GTBV bij via-kaartje?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

GTBV bij via-kaartje?

Bericht door Fles »

Ik heb een vertraging van 30-59 minuten opgelopen en ik had een via-kaartje. Utrecht - Zwolle via Kampen. € 18,40 eerste klas met korting. Dan zou je denken: ik krijg daarvan de helft terug, zijnde € 9,20. Maar nee, ik krijg, "berekend volgens de regeling" € 8,45 terug. Weet iemand hoe dit zit? :?:
Oud forumgebruiker

Re: GTBV bij via-kaartje?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Je bent voor € 0,75 de boot in gegaan, is dat een domper hee! :shock:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: GTBV bij via-kaartje?

Bericht door Fles »

Ja wat een drama he :')

Het mag duidelijk zijn dat die paar centen me weinig kunnen rotten, maar ik ben wel benieuwd hoe het nou precies zit natuurlijk :Y
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: GTBV bij via-kaartje?

Bericht door fogeltje »

Is die 8,45 het bedrag wat het gekost zou hebben als je niet "via" was gegaan?
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: GTBV bij via-kaartje?

Bericht door Fles »

Nee, een enkele reis Ut - Zl 1e klas met korting is € 13,80 dus dan zou het € 6,90 moeten zijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GTBV bij via-kaartje?

Bericht door Geert »

Stond er expliciet bij dat er een aparte berekening is gebruikt? Misschien was het gewoon een foutje?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: GTBV bij via-kaartje?

Bericht door Chauf21 »

Waar heb je de vertraging opgelopen? Wellicht dat Kampen->Zwolle niet wordt meegerekend omdat dat een via is. Het verschil in prijs kan dat namelijk wel verklaren. Geen idee voor de rest :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: GTBV bij via-kaartje?

Bericht door Fles »

Geert schreef:Stond er expliciet bij dat er een aparte berekening is gebruikt? Misschien was het gewoon een foutje?
Nee, het standaard verhaaltje
Wij hebben uw claim ontvangen onder kenmerk 123456789 met als reisdatum 27-11-2010. Allereerst bieden wij onze excuses aan voor de vertraging die u had tijdens uw reis.

Wij zullen overgaan tot uitbetaling van een bedrag van ? 8,45. De hoogte van dit bedrag is berekend op basis van de regeling "Geld Terug Bij Vertraging". Dit bedrag zal binnen 3 weken worden overgemaakt op
dus..
Chauf21 schreef:Waar heb je de vertraging opgelopen? Wellicht dat Kampen->Zwolle niet wordt meegerekend omdat dat een via is. Het verschil in prijs kan dat namelijk wel verklaren. Geen idee voor de rest :)
Met +8 uit Ut vertrokken waardoor de aansluiting in Amf al weg was. Voor de vertraging maakte het niet meer uit dat ik over Kampen ging eigenlijk. Wel werd er tussen Ut en Amf expliciet in de trein omgeroepen dat "de reden hiervoor te maken had met logistieke problemen". Zeg dan niks.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GTBV bij via-kaartje?

Bericht door Daniel »

Hoe je het ook uitrekend er valt niet op 8,45 te komen trouwens. Alleen als je Ut - Zl en Zl - Kpn als aparte trajecten rekent en voor beide de helft terugkrijgt kom je nog in de buurt met 8,35. (Het stuk Kpn - Zl) zou dan als niet vertraagde terugreis gerekend moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: GTBV bij via-kaartje?

Bericht door Fles »

Ik ben wel benieuwd wat voor bedrag ik uiteindelijk overgemaakt krijg :lol: Misschien is het gewoon een tiepvautje of zo :)

Edit (17-12-2010 17:40): Geld komt zojuist binnen. Inderdaad € 8,45. Vreemd :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: GTBV bij via-kaartje?

Bericht door Vinny »

Kan natuurlijk een typefoutje in het excel-rekenbestand zijn geweest... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: GTBV bij via-kaartje?

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Kan natuurlijk een typefoutje in het excel-rekenbestand zijn geweest... :twisted:
Gaaf. Ik ga het nog een keer proberen :twisted: :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten