Mag ik even kwijt #63

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Dexter »

Hoe is kerst in Luxemburg eigenlijk? Doen ze daar nog iets speciaals of hebben ze speciale tradities?
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door STF »

Exact hetzelfde als bij jullie, zou geen verschillen weten tussen een Luxemburgse kerst en een Nederlandse kerst.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door les7 »

Je kan zo uit de foto herleiden dat er geen IKEA vestiging is in Luxemburg. :P

Heb je de verlichting door kaboutertjes laten plaatsen? :X :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door STF »

Wat is er met die verlichting dan?

En er is wel een Ikea vestiging in Luxemburg, net zo goed als Hema, Zeeman, en tientallen andere Nederlandse bedrijven die ook echt door een vrachtwagen met Nederlands kenteken worden bevoorraad.

De vuilnisauto kwam trouwens vandaag evengoed gewoon door de straat met sneeuwkettingen om de banden. :pos:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #62

Bericht door Stefan »

Fenneeee schreef:ik zat in die bus,
en hoe het gebeurd is, de vrachtwagen wou keren, maar dat lukte niet en toen stond die vast in de berm, de bus ging er langs maar bleef in de sloot vast zitten wij hebben nog geprobeerd om te duwen met heel de bus maar lukt niet, toen zijn we maar gaan lopen. en hoe het daar zn bende is, omdat we daar met 60 kinderen stonden en iedereen onder uit ging.en omdat die vrachtwagen daar heeft gereden maar die slipte met zn banden omdat die niet wegkwam.
Ah, kijk.. Vandaar. Bedankt, heb er toch nog wat leuke plaatjes aan over gehouden dacht ik zo. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door les7 »

STF schreef:En er is wel een Ikea vestiging in Luxemburg
Nee, de enige vestiging in de buurt is Arlon, maar dat is net België. Die store is overigens wel geheel op Luxemburg gericht.

[zeur]Wat de verlichting betreft, die zit alleen op de onderste 4 takken[/zeur] :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door STF »

Klopt de lampjes zitten op de metalen takken. het bovenste stukje heeft takjes zonder metaal waar dus geen lampje of normaal formaat kerstbal aan kan blijven hangen (kan je ook niet bij een boompje van een paar euro verwachten).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Daniel »

Vandaag zou volgens m'n horoscoop een negatieve dag voor mijn teken zijn. Daar had ik tot vanavond nog niet veel van gemerkt maar toen kwam het ook achter elkaar...
- tijdens het afgieten van de andijvie laat ik de pan uit m'n handen vallen, zowaar zat het meeste er nog in
- vervolgens wil ik er wat nootmuskaat over strooien, heb ik de kerrie te pakken (smaakt op zich nog wel, uiteindelijk bijna niet meer te proeven)

...maar verder gaat alles goed hoor :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Vandaag zou volgens m'n horoscoop een negatieve dag voor mijn teken zijn. Daar had ik tot vanavond nog niet veel van gemerkt maar toen kwam het ook achter elkaar...
- tijdens het afgieten van de andijvie laat ik de pan uit m'n handen vallen, zowaar zat het meeste er nog in
- vervolgens wil ik er wat nootmuskaat over strooien, heb ik de kerrie te pakken (smaakt op zich nog wel, uiteindelijk bijna niet meer te proeven)

...maar verder gaat alles goed hoor :P
Een horoscoop moet je ook niet lezen, er staan toch alleen maar dingen in die niet kloppen, negatief zijn of fout gaan (tenminste dat is vaak bij mij zo).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door MdJ »

Voordeel met dit weer is dat je niet hoeft te remmen, daar zorgt de fiets zelf voor... Er zat zoveel sneeuw tussen m;n spatbord en band, dat hij afremde...
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Dexter »

KM46 schreef:Een horoscoop moet je ook niet lezen, er staan toch alleen maar dingen in die niet kloppen, negatief zijn of fout gaan (tenminste dat is vaak bij mij zo).
Ja en als je dan leest wat een rampspoed er op je pad dreigt te komen, ga je er nog in geloven ook en dan gaat juist alles mis. Daarom lees ik ook nooit horoscopen. Nee, ik lees ze meestal achteraf en dan kom ik erachter dat een en ander op de een of andere manier toch nog is uitgekomen...
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Geert »

KM46 schreef:Een horoscoop moet je ook niet lezen, er staan toch alleen maar dingen in die niet kloppen, negatief zijn of fout gaan (tenminste dat is vaak bij mij zo).
Precies, of de teksten zijn zo generiek dat ze op iedereen van toepassing zijn. Voor hetzelfde geld had Daniel vanmorgen een horoscoop gelezen dat hij geluk zou hebben en dan had Daniel geluk dat zijn trein op tijd reed ofzo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Suus »

Vroeger hadden we op de middelbare school de TED. Het bestaat tegenwoordig niet meer geloof ik, maar daar had je ook de rubriek Horrorscoop. Die was wel grappig, want die voorspelde bijna elke week dat ik die week aan een vreselijke ramp dood zou gaan _O_
Laatst gewijzigd door Suus op vr 17 dec 2010, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Stefan »

Dexter schreef:Ja en als je dan leest wat een rampspoed er op je pad dreigt te komen, ga je er nog in geloven ook en dan gaat juist alles mis. Daarom lees ik ook nooit horoscopen. Nee, ik lees ze meestal achteraf en dan kom ik erachter dat een en ander op de een of andere manier toch nog is uitgekomen...
Ja, dat vind ik ook altijd wel leuk. Niet dat ik het altijd doe, maar soms een 'Ohja!'-momentje hebben is wel leuk. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Fles »

Geert schreef:
KM46 schreef:Een horoscoop moet je ook niet lezen, er staan toch alleen maar dingen in die niet kloppen, negatief zijn of fout gaan (tenminste dat is vaak bij mij zo).
Precies, of de teksten zijn zo generiek dat ze op iedereen van toepassing zijn. Voor hetzelfde geld had Daniel vanmorgen een horoscoop gelezen dat hij geluk zou hebben en dan had Daniel geluk dat zijn trein op tijd reed ofzo.
Of dat hij die hele pan kokende andijvie net NIET over zijn schaamstreek morste *O*

Horoscopen zijn pure zwendel, dat weet iedereen :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Daniel »

Hij ging andere kant op ja :P En maarliefst 2 meter verderop vond ik nog kleine beetjes andijvie :wink:

Horoscopen lees ik ook alleen maar om te lachen over de onzin die 't meestal is. Ook leuk om 'm in twee kranten te lezen en dan te zien dat ze beide compleet tegengesteld aan elkaar zijn :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Horoscopen lees ik ook alleen maar om te lachen over de onzin die 't meestal is. Ook leuk om 'm in twee kranten te lezen en dan te zien dat ze beide compleet tegengesteld aan elkaar zijn :P
Das al beter dan die lezersbrieven, die een paar standaard mensen permanent aan ALLE gratis krantjes van dit land blijven sturen. Ene Bas Overmars uit Amsterdam is daar erg hardnekkig in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Suus »

Ja, die is legendarisch inderdaad. Nu heet ik ook Bas, maar ik heb gelukkig een andere achternaam en een andere woonplaats. Heb wel eens de kolommen van de brievenrubriek van de Metro gehaald, maar dat was eenmalig, moest echt even een punt maken :P

Bij de Telegraaf viel mij een paar jaar geleden op dat er ook een meneer Advocaat in Zeist is die continue brieven instuurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Dexter »

Het lijken mij ook van die geitenwollensokken-types die je telkens ziet terugkomen bij de lezersbrieven.

Eerder deze week nog in Metro een vrouw uit Utrecht die zich stoorde aan straatmuzikanten die ze op zondagochtend tegenkomt onderweg naar de kerk. Ze kreeg er meerdere keren flink van langs van mensen die naast kerken wonen en die standaard elke zondagochtend uit hun nest gedreund worden door het luiden van de kerkklokken. Die vonden dat ook een vorm overlast en terecht als je het mij vraagt. :idea:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Suus »

Er is in de rubriek U van de Volkskrant ook iemand die zeer regelmatig een brief van een zin instuurt, vaak redelijk nutteloos. Schrijf dan niets, ik zie liever een goed beargumenteerde brief in de rubriek die doorgaans een acceptabel niveau heeft.

Het AD maakt het trouwens helemaal bont, die hebben maar liefst twee volledige pagina's ingeruimd voor lezersbrieven. Kom op zeg :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Justin »

@()*#_)*%@)_G-T-Mobile. Heb je een abo met sms maximaal, omdat je zoveel sms't, krijg je een afschrift met € 150 aan gemaakte sms-kosten... en 250 euro tegenover 70 euro is nogal een groot verschil!!! HATELIJK!!!!! GRRRRR

FYI:

- Heb op 15 november contract verlengd bij T-mobile, heb m'n abo opgehoogd naar 45 euro per maand; de verkoper constateerde dat ik erg veel sms'te en het dus raadzaam was om sms maximaal (1000 sms) vast te houden. Daar stemde ik mee in.
- Op de bon en nieuwe contract van 15-11-2010 staat dus NIET vermeld dat ik sms maximaal heb.
- Op de bon en oude contract van 8-11-2008 staat dus WEL vermeld dat ik sms maximaal heb.
- Op mijn factuur staat dat ik sms maximaal t/m 12-12-2010 heb.
- Ik heb blijkbaar NIET hoeven te betalen t/m 18-11-2010, daarna wel.
- In de afgelopen twee maanden is zoals altijd wijziging van tariefstructuur geweest; ik ging er vanuit dat sms-kosten bij de basis horen, en dus vandaar dat ik er niet van opkeek.

Waarom zou ik in godsnaam ineens niet meer sms maximaal nemen, als men constateer dat ik al jaren zoveel sms per maand. Alsof ik zo graag T-mobile wil sponsoren :S. Fuck toch een eind op ofzo :|.

Klein positief puntje: heb gemerkt dat het zelfs met een buitenlands abo het goedkoper was om te bellen en te smsen naar Australia vanuit de UK dan vanuit NL met hetzelfde binnenlands abo :P.
Laatst gewijzigd door Justin op za 18 dec 2010, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door AppleMoose »

Bee schreef: Het AD maakt het trouwens helemaal bont, die hebben maar liefst twee volledige pagina's ingeruimd voor lezersbrieven. Kom op zeg :')
Ik begin de AD steeds meer een k*tkrant te vinden.
Nieuwsberichten die er 3keer instaan, minimaal 2, maar steeds meer 3 of meer pagina's met regionieuws, uitgebreide shownieuwspagina's, en steeds vaker wordt "nieuws op de voorpagina gepresenteerd op z'n Telegraafs... :roll:

Als ik op mezlef ga wonen komt er dus een andere krant :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Fles »

http://www.ad.nl/ad/nl/1025/TV-Radio/ar ... teek.dhtml

Dit vindt het AD een artikel waard. Wat een jankblad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door Suus »

Het AD gaat terug naar wat het was. Ooit was het AD een krant over populaire onderwerpen, dus showbizz en dergelijke kwamen uitgebreid aan bod. In de jaren 90 besloot men het over een andere manier te gaan doen en men vormde de krant om naar een serieuze en degelijke krant. Dit vervreemde het oorspronkelijke lezerspubliek en de lezeraantallen namen schrikbarend af. Om dat tot een halt te brengen voegde men diverse regionale kranten die min of meer aan het AD gelieerd waren (bijvoorbeeld de RIjn en Gouwe had op zaterdag alle bijlagen van het AD gewoon bij hun krant zitten) samen tot een krant. Dit was hooguit een doekje tegen het bloeden, want de lezersaantallen namen nog steeds af. Dus heeft men de het roer volledig omgegooid en is men de krant weer om gaan vormen tot een populair dagblad. De regionale nieuwsberichten zitten in de gebieden met een eigen editie van het AD overigens in een uitneembaar katern XXX Dichtbij.

Ik lees het AD alleen in het weekend als ik bij mijn ouders ben, die kopen de zaterdagseditie los om ook eens wat afwisseling te hebben met het vrij serieuze NRC, wat soms wel eens erg droog is. Die hebben deze week overigens professioneel hun site verkracht.

Ik heb zelf gekozen voor de Volkskrant, want ik wilde een normale landelijk dagblad (geen zin in regionaal geneuzel), niet een hip krantje zoals de NRC Next, een krant die 's ochtends verschijnt (kan ik hem lezen bij het ontbijt of op het werk) die bovendien niet de kolommen vult met religieuze verhalen zoals Trouw nog wel eens doet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #63

Bericht door STF »

Zozo was is het alweer laat, tijd gaat hard als je "even" buiten bij een aanrijding het verkeer een beetje aan het regelen bent. Twee auto's waren zijdelings tegen elkaar gebotst, niet met enorme snelheid maar net voldoende om bij beide auto's zo'n beetje elke denkbare airbag eruit te zwiepen. In dit geval deden de frontale airbags zelfs meer kwaad dan goed want beide voorramen lagen aan diggelen doordat de afdekkapjes van de bijrijders-airbags er tegen aan geslagen waren (zaten überhaubt geen bijrijders in). Geen van beide auto's kon een stukje naar voren of achteren rijden om het andere verkeer er langs te laten want de ene had een afgebroken rechter achterwiel (auto tegen de hoge stoep klem gedrukt) en de andere auto een afgebroken linker voorwiel (auto stuurde vlak voor de aanrijding net een bocht in). En natuurlijk precies net aan het begin van de brug he, wat de enige verbindingsweg is.
Uiteindelijk zijn alle personenauto's via de stoep eromheen weten te komen, betrof stuk voor stuk allemaal auto's met winterbanden (ongeluk veroorzaker was de enige op zomerbanden maar is niet strafbaar ofzo in Luxemburg) die de enorme hoop sneeuw op de stoep ternauwernood aankonden. Maar de Q8 tankwagen en de sneeuwschuivers hadden pech, die moesten toch echt twee uur erachter wachten tot de eerste autoambulance arriveerde of omkeren en totaal de verkeerde kant oprijden.

Het sneeuwt behoorlijk door maar een kat op straat intresseerde het helemaal niks, hij kwam mij eindeloos koppies geven en begon heerlijk te snorren. Haha Minoes zou zoiets nooit doen, die blijft bij de eerste vlok sneeuw al binnen.

Hield trouwens de liermotor er ook nog mee op van de autoambulance... Was gelukkig al snel weer aan de praat maar moest gelijk even terugdenken aan 15 jaar geleden toen onze nieuwe stacaravan geleverd werd, hield die liermotor van de dieplader er toch echt mee op... Halve dag hebben ze rond gebeld maar nergens onderdelen op voorraad, fijn... Daar hangt je stacaravan dan...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten