OVer je reiservaringen in december 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Die kunnen nog 30 jaar mee hoor, de Stadtbahn-B wagens van Keulen moeten ook nog 30 jaar mee :twisted:

En die deuren worden inderdaad centraal gesloten. Er wordt in de tram dan ook nog een bandje Niet-meer-instap-pen afgespeeld :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Meltrain »

Heeft er nog iemand behoefte aan een vertrekstaat van Rlb uit Drgl 2010? :P
Je kunt hem gratis ophalen (als iemand anders dat nog niet gedaan heeft):
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door les7 »

Het was weer zover! (A)

De t4040 bestaande uit 2x SLT-IV stopte bij het bordje 8. *O*
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door iljitsch »

Dexter schreef:Ik snap trouwens niet hoe die Map Brouwer kan zeggen dat afgeleefde trams van 30 jaar oud nog heel lang mee kunnen.
Ga eens naar San Francisco...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door MdJ »

Citaro 5208 op lijn 293 vanochtend. Dat is behoorlijk uit de buurt van Ede.

De 5279 (veluwelijn-citaro) vertoont zijn kunsten op de Valeilijn, overigens zonder stickers met "Veluwelijn" of "Valeilijn". Geen afplakacties zoals voor lijn 400, maar hebben er nooit opgezeten.

De 5211 op een invaldienstje op lijn 1 (rondje Matenveld), omdat de oorspronkelijke lijn 1 meer dan +15 had (kwam zelfs na lijn 2/4 op het station binnen)

Lijn 102 keert op zichzelf op het station van Apeldoorn in 4 minuten. Plus de omleiding via de Jachtlaan/Apenheul/J.C.Wilslaan redt die dat dus niet. De 5304 zat ook op lijn 102, maar daar was met geen mogelijkheid een ritnummer in te toetsen... Dus bleef rondrijden met "Sorry, Geen Dienst"

Van dezelfde chauffeur te horen gekregen dat hij een aardgas-gelede-citaro in Amersfoort voorbij kwam. Dat is... Behoorlijk uit de buurt.

De 5307(dat is een optare) op lijn 112 waarbij het "systeem"volledig plat lag. OV-chip, Display en de chauffeur wist de route niet/nooit gereden. Met hulp van enige reizigers kon er puncktlich gearriveerd worden op station Wittenberg Centaal Station.
Bij twijfel: gebruik beton.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daelea »

Ik weet niet wat er allemaal aan de hand was, maar het ging weer eens niet zoals gepland op Ed..

Wisselstoring Ed - Ut rond half 6, dus geen treinen daartussen.
Op Ed stonden twee treinen stil, op spoor 3 & 4, met op de cta van spoor 4 "Intercity Nijmegen" en op die van spoor 3 "Let op omroepbericht",
Op de monitor bij de ingang van het station stond achter alle treinen naar Nijmegen "Rijdt vandaag niet",
allebei de VIRM-stellen stonden met de voorkant naar Ah gericht (rode lampen aan de trapkant), met op spoor 3 de deuren open, en op spoor 4 de deuren dicht
Er werd netjes omgeroepen dat er een wisselstoring was, dus geen treinen Ed -> Ut, en dat er op spoor 3 (normaal Ed -> Ut) een extra intercity naar Ah stond.

Na ongeveer vijf minuten op het perron gestaan te hebben, werd er weer omgeroepen dat "de Intercity naar Klp, Db en Ut over ongeveer vijf minuten" zou vertrekken. Iedereen in de Intercity op spoor 3 (die eerst naar Ahzou gaan) kwam uit de trein, en liep naar spoor 4. Uiteindelijk vertrok de VIRM van spoor 3 ... Richting Ah, met reizigers naar Klp, Db, Ut, Asd en Hdr.
Op de cta op spoor 4 kwam te staan: "Intercity Nijmegen, vertraging +- 10 minuten", en de deuren gingen open.
Uitéindelijk kwam de langverwachte trein richting Ut aan, eigenlijk de s3100, die gewijzigd werd in de s3000 van een kwartier later.

Redelijk vermakelijk om de chaos te zien, wel heeel blij dat ikzelf vandaag niet met de trein moest.. (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Treinen zijn niet gemaakt voor kerstpakketten... kreeg het in de breedte niet door de coupédeur :P Bij het instappen ook nog een ongelukkige situatie. Ik dacht, ik loop met zo'n grote doos laat de reizigers naast mij maar eerst instappen. Degenen die naast me stonden dachten juist: hij loopt met zo'n grote doos, laat hem maar eerst instappen. Dat schiet niet op natuurlijk :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Dan heb je wel een asociaal grote doos van je baas gekregen. Wij bij NS moeten het al een paar jaar doen met een internetbon, je krijgt dan alleen een boekje in je handen gedrukt. -o- (Maar er staan wel veel leuke dingen in.) *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Och, ik had vandaag het Comité ter herinvoering van het kerstpakket aan de balie op mijn werk, die proberen al 5 jaar het kerstpakket zoals dat door Balkenende II was wegbezuinigd weer terug te krijgen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

@Dexter: Even opgemeten: breedste zijde is een halve meter :wink: Daar komen natuurlijk nog m'n armen bij die de doos vasthouden. Hoe breed is de smalste coupédeur van ICM eigenlijk, want heb natuurlijk niet letterlijk vast gestaan... iets kan ook voor 't gevoel niet passen :wink:

Volgens mij heb ik een keer een nog grotere doos gehad (dit jaar was 'ie vooral zwaar) en toen kreeg ik op Rotterdam Centraal de vraag van een machinist of ik wilde ruilen :mrgreen: Die doos kreeg ik toen nog net door de klapdeur in een IRM heen, die is immers weer 'n stukje smaller.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Caspar »

Ik ben eens de reisplanner van Google aan het proberen, maar er vallen me een paar dingen op. Je kan niet invullen van: Hoorn station NS naar Leeuwarden station NS. Dan krijg je weer zo'n hatelijke lijst met allerlei andere opties: Bedoelde u soms Den Hoorn...? Verder geeft die planner geen vertreksporen, halteperrons, of tarieven aan :(
Wat ie wel doet, is alleen Hoorn- Heerlen invullen. Ik dacht dus dat je het voluit moest schrijven, daar ga ik al als semi-digibeet. Echter, nu zie ik als ik alleen de plaatsnaam invul dat ie me dan 6 minuten laat lopen naar station NS en bij aankomst 14 minuten laat lopen naar Leeuwarden. Dat is dus ook niet goed...

Google Maps vind dit namelijk mijn beginpunt als ik alleen Hoorn intyp:

Afbeelding

Ook had ik paar dagen terug een reisadvies met overstap in Sittard naar Heerlen vanuit de Randstad, waarbij de trein alleen maar omnummert in Sittard, en je dus helemaal niet hoeft over te stappen. Blijkbaar hebben ze er dat nu uitgehaald.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Marc »

Op de Spoorweglaan in Maastricht kwam ik de lijnen 1, 3, 6 en 10 tegen die normaal via de Wilhelminasingel rijden, waarschijnlijk was die dus afgesloten. Leuk dat je nergens informatie krijgt, het zou handig zijn als actuele stremmingen worden gemeld op de site van Veolia (de informatievoorziening door bijvoorbeeld werkzaamheden is al hopeloos geworden, eerder stond nog een PDF op de site met informatie)...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Het regent al 2 dagen lang vertragingen tijdens de ochtendspits, vooral de t2116 die al een paar dagen achter elkaar vertraagd uit Zeeland komt valt daarbij op.

Vandaag ook zo en ik kan jullie een mooi voorbeeld geven hoe vertragingen als een sneeuwbaleffect doorwerken.

Vanmorgen reed ik met de s5100 (een SLT VI) weg uit Odb, het was tot dan toe een probleemloze rit geweest. Vlak voor Rsd loopt ineens vanuit het niets *POEFFF* de treinleiding leeg. Het scherm gaf een A-storing (hoogste categorie veiligheidsstoring) en er gingen allerlei alarmbellen af in de cabine. Het bleek een dodemanstoring te zijn, waardoor de dodeman niet meer te bedienen was. Ik probeerde het stel te resetten, maar dat lukt niet en toen moest ik de dodeman overbruggen om van de baan af te kunnen komen. In Rsd lichtte ik het LBM (de storingsdienst) en de machinist die me kwam aflossen in. Omdat een SLT 1 dodemansinstallatie voor beide cabines heeft, ontstonden er ook problemen na het ombouwen en kwam de trein niet weg. Inmiddels was er een storingsmonteur ter plaatse en de trein werd opgeheven.

Doordat ik later binnen was, kon de (toch al vertraagde) s9200 ook Rsd niet binnenkomen. De s2100 moest daar weer op wachten omdat alle andere sporen bezet waren. Om de reizigers voor de opgeheven s5100 te compenseren, is besloten om de s2100 als stopper te laten rijden tussen Rsd en Ddr. Deze vertrok al met +5 en kwam in Ddr aan met +15. Ik moest vanuit Ddr de s2200 rijden en was door het stopperen van de s2100 te laat bij mijn trein en ik vertrok met +10. Omdat de hc van de in Ddr startende s5000 ook met die s2100 uit Rsd moest komen, vertrok ook die weer met +10.

En dan moet het nog gaan sneeuwen... -o-
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Wubbo »

Zo zie je ook hoe ingewikkeld de personeelsomloop is. Als je met een HC en een mcn uit een trein komt en samen overstapt op een andere trein heb je in ieder geval maar een trein de vertraging in in plaats van 2, zonder dat je wezenlijk ingrijpt in het werkpakket van beide groepen. Ik snap niet dat de personeelsplanning daar niet meer op gebaseerd is.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Omdat een SLT 1 dodemansinstallatie voor beide cabines heeft,
Het moest wel ECHT op een goedkopertje, is het niet? :?
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door erjeebee »

Zo, ben weer terug uit het Verre Oosten.
Zaterdag 4 december vertrokken (ja, de zaterdag dat alles weer eens in het 100 liep).
Ik had al gezien op NS site dat er problemen begonnen te ontstaan, dus ik dacht: op tijd vertrekken
Vlucht om 20:45, dus 14:30 op station Eindhoven.
Dacht de t850 naar Utrecht te nemen en vandaar de t3150 naar Schiphol, waar ik om dan om 15.59 zou zijn. Het liep even anders.
Omroep te Eindhoven dat er tussen Den Bosch en Utrecht geen treinen reden.
advies voor Amsterdam-Schiphol: via Rotterdam

Dus in de t1950 gesprongen, net op tijd.
Bij nadering van Breda werd aangekondigd dat deze van daar NIET verder zou rijden.
De sneltrein naar Amsterdam zou echter wel rijden, daar konden we mee verder.
Om 15:10 in Breda uitgestapt.
Daar werd omgeroepen dat er nauwelijks treinverkeer was rond Rotterdam. Reizigers voor Amsterdam en omstreken werd geadviseerd via Den Bosch, Utrecht te reizen.
Na mijn klomp gelijmd te hebben en van de reisplanner niks wijzer te zijn geworden maar een NSert gezocht.
Die bezwoer me dat de t2250 van 15:20 zou rijden. Met flinke vertraging, maar hij zou rijden.
En inderdaad. Hij reed. Er kwam een afgeladen 4 bak dubbeldekker (ben niet zo van het materieel, zo'n oud stoptrein ding)
Duurde kwartier om die leeg te laden en weer vol te laden (perron stond zwart), en uiteindelijk gingen we met +35 of zo.
Om om 17:18 te Rotterdam aan te komen (nog + 35 erbij onderweg).

Daar gerend om de Fyra (t947) van 17:23 te halen. Wat niet nodig was, want die vertrok ook met + 10.
Wel leuk, want daar had ik nog niet in gezeten.
Klokslag 18 uur was ik op Schiphol.
Uiteindelijk dus ruim op tijd (uiteraard vertrok vlucht ook veel te laat).

Nu terug. Vreesde het ergste toen ik voor vertrek uit Bangkok de NL weersverwachtingen las (SNEEUW), en zag na aankomst op ns site dat er rond Schiphol minder treinen reden wegens wisselstoring.

Maar wie/wat schetst mijn verbazing, ik zit nu in de t3521, die keurig op tijd vertrok (6.44) en precies volgens schema rijdt.
Dus ik ben gewoon om 8:13 in Eindhoven.
Anderhalf uur, in plaats van 3 1/2
Het kan dus wel in de winter :)
Laatst gewijzigd door erjeebee op vr 17 dec 2010, 07:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Je hoeft geen wikitags rondom treinnummers te zetten, maar je zet er een t voor :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door erjeebee »

:) dank je
Aangepast
Maarre.... de t947 is niet bekend.... Doe ik wat fout? Werkt het bij Fyra / HiSpeed niet zo?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Kan zijn dat de beheerders hem nog niet hebben ingevoerd. Die komen daar vanzelf wel achter :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

We willen nog weleens nieuwe series vergeten ja... als Geert me niet voor is zal ik 'm vanavond invoeren in de database :wink:
erjeebee schreef:Maar wie/wat schetst mijn verbazing, ik zit nu in de t3521, die keurig op tijd vertrok (6.44) en precies volgens schema rijdt.
Hoe reed die eigenlijk, ik verbaasde me vanmorgen over de omroep dat de IC's Utrecht - Schiphol v.v. die wel reden niet op Amsterdam Bijlmer ArenA zouden stoppen. Asb heeft zover ik weet alleen maar sporen met perron dus dat zou een alternatieve route suggereren? Of enkelspoorrijden over de Utrechtboog waardoor het inclusief stop niet past met de kruisingen?
(Op Bijlmer ArenA zou overigens extra gestopt worden door IC's naar Amsterdam Centraal)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Ik hoor van diverse mensen via sms/facebook op dit moment dat de treindienst in Utrecht Centraal op het punt staat in chaos en wanhoop te vervallen... Ze worden overspoeld met storingen en vertragingen daar...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Wubbo »

Niet stoppen op Asb suggereert een omleiding via Wp.

En Utrecht C ligt weer eens plat. Stroomstoring...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Dat is ook een mogelijkheid om plat te komen liggen natuurlijk :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Wubbo »

Treinverkeer wordt inmiddels weer opgestart.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Vervloekte hoerezooi :evil:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten