Mag ik even kwijt #62

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door tsov »

Zal ik dan ook eens de fouten noteren:

1.
bij wijlen = bijwijlen
ten hemel schreiende = tenhemelschreiende
moedzins = muezzins
4ft

2.
0ft

3.
boe-roepers = boeroepers
1ft

4.
Ashkenazim = Asjkenazim
laissez-faire = laisser faire
neo-classicisme = neoclassicisme
art-deco = art deco
4ft

5.
Nazi-Duitsland = nazi-Duitsland
1ft

6.
Oekraïeners = Oekraïners
vroeg-twintigste-eeuwse = vroegtwintigste-eeuwse
2ft

7.
timothische = thymotische
eerste, tweede en derde generatie allochtonen = eerste-, tweede- en derdegeneratieallochtonen
7ft

8.
concentiëus = consciëntieus
3ft

Dus totaal 22 fout
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Caspar »

Heel veel sterkte ook en gecondoleerd.


Wat anders, sinds deze week doet T-Mobile het ook in de Hemtunnel. Eerder deden sommige andere providers het al in die tunnel, maar nu dus ook T-Mobile. Het is dus definitief gedaan met dat korte momentje van telefoonrust :cry:
Vond het altijd wel weer vermakelijk als mensen bij het inrijden van de tunnel steeds weer: Hallo? Hallo? HALLOOOO? BEN JE ER NOG?! gingen roepen. 8-)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Oud forumgebruiker »

Justin schreef:Mag ik even kwijt

Ben komende dagen ff niet actief hier... m'n pa is gisterenochtend 15/12 plots overleden...
Shitttt man!! Heel veel sterkte ermee Justin! :( :(
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Fles »

Justin schreef:Mag ik even kwijt

Ben komende dagen ff niet actief hier... m'n pa is gisterenochtend 15/12 plots overleden...
Tsjonge zeg :shock: Sterkte kerel! En gecondoleerd...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Daar heb je ook wel gelijk in maar over het algemeen maken mensen die derdegeneratieallochtoon foutloos kunnen schrijven ook minder fouten met d/t's als/dan en over/opnieuw.
Het is verleidelijk om die conclusie te trekken. Net zoals het ook verleidelijk is om de conclusie te trekken dat je klaar bent voor de winter als het je gelukt is om op een stralende zondag met wat stoptreintjes op en neer te rijden. Maar helaas is het pure symboolpolitiek aangezien er geen enkele relevante vaardigheden getest worden :)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Gekko123 »

Gecondoleerd Justin.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door find_your_spot »

tsov schreef:*zucht*
Ik ga morgen maar weer eens langs om te vragen of ze dat formulier niet "ergens" hebben.

Je moet je bij de Studenten OV-chipkaart lijn niet laten afschepen.

Vertel dat je OV-chipkaart is GESTOLEN! Hierdoor hoef je niks op te sturen en ontvang je een nieuwe OV-chipkaart binnen 4 dagen thuis op de mat.

Wanneer je kaart is gestolen ga je namelijk een ander traject in.
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door find_your_spot »

Gecondoleerd
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Caspar »

Ja maar ik heb vernomen dat men dan wel kan vragen naar een aangifte bewijs van de politie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door tsov »

Het is inderdaad wel een vorm van fraude...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Ja maar ik heb vernomen dat men dan wel kan vragen naar een aangifte bewijs van de politie.
*gaaap*

Ik heb al 7 keer mijn Studenten OV-chipkaart laten vernieuwen en de afgelopen 5 keer is dat zonder slag of stoot gegaan, binnen 3-4 dagen had ik een gloednieuwe kaart op de mat liggen.

Dan vertel je dat je je portemonnee bent verloren en daardoor de kaart niet kan opsturen, wilt laten blokkeren en een nieuwe wilt ontvangen.

Aangifte doen mag, moet niet.

Alle producten worden gelijk overgezet op je nieuwe kaart, dus je hoeft je studenten reisrecht niet op te halen.
Na ongeveer 8-10 dagen ontvang je een brief waarmee je akkoord kunt gaan om je saldo gratis over te laten zetten van je vorige naar je nieuwe kaart.

Wat hier staat is niks fraude aan.

Ik zeg: doen! *O*


Tsov, als je lekker huilie wilt doen over fraude en graag 5 weken op je nieuwe kaart wilt wachten... Dan vooral niet doen en jammeren. :')
For Your Railroad Adventures
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Chauf21 »

find_your_spot, wat je hierboven hebt beschreven is wel degelijk een vorm van fraude. Je kan wel ontkennen dat het niet zo is en er allerlei smileys bij plaatsen, maar je verdraait de werkelijkheid. Dat jij op die manier handelt, is jouw zaak, maar zadel anderen niet op met deze verdachte suggesties.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door find_your_spot »

Ik wil alleen maar aangeven:

- Via de legale gebruikelijke procedure ben je minimaal 1 tot 2 maanden bezig met formulieren, extra pasfoto's, telefoontjes, zoek geraakte pasfoto's en gezeik! (want dat is die hele Studenten OV-chipkaart helpdesk)

- Via de illegale niet gebruikelijke procedure door op te bellen en te zeggen dat je kaart is kwijt geraakt/al dan wel/niet gestolen ontvang je binnen 4 werkdagen een gloednieuwe Studenten OV-chipkaart in je brievenbus! En vooral zonder gezeik!


Aan tsov de keuze.
For Your Railroad Adventures
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door |Pim| »

Justin gecondoleerd en veel sterkte ermee.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Ja maar ik heb vernomen dat men dan wel kan vragen naar een aangifte bewijs van de politie.
Precies. En als je aangifte wil doen van diefstal, dan zul je erop gewezen worden dat je zeker moet weten dat je hem niet verloren bent, omdat je anders een valse aangifte doet :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:
Caspar schreef:Ja maar ik heb vernomen dat men dan wel kan vragen naar een aangifte bewijs van de politie.
Precies. En als je aangifte wil doen van diefstal, dan zul je erop gewezen worden dat je zeker moet weten dat je hem niet verloren bent, omdat je anders een valse aangifte doet :)
Toen ik aangifte moest doen voor een nieuwe ID kaart moest ik van de vrouw zeggen hoe de dader eruit zag van de diefstal. Omdat ze niet kon aangeven dat ik de kaart verloren had moeten ze alle vragen stellen omtrent diefstal, dader, uiterlijk, plaats, datum, tijd, hoe gebeurt.....
Systeem is zo krom als wat.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Toen ik aangifte moest doen voor een nieuwe ID kaart moest ik van de vrouw zeggen hoe de dader eruit zag van de diefstal.
Ja, logisch :)
Omdat ze niet kon aangeven dat ik de kaart verloren had moeten ze alle vragen stellen omtrent diefstal,
Ja, logisch :)
dader,
Ja, logisch :)
uiterlijk,
Ja, logisch :)
plaats,
Ja, logisch :)
datum,
Ja, logisch :)
tijd,
Ja, logisch :)
hoe gebeurt.....
Ja, logisch :)
Systeem is zo krom als wat.
Nee :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Dexter »

Justin schreef:Ben komende dagen ff niet actief hier... m'n pa is gisterenochtend 15/12 plots overleden...
He wat een vreselijk nieuws zo vlak voor Kerstmis... Gecondoleerd met jullie verlies. [Grouphug Justin everyone]
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Oud forumgebruiker »

find_your_spot schreef:Ik heb al 7 keer mijn Studenten OV-chipkaart laten vernieuwen
Uh, wat? :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Caspar »

Je weet toch, altijd de nieuwste van de nieuwste, net als met telefoon. 8-)
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door hauptbahnhof »

Ik zie het niet als een vorm van fraude.
Het is namelijk zo dat als je kaart gestolen is, of dat je die kwijt bent, de andere automatisch zal worden geblokkeerd.

Het is zelfs zo dat mijn collega's aan de balie studenten (maar vaak ook anderen die een defecte kaart hebben) juist adviseren om hem als gestolen op te geven omdat dat veeeeeeeeeeel sneller gaat dan dat als de kaart moet worden opgestuurd en al dat ongein.

En dat is vooral lullig als een kaart defect raakt zonder enige vorm van schade (aan de buitenkant)!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Suus »

Dingen als gestolen opgeven terwijl ze dat niet zijn is altijd een vorm van fraude. Dat iedereen dat doet is geen goed argument.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Ardan »

Van de zomer had ik mijn rugzak in de metro laten liggen, inclusief mijn paspoort. Verschillende instanties langsgegaan, waaronder het hoofdkantoor van GVB. Daar werd mij verteld dat ik aangifte bij de politie moest doen. Ja, dat ik hem had laten liggen is mijn eigen stomme schuld. Maar het feit dat hij niet is terugbezorgd, zelfs terwijl mijn gegevens erin zaten, maakt het dat het gestolen is.
(en dat kan ik zelfs bewijzen... als ik YouTube opstart krijg ik ook een stel filmpjes bij 'Aanbevolen voor jou' over allerlei rappers enzo. Met eronder 'wegens het bekijken van 2pac..' of 50 cent, of dat soort figuren.. terwijl ik een bloedhekel heb aan die muziek! Iemand anders heeft dus op mijn account die zitten bekijken (juist, op mijn oude laptop, die ook in de rugzak zat) (en deze laptop heb ik lekker beveiligd dus :) ))

@Justin: life sucks sometimes... heel veel sterkte...
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Fles »

Ardan schreef:als ik YouTube opstart krijg ik ook een stel filmpjes bij 'Aanbevolen voor jou' over allerlei rappers enzo. Met eronder 'wegens het bekijken van 2pac..' of 50 cent, of dat soort figuren.. terwijl ik een bloedhekel heb aan die muziek! Iemand anders heeft dus op mijn account die zitten bekijken (juist, op mijn oude laptop, die ook in de rugzak zat
:D _O-
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Oud forumgebruiker »

Haha dat is top inderdaad. Goeie Jay-Z'tje is nooit weg natuurlijk, als je dat nog langs ziet komen ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten