daniel schreef:Nee op alle stadslijnen staan er "KB" voetnoten boven alle ritten op zondag en dat zou inzet van een 8-persoonsbus moeten betekenen. Maandag t/m zaterdag overdag rijden er wel normale bussen.
Bee schreef:Veolia reed op zondag lijn 2 ook gewoon met Citaro's in Ede. Ik snap wel dat ze kleine busjes in willen zetten, er zit niemand in namelijk, maar het gaat om het idee natuurlijk (A)
Ik heb begrepen (zit zelf in het buitenland) dat ze zondag de hele stadsdienst met grote bussen reden.
Niet zo'n gek idee als het gratis meeliften is. Kans is dan natuurlijk aanwezig dat er wat meer mensen mee gaan dan anders.
Overigens, ik zit zondag best wel eens in lijn 2 en ik ben zelden de enige.

Maar goed: overmorgen is het koopavond.. ik ben benieuwd wat ze gaan inzetten op de "KB" ritten tussen 19:30 en 21:30
:)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Suus »

Ik zie ze op zondag wel eens passeren vanuit het appartement van mijn oma (die woont tegenover CineMac), maar echt gevuld kan je de bussen niet noemen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door erjeebee »

Bee schreef:Ik zie ze op zondag wel eens passeren vanuit het appartement van mijn oma (die woont tegenover CineMac), maar echt gevuld kan je de bussen niet noemen :wink:
Klopt, dus "KB" is prima voor zondag :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Wubbo »

Vanochtend, rond 06.50 op Den Haag Centraal:
- 3x plan V in de s5100
- Een DDAR in de aankomende NoordOost
- Een DDAR in de aankomende s19800 (kerend op s9800 volgens mij, of ze moeten raar gerommeld hebben)

En onderweg nog een s19800 met Mat '64 en een s9800 met ICM. Tijd voor de kerstdagen, dan heeft NS weer eens tijd om materieel bij te sturen ;-)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Milco »

Vanmorgen zag ik in Almere een Mercedes-Benz Citaro G rijden in kleuren van Voorne-Putten. Weet iemand welke bus dit is? Ik weet niet of hij buiten dienst was of dat hij op lijn 1 reed.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Daniel »

Rond 17.20 uur vertrok een Optare als lijn 103 naar Nijkerk van station Amersfoort, heb ik die dingen ook 'n keer in het wild gezien. Geen problemen met het reizigersaanbod hier: d'r stapte niemand in :wink:
Overigens trok het busje nogal wat bekijks van de wachtende reizigers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Stefan »

Ik zag vanochtend rond 11.50u de RET 824 aan komen als lijn 70 op Zuidplein.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Daniel »

Ik had nog meer afwijkend materieel in de aanbieding (te Utrecht)...
- t17459 met 3x Plan V i.p.v. SLT
- t9861 met DDAR i.p.v. SLT
- t2856 met IRM i.p.v. ICM
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Klaasje »

Milco1995 schreef:Vanmorgen zag ik in Almere een Mercedes-Benz Citaro G rijden in kleuren van Voorne-Putten. Weet iemand welke bus dit is? Ik weet niet of hij buiten dienst was of dat hij op lijn 1 reed.
zojuist vanuit de 152 gezien op lijn 1 ri Haven. Het si de 9143. Hij zal rond 7:35 langs je huis zijn gereden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Suus »

Je hebt allemaal overbodige gelede bussen in de Zaanstreek, en wat doen ze: Een bus uit Voorne-Putten naar Almere sturen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #6

Bericht door Stefan »

Als ik het goed begrepen heb gaan de oudere Citaro G's van Voorne-Putten naar Almere en die van Zaandam komen dan richting Voorne-Putten. Althans, zoiets had ik begrepen. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten