Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw #1

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

'Situatie spoor stabiliseert'

Bericht door Wubbo »

'Situatie spoor stabiliseert'
Geplaatst op: vrijdag 17 december 2010 21:45
Laatst bijgewerkt: vrijdag 17 december 2010 21:47


Het treinverkeer in Utrecht en Noord- en Zuid-Holland ondervindt vrijdagavond nog steeds de gevolgen van de heftige weersomstandigheden. Dat zei een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail.

''Ik zeg niet dat het allemaal vlotjes verloopt, maar treinen rijden. Mensen moeten wel rekening houden met vertragingen of een extra overstap.''
Lees verder
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Morgen ook aangepaste dienstregeling NS

Bericht door Daniel »

De NS-website is inmiddels weer beperkt bereikbaar. Hij lag er de hele dag uit, dat kwam waarschijnlijk door de hoge bezoekersaantallen.
Toch wel dus, hoewel men beweerde van niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: 'Situatie spoor stabiliseert'

Bericht door Dexter »

Wubbo schreef:'Situatie spoor stabiliseert'
Ja, dat zal vast wel en die nooddienstregeling is ook allemaal goed en mooi, maar ik ga er van uit dat het morgen van begin tot einde dienst alle hens aan dek is. Dus duik vroeg mijn nest in. Gelukkig heb ik nog wat 'Excuses voor het ongemak'-bonnetjes om uit te delen aan de meest-schrijnende-gevallen-die-het-toch-kunnen-opbrengen-om-beleefd-te-blijven.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Suus »

Wat kan je met zo'n Excuses voor het ongemak kaartje? Koffie krijgen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 'Situatie spoor stabiliseert'

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:'Situatie spoor stabiliseert'
Ermm nou, met alle respect, maar dat is niet te hopen :shock:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Fles »

Bee schreef:Wat kan je met zo'n Excuses voor het ongemak kaartje? Koffie krijgen?
Jep. Ik heb er ook nog eentje. Maar ja als iedereen een vrije loop krijgt zoals vanochtend, kom ik nooit van dat bonnetje af :') :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Wat kan je met zo'n Excuses voor het ongemak kaartje? Koffie krijgen?
Ja, koffie/thee/cappucino. Maar ook zonder zo'n bonnetje bied ik geregeld uit eigen zak mensen een warm drankje aan als ik vind dat de situatie daarom vraagt. Verder hebben hebben we tegenwoordig speciaal voor dit soort gevallen een bonnenboekje met niet alleen koffiebonnetjes, maar ook 2 -> 1 overgangskaartjes, meereiskaartjes, kortingskaartjes of Railrunners. (En nee, er zitten geen bonnetjes bij voor een Thaise massage o.i.d...)
Laatst gewijzigd door Dexter op vr 17 dec 2010, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Suus »

Ik heb ook nog een toiletbon liggen voor een gratis kop koffie. Geen idee of die nog geldig is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Daniel »

In een email van NS heeft men het nu zelfs over een aangepaste dienstregeling op de komende dagen! Weer een 2009-achtige situatie?
(Ze schrijven trouwens "er rijden minder stoptreinen en intercities", gezien het detail: rijden er dan meer sneltreinen ofzo :P )

Edit: aanpassingen vallen reuze mee eigenlijk...
NS schreef:Zaterdag rijdt NS een aangepaste dienstregeling:
Vanaf het begin van de dag passen we de dienstregeling aan vanwege het aanhoudende winterweer.

Op de volgende trajecten rijdt ieder half uur een Intercity i.p.v. ieder kwartier:

- Utrecht - Rotterdam
- Utrecht - Den Haag
- Utrecht- Eindhoven
- Utrecht- Amersfoort
- Amsterdam - Schiphol - Den Haag
- Amsterdam - Alkmaar

Tevens rijdt er op het traject Rotterdam - Maassluis West ieder half uur een sprinter i.p.v. ieder kwartier.

De werkzaamheden in Flevoland gaan niet door. NS rijdt stoptreinen op het traject Weesp - Lelystad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Suus »

Ach, we overleven het wel weer, ik zie wel waar de trein strand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Fles »

Daniel schreef:In een email van NS heeft men het nu zelfs over een aangepaste dienstregeling op de komende dagen! Weer een 2009-achtige situatie?
Ja ehhh tegen dit soort Extremiteiten kun je je niet wapenen hoor :6 _O-
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door STF »

Door de sneeuw komen de meeste buslijnen hier met een vertraging van ongeveer 10 à 15 minuten aan op het eindpunt maar ze hebben gewoon extra bussen en chauffeurs ingeroosterd waardoor de volgende rit niet gelijk al met een vertraging start en de chauffeurs ook aan een pauze toekomen. :pos:
Treinen rijden met extra treinstellen voor het geval dat auto-reizigers massaal de auto zouden laten staan, dus nogmaals: :pos:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door VIRM »

Uhm, wat moet je hier mee?
De media melden dat de NS mensen afraadt om met de trein de reizen. Op de NS website staat dat mensen worden afgeraden om naar de Randstad te reizen.
Beul van de blindegeleidelijn
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Michael 1988 »

Ik zag net op pagina 1 een kaart van Nederland waar er problemen zijn op het spoor. Dat gaf mij een dejavu naar gisteren, vorig jaar en een specifieke plaats naar 2007. Volgens mij heeft Rotterdam altijd problemen als er sneeuw ligt, want ik heb de afgelopen weken veel gezien dat het vooral rond rotterdam bagger is. Of kan dat aan mij liggen? Maar ja, wordt maar weer eens tijd dat de NS en vooral Prorail eens een excursie gaat maken naar Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk of welke land dan ook waar met flinke pakken sneeuw vaak wel gereden kan worden met de trein. Overigens dat de NS mensen afraadt geeft alleen maar weer hoe "slecht" de treinen of het spoor nu wel niet is. En er ligt nog niet eens 4 cm sneeuw hier.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Fles »

Hoi :) Actuele vertrektijden van bijvoorbeeld een Köln Hbf al eens bekeken? Het is echt niet zo dat als het hier kut gaat, dat het daar dan DUS beter gaat hoor :idea:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Suus »

Artikel van tien dagen terug: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=37&t=5365
Helaas, het gras is voorbij Oldenzaal niet groener.

In hetzelfde forum ook een artikel over Frankrijk (lijkt mee te vallen) en Engeland (gaan als kippen zonder kop rondjes rennen en verliezen hun complete verstand).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: 'Situatie spoor stabiliseert'

Bericht door Chauf21 »

Dexter schreef:
Wubbo schreef:'Situatie spoor stabiliseert'
Ja, dat zal vast wel en die nooddienstregeling is ook allemaal goed en mooi, maar ik ga er van uit dat het morgen van begin tot einde dienst alle hens aan dek is. Dus duik vroeg mijn nest in. Gelukkig heb ik nog wat 'Excuses voor het ongemak'-bonnetjes om uit te delen aan de meest-schrijnende-gevallen-die-het-toch-kunnen-opbrengen-om-beleefd-te-blijven.
Ah, jij mag het vandaag ook gaan proberen? :D
Ik ga zo maar eens proberen een bus te rijden. Er is vannacht weer wat sneeuw gevallen en het is nu onder het vriespunt, ik ben benieuwd wat vandaag gaat worden *O* Sneeuwradar.nl biedt gelukkig nog wat hoop :D

Gisteren in de avondspits van Amsterdam naar Leiden gereisd. Op Amsterdam Centraal was het erg druk, maar het bakkie koffie was welkom ;) Uiteindelijk heel redelijk binnen een uur op Leiden aangekomen. Het enige jammere was dat er slechts een setje van 2x SGM-III in een soort van s2100 reed en dat er in de trein gewoon totaal geen informatie werd gegeven. Aangezien we bij het ene station wel stopte en het andere niet, was nou niet echt duidelijk wat we gingen doen. Eerst was het een stoptrein Asd-Shl (via omroep Asd), maar onderweg nergens gestopt, daarna is het een stoptrein Shl-Ledn geworden (reizigers hebben dat elkaar maar verteld op basis van wat er op de CTA stond) en vanaf daar een s2100 naar Vs (eveneens via CTA). Ik snap best dat het af en toe onduidelijk kan zijn wat het volgende traject van de trein zal zijn, maar even omroepen in de trein wat er gaat gebeuren is in dergelijke situaties toch niet te veel gevraagd? Ach, de sfeer onder de reizigers was best goed, moet ik zeggen :D Uiteindelijk is het reizen me nog alleszins meegevallen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Caspar »

NS schreef:
Zaterdag rijdt NS een aangepaste dienstregeling:
Vanaf het begin van de dag passen we de dienstregeling aan vanwege het aanhoudende winterweer.

Op de volgende trajecten rijdt ieder half uur een Intercity i.p.v. ieder kwartier:

- Utrecht - Rotterdam
- Utrecht - Den Haag
- Utrecht- Eindhoven
- Utrecht- Amersfoort
- Amsterdam - Schiphol - Den Haag
- Amsterdam - Alkmaar

Tevens rijdt er op het traject Rotterdam - Maassluis West ieder half uur een sprinter i.p.v. ieder kwartier.

De werkzaamheden in Flevoland gaan niet door. NS rijdt stoptreinen op het traject Weesp - Lelystad.
De s3300 rijdt vandaag niet, en de s1500 + s2200 ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Oud forumgebruiker »

Had gister ook een wegschuiver van de achterkant van de bus, waardoor die achterkant tegen een verkeerslicht aan kwam.
De 2 achterste ruiten rechts kapot...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Wubbo »

Ik kan in de s1500 en s2200 niet echt een patroon ontdekken of ze rijden of niet :?

In ieder geval opgeheven:
s800 Asd-Amr (rijdt wel Mt-Asd maar is omgeleid via Hvs zonder daar te stoppen)
s4200 Rtd-Msw (geheel)
s2800 Amf-Rtd (geheel)
s1700 / s500 Ut-Gvc (rijdt in zijn geheel naar Rtd)
s2600 Asd-Gvc (geheel)
s3300 Hfd-Hnk (geheel)
s3500 Ut-Ehv (was al opgeheven Ut-Shl ivm werkzaamheden, s3100 rijdt wel 'gewoon' in het pad van s4900 Ut-Ndb en dan verder naar Shl)
s900 Fyra Asd-Rtd rijdt een uurdienst zonder toeslag

Tussen Wp en Lls rijdt 4x per uur een stoptrein (s4300 en s4600 rijden conform het avondpatroon, zo te zien)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Aangepaste dienstregeling NS door winterweer

Bericht door Wubbo »

Aangepaste dienstregeling NS door winterweer
Geplaatst op: zaterdag 18 december 2010 13:10
Laatst bijgewerkt: zaterdag 18 december 2010 13:14


Treinreizigers moeten zaterdag in het hele land rekening houden met vertragingen.

De treinen van NS rijden zaterdag vanaf 06.30 uur een aangepaste dienstregeling. Daardoor rijden er minder treinen, maar op alle stations stoppen wel treinen.

De ANWB waarschuwt voor slechte rijomstandigheden op zowel de snelwegen als het omliggende wegennetwerk. Afgelopen nacht loste de laatste file om 1.25 uur op.

Op Schiphol hebben ongeveer 3000 mensen overnacht. Ook vandaag zijn er minder start- en landingsbanen beschikbaar en moeten reizigers rekening houden met vertraging en omboekingen.
Lees verder
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Ennes »

Michael 1988 schreef:Ik zag net op pagina 1 een kaart van Nederland waar er problemen zijn op het spoor. Dat gaf mij een dejavu naar gisteren, vorig jaar en een specifieke plaats naar 2007. Volgens mij heeft Rotterdam altijd problemen als er sneeuw ligt, want ik heb de afgelopen weken veel gezien dat het vooral rond rotterdam bagger is. Of kan dat aan mij liggen? Maar ja, wordt maar weer eens tijd dat de NS en vooral Prorail eens een excursie gaat maken naar Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk of welke land dan ook waar met flinke pakken sneeuw vaak wel gereden kan worden met de trein. Overigens dat de NS mensen afraadt geeft alleen maar weer hoe "slecht" de treinen of het spoor nu wel niet is. En er ligt nog niet eens 4 cm sneeuw hier.
Het is natuurlijk ook een kosten-baten plaatje, natuurlijk kunnen ze hier voor die paar dagen sneeuw per jaar alles aanpassen, echter zit daar wel een prijs aan, en zijn we ook bereid die prijs te betalen. Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk. Scandinavië etc. hebben een veel groter aantal sneeuwdagen als wij, dus daar liggen de verhoudingen en gevolgen heel anders als hier. De veel hogere kosten door aanpassingen zullen toch op de een of andere manier worden doorberekend hetzij via de kaartjes of belastingen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Aangepaste dienstregeling NS door winterweer

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Op Schiphol hebben ongeveer 3000 mensen overnacht.
DRIEDUIZEND? :shock: Waar dan??
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Aangepaste dienstregeling NS door winterweer

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
Wubbo schreef:Op Schiphol hebben ongeveer 3000 mensen overnacht.
DRIEDUIZEND? :shock: Waar dan??
In de vetrekhallen achter de douane :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Suus »

Ook morgen wordt een aangepaste dienstregeling gereden, in verband met te verwachten sneeuwval vannacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten