OVer je reiservaringen in december 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Ja hoor, er ligt weer een centimeter sneeuw. Helft van het blauwe bord in Ut leeg, iedereen gratis koffie en thee, alle treinen die wel op het blauwe bord stonden reden, tenminste wat er aan de noordkant uit moest. Ik heb samen met nog een paar honderd anderen ruim een half uur op spoor 14 staan wachten op treinen die wel degelijk op het blauwe bord stonden, maar nooit de CTA, laat staan de omroep gehaald hebben. Chapeau weer, het falen is ook vandaag weer gelukt. Nulpunten :evil:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Oh ja, de goederentreinen reden wel gewoon :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Wubbo »

Als ik de actuele vertrektijden mag geloven zijn de s3100, s2800 en s2000 geheel opgeheven. s5000 rijdt niet ten zuiden van Den Haag HS, s16000 rijdt niet tussen Geldermalsen en Utrecht, s800 niet tussen 's-Hertogenbosch en Alkmaar, en s3400 niet tussen Den Haag Centraal en Alkmaar. De s1900 heeft er ook een tijdje uit gelegen maar lijkt nu weer te worden opgestart.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Wubbo schreef: s16000 rijdt niet tussen Geldermalsen en Utrecht,
Die reed om 11 uur nog wel :?: Voor Tl moest er in Gdm overgestapt worden.

En de pendeltrein naar het spoorwegmuseum reed. Dat waren samen de enige twee die aan de zuidkant weg konden in de tijd dat ik er stond. Vooral ook zero ende nul omroep over s800, s3000, s3100 en s7400.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

De site van het GVB ligt plat...

Alle bussen schijnen naar binnen geroepen te zijn :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daelea »

Bee schreef:De site van het GVB ligt plat...

Alle bussen schijnen naar binnen geroepen te zijn :shock:
Zet de NS-website daar ook maar bij. Of kan iemand nog wel treintijden opvragen?
Ns.nl werkt niet, en ov9292 kan geen reistijden voor de trein geven...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Thom69 schreef:
Bee schreef:De site van het GVB ligt plat...

Alle bussen schijnen naar binnen geroepen te zijn :shock:
Zet de NS-website daar ook maar bij. Of kan iemand nog wel treintijden opvragen?
Ns.nl werkt niet, en ov9292 kan geen reistijden voor de trein geven...
Ja maar ja, logisch natuurlijk. Dit lukte ZELFS niet tijdens die winter "test". Maar voordat er dan iets aan geDAAN wordt.... wachten we eerst op het onderzoeksverslag van 10 oktober. Wat zo tegen half maart wel een keer zal komen. 2017.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Freek »

Zou volgens de NS-twitteraccount aan een technische storing bij KPN liggen. Verder zou men in de Randstad en Midden-Nederland een aangepaste dienstregeling rijden (dus winterdienstregeling?)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Freek schreef:Zou volgens de NS-twitteraccount aan een technische storing bij KPN liggen.
Gaaf. En welke duizenden andere websites liggen er door die storing ook uit dan? Of is KPN uitsluitend bezig met de websites van NS? Of is dit weer een smoesje uit het vat "Die hadden we nog niet"?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door MdJ »

Op de veolia-opslagplaats in de buurt van de Matenpoort is behoorlijk leeggehaald: er staan alleen nog maar (een dertigtal)
citaro's. De volvo's en de amba's zijn weg, in tegenstelling tot woensdag, toen het hele terein nog vol stond.

Op lijn 2 was een chauffeur aan het lijnverkennen met een begeleider ernaast. Maar ook die was aan het lijnverkennen, dus met een papiertje in de hand en aanwijzingen van reizigers.... dan kom je er wel.

In 5 minuten tijd reed er een behoorlijke optocht aan bussen richting de Maten: de lijnen 1 t/m 4. Lijn 1 en 3 hadden +5 (omdat lijn 5 nog geen chauffeur had) en de 2 en 4 hadden inmiddels omdat die er ook achter stonden. Tja.
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door STF »

Fles schreef:Oh ja, de goederentreinen reden wel gewoon :pos:
Komt Fles ineens als zwarte piet op kantoor aan, zal die wel met een kolenwagon hebben meegelift...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

De kolentrein die ik langs zag rijden was wel gevuld inderdaad! *O* Heb ik ook maar wat foto's van gemaakt :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

15:10. Ik kom aan op station Diemen. Er wordt ongeroepen op de Centrale Treinaanwijzers te kijken, maar deze zijn blanco.

15:15. Een oude man complimenteert mij met mijn telefoon en zijn vrouw vraagt of ze niet een cursus kunnen krijgen, want ze willen ook zo'n handig apparaat.

15:19. Een trein, enigszins vertraagd, komt Diemen binnenrijden op weg naar Amsterdam. Een VIRM-6, lekker ruim, maar helaas niet ruim genoeg, dus ik mocht naast een man met de naam Giel op het balkon gaan staan.

15:21. De trein stopt op Science Park, maar niemand mag er in of uit. Na een paar seconden rijden we weg.

15:23: We komen aan op Muiderpoort. Iedereen is erg hoopvol gestemd over de NS, want we vertrekken al na een halve minuut.

15:25: We staan stil voor een rood sein ten hoogte van de Piet Heintunnel. De machinist roept om dat de perrons in Amsterdam vol zijn, en dat we een moment moeten wachten.

15:35: We rijden weer.

15:37. We staan weer stil voor een rood sein, ter hoogte van Pakhuis Willem de Zwijger. De machinist roept om dat we in de file staan.

15:45. We rijden weer

15:47. We staan weer stil voor een rood sein, ter hoogte van het BIM/Muziekgebouw. De machinist roept om dat we nu vooraan de file staan maar dat het in Amsterdam nog steeds heel druk is.

15:51. Een goederentrein rijdt langs ons op weg naar Amsterdam Centraal.

15:55. Een man komt de trap af stormen, springt van de laatste twee tredes, glijdt uit over de natte vloer en beland met zijn rug op de trap. Na alle mogelijke scheldwoorden uitgeroepen te hebben staat hij op en rent hij weg.

15:57. De machinist roept om dat de verkeersleiding geen antwoord meer geeft.

16:00. Een nieuw persoon, in dit geval een vrouw, roept om dat we niet weten waar we aan toe zijn.

16:05. De machinist roept om dat de perrons op Amsterdam Centraal nog steeds vol staan

16:10. Een setje bomvolle sprinters rijdt langs ons weg, richting Amsterdam Muiderpoort.

16:15. De machinist roept om dat hij ons gaat bevrijden en de trein komt in beweging

16:18. We komen aan op spoor 10B op Amsterdam Centraal. Mensen proberen in de bomvolle trein te komen terwijl iedereen er uit wil. Er ontstaat wat geduwd en getrek, er wordt democratisch besloten dat de trap naar de middentunnel alleen naar beneden gebruikt mag worden door middel van een joelende menigte.

Ik ga een bakje koffie halen bij de Kiosk. Alle warme dranken zijn gratis en het is gezellig druk in de westtunnel.

16:25. Er wordt een trein omgeroepen naar Beverwijk en Uitgeest. Een menigte zoekt een weg naar spoor 2.

16:40. Er wordt een trein aangekondigd naar Utrecht. Een juichende mensenmassa zoekt zich een weg naar spoor 5.

16:55. Er worden twee treinen aangekondigd naar Lelystad en Amersfoort. Twee mensenmassa's haasten zich naar 15B en 11B.

17:14. De trein naar Lelystad vertrekt zonder schema. Dit nadat politieagenten hebben besloten dat de trein vol is.

17:40. Ik kom aan op station Diemen.

Moraal van dit verhaal: Het is met dit weer gezellig om in de trein te zitten, maar je komt niet waar je moet zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Bee schreef:15:51. Een goederentrein rijdt langs ons op weg naar Amsterdam Centraal.
Hierzie, dat zei ik 8-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Caspar »

Die heeft gelukkig weinig last van een vol Amsterdam centraal als ie er zo doorheen kan laveren. Ook van ontbrekend personeel geen last als de machinist niet zijn trein verlaat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Die heeft gelukkig weinig last van een vol Amsterdam centraal als ie er zo doorheen kan laveren. Ook van ontbrekend personeel geen last als de machinist niet zijn trein verlaat.
Dat is wel zo natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Vandaag maar drie kwartier eerder vertrokken met de bedoeling de trein van een halfuur eerder te halen. Net buiten bij 't werk zag het er zo uit...

Afbeelding

Door de sneeuw viel nog best goed te lopen, dus redelijk snel stond ik aan de Europalaan...
Afbeelding

Haltebordje onder de sneeuw...
Afbeelding

Vervolgens ging het nog redelijk snel verder naar Utrecht Centraal. M'n bus op 'n winters busstation Zuid...
Afbeelding

Was zelfs nog ruimschoots te vroeg voor m'n trein, dus nog even een blik op 't vrij lege blauwe bord geworpen...
Afbeelding

Uiteindelijk kwam de t557 mooi op tijd binnengereden en gelukkig rijdt die met IRM want alles naar Schiphol en Amsterdam mocht ook via Amersfoort omreizen. De reizigers op de balkons leken overigens doof te zijn... die bleven daar stug staan ondanks een omroep om toch vooral de gangpaden in te lopen zodat iedereen mee kon.

Utrecht in de sneeuw vanuit deze trein...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IeP5rfUL1uQ[/youtube]

Uiteindelijk met +5 in Amersfoort aangekomen. Ongeveer net zoveel vroeger op m'n bestemming gearriveerd als dat ik vertrokken was dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Ennes »

Bee schreef:......

Moraal van dit verhaal: Het is met dit weer gezellig om in de trein te zitten, maar je komt niet waar je moet zijn.
Ruim een uur en drie kwartier over een stukje van amper 6 km met de auto is de andere kant. Maar het mocht de pret niet drukken. kwestie van schouders ophalen, afspraak afbellen, en verplaatsen (duurt toch nog jaren voor ik met pensioen mag, is dus nog tijd genoeg voor) en wachten op de dingen die komen gaan. Misschien zouden we ons met zijn allen eens wat meer moeten aanpassen aan de omstandigheden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Ik kan zo'n verhaal toch niet zonder samenvatting afsluiten, anders gaat iedereen posten dat het een te lang verhaal is. Ik had geen dwang om ergens te komen, maar was wel graag wat verder gekomen dan Amsterdam Centraal. Maar elke minuut die ik tussen Muiderpoort en Centraal stond, was een minuut meer zin om weer terug te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Fles schreef:
Caspar schreef:Die heeft gelukkig weinig last van een vol Amsterdam centraal als ie er zo doorheen kan laveren. Ook van ontbrekend personeel geen last als de machinist niet zijn trein verlaat.
Dat is wel zo natuurlijk :)
Het is natuurlijk wel opmerkelijk dat hij langs die treinenfile komt, want ik neem aan dat niet alleen de treinen uit Weesp in de file stonden voor Amsterdam Centraal, maar die uit Utrecht ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Die uit Utrecht reden niet dus die kunnen ook niet in de file gestaan hebben :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Bee schreef:Moraal van dit verhaal: Het is met dit weer gezellig om in de trein te zitten, maar je komt niet waar je moet zijn.
Waar wou je eigenlijk heen dan? Dat miste ik nog een beetje. Voorts toch weer 14 spoorkilometers kunnen maken :pos: Ik kon met lege handen naar huis..
Ennes schreef:Maar het mocht de pret niet drukken. kwestie van schouders ophalen, afspraak afbellen, en verplaatsen (duurt toch nog jaren voor ik met pensioen mag, is dus nog tijd genoeg voor) en wachten op de dingen die komen gaan. Misschien zouden we ons met zijn allen eens wat meer moeten aanpassen aan de omstandigheden.
Aanpassen aan de omstandigheden is wel een beetje veel gevraagd denk ik. Maar wat gelatenheid is wel zo relaxt op zich. Al moet iemand je (of MIJ toch meestal :oops: ) wel even op wijzen. Maar inderdaad, je opwinden of niet, is een keuze. Veel uitmaken doet het toch niet :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Caspar »

Ja ik hoorde op het station allemaal mensen door hun telefoon roepen dat het een drama was op het spoor, en dat waren mensen die uit de trein vanuit Enkhuizen kwamen, en ik zag ze net als ik in Hoorn instappen in de trein naar Alkmaar. In Heerhugowaard stapte zo'n drama vrouw uit, zonder 1 minuut vertraging opgelopen te hebben.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Die uit Utrecht reden niet dus die kunnen ook niet in de file gestaan hebben :wink:
Kunnen we meteen een aardige inschatting maken waar die goederentrein vandaan kwam :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Fles schreef:
Bee schreef:Moraal van dit verhaal: Het is met dit weer gezellig om in de trein te zitten, maar je komt niet waar je moet zijn.
Waar wou je eigenlijk heen dan? Dat miste ik nog een beetje. Voorts toch weer 14 spoorkilometers kunnen maken :pos: Ik kon met lege handen naar huis..
Ik wou naar Alphen aan den Rijn, waar een treinvervangende bus (met dit weer!?!) klaar zou staan richting Boskoop en Gouda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten