Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Re: Wijzingsvoorstellen Haaglanden 2011
Stedelijke uitbreiding? Tussen Den Haag en Zoetermeer rijden de randstadrail-trams ook een paar kilometer door het niets. En treinen al helemaal. Ik zie het probleem niet. Daarnaast is het Westland in feite al een stad, behalve dan eentje die alleen per auto ontsloten is. "Verstedelijkt platteland" noemen ze dat.
Re: Wijzingsvoorstellen Haaglanden 2011
Ooit waren er geen stations tussen Leidschendam-Voorburg en Voorweg, want er woonde niemand. Nu heb je nog Forepark en Leidschendam er tussen. hetzelfde langs de A12 tussen Zoetermeer en Den Haag en langs de A13 tussen Rijswijk en Delft. Daar zit geen lege ruimte meer tussen. Langs de RijnGouweLijn gaan 80.000 huizen (!) gebouwd worden tussen Katwijk en Leiden. Er wordt gebouwd langs alles, soms is de verkeersas eerder, soms is de bebouwing eerder, waardoor er alsnog met enige haast OV aangelegd moet worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wijzingsvoorstellen Haaglanden 2011
Het is maar de vraag welke ontwikkeling op wat volgt.Pijnackerbus schreef:En daarmee gepaard gaande stedelijke uitbreidingen. Geen goed idee dus :Niljitsch schreef:Waarom moeten er zonodig bussen uit het Westland naar Den Haag CS rijden? Het is veel logischer om een tram door te trekken naar 't Westland.
Zolang verdere woningbouw en bedrijvigheid in het Westland niet wordt toegestaan, zal een tram niet snel leiden tot stedelijke ontwikkelingen. Daarentegen zal het toestaan van woningbouw de komst van een tram vanzelf wel in de hand werken.
80.000 woningen is een beetje veel: houd het op rond de 20.000. Bij het voormalige vliegveld zijn ongeveer 5.000 woningen geprojecteerd. Daarnaast is het maar de vraag of heel die opgave daadwerkelijk wordt ingevuld.Bee schreef:Langs de RijnGouweLijn gaan 80.000 huizen (!) gebouwd worden tussen Katwijk en Leiden. Er wordt gebouwd langs alles, soms is de verkeersas eerder, soms is de bebouwing eerder, waardoor er alsnog met enige haast OV aangelegd moet worden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzingsvoorstellen Haaglanden 2011
Je bedoelt vast LeischenveenBee schreef:Ooit waren er geen stations tussen Leidschendam-Voorburg en Voorweg, want er woonde niemand. Nu heb je nog Forepark en Leidschendam er tussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Ik was bezig met intekenen van buslijnen in Google Earth toen ik opeens een andere lijnnennetkaart kreeg dan twee uur geleden. Oftewel: de nieuwe lijnennetkaart en busboekjes staan op de website. Zie:
http://netherlands-transport.web.kit-ve ... aaglanden/
Wat verder nog opvalt:
- lijn 121s (sneldienst Delft - Zoetermeer) is hernummerd in lijn 51;
- lijn 63 (proef Leidschenveen) staat er niet meer tussen dus waarschijnlijk opgeheven.
De lijnvoering van de Delftse stadsdienst verandert ook, waarbij de Van Hools zullen verdwijnen. Op de (gewijzigde) lijnen 80 en 82 gaan aardgassers rijden, op de (gewijzigde) lijn 81 Van Adrichemstraat - IKEA komen korte Amba's.
http://netherlands-transport.web.kit-ve ... aaglanden/
Wat verder nog opvalt:
- lijn 121s (sneldienst Delft - Zoetermeer) is hernummerd in lijn 51;
- lijn 63 (proef Leidschenveen) staat er niet meer tussen dus waarschijnlijk opgeheven.
De lijnvoering van de Delftse stadsdienst verandert ook, waarbij de Van Hools zullen verdwijnen. Op de (gewijzigde) lijnen 80 en 82 gaan aardgassers rijden, op de (gewijzigde) lijn 81 Van Adrichemstraat - IKEA komen korte Amba's.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Het lijkt erop dat de stadsdienst van Delft nu weer iets begrijpelijker wordt voor de reiziger. Niet dat ik er ooit kom, maar wie het snapt moet toch al heel wat jaren in Delft komen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
De huidige opzet bestaat pas vier jaar ;).
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Hmm, ik zie dat er ook het een en ander is gewijzigd aan lijn 45; de laatste ritten gaan maar t/m Leiden CS i.p.v. naar Voorschoten en Leidschendam en er zijn nog wat ritjes naar de GGZ uitgesloopt. Dat is nooit vooraf bekend gemaakt
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Op lijn 121 geldt ook opeens een vakantiedienstregeling. Ook dat is bij mijn weten in de inspraak niet aan de orde geweest. Wat is hier aan de hand?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6478
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Als ik het zo ff snel bekijk rijden de bussen van/naar het ziekenhuis in Delft nu wel meer gespreid (37, 82 en 128) over het uur dan nu het geval is maar sluit het echt niet meer zo lekker aan op de treinen die uit Rotterdam komen (n) Weet nou niet of ik hier blij mee ben. Aan de ene kant: als m'n trein nu wat vertraging heb, zit ik niet gelijk met een bus die ik niet meer kan halen omdat ik wat meer speling heb maar aan de andere kant, als ie wel op tijd rijdt (waar je toch vanuit gaat in je planning) sta ik elke dag langer te wachten en ben ik later op m'n werk.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Bus 130 krijgt een wat strakkere ligging, waardoor de haltetijden niet meer elk uur verschillen. Echter stopt de kwartierdienst Delft-Rijswijk v.v. 's avonds eerder dan momenteel, wat voor mij nogal ongunstig is. :(
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Handig ook, dat op de lijnenkaart voor 2011 bij lijn 37 een variant 'tot februari 2010' en 'vanaf februari 2010' ingetekend zijn :-?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6478
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Mja, en omdat ze met de dienstregelingen van bus 128 en bus 82 al rekening houden met bus 37 die vanaf februari naar het ziekenhuis gaat rijden heb je tot die tijd wel een aardig gat tussen die twee lijnen (n)
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Op de kaart staat HTM-lijn 29 ook niet meer ingetekend, dus ik vermoed dat die ook opgeheven wordt.WSM schreef:Wat verder nog opvalt:
- lijn 63 (proef Leidschenveen) staat er niet meer tussen dus waarschijnlijk opgeheven.
Niet heel verwonderlijk gezien het aantal reizigers, maar erg vreemd dat HTM daarover niet heeft gecommuniceerd. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Bij de voorstellen was gemeld dat de lijnen nog geevalueerd zouden worden en dat dat in september zou gebeuren. Blijkbaar zijn daar minder dan 4 reizigers uitgekomen en dus worden ze opgeheven. Dat dit nog niet gemeld is, is logisch. Alle wijzigingen staan immers nog niet op de site van de HTM.
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Het is inderdaad nog niet door de HTM bekend gemaakt, maar door Westonline.nl werd er vorige week al een artikel geplaatst dat de 29 word opgeheven http://www.westonline.nl/nieuwsitem/46164Meltrain schreef: Op de kaart staat HTM-lijn 29 ook niet meer ingetekend, dus ik vermoed dat die ook opgeheven wordt.
Niet heel verwonderlijk gezien het aantal reizigers, maar erg vreemd dat HTM daarover niet heeft gecommuniceerd. :?
Wat me wel opviel in 'busboekje 2' op de Veolia site is dat de vertrektijden in Zoetermeer allemaal opschuiven waar dit normaal .05 .20 .35 en .50 was (knooppunt moment) word het opeens .09 .24. 39 en .54, ook Connexxion (lijn 32 en 206) doet dit (Qbuzz zal dat dan ook wel doen in Zoetermeer..), welke reden ligt hier ten grondslag?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Gewijzigde aankomsttijd van de RandstadRail allicht?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Melvin schreef: Het is inderdaad nog niet door de HTM bekend gemaakt, maar door Westonline.nl werd er vorige week al een artikel geplaatst dat de 29 word opgeheven http://www.westonline.nl/nieuwsitem/46164
Mmm, was 4 reizigers niet precies het minimum waarbij de lijn juist wel zou blijven rijden? :?Westonline schreef:Het Stadsgewest Haaglanden heeft dit besloten omdat te weinig passagiers gebruik maken van de buslijn. Gemiddeld stappen per rit vier reizigers in de bus.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
De tussenslagen vervallen in de vakantie. Had al jaren eerder gekund. Tot nu reden er in de vakanties elke 15 minuten een halflege bus.WSM schreef:Op lijn 121 geldt ook opeens een vakantiedienstregeling. Ook dat is bij mijn weten in de inspraak niet aan de orde geweest. Wat is hier aan de hand?
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Achja, sinds veolia rijdt is het er gewoon minder op geworden... Ben benieuwd of de nieuwe dienstregeling van de HTM eeb beetje goed gaat zijn.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 06 mei 2010, 13:56
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Gaat nou lijn 62 samen met 60 door de bras rijden als daar het laatste stukkie weg klaar is.....????
Die weg moet rond de zomer 2011 klaar zijn.
In het wijzIgingsvoorstel staat dat 60/62 door de bras gaan.......de lijnennetkaart van 2011 geeft dit niet aan.
Bij lijn 37 wordt dit wel aangegeven,met de tekst (vanaf feb2011)
Die weg moet rond de zomer 2011 klaar zijn.
In het wijzIgingsvoorstel staat dat 60/62 door de bras gaan.......de lijnennetkaart van 2011 geeft dit niet aan.
Bij lijn 37 wordt dit wel aangegeven,met de tekst (vanaf feb2011)
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
Vanaf de zomerdienstregeling 2011 (ingaande 26-6-2011) gaat lijn 60 komende uit Delft vanaf de Rijswijkse Waterweg rechtdoor de Brasserhoutweg op en vervolgens via de Braslaan naar de Oudeweg. Linksaf de Oudeweg op en vanaf de Kerkweg de huidige route. De halte "Craeyenburch" zal worden opgeheven. De halte "Brasserhoutweg" (voorheen "Dierenzorg") zal worden verplaatst naar de Brasserhoutweg/hoek Waterweegbree. Er komt een nieuwe halte "Elzenbroeklaan" op de Brasserhoutweg. De halte "Kievitsbloem op de Oudeweg zal weer in gebruik genomen worden en waarschijnlijk zal de halte Kerkweg verplaatst worden naar de Oudeweg/hoek Ds. Spoorlaan (waar de abri's nog staan van de vroegere halte "Dorpsstraat").trammelant schreef:Gaat nou lijn 62 samen met 60 door de bras rijden als daar het laatste stukkie weg klaar is.....????
Die weg moet rond de zomer 2011 klaar zijn.
In het wijzIgingsvoorstel staat dat 60/62 door de bras gaan.......de lijnennetkaart van 2011 geeft dit niet aan.
Bij lijn 37 wordt dit wel aangegeven,met de tekst (vanaf feb2011)
Lijn 62 zal niet door de Bras gaan rijden maar blijft gewoon rijden via de Singel, Boslaan en Laan van Nootdorp.
Dit alles onder voorbehoud dat de infrastructuur gereed is. De bedoeling was eigenlijk dat we miv afgelopen zondag al door de Bras zouden gaan rijden, maar dat is nu dus uitgesteld tot op zijn vroegst de zomerdienstregeling. Vanwege nieuwe rijtijden die nodig zijn voor lijn 60/62 kan het niet tussentijds ingaan.
Lijn 37 kan op elk gewenst moment omgelegd worden omdat de huidige dienstregeling al uitgaat van de route door de Harnaschpolder.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 06 mei 2010, 13:56
Re: Wijzigingsvoorstellen Haaglanden 2011
bedank chauffeur *bus*
Ik denk dat het beter is om 60/62 door te trekken naar nootdorp RR station,de parade vind ik niet zo goed eindpunt voor 60 en 62........beide lijnen trekken dan meer reizigers in ypenburg en de bras denk ik.
lijn 62 rijd nagenoeg de zelfde route als tramlijn 19....er maken maar heel weinig mensen gebruik van bus 62.
Ik denk dat het beter is om 60/62 door te trekken naar nootdorp RR station,de parade vind ik niet zo goed eindpunt voor 60 en 62........beide lijnen trekken dan meer reizigers in ypenburg en de bras denk ik.
lijn 62 rijd nagenoeg de zelfde route als tramlijn 19....er maken maar heel weinig mensen gebruik van bus 62.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten