OVer je reiservaringen in december 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door reisthijs »

Tijdens het wachten op het Amstelstation op een trein richting Utrecht kwam vanmiddag eerst de ICE nog even voorbij om een vuurwerkshow te geven. Zag er behoorlijk indrukwekkend uit al dat geknetter bij de bovenleiding.

De stoptrein naar Utrecht (+40) bleek gelukkig niet al te klein, met 8 bakken VIRM kon iedereen tenminste mee. Op Bijlmer hadden we wel nog even oponthoud omdat er iets te veel mensen wilden instappen, het duurde even voor de deuren veilig dichtkonden. Verder gelukkig zonder problemen langzaam maar zeker Utrecht bereikt.

Ik ben toen maar richting sneltram gelopen (die is toch wat betrouwbaarder dan de bus met dit weer, wist ik nog van vorig jaar) de dienstregeling was onregelmatig maar er kwam er toen ik op het perron kwam meteen een aangereden! Probleemloos tramritje verder :pos:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Ennes schreef:Maar het mocht de pret niet drukken. kwestie van schouders ophalen, afspraak afbellen, en verplaatsen (duurt toch nog jaren voor ik met pensioen mag, is dus nog tijd genoeg voor) en wachten op de dingen die komen gaan. Misschien zouden we ons met zijn allen eens wat meer moeten aanpassen aan de omstandigheden.
Aanpassen aan de omstandigheden is wel een beetje veel gevraagd denk ik. Maar wat gelatenheid is wel zo relaxt op zich. Al moet iemand je (of MIJ toch meestal :oops: ) wel even op wijzen. Maar inderdaad, je opwinden of niet, is een keuze. Veel uitmaken doet het toch niet :)
Waarom is aanpassen aan de omstandigheden te veel gevraagd? Kijk in de zuidelijke landen, daar houdt men Siësta, in de noordelijke landen past men zich aan, aan de winterse omstandigheden en korte dagen, En wij blijven maar doorrennen en willen het liefst nog sneller.
En inderdaad aan opwinden over situaties waar je toch geen invloed op kan uitoefenen (zoals het weer) is verspilde moeite. Helaas zijn er zo weinig mensen die dat inzien, en volgens mij is het je voortdurend opwinden over van alles en nog wat, bijna nog slechter als af en toe een peuk opsteken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Ennes schreef:
Fles schreef:Aanpassen aan de omstandigheden is wel een beetje veel gevraagd denk ik. Maar wat gelatenheid is wel zo relaxt op zich. Al moet iemand je (of MIJ toch meestal :oops: ) wel even op wijzen. Maar inderdaad, je opwinden of niet, is een keuze. Veel uitmaken doet het toch niet :)
Waarom is aanpassen aan de omstandigheden te veel gevraagd? Kijk in de zuidelijke landen, daar houdt men Siësta, in de noordelijke landen past men zich aan, aan de winterse omstandigheden en korte dagen, En wij blijven maar doorrennen en willen het liefst nog sneller.
Omdat je dat niet zomaar even eenzijdig kan doen. JIJ kan wel zeggen "och, boeit mij het, ik pas me wel aan aan de omstandigheden *O* " maar _wellicht_ denkt iemand als bijvoorbeeld je werkgever daar toch wat minder vrijzinnig over, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Ennes schreef:
Fles schreef:Aanpassen aan de omstandigheden is wel een beetje veel gevraagd denk ik. Maar wat gelatenheid is wel zo relaxt op zich. Al moet iemand je (of MIJ toch meestal :oops: ) wel even op wijzen. Maar inderdaad, je opwinden of niet, is een keuze. Veel uitmaken doet het toch niet :)
Waarom is aanpassen aan de omstandigheden te veel gevraagd? Kijk in de zuidelijke landen, daar houdt men Siësta, in de noordelijke landen past men zich aan, aan de winterse omstandigheden en korte dagen, En wij blijven maar doorrennen en willen het liefst nog sneller.
Omdat je dat niet zomaar even eenzijdig kan doen. JIJ kan wel zeggen "och, boeit mij het, ik pas me wel aan aan de omstandigheden *O* " maar _wellicht_ denkt iemand als bijvoorbeeld je werkgever daar toch wat minder vrijzinnig over, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Ook door in het gareel van onze maatschappij te blijven, kan je je redelijk aanpassen hoor, je kan bijvoorbeeld ook relaxt een kwartier of half uur eerder de deur uit ipv je de benen onder je reet vandaan te rennen om je trein te halen. En zo zijn er natuurlijk nog veel meer simpele aanpassingen te bedenken. En in het geval van overmacht zoals vandaag door het weer... Ik ben veel eerder van huis gegaan, en haalde mijn afspraak toch niet... dan rest er weinig als je daar in te berusten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Mja, op een goed moment houdt het gewoon op inderdaad :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Ook door in het gareel van onze maatschappij te blijven, kan je je redelijk aanpassen hoor, je kan bijvoorbeeld ook relaxt een kwartier of half uur eerder de deur uit ipv je de benen onder je reet vandaan te rennen om je trein te halen.
Ook onder normale weersomstandigheden zie je dat mensen hun reis op het scherpst van de snede plannen. Zelfs als ze naar Schiphol moeten om een intercontinentale vlucht te halen, zie je dat ze hun reis krap plannen. Ik snap dat niet... :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Nee dat snap ik ook niet idd -o-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Wubbo »

O, voor zo'n type heb ik nog eens een agressieformulier in mogen vullen. Er waren werkzaamheden tussen Utrecht en Amsterdam, dus ook richting Schiphol. Er reden toen nog rechtstreekse bussen, dus de extra reistijd zal een kwartier tot 30 minuten zijn geweest. Maar meneer vond dat ik een taxi voor hem ging regelen omdat hij zijn vlucht ging missen. Ik vond van niet...

Achja, dat soort types zijn onverbeterlijk.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Je moet het maar kunnen opbrengen om zelf rustig en beleefd te blijven na een dag vol gedonder. Mijn aanpak is: Luisteren -> Begrip tonen -> Informatie verschaffen -> Mogelijke alternatieven aanbieden. Als ze beginnen te schelden of als ze persoonlijk worden, dan is voor mij de grens bereikt. Ik maak dan duidelijk dat ik daar niet van gediend ben en dat anders het gesprek eindigt. Gaan ze dan nog door, dan wens ik ze welgemeend een prettige dag en draai ik me om.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Geert »

Ik had wel het idee dat vrijwel iedereen alle vertragingen en ongemak vandaag gelaten onderging. Scheelt natuurlijk ook dat het hele land in de file stond of op de trein/bus stond te wachten, gedeelde smart is halve smart...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Suus »

Wat moet je anders. Ik had iemand die kokend van woede door de trein ging rennen en die uiteindelijk zeer pijnlijk ter val kwam. Dat heeft dus geen enkel nut :N

Net zoals de man die mij wilde slaan omdat hij vond dat ik met deze drukte met een koffertje op het station moest gaan rondlopen. Alsof ik voor mijn plezier met een koffertje op een station rondloop :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik had iemand die kokend van woede door de trein ging rennen en die uiteindelijk zeer pijnlijk ter val kwam.
Herkenbaar verhaal ja :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ik had wel het idee dat vrijwel iedereen alle vertragingen en ongemak vandaag gelaten onderging.
Inderdaad ja, al had ik dan nog een reisrichting waarin 't allemaal redelijk liep. Naast me zat iemand die al haar collega's aan het bellen was dat ze toch echt naar huis moesten vertrekken omdat het een zooitje was. Ze klonk absoluut niet aggressief hoewel ik hoorde dat ze al aan het omreizen was naar Amsterdam en al wist dat daarvandaan geen bussen meer naar haar woonplaats reden. (Overigens werd ik wel enigzins aggresief omdat ze elke 20 seconden haar neus zat op te halen, snuit 'm dan zou ik zeggen)
In de bus naar 't station waren trouwens ook de nodige "ojee's" te horen toen we langs het bomvol treinen staande OZ reden.

Morgen als 't niet al te rampzalig loopt 'n poging wagen van Amersfoort in Dordrecht te komen, we zien wel waar het schip de trein strand :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:Morgen als 't niet al te rampzalig loopt 'n poging wagen van Amersfoort in Dordrecht te komen, we zien wel waar het schip de trein strand :P
Nou maak je borst maar nat, als ik de voorspellingen moet geloven komt morgen de hele wereld naar Dordrecht (en dan meer bepaald naar de Kerstmarkt). Mocht je onverhoopt toch stranden, kan je altijd nog bij je ouders blijven logeren. :P
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Tja da's zowiezo al de bestemming natuurlijk :wink: (M'n ouders, niet de kerstmarkt). Als Arriva het morgen alweer aandurft te rijden ga ik lekker via Gorinchem met de Qliner, dat reist altijd net wat rustiger :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Milco »

Gisteren moest ik van de Bouwmeesterbuurt in Almere naar de Passage, de bussen reden rond die tijd (11:50 uur) nog. Ik had lijn 3 met een chauffeur, die onder het rijden met zijn collega, die naast hem stond, zat te kletsen. Dat ging niet goed: enkele malen rood licht genegeerd, bij 2 haltes geremd en bijna gestopt terwijl er niemand in of uit moest.
En bij Station Centrum werd het helemaal leuk: lijn 3 heeft een halte aan de zijkant van het busstation. De chauffeur reed echter het busstation rechtdoor op, langs de haltes van lijn 5 en 1. Toen hij besefte dat hij verkeerd zat, gingen we via de haltes van o.a. lijn 156, 159, 4, 2 en 7 uiteindelijk naar onze halte. We hebben dus anderhalf rondje gereden over het busstation heen. Terwijl we dat rondje reden, werd de halte Stadhuisplein al omgeroepen... :lol:

Gistermiddag moest ik vanaf bushalte Passage met de bus weer terug naar Bouwmeesterbuurt-West in Almere. Dus ik stond op bushalte Passage om met lijn 1, of eventueel lijn 3, naar Bouwmeesterbuurt-West te reizen. Op bushalte Passage stonden al wat mensen, dus ik dacht: lijn 1 zal zo wel komen. Ik had er al rekening mee gehouden dat er vertraging kon zijn, dus ik denk: ik wacht het gewoon af.
Na een tijdje kwam er een bus: ’10 Geen Dienst’. Vreemd, lijn 10 komt helemaal niet bij de Passage, sterker nog: niet eens in de omgeving. De bus stopte wel bij de halte, en er stapten mensen in en uit. Ik heb die bus laten gaan, ik had namelijk het vermoeden dat de lijnfilm defect was. Toen deze bus weg was kwam er na lang wachten een bus vanaf de andere kant, en even later weer een bus richting Station Centrum: ‘5 Station Oostvaarders’. Vreemd, ook lijn 5 komt normaliter niet bij de Passage. Deze chauffeur liet enkele mensen uitstappen, en reed daarna weg. Ik had het vermoeden dat het om een ter plekke omgeleide lijn 5 ging.
Afijn, na lang wachten, waarbij er in de andere richting nog enkele bussen kwamen, kwam er weer een bus: ‘2 Station Centrum’. Nee, dacht ik, ik moet lijn 1 hebben. Lijn 2 gaat slechts tot Station Centrum.
Toen deze weg was, kwam er na een lange tijd een gelede bus aan: ‘999 Geen Dienst’. De bus stopte wel bij de halte, dus ik vroeg aan de chauffeur of deze bus naar de Bouwmeesterbuurt ging. De chauffeur zei dat hij tot Station Centrum ging, hoe ik naar Bouwmeesterbuurt moest komen, wist meneer de chauffeur niet. Ondertussen stond ik al zo’n 20 – 25 minuten op de halte.
Toen er na nog even wachten helemaal geen bussen kwamen, besloot ik naar Station Centrum te lopen, misschien vertrokken er vanaf daar nog bussen. Binnen krap 10 minuten was ik daar, en op het bord bij de halte van lijn 1, stond dat lijn 1 binnen enkele minuten zou arriveren, maar er stond iemand van Connexxion, die meldde dat het bord niet klopte: er reden helemaal geen bussen meer. Toen stond ik te balen: ik had verder geen alternatief vervoer.
Ik ben uiteindelijk maar via de Staatsliedenwijk, de Waterwijk en het FBK-sportpark naar de Bouwmeesterbuurt gelopen.
Om ongeveer 16:45 uur kwam ik, na een lange wandeling van zeker 5 kilometer en zeker 45 minuten, eindelijk daar aan. :-(

En als aardigheidje reden de grijze bussen, welke op scholierendiensten rijden, doodleuk buiten dienst voorbij. Grrr…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Klaasje »

Milco1995 schreef: Toen er na nog even wachten helemaal geen bussen kwamen, besloot ik naar Station Centrum te lopen, misschien vertrokken er vanaf daar nog bussen. Binnen krap 10 minuten was ik daar, en op het bord bij de halte van lijn 1, stond dat lijn 1 binnen enkele minuten zou arriveren, maar er stond iemand van Connexxion, die meldde dat het bord niet klopte: er reden helemaal geen bussen meer. Toen stond ik te balen: ik had verder geen alternatief vervoer.
Ik ben uiteindelijk maar via de Staatsliedenwijk, de Waterwijk en het FBK-sportpark naar de Bouwmeesterbuurt gelopen.
Om ongeveer 16:45 uur kwam ik, na een lange wandeling van zeker 5 kilometer en zeker 45 minuten, eindelijk daar aan. :-(
Eigenlijk is het belachelijk dat dit reisinformatiesysteem gewoon doodleuk vertrektijden laat zien. Zeker als je in je achterhoofd houdt dat de CXX-CVL hier gewoon invloed op kan uitoefenen. Hoe moeilijk kan het zijn een melding neer te zetten dat er geen bussen rijden? :X Ik kwam zelf rond 17:00 in Almere aan na een reis uit Amf en ik zag dat bij de haltes waar binnen 4 minuten een bus zou vertrekken niet de aftelklok aanstond maar "verwacht: uu:mm". Die "verwacht-melding" betekend net zoveel als een bus met storing óf geen bus. Door de grote sneeuwhopen vertrouwde ik het niet helemaal en ben ook maar 25 minuten naar huis gaan lopen. Goed te doen :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Daniel »

Moeilijk hoor, die informatievoorziening. Zoals geadviseerd voor vertrek op ns.nl gekeken wat de t534 als rechtstreekse trein Amf - Rtd als advies gaf. Op de CTA's werd het echter een trein tot Ut, m.ns.nl gaf nogsteeds bestemming Rtd aan en op de koersdisplays stond dan weer Gvc.
Uiteindelijk met +10 in Ut waar de t20534 wel keurig aansluiting overnam. Met +10 weg (met Es op de koersdisplays het hele stuk) en vanaf Gd als stoptrein omdat die was uitgevallen. In Rtd met +15 waar reizigers naar treinen ri. Es werden verwezen terwijl ze maar tot Ut rijden.
Heb nu de t2247 die opvallend punctueel is maar wel extra op Brd en Zwd stopt om reizigers uit een defecte SLT die nu op Brd naast ons staat mee te nemen. Op Rtd - Ddr, met meer sneeuw als Ut, is trouwens bijna niks opgeheven...
In Ut stonden trouwens veel locs op de middensporen, aannemelijk om defecte treinen af te slepen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Cookie »

Het is mij gisteren eigenlijk best wel meegevallen, half uurtje langer over Ede-Wageningen - Groningen gedaan dan normaal. Ben via Amersfoort gegaan, maar je merkt nu toch wel dat het daar enkelspoor is: eerst een kwartier in Lunteren gewacht op een tegentrein, daarna 5 minuten in Barneveld Centrum gewacht. Met iets minder dan +20 aangekomen in Amersfoort: machinist maakte excuses voor de vertraging en wenste de passagiers alvast prettige Kerstdagen :) .

Aangezien de IC van 15.38 uur (Amersfoort - Groningen) meer dan 20 minuten vertraagd was, kon ik deze aansluiting gewoon halen. ProRail was echter minder handig bezig door bij deze IC een van de CTA's "Niet instappen" te laten tonen, de anderen toonden wel gewoon Groningen/Leeuwarden :? . Had wel geluk dat deze reed, de daarop volgende IC naar het Noorden zou uitvallen.

De HC van deze IC hield de passagiers trouwens netjes op de hoogte en vermeldde terloops ook nog even dat het op de Randstedelijke wegen helemaal vaststond :P . Verder nog excuses voor het feit dat we als haringen in een ton werden vervoerd, terwijl dat in mijn coupé reuze meeviel (misschien konden 1 of 2 daar tot Zwolle niet zitten, daarna was het wel sardientjesvervoer overigens) In Zwolle hadden we een half uur vertraging (treinenfile onderweg), waarna werd besloten om als stoptrein naar Groningen te rijden.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Ennes schreef:Ook door in het gareel van onze maatschappij te blijven, kan je je redelijk aanpassen hoor, je kan bijvoorbeeld ook relaxt een kwartier of half uur eerder de deur uit ipv je de benen onder je reet vandaan te rennen om je trein te halen.
Ook onder normale weersomstandigheden zie je dat mensen hun reis op het scherpst van de snede plannen. Zelfs als ze naar Schiphol moeten om een intercontinentale vlucht te halen, zie je dat ze hun reis krap plannen. Ik snap dat niet... :roll:
dan snappen we het samen niet. :lol: Maar ook de gemiddelde forens loopt te rennen en te vliegen om op tijd te kunnen komen, en bij het minste geringste dat mis gaat is er stress.... Ik zou zo mijn werkdag niet kunnen en willen beginnen hoor. Een half uurtje vroeger de deur uit, en dan lekker relaxt naar me werk, gaat alles goed dan eerst een lekker bakkie koffie en de zooi opstarten, en gaat het eens mis... dan heb ik altijd wat speling.
En dat doe ik zelfs als me wekkertje om 3 uur 's morgens afloopt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Ik ben eens de reisplanner van Google aan het proberen, maar er vallen me een paar dingen op. Je kan niet invullen van: Hoorn station NS naar Leeuwarden station NS. Dan krijg je weer zo'n hatelijke lijst met allerlei andere opties: Bedoelde u soms Den Hoorn...? Verder geeft die planner geen vertreksporen, halteperrons, of tarieven aan :(
Wat ie wel doet, is alleen Hoorn- Heerlen invullen. Ik dacht dus dat je het voluit moest schrijven, daar ga ik al als semi-digibeet. Echter, nu zie ik als ik alleen de plaatsnaam invul dat ie me dan 6 minuten laat lopen naar station NS en bij aankomst 14 minuten laat lopen naar Leeuwarden. Dat is dus ook niet goed...

Google Maps vind dit namelijk mijn beginpunt als ik alleen Hoorn intyp:

Afbeelding

Ook had ik paar dagen terug een reisadvies met overstap in Sittard naar Heerlen vanuit de Randstad, waarbij de trein alleen maar omnummert in Sittard, en je dus helemaal niet hoeft over te stappen. Blijkbaar hebben ze er dat nu uitgehaald.
Google maps werkt een beetje anders. Het beste kun je gewoon de A en B bolletjes zelf neer zetten en tussen coordinaten plannen. Verder: Google-Transit: Brussel doet het trouwens weer *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door hidihi »

De reis viel in tegenstelling van vele andere wel mee,
Ik ging op bezoek bij een vriendin in Lombardijen en aangezien er in Hendrik Ido Ambacht niet gestrooid was vreesde ik het ergste.
Ik pakte om 13.08 de 92 naar lombardijen, ik moest maar 10 minuten wachten dan normaal.
om 16.47 stond ik op de Molgersdijk te wachten en tot mijn verrassing kwam de bus met -1minuut op de klok aanrijden.
De bus kon ondanks de gladheid goed z'n schema aan gehouden en ik was om 17.03(precies volgens boekje) weer terug op het Banckertplen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Gekko123 »

Mijn reis viel me eigenlijk best mee. Allereerst na 15 minuten lopen kwam ik in Delft aan bij de halte Zuidpoort om vanaf daar de bus naar het station te pakken. Ik heb geen idee of de bus op tijd reed, maar ik was allang blij dat ik niet 10 minuten heb moeten wachten (dan was lopen waarschijnlijk sneller geweest :twisted: ).
Toen ik op het station aan kwam was de eerste omroep die te horen was die van de gratis koffie en thee bij de kiosk. Hier heb ik toen geen gebruik van gemaakt en ben gaan wachten op de trein naar Den Haag. Deze reed met een DDAR, in tegenstelling tot een stoptrein richting Rotterdam en verder, want die reed met een (bijna geheel) witte SLT. Zonder verdere vertragingen (mijn trein had +5 bij Delft) op Den Haag Centraal aangekomen. Daar wel gebruik gemaakt van de gratis warme drank bij de kiosk en meteen wat te eten gehaald (was vergeten te lunchen :oops: ). Mijn InterCity naar Utrecht reed goed op tijd en zonder vertragingen kwam ik aan op station Utrecht. Vanaf daar meteen naar het busstation gelopen die wel erg leeg was voor een zaterdagmiddag. Eigenlijk was het busstation verlaten op wachtende passagiers en wat GVU-bussen na geheel verlaten. Dat beloofde niet veel goeds, maar uiteindelijk vertrok mijn bus uiteindelijk zonder vertraging. Door gladde wegen kwam ik uiteindelijk met slechts +10 aan op mijn bestemming *O*
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Toen ik vanavond in de bus zat was het flink spinnen op de Bos en Lommerweg, vreemd gezicht :p
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2010

Bericht door STF »

Ik geloof dat ze toch ook niet veel hebben geleerd van vorige winter met het busverkeer, waarom kan die bus hier wel door de sneeuw rijden en daar niet...?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten